De Donkervoort D8 GTO-S is hier

Auteur: , 61 Reacties

Dit moet de ultieme Donkervoort voor de straat zijn.

De GTO-S (Sport) wijkt qua ‘looks’ niet sterk af van de D8 GTO. De focus bij de ‘S’ ligt naast de prestaties op extra comfort en gebruiksgemak, onder andere verkregen door speciaal ontwikkelde comfort-schokdempers. Volgens de makers een echte Donkervoort, maar dan verder geoptimaliseerd voor straatgebruik.

De in eigen huis geproduceerde lichtgewicht koolstof carrosserie wordt nog steeds gecombineerd met de 2,5 liter Audi R5 TFSI-motor (340 of 360 pk). Het nieuwe en strakkere interieur van de GTO-S werd verder ontwikkeld rondom de rijder. Een perfecte rijpositie, een extra armsteun, een overzichtelijk dashboard, maar verder niet voorzien van overbodige luxe. Daarnaast beschikt de S over een ruimere bagageplek. Een op maat gemaakte en eventueel op de interieurkleur aangepaste Donkervoort bagageset zorgt voor een optimale benutting van de 240 liter tellende kofferruimte.

De eerste D8 GTO-S wordt vanaf eind deze maand geleverd en heeft een prijs vanaf 115.173,- Euro excl. belastingen (154.400 Euro incl. BTW & BPM). Daarna is het wachten op de GTO-R en de GTO RS.



61 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Gave auto, jammer van de motor! Had liever Mercedes of BMW motor er in gezien.
@rufctr01: Waarom precies? Deze 5 cilinder klinkt naar mijn mening veel beter dan de 4 of 6 cilinders van bmw en mercedes.
@kapitein: elke motor kan je goed laten klinken door er de juiste uitlaat aan te schroeven. En nee, dan bedoel ik niet een steigerpijp maar een ordentelijk geëngineerde uitlaat. En dat hoeft ook echt niet zwaar te zijn.
@lekbak: Wat een onzin zeg
@rufctr01: goede onderbouwing.
Licht even toe waarom je dat graag zou zien.
Misschien hebben ze bij Donekervoort iets over het hoofd gezien.
@rufctr01: die 5 cilinder is het enige mooie van Audi.
@rufctr01: maar die hadden ze niet gekregen voor 2 tientjes
@rufctr01: jammer van deze opmerking!

Niet alleen is deze motor, net als overigens menige van BMW en Mercedes, een hele mooie sportmotor, met veel karakter en in alles geschikt voor de auto, maar Audi is ook een goede partner voor Donkervoort. Er wordt ondersteuning gegeven, extra geïnvesteerd allemaal ten behoeve van onze Nederlandse trots op wielen, terwijl een aantal andere fabrikanten niet eens motoren wil(d)en leveren!

Wees blij dat dit uberhoubt mogelijk is!
@dracae: Ps. hou nu eens op met dat ” uw reactie moet nog worden goedgekeurd” .
Serieus , dat begint vervelend geworden. Er is naar mijn mening volledig terecht, want ik houd mijn fatsoen, nog nooit iets van mij verwijderd, dus waarom de noodzaak om sommige van mij berichten ineens tijdelijk te blokkeren?
Op deze manier is de reactie al niet meer relevant als hij er eindelijk staat….
Samen met iedere willekeurige Caterham zijn dit mijn droomauto’s…
@volvo-s60-adept: whahahahahaha, een Caterham is niet (meer) te vergelijken met deze Donkervoort. Da’s ongeveer Duplo met Techno-Lego vergelijken.
@roppp: tis ook geen vergelijking.
@roppp: so what? Allebei leuk om mee te spelen.


Whahahahahahaha.
Dit is toch wel gewoon een ubergeile bak hoor
@kars: jij snapt het. Übergeil!
Wat een belachelijke prijs voor zo een ding. Maar goed, als je het makkelijk kunt betalen… Daar spelen zij mooi op in als verkoper.
Dit of een Porsche cayman GT4? Wat denken jullie?
@uncivilsum: 100% de donkervoort, de Cayman haalt bij lange na niet de beleving die je hierin krijgt! Zo dicht op de grond, zo puur rijden, niks mooiers dan dat!
@jeroen13: 100% de Cayman!
@rufctr01: Je hebt duidelijk nog nooit in een donkervoort gereden!
@jeroen13: je hebt duidelijk nog nooit een dame in een Donkervoort proberen te krijgen!
@davelepeef: dat gezeik naast je wil je toch ook niet terwijl jij puur zit te genieten?
@davelepeef: hahaha fair enough!
@uncivilsum: Ik zou de Cayman nemen.
@uncivilsum: als het om een eenmalige aangelegenheid gaat zonder meer de Donkervoort. Als het gaat om een dagelijks vervoermiddel zonder twijfel de Cayman.
@roppp: je koopt een Donkervoort toch niet voor dagelijks vervoer? Maar 3 of 4 auto.
@rolov: ik heb een paar jaar een X1/9e gehad. Erg leuk, maar ik kom er bijna niet (meer) in of uit. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit ook voor een Donkervoort geldt. Daarom wil ik het gewoon bij 1x houden. Hoe mooi ik ‘m ook vind.
Mooi nu de centen nog
Staatslot kopen en extra hard hopen dat ie op mijn nummer valt…. extra extra hard hopen. Extra
@maferick74: wel extra hard hopen hé
Met de S van “sport” ..

Comfortabeler ruimer zwaarder en makkelijker want “sport” ..
@lincoln: of street en dan mag het wel, want asfalt en beton zijn zwaar…
@lincoln: volgens mij is ‘comfortabeler’ bij een Donkervoort sowieso een relatief begrip. Meer iets als “je nieren klotsen niet meer in je nek” dan “climate control met gescheiden warmtezones onder en boven”. Dat niveau.
Heel sympathiek dat deze auto boven een andere auto wordt gekozen en dat deze auto bovenaan het lijstje zou staan als je de loterij zou winnen, maar als je eerlijk bent dan ben je morgen dit alweer vergeten.

