• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pk

Auteur: ricardo, gepost 15 mei 2015 om 20:52 – 51 Reacties

Afbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pkAfbeelding De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pk

De BMW M6 met Competition Package heeft voortaan 600 pk
Het nieuwe Competition Pack van BMW heeft zijn weg naar de M6 gevonden. Goed nieuws voor iedereen met een gat in zijn hand die geen genoegen neemt met die standaard lousy 560 pk.

Het in 2013 vernieuwde Competition Package bracht de M6 al naar een aangenaam vermogen van 575 pk, de nieuwste update zet de pk-teller op een stand van 600 paarden. Het koppel van de 4.4-liter V8 stijgt tegelijkertijd met een bescheiden 20 Nm naar 700 Nm in totaal, beschikbaar tussen de 1.500 en 6.00 tpm. Exact evenveel als in de M5 30 Jahre.

Waar de standaard M6 nog 4,2 seconden voor de 0-tot-100-spurt nodig heeft, is dit met het nieuwe Competition Package in 3,9 seconden geklaard. Die tijd geldt overigens ook voor de M6 Gran Coupé. Alleen de iets zwaardere M6 Cabrio doet er 4.0 seconden over. Een sprint van stilstand naar de 200 km/u is in 11,8 seconden gepiept. De top is helaas nog immer op 250 km/u begrensd. Om die op te rekken naar 305 km/u heb je het M Drivers Package nodig. Riekt toch een beetje naar geldklopperij, BMW.

Naast de vermogensboost komt het Competition Package ook met straffere veren, andere dempers en dikkere stabilisatorstangen. Ook is de kalibratie van het M-differentieel en de dynamic stability control anders (lees: leuker) ingesteld. Het funpakket is vanaf juli verkrijgbaar op de BMW M6 Coupe, BMW M6 Gran Coupe en de BMW M6 Cabrio. Prijzen: n.n.b.

Ook interessant!

  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • BMW M340i Competition Line
    BMW M340i Competition Line is perfecte tussenmaat
  • Gespot - Heerlijke old school BMW M6

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, Cabrio, competition-package, f12, gran-coupe, m6

Vorig bericht: « Toyota, maak dat model onder de GT86!
Volgend bericht: Vrouw is ONTZETTEND blij met panoramisch dak in Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. a3aan zegt

    15 mei 2015 om 20:55

    Puh, maar 600 pk? Een golf heeft tegenwoordig al 518pk

    http://www.autoblog.nl/nieuws/vw-golf-500r-van-oettinger-kost-e150-000-77038

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      15 mei 2015 om 20:56

      @a3aan: Dan ga ik persoonlijk toch voor de M6…

      Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        15 mei 2015 om 21:09

        @mclarenf1lm: en dat voor maar 30k extra ofzo.

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 mei 2015 om 21:13

      @a3aan: @jrk68 wees mij al heel erg fijntjes op de prijs. Een vijfcilinder Golf met 518pk is erg leuk, maar dat ding kost anderhalve ton. Voor een getunede Golf. En een M6 met dit pakket gaat waarschijnlijk hetzelfde of een beetje meer kosten. Met fabrieksgarantie. En achterwielaandrijving. En en propellor op de neus. En een V8.

      Aan de andere kant: je hebt voor minder dan een ton een mooie gebruikte M6 met weinig kilometers op de klok. Even licht laten kietelen bij Hartge/Hamann/Ac Schnitzer en voorzien van strakkere veren en dempers en je hebt een M6 ‘Competition’ met meer power en koppel voor tweederde van de prijs.

      Login om te reageren
  2. mclarenf1lm zegt

    15 mei 2015 om 20:56

    Valt toch op dat er nog zoveel te behalen valt qua 0-100 sprint met 50 PK in een wagen die al flink wat vermogen heeft. Overigens mag hij best in Gran Coupe voor de deur worden geparkeerd. ;-)

    Login om te reageren
  3. richman zegt

    15 mei 2015 om 20:57

    Lol de nieuwe Rs3 doet het ook in 4sec naar de 100 waarom dit kopen?

