• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M340i Competition Line is perfecte tussenmaat

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2021 om 17:02 – 21 Reacties

BMW M340i Competition Line

En ook nog eens met officiële fabrieksgarantie, Euro 6d-certificering en meer comfort. Wat wil je nog meer met deze Dähler BMW M340i Competition Line?

Een beetje vreemd is het wel. Sinds BMW de ‘M Performance’ lijn naast de gewone ‘echte’ M-modellen aanbiedt, is het verschil op papier niet zo heel erg groot. Dat konden we bij de M550i en M5 al zien. Bij de M3 is het verschil zo mogelijk nog kleiner.

Waarom geen M340i?

Zowel de M340i als de M3 hebben een geblazen zes-in-lijn en achttraps automaat met koppelomvormer. Bij de M3 kun je nog kiezen uit achterwielaandrijving en een handbak. De schatting is echter dat waarschijnlijk iedereen voor de versie met automaat én xDrive gaat kiezen. Tsja, als je dat dan toch doet: waar kies je dan niet voor een M340i? Die kun je nog behoorlijk kietelen.

BMW M340i Competition Line

Dähler BMW M340i Competition Line

Dat is ook precies wat Dähler gedaan heeft met deze BMW M340i Competition Line. Standaard levert de M340i precies 374 pk en 500 Nm. Na de kuur van Dähler stijgt dat naar 435 pk en 610 Nm. Dat is bijzonderder dan het klinkt. Na deze kuur blijft de motor voldoen aan de strenge Euro 6d emissie-eisen, in tegenstelling tot hun vorige upgrades. Ook blijft de fabrieksgarantie behouden. Meestal zijn dat twee zekerheden waar je meteen afscheid van moet nemen met tuning.

  • BMW M340i Competition Line
  • BMW M340i Competition Line
  • BMW M340i Competition Line
  • BMW M340i Competition Line

Boost Level 2

Maar er zit nog meer marge in. Je kunt namelijk ook kiezen voor ‘Boost Level 2’, dan heb je ineens 455 pk en 640 Nm tot je beschikking. Dan haalt Dähler ook even de snelheidsbegrenzer eraf. Daarnaast zijn er nog meer smakelijke hardware upgrades om je Dähler BMW M340i Competition Line leuker en sneller te maken.

  • BMW M340i Competition Line

Denk aan een sportuitlaatsysteem met 4×90 mm eindpijpen. Deze is dusdanig ontwikkeld om een beetje klank te geven aan de M340i, die met een GPF (benzine partikelfilter) behoorlijk gedempt wordt. Check hieronder hoe die nu klinkt:

Verlaging BMW M340i Competition Line

Voor een betere wegligging kun je kiezen voor een verlagingsset. Deze zijn specifiek afgestemd op het EDC dempingssysteem van de standaard M340i. Uiteraard kun je ook kiezen voor een échte onderstel-upgrade in de vorm van een schroefset. Deze moet volgens Dähler zorgen voor een instelbare hoogte, maar ook een hoge mate van comfort.

  • BMW M340i Competition Line
  • BMW M340i Competition Line

Wielen

Om het af te maken kun je opteren voor bijzonder lichte (gesmede) 20 inch lichtmetalen ‘patta’s’. Deze zijn voor 9 inch breed en achter zelfs 10 inch. Voor heeft Dähler er 235/35 ZR20 banden opgelegd, achter meten de Michelin Pilot 4S banden 275/30 ZR20.

  • BMW M340i Competition Line
  • BMW M340i Competition Line
  • BMW M340i Competition Line

Verder is er nog wat koolstofvezel ‘garnituur’. Denk aan buitenspiegels, grilles, splitters en spoilers gemaakt van carbon. Het beste van dit alles: de Dähler M340i Competition Line heeft de ‘reguliere’ grille.

BMW M340i Competition Line

Prijzen zijn nog niet bekend. Dähler staat niet bekend als een voordelige tuner, maar goedkoper dan een M3 moet zeker lukken.

Ook interessant!

  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW M4 CSL details
    De BMW M340i is nu een échte powerstation
  • BMW X3M Competition LCI rijtest en video
    BMW X3M Competition LCI rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, BMW, carbon, competition, dahler, g20, M340i, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, xDrive

Vorig bericht: « Ultima Can-Am V10
Volgend bericht: Porsche komt met eigen supersnelle Superchargers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    24 maart 2021 om 17:06

    Best mooi en smaakvol gedaan, maar toch mag je voor mij gewoon een originele voor de deur zetten, hooguit met een paar performance parts.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 maart 2021 om 19:30

      @Pascal: als daily is een gewone 340 een heerlijke auto, niets extra nodig denk ik

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        24 maart 2021 om 21:00

