• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Fiat 500X is vernieuwd

Auteur: RubenPriest, gepost 28 augustus 2018 om 08:43 – 49 Reacties

Afbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwdAfbeelding De Fiat 500X is vernieuwd

De Fiat 500X is vernieuwd
Pak het vergrootglas er maar bij.

Fiat heeft de in 2014 geïntroduceerde 500X in het nieuw gestoken. Na vier jaar was het tijd voor een facelift, al is het autoconcern zachtjes te werk gegaan. Het verschil met het uitgaande model is minimaal. LED-verlichting en ietwat gewijzigde bumpers zijn zo’n beetje de enige zaken waar je de facelift aan kunt herkennen. In het dagelijks leven is het zelfs als autokenner goed kijken.

Een geparkeerde facelift 500X is in dit geval makkelijker te herkennen. Een blik in het interieur laat namelijk zien dat Fiat heeft gekozen voor nieuwe tellers en een 7-inch infotainmentscherm. De gezinsauto is nu ook te krijgen met zaken zoals Android Auto en Apple CarPlay. Tevens komt de facelift met nieuwe rijassistentsystemen zoals Lane Assist en verkeersbordherkenning.

Andere vernieuwingen vinden onder de kap plaats. De 500X krijgt de nieuwste generatie drie- en viercilinder motoren mee. Volgens de Italianen zijn de benzinemotoren 20 procent zuiniger en de diesels 20 procent stiller in vergelijking met de concurrentie. Het begint met de 1.3 MultiJet dieselmotor. Dit blok levert 95 pk en 200 Nm koppel. Vervolgens komen de 1.6 MultiJet diesel met 120 pk en 320 Nm en de 2.0 liter met 150 pk en 350 Nm koppel. Laatstgenoemde komt standaard met een automaat en vierwielaandrijving. Qua benzinemotoren begint het bij een 110 pk sterke 1.6 E-Torq. Daarnaast is er een 1.0 driecilinder met 120 pk en 190 Nm koppel. Het benzine-topmodel is een 150 pk en 270 Nm sterke 1.3 vierpitter.

Prijzen en beschikbaarheid voor de Nederlandse markt zijn op dit moment nog niet bekend. Het is tevens niet duidelijk welke motoren naar onze markt komen. Een video van de facelift 500X check je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Fiat 500X is er nu ook als 'cabrio'
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 500x, Fiat

Vorig bericht: « Hier gaat Toyota 500 miljoen in pompen
Volgend bericht: Officieel: de Toyota Corolla komt terug naar Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaspervdwinden zegt

    28 augustus 2018 om 08:55

    Vond de oude mooier…

    Login om te reageren
    • schuiftrompet zegt

      28 augustus 2018 om 08:58

      @jaspervdwinden: denk niet dat hier echt van ‘mooi’ te spreken valt

      Login om te reageren
      • gove zegt

        28 augustus 2018 om 10:16

        @schuiftrompet: is toch best geinig, keer wat anders

        Login om te reageren
      • tjongejongejonge zegt

        28 augustus 2018 om 10:25

        @schuiftrompet: doe eens wat positiever, het leven is een feest

        Login om te reageren
      • hannibal zegt

        28 augustus 2018 om 10:42

        @schuiftrompet: van alle 500 derivaten kloppen de verhoudingen bij de 500x nog het best. De 500l, die doet pas pijn op je netvlies. Helaas woon ik momenteel in een land waar die pijn elke dag weer beleefd mag worden.

        Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 augustus 2018 om 08:59

      @jaspervdwinden: was niet mooi, is niet mooi

      Login om te reageren
    • jaspervdwinden zegt

      28 augustus 2018 om 09:18

      @jaspervdwinden: sorry jongens, wilde er nog een positieve draai aan geven op deze mooie dinsdagmorgen… ?

      Login om te reageren
    • tjongejongejonge zegt

      28 augustus 2018 om 10:24

      @jaspervdwinden: doe eens niet zo negatief

      Login om te reageren
  2. elemento zegt

    28 augustus 2018 om 09:01

    Achterzijde foto?

