Het nieuwe Competition Pack van BMW heeft zijn weg naar de M6 gevonden. Goed nieuws voor iedereen met een gat in zijn hand die geen genoegen neemt met die standaard lousy 560 pk.
Het in 2013 vernieuwde Competition Package bracht de M6 al naar een aangenaam vermogen van 575 pk, de nieuwste update zet de pk-teller op een stand van 600 paarden. Het koppel van de 4.4-liter V8 stijgt tegelijkertijd met een bescheiden 20 Nm naar 700 Nm in totaal, beschikbaar tussen de 1.500 en 6.00 tpm. Exact evenveel als in de M5 30 Jahre.
Waar de standaard M6 nog 4,2 seconden voor de 0-tot-100-spurt nodig heeft, is dit met het nieuwe Competition Package in 3,9 seconden geklaard. Die tijd geldt overigens ook voor de M6 Gran Coupé. Alleen de iets zwaardere M6 Cabrio doet er 4.0 seconden over. Een sprint van stilstand naar de 200 km/u is in 11,8 seconden gepiept. De top is helaas nog immer op 250 km/u begrensd. Om die op te rekken naar 305 km/u heb je het M Drivers Package nodig. Riekt toch een beetje naar geldklopperij, BMW.
Naast de vermogensboost komt het Competition Package ook met straffere veren, andere dempers en dikkere stabilisatorstangen. Ook is de kalibratie van het M-differentieel en de dynamic stability control anders (lees: leuker) ingesteld. Het funpakket is vanaf juli verkrijgbaar op de BMW M6 Coupe, BMW M6 Gran Coupe en de BMW M6 Cabrio. Prijzen: n.n.b.
51 reacties
http://www.autoblog.nl/nieuws/vw-golf-500r-van-oettinger-kost-e150-000-77038
Aan de andere kant: je hebt voor minder dan een ton een mooie gebruikte M6 met weinig kilometers op de klok. Even licht laten kietelen bij Hartge/Hamann/Ac Schnitzer en voorzien van strakkere veren en dempers en je hebt een M6 ‘Competition’ met meer power en koppel voor tweederde van de prijs.
Toch hebben de DB9 en 4C meer overeenkomsten dan je zou denken: schitterend koetswerk, iconische badge, auto voor de fijnproever, bij introductie niet meteen perfect, ‘nieuwe-weg’ pionier voor de fabrikant, onhandige transmissie, relatief duur gezien de prestaties en een TopGear favoriet!
http://Www.Nutritionfacts.org
Heb je een middagje vrij…?
Om hier nu alle redenen om voor de bimmer te kiezen gaat echt te ver.
Dat kan je beter onder het genot van een goed glas beargumenteren, of heb jij liever een hamburger en een milkshake….
Maar de standaard M6 heeft al 560pk. Wat al meer dan voldoende is. Wat de M6 volgens mij echt goed kan gebruiken is een lager gewicht en fijnere besturing. Maar ja, 600pk is wellicht wat makkelijker te verkopen.
Zet de M5 e39 en de E55 AMG naast elkaar. De M5 oogt nog steeds fris, modern is eigenlijk een tijdloze auto en heeft alles in zich om een hele populaire klassieker te worden over enkele jaren.
Komend op de E55 AMG, deze is hopeloos verouderd en gedateerd.
Niet voor niets dat Mercedes genoodzaakt was om daarna weer goede auto’s te bouwen.
De BMW M5 e39 is en blijft een geweldenaar.
De M5 is wel een heel andere auto. Qua comfort bijna net zo goed als de E55, maar de E39 M5 kan alles: driften als een hooligan, cruisen, autobahn stormen, filerijden, je Oma van het station plukken, bankovervallen plegen en een goede tijd op de Nordschleife neerzetten.
Bij de E39 kan ik echt geen nadelen bedenken op de beperkte beenruimte achterin.
Bij de E60 zijn er zat nadelen: transmissie, kleine benzinetank, weinig koppel onderin en te veel elektronische settings.
De huidige M5 klinkt zeaar teleurstellend, heeft een automaat, turbo’s en is eigenlijk niet echt meer een M model.
Zo, wereld probleem opgelost. Wil je een topauto, koop een E39 M5! Voor 25k heb je een topper.
Maar ja, vermogen is net als seks: het verkoopt eenmaal erg goed…
Ik ben het 100 procent met je eens, maar het kopende publiek vind lichtgewicht prima, zolang het niet ten koste gaat van het comfort…
Tegenwoordig zijn pk’s toch wel ouderwets om erbij te geven. Autofabrikanten ga aub iets anders verzinnen.