De Bugatti Chiron is een verkoopknaller

Auteur: , 28 Reacties

Als zoete broodjes...

Chiron

Het zal misschien toch even spannend zijn geweest voor Bugatti. Met de Veyron liepen ze immers eindeloos te leuren met special editions teneinde de laatste exemplaren de deur uit te krijgen. Wellicht daarom acht het merk uit de Elzas het een goed idee om er zo vlak voor het einde van het jaar een persbericht uit te slingeren met heugelijk nieuws. Het gaat namelijk helemaal puik met de productie én verkoop van de Chiron.

Geheel volgens plan zijn er inmiddels al 70 Chirons geleverd aan klanten. Eindbaas Wolfgang Dürheimer weet dat hij daarvoor ook even zijn toeleveranciers moet bedanken. Zoals Elon Musk ondervonden heeft, kunnen die namelijk weleens een kink in de kabel veroorzaken.

front

Los van een probleempje met de stoelen is het sowieso een goednieuwsshow in Molsheim: van de maximum oplage van 500 Chirons, zijn er al ruim 300 verkocht. 43 procent van de orders komen uit Europa, 26 procent uit ‘Murica en Canada en 23 procent uit het Midden-Oosten. De ‘Asia-Pacific’ regio blijft opvallend genoeg een beetje achter: zij nemen slechts acht procent van de verkopen voor hun rekening.

Nou valt het natuurlijk nog te bezien of er voor de Chiron geldt dat iedereen die er een wil hebben (en kan betalen) er al een besteld heeft. In dat geval zou het alsnog weer een pijnlijk verhaal kunnen worden om die laatste stuks aan de man (m/v) te brengen. Misschien moet Bugatti dus hopen op extra manieren om nieuw geld te vergaren, zodat er wat meer potentiële Chiron-klanten ontstaan.



28 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Misschien een SS, speciaal voor de Duitse markt?
@cossiekiller:

Whoehahahaha…. goeie… hoe kom je erop?
@hubert: Gewoon, op de autobahn kan je je pk’s toch nog even gebruiken… Waar dacht jij aan?
@cossiekiller: die zal wel als de bliksem gaan. Moet je wel volgas geven.
@marc94: als de blitzkrieg?
@cossiekiller: ik als Arnhemmer zit natuurlijk te wachten op de Vitesse
@porschepdk: en als Hollander die bij Rembrandt iemand anders in gedachten heeft dan buggati wacht ik ook nog even
@porschepdk: als je portemonnee net zo goed gevuld is als dat stadion kan je nog lang wachten
De Veyron was natuurlijk wel heel erg een one-trick pony. Al ben ik altijd groot fan geweest van de Veyron (en nog steeds) de Chiron schijn ook daadwerkelijk echt goed te rijden dus kan ‘meer’. Tevens is het economische klimaat ook wat anders nu, zelfs de allerrijksten durven nu weer meer geld uit te geven.
@airc: Hoezo reed de veyron niet goed? Volgens mij was die super comfortabel en hij was de snelste over het top gear circuit. Ook al was het wel een beetje een nijlpaard, het was wel een nijlpaard op kunstschaatsen.
@b00m3rang: Dat zeg ik niet. De als je de reviews ziet nu van de Chiron valt met name op hoe goed hij rijdt tov de veyron. Dat wat een ultime GT. Hard in een lijn maar niet op b-wegen. Dat schijnt deze beter onder de knie te hebben. Ik weet het niet, want ik zal er helaas nooit een rijden.
@airc: Logisch gevolg van ontwikkeling. Geen enkele auto rijd minder goed dan z’n voorganger. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ze hebben natuurlijk wel lering getrokken uit de Veyron.
@airc: de allerrijksten die hebben ook een jacht en een privé jet wat al vele malen meer kost dan een Buggati. Een beetje superjacht kost een miljoen per meter.. een beetje jet kost. De Bugatti is echter niet geschikt als gezinsauto waar een Bentley of Rolls en zelfs Aston natuurlijk wel modellen hebben die daar geschikt voor zijn. Persoonlijk denk ik dan ook dat als Bugatti een tegenhanger bouwt van bijv de Aston Rapide ze er meer van verkopen dan de Veyron en Chiron bij elkaar.. Het zou natuurlijk ook zomaar een super/ultra SUV a la Lambo, Range Rover of Bentley Bentayga kunnen worden maar weet niet of VAG met zijn eigen (top) producten wil gaan concurreren.
@tvr1974: De super ultrarijken heb dan ook wel beide volgens jouw fillosofie ;)
@tvr1974: Tja, hadden ze die Galibier maar in productie moeten nemen.
@tvr1974: pfff 1miljoen de meter, stel dat maar bij naar ca 1,5/1,6 de meter
@airc: schijnt schijnt schijnt, dank je voor je commentaar
een beetje jet kost nog meer.. moest er staan
Ik denk dat het probleem met de Veyron in het uiterlijk zat. Het was niet echt een mooie auto. De Chiron doet dat een stuk beter en verkoopt dus ook beter.
Ah, er komen dus goedkope Veyrons op de markt nu de opvolger volop beschikbaar is? Ff mijn saldo checken!
@bruud: Forget it. Van die 450 geproduceerde Veyrons zijn er een stuk of 400 als one-off in de markt gezet. Van Rembrandt tot L’or Blanc tot Brun de Merde.
@edge: Oh ok, dan ga ik maar een midweekje kamperen in de Ardennen van al die knaken.
Het is dan ook een hele verbetering tov de Veyron. Die heb ik nooit echt mooi kunnen vinden. De Chiron ziet er gewoon goed uit.
En als ik in deze klasse een auto zou kunnen kopen dan werd het toch echt de Koenigsegg Agera R.
Ik vind het toch wel knap van Bugatti. Om 450 stuks van de Veyron te slijten hebben ze 10 jaar, vier versies en een ongelofelijk aantal specials/limited editions nodig gehad. Als de Chiron binnen een jaar of twee na de introductie al 300 keer is verkocht zonder dat daar krachtigere versies, cabrio’s of veel special editions aan te pas zijn gekomen, vind ik dat reuze knap van Bugatti. Zelfs als je een jaar of twee erbij telt voor de klanten die hem al eerder mochten bestellen liggen ze nog ruim voor op schema als de Chiron net zo lang mee moet gaan als de Veyron. Chapeau!
Mag ik er eentje voor de kerst?
Ze hebben er 300 van verkocht en zijn nog steeds niet uitverkocht. Doen Mercedes, Ferrari, McLaren, Aston Martin en Porsche het toch beter. Die verkopen hun hypercars in 5 minuten en moeten mensen teleurstellen dat er niet genoeg zijn.
Wacht wel even op die nieuwe snelle Tesla (nog éventjes sparen ook)
Al meer chiron’s geleverd dan Tesla model 3…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).