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      28 augustus 2018 om 09:07

      @elemento: het is een fscelift he, geen buttlift. Dus daar zal dan wel niks aangepast zijn.

      Login om te reageren
      • thesis zegt

        28 augustus 2018 om 20:55

        @thomcarspotter: de achterlichten zijn in stijl van de nieuwe ‘kleine’ 500 gefacelift

        Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    28 augustus 2018 om 09:02

    Nieuwe looks maar op een platform waar in den beginne nog een paard voor moest, zo oud. Kom op FCA, kom nou eens met iets nieuws in dit segment. En zorg dat het platform breed deelbaar is zodat Alfa een nieuwe Geilejetta kan brengen.
    Die gerecyclede meuk kennen we nou wel.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      28 augustus 2018 om 09:12

      @e34m5touring: Wat maakt dat nou uit? Ding ziet er nog keurig uit wat mij betreft en er ligt en fonkelnieuwe generatie motoren in, die ook zijn weg naar de rest van FCA gaat vinden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 augustus 2018 om 09:16

        @trustmeiamanengineer: Welke rest? Dr is helemaal geen rest. De Alfa loopt op zn allerlaatste benen, de Mito is er al helemaal niet meer en bij Fiat zijn de modellen inmiddels ook 100j oud.

        Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          28 augustus 2018 om 09:44

          @e34m5touring: Fiat bestaat inderdaad al ruim meer dan honderd jaar…
          Wat maakt het nou uit hoe oud een auto in de basis is, de 500 verkoopt nog als een trein. Verder doet Jeep goede zaken in de USA. Uiteraard mag Fiat wel eens wat gaan doen aan een nieuwe Punto en de Giulietta laat ook te lang op zich wachten. Maar er wordt hier ook even vergeten dat de 500X is de eerste is in Europa met de nieuwe benzine motoren. En van Alfa kunnen we geheid mooi nieuws verwachten binnenkort.

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            28 augustus 2018 om 09:50

            @trustmeiamanengineer: Jeep Renegade was de eerste… Onderhuids natuurlijk gewoon dezelfde auto, die zij aan zij met de 500x van de band loopt.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            28 augustus 2018 om 13:07

            @trustmeiamanengineer: Jeep doet het goed maar niet met de modellen die deze tech delen. Fiat USA verkoopt voor geen ene meter. Ja, met gigantische discounts voor Fiat, Alfa en Abarth wordt er nog wat gedaan maar de marges zijn om te janken. En als de concurrentie je links en rechts voorbij schieten qua techniek, veiligheid etc is het een kwestie van tijd voordat dat wel een probleem wordt. En aangezien er geen fluit ontwikkeld wordt loopt de achterstand alleen maar verder op.

            Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      28 augustus 2018 om 17:15

      @e34m5touring: de huidige 3 serie is en oogt ook behoorlijk antiek, een oud model hoeft kennelijk succes niet in de weg te staan.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 augustus 2018 om 17:20

        @eelco74: Die komt uit 2012. Onderstel van die 500 komt van een Panda uit 2003. Dat is nog eens 9j ouder. Vind ik een behoorlijk verschil. Heb niks tegen die merken. Heb net mn 6e Alfa de deur uit gedaan. Maar je kan niet ontkennen dat de tijd toch echt begint te dringen voor een aantal van hun modellen. En opvolging is er niet.

        Login om te reageren
  4. bencae zegt

    28 augustus 2018 om 09:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. barchettadriver zegt

    28 augustus 2018 om 09:15

    Het echte nieuws zit er dus niet in dat het exterieur en interieur vernieuwd zijn, maar dat de nieuwe Firefly motoren eindelijk in Europa leverbaar zijn. Vraag me af of dit ten koste gaat gaan van de 0,9 Twinairs.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      28 augustus 2018 om 09:22

      @barchettadriver: Die nieuwe motoren zijn de redactie niet opgevallen.