Donkervoort staat, op een enkele uitzondering na, bij niemand bovenaan het lijstje. Ik durf te wedden, de volgende keer als je weer de vraag voorgelegd krijgt welke auto je in de garage zou willen hebben staan, dat je pas weer aan een Donkervoort denkt als er een topic hier op AB voorbijkomt.

Het is een sympathiek bedrijf met een sympathieke eigenaar, het is een Nederlands bedrijf, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een Donkervoort niet bovenaan mijn wensenlijstje heb staan. Ik kan tal van andere auto’s bedenken waar ik eerder voor zou kiezen dan een Donkervoort. En dit alles niks ten nadele van Donkervoort. Het lijkt mij echt wel een fantastische auto om een dagje mee te rijden, maar niet voor de heb.
@Rick-dos: heb je al eens in een Donkervoort gereden?
Een serieus stukje sturen met zo’n auto maakt OF dat je er (bijna) alles voor over hebt om er één te kunnen kopen OF je knapt er op af.. Te druk, te Spartaans, te klein, te nerveus.. Etc of Waaaaaah dit MOET ik hebben!!!
@w0o0dy: dit wil je, geloof me.
@w0o0dy: Dat is het punt niet, wOoOdy. Het zal echt een prima auto zijn, maar ik durf te wedden dat zèlfs jij eerder aan een andere auto zou denken dan aan een Donkervoort als je het voor het kiezen had. Een Alfa 4c bijvoorbeeld? ;)
@Rick-dos:

Onzin ..
Als ik het geld er voor over zou hebben zou ik deze auto meteen kopen ..

Heb ik ook bij de Honda NSX gedaan als ik staatslot had gekocht ..
@lincoln: Ik geloof je bijna, lincoln….
@Rick-dos: ik geloof je…

Als ik 150k€ te spenderen had zou ik in de eerste plaats testen testen testen…

En op het einde van de rit gewoon twee leuke auto’s kopen die elk naar mijn zin zijn. De ene ruim krachtig en comfortabel, de andere compact en retesnel. En dan nog geld overhouden waarschijnlijk.

Hoe cool ik deze auto ook vind, ik zou dit pas kopen als ik een garage heb waarin minstens drie auto’s passen, geen leningen meer heb en een kapitaal met minstens zeven cijfers voor de komma.
En misschien dan… Denk ik niet dat dit het wordt. Een weekje huren misschien ofzo wel…
Leuke aanvulling en ik denk een goede keuze. Alleen het dashboard overtuigt me niet. Iets meer sjiek en “ouderwets” was waarschijnlijk leuker. Beetje rooskleurige tellers en draaiknoppen van gedraaid aluminium bijvoorbeeld. Maar goed dat is muggeziften. Als ik deze mag ontvangen gaat ie nooit meer weg.
@w0o0dy: gaat om de hardware. De rest telt niet. Puur en een auto zoals een auto bedoelt is. Werken, stinken, pijn, herrie, dikke beurse anus!!!!! En gas erop!!!
@kruimel:

Je klinkt als een hoer ..
Maar dan als een hele domme ..
@lincoln: haha, jij zegt ‘t, ik denk het…
@w0o0dy: zoiets zou wel leuk staan, maar dan moet het wel een beetje bij de rest passen… http://classiccartrust.com/wp-content/uploads/2014/05/other-Dashboard.jpg
Zou met dakje echt een droom auto voor het weekend zijn! Lekker over de stelviopas enz knallen
Cult!
Ik dach dat Donkervoort na de 25 GTO’s normale versies zouden gaan produceren die onder de prijs van deze eerste specialie reeks zou komen. Ze worden alleen maar duurder. Beetje jammer.

Het zal de winst / kosten berekening wel wel wezen….
@baan: De eerste 25 waren de zogenaamde Premium versies, die zijn al lang uitverkocht en geleverd. Daarnaast hebben ze al 14 Bilster berg edities en 25 1000 Miglia edities verkocht. En natuurlijk is er nog de Bare naked carbon edition.

En die worden allemaal geleverd náást de standaard GTO, de instapper als het ware.
Ooit. Gaat. Ie. Er. Komen.
Wat zo mooi is is dat de 5 cylinder vrij gemakkelijk naar 500+ pk te tunen is. Dan heb je echt een widowmaker
Waarom word er niets geroepen over de nieuwe vestiging in Duitsland?
Of is daar niet heel veel over bekend?
@awesome: aan de bilsterberg?
@rolov: Bij de Classic Remise in Düsseldorf hebben ze sinds kort ook een vestiging.
@awesome: misschien omdat die pas in 2017 opent? ;)
@autoblogger Optimaler dan optimaal gaat niet omdat optimaal nou eenmaal optimaal is.
@rikkon: lol, heb er “optimale” van gemaakt;)
Kijk, als je nu de loterij wint, en je mag van je vrouw maar een speeltje kopen, dan koop je dit. En het is zo gaaf dat je vrouw er dan regelmatig mee op pad gaat!
Allemaal erg mooi om trots op te zijn. Een echt succesvol Nederlands automerk! Maar….voor anderhalve ton mag er best een beetje behoorlijk afgewerkt interieur in!
Een erg gave Hollands product! Maar ik shop voor t zelfde geld toch liever een auto waarin ik niet tijdens iedere rit 7 kleuren schijt. Een Donkervoort lijkt mij echt te listig, zelfs als dit model meer comfort biedt dan normaal
Wat is het toch een geweldige machine!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).