• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Bugatti Veyron is nog steeds niet uitverkocht

Auteur: carbert, gepost 10 april 2011 om 18:02 – 39 Reacties

Veyron GrandSport - Klik voor een vergroting

In 2006 begon Volkswagen met de productie van de Bugatti Veyron. We zijn inmiddels vijf jaar verder en de order portefeuille is nog steeds niet gevuld.

480 Stuks moeten er in totaal gebouwd worden. 300 exemplaren van de 16.4, 150 GrandSports en 30 SuperSports. De SuperSport is uitverkocht, de 16.4 en GrandSport zijn dat nog niet. Met name van de verkoopcijfers van de GrandSport vallen tegen.

De twee open exemplaren die in Genève op de Bugatti stand stonden zijn wel verkocht. Heeft Bugatti weer 3,35 miljoen euro mee opgehaald. Bugatti moet hopen dat er iemand 10 exemplaren in één keer koopt (sommige Arabieren schijnen dat soort dingen te doen), of een actiemodelletje speciale versie uitbrengen, want die verkopen soms wel goed. Het lijkt sowieso wel alsof er alleen maar speciale uitgaves zoals de Centenaire, Sang Noir of iets anders uitkomen, anders raken ze hem gewoon niet kwijt.

Is het gek dat de GrandSport het slechtst verkoopt? Als je het mij vraagt helemaal niet. Wie wil er nu bij 360 km/u zijn haren laten wapperen? (via leblogauto)

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video - kleine crash met Bugatti Chiron Pur Sport
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Video: Whiplashen in een Dodge Challenger SRT8
Volgend bericht: Porsche 968, youngtimer in beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    10 april 2011 om 18:08

    voor 40 euro en een zuurtje koop ik ze allemaal op zijn hun er vanaf ben ik blij en heeft de staat er ook weer een zakcentje bij

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 april 2011 om 18:58

      @the-budel-guy: …althans, als jouw 40 euri met inbegrip van 19% BTW is ? ;-)

      Login om te reageren
  2. barney zegt

    10 april 2011 om 18:15

    Dit maakt het dan ook geen investering meer. Als je een One-77 koopt, weet je eigenlijk meteen dat deze meer waard is dan waarvoor je hem gekocht hebt. Als die hokken aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn, is die auto ook geen rochel waard. Beetje pijnlijk voor VAG is het wel…

    Login om te reageren
    • eddygolf zegt

      10 april 2011 om 18:26

      @barney: Die zijn toch ook nog niet op?

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      10 april 2011 om 18:49

      @barney: de 77? Die is anders ook nog niet uitverkocht tot op heden.

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      10 april 2011 om 20:06

      @barney: Haha de one-77 is toch juist het voorbeel van hoe het niet moet. Die auto heeft geen bijzondere prestaties die de prijs rechtvaardigen en ze krijgen er nog niet eens 77 van verkocht.

      Login om te reageren
  3. rshscuderia zegt

    10 april 2011 om 18:17

    Niet zo raar.
    Met het merk Bugatti heeft het niet zo veel te maken. Met de grootheidswaanzin en hoogmoed van VAG des te meer.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      10 april 2011 om 20:07

      @rshscuderia: Lees eens de geschiedenis van Bugatti, dan zul je begrijp dat de Veyron juist een typisch Bugatti project zou kunnen zijn.

      Login om te reageren
  4. TheEdge zegt

    10 april 2011 om 18:27

    Gelukkig maar, want dan kan ik nog even sparen! Ik zou er heeel graag eentje willen kopen :D

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    10 april 2011 om 18:27

    Wie wil er nou een Vagatti voor die prijs (..)

    Login om te reageren
  6. ascari15 zegt

    10 april 2011 om 18:28

    Het liefst zou ik voor de SuperSports gaan, en anders de gewone.

