• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De crisis te lijf: 2.200 Toyota managers kopen nieuwe Toyota

Auteur: Dennis, gepost 15 januari 2009 om 20:03 – 39 Reacties

Toyota logo

In totaal zo’n 2.200 managers van Toyota hebben besloten om actief hun steentje bij te dragen aan het bezweren van de crisis die ook aan de Japanse autobouwer niet voorbij gaat. De managers hebben massaal besloten om ieder een nieuwe Toyota te kopen om zodoende de verkoopcijfers op te krikken.

Daarmee zullen ze natuurlijk niet kunnen voorkomen dat Toyota op 31 maart a.s. voor het eerst in 70 jaar het financiële boekjaar afsluit met een verlies. Immers, voor een autobouwer die jaarlijks meer dan 9 miljoen auto’s verkoopt, is 2.200 stuks niet eens een druppel op een gloeiende plaat (0,02 procent). De managers hebben het vrijwillige initiatief vooral genomen om in een moeilijke tijd hun loyaliteit aan de werkgever te tonen. Dat zoveel managers gehoor hebben gegeven aan het initiatief is weliswaar uniek te noemen. (via: automotive news)

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Toyota

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Meeliften in China
Volgend bericht: Audi RS5 workout video op de Nürburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. Don Leon zegt

    15 januari 2009 om 20:06

    Zouden ze eerst dan dikke duitsters rijden??

    Login om te reageren
  2. Een betere ontwerper zegt

    15 januari 2009 om 20:09

    Direct doorverkopen op Malktplaats.jp en nog meer Toyota’s kopen, is dat een idee?

    Login om te reageren
  3. mrp zegt

    15 januari 2009 om 20:14

    Loyaal ja, en de managers die niet mee hebben gedaan zijn straks natuurlijk als eerst hun baan kwijt…

    Login om te reageren
  4. Bob zegt

    15 januari 2009 om 20:15

    @mrp .. precies .. zo gaat dat in een wat meer hardere maatschappij

    Login om te reageren
  5. Debeerop1 zegt

    15 januari 2009 om 20:17

    Je zal maar manager zijn en dan in een Toyota moeten rondtuffen….

    Login om te reageren
  6. august zegt

    15 januari 2009 om 20:19

    Een Land Cruiser V8 is bijvoorbeeld toch niet echt een flutbak.. en zeker manager-waardig.

    Login om te reageren
  7. henk zegt

    15 januari 2009 om 20:21

    Ze rijden allemaal in een Toyota Aygo ;)

    Login om te reageren
  8. Sander zegt

    15 januari 2009 om 20:21

    Wie zegt dat ze er in rond moeten rijden ?
    Ik vind het een prima initiatief. Dit zie je niet vaak.
    Niet iedereen koopt zomaar even een nieuwe toyota, de managers zijn hier dus wel bereid een deel van hun salaris af te staan ! 2200 toyota`s is misschien weer een maandje werk ?

    Login om te reageren
  9. Sander zegt

    15 januari 2009 om 20:22

    @ August, of een Toyota Tundra 5.7 is ook niet verkeerd !!

    Login om te reageren
  10. Mazgo zegt

    15 januari 2009 om 20:24

    Een maandje werk? Volgens mij redt toyota dat in een dag!
    Maar een nieuwe avensis lijkt mij toch niet heel verkeerd.

    Login om te reageren
  11. Prisma zegt

    15 januari 2009 om 20:26

    Mischien een nutteloze bijdrage maar, Toyota produceerd in 18uur het compleet wagen park die verkocht worden in Belgie op 1 jaar tijd (29268 wagens). 2200 wagens is waarschijnlijk iets meer dan een 1 uur en 20min productie over de hele wereld.

    Login om te reageren
  12. StormRAM zegt

    15 januari 2009 om 20:29

    Goed initiatief! Zou ik ook doen, maar ik ben (helaas) geen Toyota-manager… :S Maar stel dat: Ja, dan was ik wel voor de Landcruiser V8 gegaan! :d Best een mooie auto.

    Login om te reageren
  13. Explosief zegt

    15 januari 2009 om 20:31

    Niet te vergeten dat al die managers toch een flinke korting krijgen….

    Login om te reageren
  14. Mazgo zegt

    15 januari 2009 om 20:31

    @Prisma: Zo nooit geweten dat het zo hard gaat! Weer wat geleerd

    Login om te reageren
  15. Herke zegt

    15 januari 2009 om 20:32

    Goede vraag inderdaad! Waar zouden managers van bijv. BMW, Audi en MB in rijden? Van Audi weet ik het al die rijden allemaal in BMW’s maar de rest? haha

    Login om te reageren
  16. Waxweazel zegt

    15 januari 2009 om 20:33

    En gaan ze die auto’s dan betalen met de visa-kaart van het bedrijf ? ;)

    Login om te reageren
  17. pvl zegt

    15 januari 2009 om 20:34

    @prisma

    Ik hoop dat je een typefoutje hebt gemaakt want 29 269 wagens per jaar voor heel België dat klinkt veel te laag!