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      15 mei 2015 om 20:59

      @richman: het feit dat dit een compleet andere auto is? Een Alfa 4C en n DB9 hebben volgens mij ook een vergelijkbare 0-100 tijd, toch zijn er een hoop redenen om n Aston te kopen

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 mei 2015 om 22:11

        @scottishcarspotter2000: de DB9 is nooit een sprintwonder geweest. Altijd rond de 4.5 naar de 100. Wat overigens meer dan adequaat is.

        Toch hebben de DB9 en 4C meer overeenkomsten dan je zou denken: schitterend koetswerk, iconische badge, auto voor de fijnproever, bij introductie niet meteen perfect, ‘nieuwe-weg’ pionier voor de fabrikant, onhandige transmissie, relatief duur gezien de prestaties en een TopGear favoriet!

        Login om te reageren
        • scottishcarspotter2000 zegt

          15 mei 2015 om 23:57

          @gtwillem: eigenlijk wel he? Keuzes, keuzes… Nou ja, eerst maar eens vwo en daarna uni af gaan maken, dan zien we verder ;-)

          Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      15 mei 2015 om 20:59

      @richman: Omdat een RS3 zoooooooooooooo april 2015 is.

      Login om te reageren
    • jorisbout zegt

      15 mei 2015 om 21:00

      @richman: *vaghaatmodus aan* omdat bmw niet van vag is. *vaghaatmodus uit*

      Login om te reageren
      • miezemiez zegt

        15 mei 2015 om 21:07

        @jorisbout: Bij mij is die schakelaar vastgevroren op “aan”

        Login om te reageren
        • jorisbout zegt

          15 mei 2015 om 23:19

          @miezemiez: dat kan ik begrijpen, heb ik ook steeds meer last van…

          Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      15 mei 2015 om 21:05

      @richman: Waarom groente eten als hamburgers lekkerder zijn?

      Login om te reageren
      • alfablog zegt

        15 mei 2015 om 21:35

        @maurits123: Nou vooruit, erg off-topic, maar er is een relatie aangetoond tussen alle gangbare ziektes als kanker, hartaanvallen enz en ons Westerse eetpatroon met vlees en melk. Maar geloof mij niet, zoek zelf de onderzoeken erbij voor de onderbouwing.

        http://Www.Nutritionfacts.org

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 mei 2015 om 21:20

      @richman:
      Heb je een middagje vrij…?
      Om hier nu alle redenen om voor de bimmer te kiezen gaat echt te ver.
      Dat kan je beter onder het genot van een goed glas beargumenteren, of heb jij liever een hamburger en een milkshake….

      Login om te reageren
    • bakbanaan zegt

      15 mei 2015 om 22:24

      @richman: omdat sommige mensen wel smaak hebben

      Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      15 mei 2015 om 23:36

      @richman: AWD vs RWD wanneer leren mensen het nou..

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      16 mei 2015 om 13:02

      @richman: Waarom een auto kopen die op papier snel naar de 100 sprint?

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    15 mei 2015 om 21:03

    Behoorlijk lekker lijkt me dat: een rode M6 met dit pakket

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      16 mei 2015 om 07:58

      @toyotafortuner: ik zou hem laten staan. Puur omdat die kleine losse reflectoren in de achterbumper mij irriteren.

      Login om te reageren
  5. zakar36 zegt

    15 mei 2015 om 21:05

    Dus je krijgt meer voor minder (of zelfde prijs) om vervolgens alsnog te moeten lappen voor die extra snelheid. You gotta love Germans

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    15 mei 2015 om 21:06

    Hallo zeg, 600 paarden… Dat was vroeger een magisch getal. Alleen de écht serieuze supercars haalden dat vermogen (McLaren F1, Mercedes CLK-GTR, Porsche 911 GT1). En dat waren Le Mans racers met een kenteken.

    Maar de standaard M6 heeft al 560pk. Wat al meer dan voldoende is. Wat de M6 volgens mij echt goed kan gebruiken is een lager gewicht en fijnere besturing. Maar ja, 600pk is wellicht wat makkelijker te verkopen.