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      28 augustus 2018 om 09:46

      @barchettadriver: zijn al leverbaar in de Jeep Renegade. Rijdt prima ook. Kan me niet voorstellen dat ze de oude 1.6 hierheen halen, zal met z’n hogere uitstoot duurder zijn dan de 1.0 T3 denk ik.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2018 om 10:07

      @barchettadriver: Die o.9 Twinairs zijn echt een verschrikking. Rijdt helemaal niet soepel en er komt een vreselijk geluid uit. Ben zelf ook aan het kijken voor een auto nu en ik vind de Punto wel leuk, maar ik laat ze allemaal staan vanwege die grasmaaiermotor.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        28 augustus 2018 om 11:08

        @berlinetta: Clarkson was lyrisch over die motor. (in de 500, niet in de Mito)

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          28 augustus 2018 om 11:26

          @karaya: Ik heb zelf 50.000 km ervaring met een 0.9 Twinair en ik ben er niet enthousiast over. Lawaaierig blok dat niet soepel rijdt en ook niet eens zuinig is. Het enige voordeel was dat er nog best een beetje pit in zat, maar dat was dan ook alles.

          Login om te reageren
          • cazzo046 zegt

            28 augustus 2018 om 11:50

            @berlinetta: Mijn vrouw heeft 60k ervaring met de Twin Air in haar 500C en dat bevalt prima.
            Geluid klopt ook in een 500 en ding haalt op de snelweg 1:20.
            Is ook volkomen probleemloos. Nog nooit iets stuk gegaan aan die auto, nog geen lampje.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              28 augustus 2018 om 11:57

              @cazzo046: Ieder zo z’n voorkeur dan. Kwalitatief vond ik het verder ook prima. Ging nooit iets kapot. Alleen slijtage op de knoppen kwam wel voor.

              Login om te reageren
  6. rikus zegt

    28 augustus 2018 om 09:17

    De 500x is de meest verschrikkelijke, oncomfortabele en onzuinige auto waar ik de laatste jaren mee gereden heb. Ik ken weinig auto’s die van buiten zo groot zijn, maar van binnen zo enorm weinig ruimte te bieden hebben. De automaat was de hel, het verbruik van een locomotief, evenals de draaicirkel. En zou je de stoelen vervangen door mini hunebedden, dan zou de rit al een heel stuk comfortabeler worden. Ik geloof niet dat het met deze nieuwe versie een stuk beter word. En 20% minder verbruiken dan de concurrentie? Wie zien zij als concurrent? Hummer?

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      28 augustus 2018 om 09:31

      @rikus: bedankt voor de bevestiging, ik had al jaren dit vermoeden. Soms zie je een auto en denk je man man man wat is dit een ellende. Maar je mag er niet over oordelen vind ik, zonder dat je er mee hebt gereden of een gebruikers ervaring hebt gehoord.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        28 augustus 2018 om 09:38

        @mikje90: Er zijn genoeg testen en gebruikersreviews voorhanden. Die hadden een ander oordeel dan onze rikus.

        Natuurlijk staat het je vrij je in deze aan rikus vast te houden.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          28 augustus 2018 om 09:46

          @karaya: het staat mij ook voor de geest dat men de 500X, in tegenstelling tot de 500L, een prettige auto vindt..

          Login om te reageren
          • hans75 zegt

            28 augustus 2018 om 09:53

            @jochempie: dat is ook niet echt moeilijk… ik ben best een fiat-fan… vind de 500 en 500x nog altijd guitige karretjes.. ben een multipla fan (heb er zelfs een gehad :-)). maar moet spontaan braken bij de 500L.. die klopt gewoon niet…

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              28 augustus 2018 om 09:55

              @hans75: Het klinkt alsof je over het uiterlijk spreekt. Is natuurlijk een beetje subjectief. Maar hoe hij rijdt, hoe praktisch hij is, hoe zuinig hij is, hoe hij in elkaar steekt, dat soort dingen bedoel ik meer.