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    10 april 2011 om 18:30

    Als ik het geld had stond ik morgen om 1 uur voor de deur van Hessing. Voor een zilvergrijze Grand Sport met die drukke chromen wielen en een geel, oranje of donkerbruin interieur.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 april 2011 om 18:59

      @Jochempie: ghi, er zijn er wel méér als jou… ;-)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        10 april 2011 om 19:02

        @Megakix: Met z’n allen in één droom ;)

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 april 2011 om 20:03

      @Jochempie: En aangezien die niet zo denderend verkoopt krijg je misschien wel korting…

      Login om te reageren
  8. slappehap zegt

    10 april 2011 om 18:48

    Arabieren rijden niet in open auto’s, want a) het is er vaak nogal warm en b) ze willen niet voor gay of kapper aangezien worden.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      10 april 2011 om 18:51

      @slappehap: met die jurken die ze dragen zitten ze toch al behoorlijk aan het GAY gehalte vind ik

      Login om te reageren
      • Relief zegt

        10 april 2011 om 19:35

        @the-budel-guy:

        Dat wij hier broeken zijn gaan dragen betekent niet dat het opeens mannelijker is. Mannen die jellaba’s dragen (jurken als je het zo wil noemen) gebeurt al duizenden jaren.

        Ik vind broeken drager eerder gay dan een klassieke jurk ;)

        Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    10 april 2011 om 19:10

    € 17000 voor een setje bandjes die 10000 kilometer meegaan, bij ieder beurtje nieuwe velgen a € 50000, een Lear-Jet of Falcon Jet kost een pak minder en kun je nog een leuke stewardess uitkiezen. (En een paar lelijke piloten natuurlijk)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      10 april 2011 om 23:37

      @desjonnies: met een veyron doe je ook hoogstens 2000km per jaar ofz :)

      Login om te reageren
  10. Relief zegt

    10 april 2011 om 19:36

    Het is te begrijpen. 2 miljoen euro voor een auto is zelfs voor de rijken der aarde een enorme hap geld.

    Login om te reageren
  11. Ram-G-maN zegt

    10 april 2011 om 19:52

    Een Autoblog inzamelingsactie dan maar? €1000 voor 10 uren rijden in een Bugatti Veyron 16.4. Er wordt ingezameld tot het benodigde aanschaf waarde en onderhoudskosten is bereikt. Indien het bedrag niet bereikt is zal het geld terug geboekt worden. :D Nadat iedereen die aan deze actie hebben meegedaan en hebben gereden zal de Bugatti Veyron mijn bezit worden, want ik ben immers de mastermind van deze actie. ;)

    Login om te reageren
  12. HDM zegt

    10 april 2011 om 20:00

    Is het 360 open rijden geen probleem, dan wel dat je door een volbepakte 80’s hatchback nog kan worden ingehaald als je onvoorzien het dakje dicht moest doen.

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    10 april 2011 om 20:02

    Misschien beter wat lager gemikt qua aantallen… ?

    Login om te reageren
  14. gedwongenleaser zegt

    10 april 2011 om 20:03

    die Sang Noir is zooo ontzettend vet!

    Login om te reageren
  15. raphael zegt

    10 april 2011 om 20:13

    Ik snap het wel, we zitten nog steeds in financieel onzekere tijden en daar hebben we de afgelopen 2 jaar ook in gezeten. 2 miljoen dollar is en blijft een klap geld, voor iedereen. Toch zie ik dit ding in 30 jaar tijd voor meervoudige miljoenen verkopen. Zeker de SS versie, die is gewoon zeldzamer dan een 250 gto. En als we over 50 jaar allemaal electrisch rijden zullen we terug kijken op de Veyron als het summum van de auto met verbrandingsmotor. Reken maar dat de vraag dan sterk toeneemt.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      11 april 2011 om 09:35

      @raphael: onzin: de mensen die een Veyron kunnen/willen kopen, zaten afgelopen tijd niet in (financieel) onzekere tijden.

      Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        11 april 2011 om 13:18

        @gregorius: willen ja, kunnen nee..

        Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    10 april 2011 om 20:33

    Het is een hoop geld ook voor de rijken der aarde. Ik heb me eens laten vertellen dat een Veyron in produktiekosten hoger ligt dan de verkoopprijs.
    Ik heb begrepen dat de Veyron eigenlijk een stunt van VAG is om de wereld te laten zien waar ze tot in staat zijn.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    10 april 2011 om 21:49

    Tja, super leuk om mee te rijden is de auto niet, afschrijven doet het ding als een dolle (kijk maar naar de lijst van tweedehands Veyrons) en waarom zou je een nieuwe kopen voor 1,6 miljoen (of meer, al vraag ik me af of je voor een miljoen niet kunt komen praten….)

