De eerste Bugatti Chiron schopt het tot okkazie

Auteur: , 47 Reacties

Interessant tweedehandsje, of vertrouw jij zo'n ding dat de eerste eigenaar binnen no-time van de hand doet niet?

Lekker dan. Ben je een Chiron, zogenaamd de ultieme hypercar der hypercars, word je na 1.330 mijlen alweer aan de kant geschoven door je eerste eigenaar. Dat moet je ego toch een knauw geven, zou je zeggen. Vooral als je je bedenkt dat menig klant nog wat tonnetjes extra betaalde boven de toch al exorbitant hoge vraagprijs om hun Chiron iets eerder te hebben dan de buurman. Kan de Chiron de verwachtingen dan niet waarmaken?

Waarschijnlijk valt dat wel mee en is dit gewoon een cynische moneygrab van eigenaar één. Die hoopt natuurlijk dat iemand zo gek is zijn Chiron te kopen voor hetzelfde geld of liefst méér dan dat hij er zelf voor betaald heeft. Gratis Chiron rijden en overal de show stelen, zo doe je dat. Mits het lukt tenminste, want je weet maar nooit wanneer de bubbel barst.

Omdat de prijs op aanvraag is, weten we overigens niet hoeveel je moet neertellen voor wat volgens de dealer ‘waarschijnlijk de eerste fysieke tweedehands Chiron in het Verenigd Koninkrijk is’. Wat korte zoektochtjes op de webz leren dat er momenteel in ieder geval geen andere échte Chirons te koop staan, alleen enkele ‘plaatsen in de productierij’. Nou ja, op mobile.de staan twee Chirons te koop. Één in Tjechië en één in Slowakije, maar je krijgt pas afbeelding als je de handela(a)r(en) contacteert. Seems legit.

Enfin, terug naar deze Chiron. Hij is black on black with hair slicked back. Het interieur is ook zzz…zzz…zzzwart. Je zou haast denken dat de gemene deler zo min mogelijk tegen de borst stuiten en het ding snel weer doorverkopen vanaf ‘moment nul’ de opzet was. Enfin, mocht je desalniettemin interesse hebben: de auto staat bij Romans. Dat is dezelfde dealer die eerder ook deze sappige donkerrode Laffe had staan. Daarvan durvden ze overigens wel te prijs van 2.795.000 Pond te noemen, dus dat belooft wat voor de prijs van deze Bug. Koop dan???



47 reacties

Zo van voren is het een gave bak, maar het is zo jammer dat ze de achterkant nooit af hebben gemaakt.
Waar moet ik me melden voor een proefritje?
@dutchdriftking:
Voor een potje ongegeneerd knallen & driften zou je bedoelen.
Je heet toch niet voor niets: Dutchdriftking 😁
@yipikaye: niet meteen alles verklappen…..
Als ik zoveel geld voor auto uit zou kunnen geven dan wil ik persé een nieuwe.
@rufctr01: als ik zoveel geld aan een auto zou kunnen uitgeven zou het geen Bugatti worden
@rufctr01: Dat niet alleen, het zou ook zeker geen Bugatti worden… 😁
@rufctr01: dat is het net natuurlijk, dan moet je X jaren wachten. En niet iedereen kan dat. Jij wel.
@rufctr01: als ik zoveel geld had ging ik het niet alleen aan een auto uitgeven, garage bij een huis is ook wel handig. Oh, was ik maar rijk in plaats van knap.
Waarom zou je? Je kunt toch nog gewoon een nieuwe bestellen. Dan kun je hem tenminste ook zelf samenstellen. Al zul je misschien eventjes geduld moeten hebben voor hij daadwerkelijk bij je op de oprit staat, maarja dat heb je er voor die prijs toch wel voor over.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: mensen met geld willen vaak iets NU hebben..geld maakt dan niet uit.
Ik vind dit echt een vet apparaat! Pohhhhhhh! Vraagprijs zal wel fors zijn maarja.. dan heb je ook wat.
Luxe auto’s zijn al jaren een van de beste investeringen die er zijn.
@jaso013: Dat luxe autoos een goede investering zijn zie ik helaas anders. Mijn auto is toch best luxe met elektrische stoelverstelling en stoel-ventilatie achterin, echter de tweedehands prijs keldert sneller dan de kleinere modellen van dezelfde fabrikant.
@snel70: ik doelde meer op de echte exoten zoals een chiron etc. Een S klasse oid is nooit een goede investering qua geld.
@jaso013: met exoten is dat zeker, vooral de laatste tien jaar. Luxe autoos zijn altijd bizar met afschrijving ; )
Die achterkant is toch echt jammer. Die ziet er echt niet uit alsof die af is. En dat uitlaatsierstuk vind ik ook maar niks. Gelukkig dat ik een armoedzaaier ben en ik het ding toch nooit hoef te kopen.
@berlinetta: Als ik het geld had dan kocht ik wel iets dat echt leuk is. Een McLaren F1 of een Pagani Zonda ofzo…
Nog nooit het interieur gezien…
Maar wat is dat kaal en oogt het goedkoop zeg…