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      15 mei 2015 om 21:32

      @gtwillem: over de besturing in een M6 of andere nieuwe M moedllen heb ik nog nooit iemand horen klagen. In vergelijkende tests hoor ik meer dat de besturing beter is dan concurrentie. BMW doet dit bijna altijd wel goed

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 mei 2015 om 22:54

        @jrmpower24: de vorige M5/M6 waren op dit punt aanmerkelijk beter. De M5 (E39) was bog beter. Sterker nog: de E39 is nog altijd de beste in zijn klasse. Ooit. Qua geluid, handling, besturing, transmissie: alles.

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          15 mei 2015 om 23:24

          @gtwillem: Zie avatar.

          Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          16 mei 2015 om 01:59

          @gtwillem: De belangrijkste is de beleving die je ervaart in een M5 e39, helemaal niets op aan te merken. De M5 is op alle fronten de E55 AMG W210 de baas. De E55 is letterlijk een draak van een auto, rijdt alsof je een tractor bestuurt. Hij is indirect, voelt afstandelijk en zwaar aan. Verder was dit tevens een zeer slechte E op het gebied van onderhoud na de ijzersterke W124. Eigenlijk moeten we de die W210 snel vergeten.
          Zet de M5 e39 en de E55 AMG naast elkaar. De M5 oogt nog steeds fris, modern is eigenlijk een tijdloze auto en heeft alles in zich om een hele populaire klassieker te worden over enkele jaren.
          Komend op de E55 AMG, deze is hopeloos verouderd en gedateerd.
          Niet voor niets dat Mercedes genoodzaakt was om daarna weer goede auto’s te bouwen.
          De BMW M5 e39 is en blijft een geweldenaar.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            16 mei 2015 om 09:07

            @michaelcorleone: een kennis van mij heeft een S210 E55 AMG. Is toch wel een heerlijke auto, hoor. Paar keer Duitsland mee gedaan, en een weekendje meegereden, en ik moet zeggen: ik vond het best een aardige auto, zeker voor het geld. Ja, de besturing is indirect. Maar de automaat schakelt soepel en hij is soepel geveerd. De motor heeft bakken koppel onderin, en als je vas geeft gaat ie er ook vandoor. Onderhoud en betrouwbaarheid valt wel mee. Nieuwe verdelerkap, bobines en een paar beurtjes. Valt op zich mee. Nu moet ik aantekenen: hij had het model van na de facelift.

            De M5 is wel een heel andere auto. Qua comfort bijna net zo goed als de E55, maar de E39 M5 kan alles: driften als een hooligan, cruisen, autobahn stormen, filerijden, je Oma van het station plukken, bankovervallen plegen en een goede tijd op de Nordschleife neerzetten.

            Bij de E39 kan ik echt geen nadelen bedenken op de beperkte beenruimte achterin.

            Bij de E60 zijn er zat nadelen: transmissie, kleine benzinetank, weinig koppel onderin en te veel elektronische settings.

            De huidige M5 klinkt zeaar teleurstellend, heeft een automaat, turbo’s en is eigenlijk niet echt meer een M model.

            Zo, wereld probleem opgelost. Wil je een topauto, koop een E39 M5! Voor 25k heb je een topper.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              16 mei 2015 om 13:28

              @gtwillem: Wayne Carini heeft een E39 Dinan M5 staan met low miles en bijna 500pk! Maar ook allemaal chassis en onderstel upgrades. Knap ding!

              Login om te reageren
  7. nikobellic zegt

    15 mei 2015 om 21:06

    De Alpina B6 heeft ook 600 paarden onder de kap, maar gaat volgens mij zelfs in 3,5 sec naar de 100. Dat is dan wel weer met xDrive, maar wel ubersnel

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      16 mei 2015 om 18:57

      @nikobellic: 0.4 seconden verschil denk je dat je dat merkt tel is tot 1.

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    15 mei 2015 om 21:07

    Zelfde effect kan je behalen dmv 10% gewichtsreductie .. Geen optie aangezien Duits ..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 mei 2015 om 21:37

      @lincoln: het zou wel wat zijn. Een M6 met minder vermogen, maar door goed gebruik van aluminium, titanium en carbon 200kg lichter. Extra vermogen is goed voor de topsnelheid en acceleratie. Monder vermogen is goed voor betere prestaties qua remmen, wegligging én acceratie. Daarnaast heb je altijd profijt van een lager gewicht, terwijl extra vermogen af en toe benut kan worden.