    VEEL MEER VEEL LEUKERE opties in de wereld. Snel doorlopen, laat ze dit protserige opschepding maar zelf houden.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      11 april 2011 om 00:18

      @w0o0dy: Hoevaak heb je erin mogen rijden dan?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        11 april 2011 om 08:32

        @raphael: niet natuurlijk, maar iedere review geeft hetzelfde beeld (en het feit dat er zoveel tweedehands worden aangeboden met wenig km’s op de teller wijst er ook op): het ding is achterlijk snel maar ook nogal foolproof, redelijk weinig spectaculaire handling eigenschappen, het ding doet het gewoon en erg snel. Zonder alle electronische engeltjes kan een gemiddelde rijder het ding niet aan, maar met die spullen aan is het “hier kan mijn moeder mee gaan boodschapen doen” of “it i as easy to drive as a Golf”.
        Vergelijk het eens met reviews over de Zonda of de CCX, daar lees je wel dat het spannend is, wat de auto goed/briliant doet en wat niet… wake up and smell the coffee.

        Login om te reageren
  18. midasracer zegt

    10 april 2011 om 22:32

    Ik heb met mijn tong op mijn schoenen naar de Megafactories special over de Veyron zitten kijken. Wat een prachtige techniek. Maar daar houdt het ook mee op. De auto oogt lomp, van het geluid krijg ik geen kippevel en er kan te weinig bagage mee voor een lekker weekje door Europa cruisen. In de stad is het ding onhandelbaar door het slechte uitzicht en de enorme breedte, dus wat moet je ermee. Een paar keer flink gas geven op de Autobahn en dan is de lol eraf. En daar geven maar weinig mensen 2 miljoen voor uit. Er zijn zo ontzettend veel spannende alternatieven die een fractie kosten. Jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    10 april 2011 om 22:53

    Het is een enorm gaaf project geweest en als ik multimiljonair had zou ik er zonder twijfel één kopen, gewoon om het idee achter de auto en ondanks dat ik een hekel heb aan VAG. Helaas, het zit er niet in…

    Login om te reageren
  20. TDI-goeroe zegt

    11 april 2011 om 00:35

    als ik het me kon permitteren, kocht ik er een.
    Schijnt, dat de vaste lasten en onderhoud ook niet gering zijn namelijk…

    Login om te reageren
  21. monk zegt

    11 april 2011 om 01:25

    vind de grandsport eigenlijk gewoon een stuk mooier dan de 16.4. Het probleem is denk ik dat de hype er nou gewoon een beetje af is. Helemaal als je kijkt hoe lang de auto al is aangekonigd (met concepts die nauwelijks afwijken van het eindproduct).

    Login om te reageren
  22. appeltje zegt

    11 april 2011 om 10:06

    Het was wel te verwachten, gelimiteerde oplagen worden (bijna) altijd geïntroduceerd om de restjes op te maken, of wanneer verkopen niet worden gehaald. Ik weet niet hoeveel exemplaren er nog gebouwd moeten worden om aan een totaal van 480 stuks te komen, maar nu er al talloze andere, nieuwere, etc. etc. auto’s zijn ben ik bang dat de Veyron niet zo heel goed meer zal verkopen. Een belangrijke doelgroep, rijke industriëlen in olie (en vastgoed) uit het midden oosten, is i.h.a niet geïnteresseerd in verouderde modellen.

    Login om te reageren
  23. lourensdegroot zegt

    11 april 2011 om 20:36

    doe mij er maar 3

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    13 april 2011 om 19:09

    Ik vind het ook raar hoor… Als ik het geld had dan zou ik er zo een kopen! Hoewel ik er wel een mooier (Zonda achtig) interieur in zou willen… En misschien dat ik ook een Koenigsegg overweeg, maar toch!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North