@senne: Feitelijk gezien is het ook maar een opgeleukte Volkswagen, dus tja…
@rollingstoned: toch ziet het interieur van een Ferrari er niet uit als dat van een Panda. Vreemd…
@futse: Appels en peren. Het Bugatti van nu heeft niets, maar dan ook totaal niets, met het oorspronkelijke merk te maken. Volkswagen kocht de rechten van het merk Bugatti. Een fabrikant die al lang niet meer bestond. Totaal niet vergelijkbaar met Fiat en Ferrari…
@rollingstoned: want Fiat heeft Ferrari niet ooit gekocht? Wacht even…
@futse: “een fabrikant die allang niet meer bestond” – wacht even.
Het interieur ziet er wel heel goedkoop uit zeg.
@macmiller: dat heb je altijd met een standaard zwart interieur, ziet er altijd goedkoop uit.
Ook lullig, spendeer je ruim twee miljoen pond aan je Bugatti, schroeven ze je stuur aan de verkeerde kant..
Dat interieur. Like a glove
Een poederblusser plaatsen in een auto van bijna 3 miljoen pound! Sjonge sjonge
@syncro51: is geen poeder matti maar schuim want tot 1000 volt anders zipzap kggggg pssss
@e36thuglife: Hahah dit is een situatie “beetje jammer” mattie! 😄
1. Als je goed had gekeken zag je daar de A-B-C brandklasse staan die voor poeder staat volgens de Nederlandse NEN 2559 kleine blusmiddelen.
2. Of de engelsen hebben een andere norm.
3. Ja, ik zit in de branche.
4. Altijd leuk om een “autoblog” Mattie erbij te hebben 😜😜😄😄😄
@syncro51: Aiiight matti maar ABC kan ook CO2 zijn. Nee ik zit niet in de branche maar ik ging vroeger altijd blussers leegspuiten voor de fatu!
Phoa, wat maken ze altijd prachtige foto’s bij Romans! Mooi aanbod ook altijd.
Bij Jetcars hadden ze toch nog 100 euro voor de velgen gevraagd
Duidelijk samengesteld met oog op de verkoop. Zo neutraal mogelijk. Wat een baggersaaie uitvoering.
Ohhh dat is 1 van de zgn. Korte-Ritjes-Bugatti’s. Ik dacht eerst dat het een geintje was maar toen had ik het (on)genoegen om ruim 100 kilometer in de bijrijderstoel door te brengen tijdens een ritje in België. Ik had voordien geen hernia-verschijnselen maar na dat ritje vervloekt mijn rug mij bij elke gelegenheid.
Wat een lelijk en kaal interieur inderdaad, en dan dat domme sleuteltje erbij, wat een afknapper…
Heeft waarschijnlijk het koenigsegg filmpje gezien.
Ik zat vandaag in een golf 7 gti en die volume knopjes op het stuur lijken toch verdacht veel op elkaar… zal wel aan mij liggen.
de stoelen zaten zeker niet lekker dus weg ermee….
De grijze Golf onder de Golfs… We kunnen zeuren wat we willen, ze worden toch wel verkocht. Maar tjee, een béétje meer emotie mag er wel in toch!? Wat een duf hol…
Wie weet waarom de voorste stoel überhaupt maar voren moet kunnen klappen?
Jammer dat ie zwart is. Ik was op zoek naar een grijze met de kop d’r af. Toch maar even een zoekopdracht instellen.
Jawel, potverdorie mooi hoor!. Dit lijkt tenminste ergens op. Chapeau!.
Een “Franse” sport-wagen.
Net een soort van Countach. Ik vind het een leuke auto om de details van te zien.
Ik zou toch eerder voor degene gaan die hier te koop staat; https://www.sevencarlounge.com/our-collection.
Foto 20: die naad in de deuropening, links van het stuur: dat eiet er maar ‘cheap’ uit…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).