De Bugatti Chiron heeft slechte rugleuningen

Auteur: , 38 Reacties
Chiron

Oh snap!

Merde! De Bugatti Chiron bewijst de Franse auto industrie weer geen goede dienst. De miljoenen kostende hypercar kampt namelijk met een fout in de rugleuningen. De Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) verordonneert daarom 47 Chiron-eigenaren zich naar hun dealer te begeven, om een en ander na te laten kijken.

Kennelijk zijn een aantal beugels in de rugleuning verkeerd gelast, waardoor deze af kunnen breken. Volgens de glazenbolkijkers van de NHTSA zou dat eventueel kunnen leiden tot een plotselinge verandering in de zitpositie van de persoon achter het stuur. Niet echt fijn als je net met een kilometer of 400 per uur over de Afsluitdijk raast.

Dealers worden door de NHTSA morgen ingelicht over de exacte details van het probleem. Bugatti geeft aan nog niet bekend te zijn met horrorcrashes ten gevolge van het gebrekkige onderdeel. Desalniettemin Michel, als je meeleest, check het even na bij de dealer.



38 reacties

Altijd sportpakketjuuuuhhhh aanvinken ..
Kan je nog sporter zitten op je sportstoeluuuuhhh ..

Zitten bijna nog sportiever dan slapen nml ..
@lincoln: wie vertaalt even?
@winkeb: een psycholoog
@lincoln: deze sportpakketje is zoooo vers. Hoge kraag, capuchon, ja toch. Sportpakketje alles.
@str8six: sportpakket op mijn Toyota Prius….. met mijn Nikes aan en bontkraag op
@toyotaprius: ook zieke Louis Vuitton nektasje en Gucci petje?
@str8six: ja idd. Dat hoort bij de Outfit.. en dan ook tijdens het bezoeken van de sisha club mijn Prius karakteristiek parkeren, vol in het zicht.
@toyotaprius: Hahah classic! Ook regelmatig de show stelen in Opsporing Verzocht zeker?
@str8six: Is deze sportpakketje echt? Of is deze sportpakketje nep?
@stefje: hij is echt wel echt hoor, hij heeft niet die dingetje. Hij kost maar 7 barkie ofzzzzo.
Niet handig. Stoelen komen van Sparco. Kunnen de “Fransen” de Italianen de schuld geven…
Of die vette Amerikanen breken met hun lompe lijf die delicate Zuid-Europese rugleuning af, dat kan natuurlijk ook ;)
@trustmeiamanengineer:

LOL .. een ingenieur die werkelijk geen idee heeft wat NHTSA doet ..
Zal wel een NLertje zijn ..
@lincoln: Ha, fijn dat je weer even een avondje op het internet mag!
@trustmeiamanengineer: Wat fijn dat jij er ook bent !
@lincoln: LOL een auto die over een sportpakketje begint te lullen .. Haha .. relevant.
@drdre1: wat te denken van een Westcoast gangstarapper die Nederlands blijkt te spreken en reageert op een Nederlands blog over auto’s.
@lincoln: hahaha. Je bent ook de enige hier die opmerkingen maakt, zo goedkoop en smaakloos als Amerikaanse autos XD haha.

Die Bugatti is gewoon niet gemaakt voor mensen die bij het ontbijt al even 3 everzwijnen wegwerken.
Ik mag aannemen dat de dealert even netjes de sjieron fluisterstil komt ophalen en weer thuis aflevert met nieuwe stoelrugbeugels en gestofzuigde kokos-matjes?
@pomoek: Met geld toe zelfs
Wat boeit het. Die Chirons worden toch niet gereden.
Komt ervan bij die schraapmodelletjes…
Amerikaanse autoriteiten doen er alles aan om hun binnenlandse markt te beschermen.
Zo bezorgd zijn om een autostoel, ik krijg de indruk dat Amerika nog teveel ambtenaren heeft.
@tarquesh: Probeer eens een (parkeer)vergunning aan te vragen in 020
@tarquesh:

In Europa hebben we gelukkig 100den (zwaar corrupte) TNO achtige organisaties die het er nog niet allemaal over eens zijn of water nat is ..

Zijn nog bezig met “onderzoek” ..
Buiten de stoelen om hè. Op de topicfoto vind ik de Chiron er trouwens wel lekker uit zien hoor!
Wat een ordinaire pauperauto :)
Moeilijk voorstelbaar dat zo’n overontwikkeld ding dat soort basale fouten kan bevatten. Kost iets maar dan heb je ook rommel..
@forza: Uw slaat de schroef op zijn puntige voorkant.
Er waren 16 mensen (waarvan 4 engineers) betrokken bij de +400 km/per uur modificatie. De beroemde dorpelsleutel! Deze 16 mensen hebben ruim 180 dagen nodig gehad voor het uitwerken en implementeren van deze functie. Nu zou je verwachten hé dit was voor de ontwikkeling van de Veyron dus dit toepassen in de opvolger moet niet meer dan 2 dagen in beslag nemen….helaas pindaboter. Saillant detail is dat van alle Veyrons en Chirons deze sleuteltoepassing niet meer dan 9 maal is toegepast en bijna allemaal door professionele autojounalisten en testrijders. De stoelen zijn blijkbaar een soortje sluitpost waarschijnlijk omdat moderne Bugatti’s GEEN dagelijkse ritjes horen te maken maar meer een showroom-rol vervullen in de gemiddelde autocollectie.
Hebben ze in Amerika dan ook een afsluitdijk?
@barryyy: they have the best afsluitdijk, seriously, the best.
Gelast, zijn die dingen niet van Carbon dan?
@alfisstii: Carbon is niet bestand tegen impact. Vandaar dat de beugels van staal zijn.
Gelukkig heb ik er aftermarket sportstoelen ingezet
@pindakoning: In je schaalmodel?
Hoe typisch, normaal wordt dit hok de hemel ingegrepen vanwege zijn VAG achtergrond.
Nu blijkt het een baggerprodukt en is het ineens wel Frans?
Rare jongens die VAG fanboys.
@jdeboer: je weet toch zelluf, geen trashtalking over VAG hè. Daar zorgt meneer PON binnen NL heel goed voor.
400kmh over de Afsluitdijk lol, moest gelijk denken aan die keer dat ik daar de 250 had aangetikt…..
@str8six: Zie je wel dat die Prius rijders meelopers zijn !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).