    Login om te reageren
  18. Autogek zegt

    15 januari 2009 om 20:34

    Ach, ik vind het wel een leuk gebaar. Het toont in iedergeval dat ze iets willen doen. Als je iets maakt en je bijna je baan kwijt raakt, moet je alles doen om dat product te promoten en de verkoop omhoog brengen. Ook al is het 0.02%.

    Bij Nedcar staat/stond er geen Smart forfour nog Mitsubishi Colt op het parkeerterrein van de werknemers terwijl ze bijna bankroet waren. En dan daar klagen dat niemand er 1 kocht, terwijl ze er zelf ook niet 1 hadden.

    Login om te reageren
  19. WieAndersDasAuto zegt

    15 januari 2009 om 20:42

    Zo zie je maar weer hoeveel ze om hun baan geven bij Toyota.

    Maar er staat dat ze het besloten hebben, er kunnen altijd wel een stuk of 1000 mensen afhaken, of 2000… Maar toch leuk om te zien hoe gemotiveerd ze zijn. En dan ben ik ook nog benieuwd wat voor Toyota’s ze van plan zijn om te kopen…

    Login om te reageren
  20. Mr. V8 zegt

    15 januari 2009 om 20:42

    Uhm, is het dan erg raar als managers van toyota nieuwe toyota’s bestellen?

    Login om te reageren
  21. JCD zegt

    15 januari 2009 om 20:45

    Ik vind 2200 managers even overtuigen wel heel erg voor een eigen merk, ik vind dat ze a. al moeten rijden in een toyota. en b. nooit een ander merk zouden overwegen. Anders ben je toch niet overtuigd van je product??? Een Porsche erbij snap ik wel… maar voor dagelijks gebruik is een Toyota Auris of Avensis echt geen straf.

    Mischien is het gewoon een aandachtsroep…

    Login om te reageren
  22. Prisma zegt

    15 januari 2009 om 20:47

    @ pvl, heb een type fout gemaakt. Ik keek op de lijst van 2007. Het is zelfs minder dan dat, 23 760 wagens.
    In belgie zijn er volgens Febiac in 2008, 535.947 wagens verkocht.

    Top-5 best verkochte merken

    Volkswagen: 53.160 stuks (-4,57%)
    Peugeot: 52.917 stuks (+2,21)
    Citroën: 49.127 stuks (-1,97)
    Renault: 48.961 stuks (+7,29)
    Opel: 45.154 stuks (-8,34)

    De complete lijst staat ook in dit artiekel die ik rap eens opgezocht heb via google
    http://www.groenlicht.be/2009/01/09/2008-in-cijfers/

    Login om te reageren
  23. GT300 zegt

    15 januari 2009 om 20:51

    “Direct doorverkopen op Malktplaats.jp en nog meer Toyota’s kopen, is dat een idee?” —> hahahaha, een l in de plaats van de r… jeetje toch

    nou kan me niet inbeelden dat dit een slimme zet zou zijn, 2200 auto’s erbij op de tweedehandsmarkt, weet je hoeveel verlies die pummels dan maken om hun toyota dan verkocht te krijgen,

    maar toch, het was een leuk grapje (zette het even om in reariteit)

    Login om te reageren
  24. .Memphis. zegt

    15 januari 2009 om 21:10

    Leuke cijfertjes Prisma :)

    Vraag mij toch ook af hoe ‘vrijwillig’ die managers allemaal een nieuwe Toyota gekocht hebben.
    De actie zal misschien wel op poten gezet zijn met de beste bedoelingen, maar als het gros van die 2200 meegedaan heeft uit idealisme of door dat stemmetje in hun achterhoofd die zegt dat er banen zullen sneuvelen door de slechte resultaten en ze dus maar beter op een goed blaadje kunnen staan bij hun werkgever…

    en JCD, wie zegt er dat ze moesten overtuigd worden om een Toyota te kopen? Het kan ook best zijn dat ze al Toyota reden (bedrijfswagen?) en daarnaast beslist hebben om privé nog een extra wagen aan te kopen als teken van steun naar Toyota toe.

    En zouden Toyota managers niet gewoon allemaal Lexus rijden als bedrijfswagen? Of staat dat merk echt helemaal los van Toyota?

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    15 januari 2009 om 21:26

    DIEP respect, dat toont wel aan dat je er staat voor je merk!

    Ik vraag me wel af of ze alle 2200 vrijwillig “ja” gezegd hebben?

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    15 januari 2009 om 21:30

    echt respect hoor ??

    ik weet niet of jullie weten welke functie manager precies behelst ..
    maar het komt er op neer dat je personeel aan het werk houdt ..
    dus ..