      Maar ja, vermogen is net als seks: het verkoopt eenmaal erg goed…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 mei 2015 om 21:45

        @gtwillem: omslachtige moeilijkdoenerij opties en overbodige knalharde plastic en overdaad aan isolatie eruitflikkeren en je zit al op 20% ..

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          15 mei 2015 om 22:21

          @lincoln: volkomen waar. Alleen dan haal je eruit wat de klanten helaas genoeg heelmerg waarderen… Porsche begon pas godd RS’en te verkopen toen ze vanaf de 997 bedachten dat navi, airco en stereo gewoon aanwezig konden zijn…

          Ik ben het 100 procent met je eens, maar het kopende publiek vind lichtgewicht prima, zolang het niet ten koste gaat van het comfort…

          Login om te reageren
          • michaelcorleone zegt

            16 mei 2015 om 01:23

            @gtwillem: Porsche 918 Spyder is een super voorbeeld, het heeft een hele luxe cockpit en daardoor is die veel zwaarder dan de concurrentie (P1, LaF) Ondanks het zwaardere gewicht en minder vermogen wel sneller dan de andere twee. Het kan dus wel en natuurlijk meer grip door zijn 4wielaandrijving. Zeer knap stukje engineering.

            Login om te reageren
  9. gash zegt

    15 mei 2015 om 21:09

    Allemaal leuk en aardig maar hoe zit het met de goodies….?

    Login om te reageren
  10. bsxc2 zegt

    15 mei 2015 om 21:37

    Ja, het houdt maar niet op met de pk’s.
    Tegenwoordig zijn pk’s toch wel ouderwets om erbij te geven. Autofabrikanten ga aub iets anders verzinnen.

    Login om te reageren
    • appelvis zegt

      16 mei 2015 om 01:57

      @bsxc2: bijtellinggggg jalalalalaa

      Login om te reageren
  11. centho zegt

    15 mei 2015 om 21:59

    alpina b6 biturbo?

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    15 mei 2015 om 22:14

    Blijft een schitterend ding die M6!

    Login om te reageren
  13. jobberns zegt

    15 mei 2015 om 23:14

    Ja maar… 575 pk is ook maar behelpen he…

    Login om te reageren
  14. kingdecay zegt

    15 mei 2015 om 23:39

    De 6, één van de knapste BMW’s in jaren, zeker de GC. Die 600PK, laten we eerlijk zijn, voor de meeste mensen dienen die toch vooral om ermee te patsen. Waarmee ik niet wil beweren dat ik er wel probleemloos mee overweg zou kunnen, integendeel zelfs. Staat overigens wel in schril contrast met de alomtegenwoordige snelheidslimiet van ~120KM/u.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      16 mei 2015 om 02:02

      @kingdecay: De BMW M6 GC maar ook de Porsche Panamera blijven gewoon hele leuke auto’s vind ik dan.

      Login om te reageren
  15. michaelcorleone zegt

    16 mei 2015 om 01:27

    Gek genoeg vind ik de M6 GC mooier dan de Coupe variant, mijn voorkeur zal dan ook altijd uitgaan naar de GC. 600 oopk? ik vraag mij serieus af waar dat gaat eindigen.

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      16 mei 2015 om 10:28

      @michaelcorleone: ergens in de sloot waarschijnlijk

      Login om te reageren
  16. chimaera zegt

    16 mei 2015 om 07:02

    Beter dan de G-Power BMW 6. Die komt met 1000 PK maar in 4,3 seconden op de 100…

    Login om te reageren
    • bmwm4 zegt

      16 mei 2015 om 12:49

      @chimaera: iets met achterwielaandrijving en moeilijk grip krijgen

      Login om te reageren
  17. TimD zegt

    16 mei 2015 om 18:42

    600 PK en 3.9 seconde doen, lachertje zeg…

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    16 mei 2015 om 18:56

    Prachtige auto… 6 serie is echt geweldig oud en nieuw model. M hoeft niet perse.

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    16 mei 2015 om 21:42

    M5 30jahr editie heeft toch ook 600pk? Dan lijkt me dit geen probleem

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North