              Login om te reageren
              • hans75 zegt

                28 augustus 2018 om 10:02

                @jochempie: klopt zeker.. heb er nooit in gereden… (gaat ook niet gebeuren vrees ik ;-))

            • karaya zegt

              28 augustus 2018 om 11:07

              @hans75: Zijn er toch meer dan een half miljoen van verkocht. (vind het ook niks)

              Login om te reageren
        • rikus zegt

          28 augustus 2018 om 09:57

          @karaya: heb je een link? Ik rijd in veel verschillende auto’s, en kan aan elke auto wel iets leuks ontdekken. Vooral omdat ik autorijden op zichzelf ook heel leuk vind. Met de 500X heb ik zo’n 15.000 (dure) kilometers gereden. Vooral lange afstanden. En vanaf de start vond ik het een drama. Het enige positieve vond ik het infotainment. Dat was goed voor mekaar, lekker snel (lezen we even mee Peugeot?) en het geluid was ook wel oké. Kijk ik weet niet hoelang een auto journalist met een auto rijd. Maar op langere termijn komt deze auto je de strot uit. Vooral het verbruik. Ik moest een paar dagen achter elkaar een rit van zo’n 470 km maken. Mag je gewoon twee keer tanken hoor. En bij de benzine motor gaat er gewoon voor 70 euro in. Stadsverbruik was ook om te huilen. Ik kan moeilijk geloven dat deze auto geprezen word. Door een objectieve auto journalist. Mocht je een linkje hebben, dan lees ik graag het tegendeel.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            28 augustus 2018 om 11:06

            @rikus: Een gebruikersreview zelfs: https://www.autoweek.nl/autoreview/44202/fiat-500x-14-turbo-multiair-16v-140-businesscross-2017/

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              28 augustus 2018 om 14:23

              @karaya: zo zie je maar, over smaak valt niet te twisten. Deze meneer verkiest een Fiat 500x boven de Golf 7. Niet bepaald auto’s die je met elkaar kunt vergelijken, maar goed.. Ik was enigzins verbaast. Ik ben geen Golf fan, maar vind het wel een fijne auto. Hij klopt gewoon, en kan weinig vinden waar ik me aan kan storen. Kan er daarom niet bij hoe je een 500x boven een comfortabele reisauto zou verkiezen. Ik had gehoopt dat je trouwens met wat meer lovende reviews zou komen. Deze meneer is positief, maar het komt op mij niet over dat deze 500x een regelrechte uitblinker is. Ook de reacties van anderen onder de review zijn niet dol enthousiast. En mensen met Fiat in een nickname neem ik bij dit soort reviews maar met een korreltje zout. Maar goed. Ik zeg niet dat mijn mening van belang is. Huur er één en rij er eens een paar weken mee.. Ik ben benieuwd.

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                28 augustus 2018 om 23:09

                @rikus: Dat was laatst in Milaan de bedoeling (huur) maar we kregen een gratis upgrade. (Alfa Giulia)

                Overigens, ik gruw van de Golf 7. (in gereden)

  7. Gulli zegt

    28 augustus 2018 om 09:48

    E-Torq? Wat is er E aan? Zit er een elektrische turbo op? Of is het alleen een modegril?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      29 augustus 2018 om 07:07

      @gulli: De E vab Emotie, de tranen schieten ervan in je ogen…

      Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    28 augustus 2018 om 10:23

    Dit heeft toch niks meer met een fiat 500 te maken

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 augustus 2018 om 10:50

      @rob5nismo: de naam

      Login om te reageren
  9. flik2punt0 zegt

    28 augustus 2018 om 10:26

    Ik dacht dat de achterlichten ook aangepast waren dit had ik op een paar foto’s gezien…?

    Login om te reageren
  10. ramshoek zegt

    28 augustus 2018 om 11:37

    Hoewel ik niet van de SUV’s ben, vind ik dit toch wel een leuk karretje om te zien. Veel sprekender in ieder geval dan de volstrekt inwisselbare VW/Skoda/SEAT drieling.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      28 augustus 2018 om 11:45

      @ramshoek: Persoonlijk zou ik liever een van die 3 rijden dan dit ding. Ik krijg bij elke 500 derivaat nog steeds een vrouwenauto gevoel.

      Login om te reageren
  11. lacker zegt

    28 augustus 2018 om 14:27

    Hmm… doe mij maar de Jeep Renegade. Die smoelt beter.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    28 augustus 2018 om 18:18

    Dat is een mooi gebouw op die eerste foto’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North