        Couldn’t agree more. Staat hier erg hoog op ’t wensenlijstje

        Login om te reageren
    • por100 zegt

      24 maart 2021 om 21:41

      Van de standaard vind ik de uitlaten wel behoorlijk nep en het geluid ook te min. Dus als je dat wilt aanpakken is dit een mooie optie: mits het een beetje schappelijke prijs blijft uiteraard

      Login om te reageren
  2. sportabgasanlage zegt

    24 maart 2021 om 17:16

    Mijn god, hebben we na de “M-line” (ziet eruit als een M, maar is het niet) nu ook al een “Competition line”? Dus ziet eruit als een competition, maar is het niet…
    What’s next? De “RWD-line” voor FWD-aangedreven BMW’s?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 maart 2021 om 17:53

      Competition is het naampje dat Dahler eraan hangt. BMW zelf levert een M-sportpakket en daarnaast ook nog M-Performance onderdelen. Dat zijn dus losse pakketten/opties die je kan aanvinken.

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        24 maart 2021 om 19:06

        Dat snap ik. Maar dan nog vind ik het een nogal ondoordachte en niet-originele naam van dat bedrijf.

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2021 om 18:24

    Een B3 zou mijn ding zijn.

    Login om te reageren
    • tweemeter zegt

      24 maart 2021 om 20:45

      eens, net wat beschaafder uiterlijk en vermoedelijk comfortabeler.

      Login om te reageren
    • por100 zegt

      24 maart 2021 om 21:47

      Totaal ander prijskaartje. Kan je niet vergelijken.
      Een tweedehands b3 met de kop eraf doet bog steeds 120K. Een nieuwe m340i begint bij 81K. Tel daar nog wat opties en dit tuningpakket bij op en je hebt voor 100K een nieuwe auto met vergelijkbare prestaties/kwaliteiten.
      Afschrijving van m340i gaat nu ook heel langzaam, want vergelijkbare mercs en audi’s kosten 20K meer.

      Login om te reageren
  4. loggy zegt

    24 maart 2021 om 18:47

    Grootste voordeel vergeten jullie te noemen. Als je voor de dahler gaat, ipv de echte m3, heb je gelijk die neus operatie gedaan!

    Login om te reageren
    • alloallo zegt

      24 maart 2021 om 20:14

      Ik dacht de 4 serie een grote neus had? De 3 en m3 hebben toch de elegante neus?

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        24 maart 2021 om 23:25

        @alloallo: M3 heeft de bevertanten van de 4 serie over genomen. Helaas/gelukkig. Doorhalen wat naar jouw mening van toepassing is ;)

        Login om te reageren
  5. anthwan zegt

    24 maart 2021 om 19:06

    M-line, S-line enz enz allemaal ‘ik wil’ wel maar kan het niet betalen.

    Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      24 maart 2021 om 19:23

      Of je wilt gewoon een mooie auto en hoeft geen 400 pk, of je zit met lease vereisten. Alsof je geen sportschoenen mag dragen als je geen afgetraind lichaam hebt.

      Login om te reageren
      • rismo zegt

        24 maart 2021 om 19:46

        Iedereen mag doen als of…
        Al staat een goud gele string niet iedereen.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 maart 2021 om 06:15

      @anthwan: en dat is dus 98.76% van de populatie. Niemand heeft een S4, M3 of C63AMG nodig. Die modellen bestaan eigenlijk alleen maar om de S/M/AMG pakketjes te verkopen. Allemaal geconditioneerde nep sportiviteit voor niet sportieve mensen en niet sportief gebruik waarmee dikke winst wordt gemaakt.

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        25 maart 2021 om 12:25

        Perfecte analyse, marketingsgewijs moet je BMW niets meer leren. Er wordt bijna geen enkele BMW std verkocht. De meeste willen hun bolide wat personaliseren met die m pakketjes en dan gaat het snel hoor. Ook zo grapig iedereen is gek van een zwarte dakhemel, kwa productiekost zal die geen eurocent duurder zijn maar je moet er wel al rap 300 of meer voor neertellen. En zo kan je nog wat doorgaan.

        Login om te reageren
  6. tanzanitef30n zegt

    24 maart 2021 om 22:25

    Wat een prachtig kleur blijft dat Dravitgrau toch ook.

    Login om te reageren
  7. remarkable zegt

    25 maart 2021 om 08:34

    Voor iedereen die de grote neus niet mooi vindt maar toch M prestaties wenst een ideale oplossing.

    Persoonlijk vind ik de grote neus erg fraai. De 3 overigens mooier dan de 4

    Login om te reageren
  8. anthwan zegt

    25 maart 2021 om 09:10

    Iedereen mag zeker doen en kopen wat hij of zij wilt vind alleen dat de exclusiviteit van de echte S of M modellen er van af gaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North