    Login om te reageren
  27. Bender zegt

    15 januari 2009 om 22:03

    dus.. lincoln?

    Is dat slecht? Elk bedrijf heeft managers. Als je een beetje goede manager bent zijn je medewerkers erg blij met je. EN zonder managers geen werk. dus..

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    15 januari 2009 om 22:09

    @Bender .. je vat em niet helemaal geloof ik ..

    maar eigen producten/werk te kopen om personeel aan de gang te houden is vrij normaal in de grote mensen wereld ..

    dat heeft nix met respect of goed/slecht te maken ..

    Login om te reageren
  29. STJ zegt

    15 januari 2009 om 22:12

    Zeker allemaal nieuwe Toyota crown’s of mark X.

    Login om te reageren
  30. Jaapschaap zegt

    15 januari 2009 om 22:41

    maarachja een Avensis is ook zeer goed te rijden :)
    zouden ze ook uit een lexus mogen kiezen? :P

    Login om te reageren
  31. japp zegt

    15 januari 2009 om 23:17

    wil dit zeggen dat toyota een fijne werkplek/werkgever is?

    :O had toch wel gedacht dat van alle autobouwers toyota er juist wel goed uit zou komen met zn eco autotjes..

    maarja.. triest dat zelfs zon merk het niet haalt :(

    gr. japp

    Login om te reageren
  32. paul83 zegt

    15 januari 2009 om 23:22

    ehm 2200 managers die een toyota kopen om de verkoopcijfers op te krikken. Kan iemand hier de logica van uitleggen? Die managers kopen die auto’s minimaal tegen inkoopprijs, als het niet minder is. Wat voor invloed heeft deze actie dan op de winstgevendheid? Ik bedoel iedereen met een beetje verstand van bedrijfseconomie snapt ook wel dat een grotere afzet niet automatisch leidt tot een beter bedijfsresultaat. Typisch weer zo’n actie die alleen in de autobranche kan plaatsvinden. Als het woordje “verkoopcijfer” nou eens gewist wordt uit het brein van alle managers, directeuren en noem maar op, wellicht dat deze branche eindelijk een keertje creatief wordt in het voeren van de bedrijfsvoering.

    Als al die knakkers nou eens bijvoorbeeld het boek “the goal” van Eliyahu Goldratt lezen of wat dan ook dan snappen ze misschien wat nou eigenlijk het doel is van een onderneming.

    Helaas is door de jaren heen de branche zou star geworden door alle betrokken partijen dat het heeeeeel lastig is om te veranderen. Teveel partijen zijn erbij betrokken in de hele keten. Toeleveranciers, afnemers, aandeelhouders, werknemerspartijen, zelfs de overheid zit er tot de hoogste laag in vast.

    Nee het zal nog wel jaren duren voordat de branche deze klap te boven is.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    16 januari 2009 om 00:21

    @ paul83; De reactie van lincoln verklaart het allemaal. ;)

    Login om te reageren
  34. Tombnolz zegt

    16 januari 2009 om 00:22

    Vind ik wel mooi van hen. Maar zoals gezegd, veel zal het niet baten…

    Login om te reageren
  35. Ary zegt

    16 januari 2009 om 01:54

    de gedachte van LEAN Manufacturing wordt uitgebreid xD

    Login om te reageren
  36. paul83 zegt

    16 januari 2009 om 11:36

    @Citrofiel,

    Dat snap ik ook wel. Het gaat er mij om dat elke keer maar weer dat woordje “verkoopaantallen” terug komt in elk verhaal of elke oplossing die de autobranche voortbrengt. Wanneer snappen ze nou eens dat je daar je interne organisatie niet mee redt? Verkoopaantallen is leuk naar de buitenwereld toe, proberen de concurrentie te slim af te zijn door net die auto’s die je te kort komt zelf op kenteken te registreren en dat soort idiote door marketing bobo’s uitgevonden oplossingen.

    Maar ja, zoals ik al vaker heb gezegd, de automotive sector krijgt nu de rekening gepresenteerd voor alles wat ze de afgelopen tientallen jaren hebben neergezet.

    Login om te reageren
  37. bobson zegt

    16 januari 2009 om 11:46

    Nou, doe mij maar een Highlander. Ik zou daar graag in willen rondrijden als manager…

    Login om te reageren
  38. Brokkenpiloot zegt

    16 januari 2009 om 17:04

    Of zouden ze de “oude” Prius’en hebben moeten opmaken?

    Login om te reageren
  39. Rocky zegt

    19 maart 2009 om 02:23

    Je kan zeggen wat je wil van de Jappen maar ze doen het toch maar.
    Chauvinistisch misschien,maar toch wel een loyale actie.
    Zie dit bij Spyker niet snel gebeuren hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North