• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De fittie tussen Tesla en Consumer Reports gaat dóór

Auteur: Author, gepost 21 oktober 2017 om 11:12 – 19 Reacties

De fittie tussen Tesla en Consumer Reports gaat dóór


Reeds na het testen van de Model S botert het niet echt tussen de twee bedrijven, maar de Model 3 gooit een nieuwe lading olie op het vuur.

Musk’s gelikte PR apparaat draait weer op volle toeren, ditmaal met een beetje dank aan Consumer Reports. De consumentenorganisatie bestempelde de betrouwbaarheid van de verse Model 3 als “average” en dat schoot in het verkeerde keelgat bij de EV-bouwer in Palo Alto. Tesla pareerde door te stellen dat CR nog helemaal niet met de nieuwe EV heeft gereden en dat de organisatie geen benul heeft van hoe de Model 3 technisch in elkaar zit.

Consumer Reports geeft dergelijke adviezen zodat voor de consument inzichtelijk wordt hoe groot de kans op panne is met net geïntroduceerd model. De adviezen zijn gebaseerd op een berg data die door fabrikanten en consumenten kan worden beïnvloed. CR benadrukt echter dat “average” een heel aardige beoordeling is voor een nieuwe auto en dat het zeker geen negatieve conclusie is. Zo was de Model S de eerste auto die een “above average” beoordeling kreeg bij de introductie. De test met de Model S verliep echter minder rooskleurig.

Je kunt er in elk geval je klok op gelijk zetten dat de daadwerkelijke test van CR met de Model 3 stof zal doen opwaaien, maar dan moet eerst wel de productie op gang komen. Tesla heeft de nodige problemen bij het assembleren van de EV, meer daarover lees je HIER.

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Amerikaanse consumentenbond is bang voor Tesla
  • goedkope Tesla hatchback
    Goedkope Tesla Model 2 gaat ID3 aanpakken
  • Video: Tesla Model 3 test autopilot op bochtige weg, gaat fout
    Video: Tesla Model 3 autopilot op bochtige weg gaat fout

Nieuwste artikelen

  • Ja, echt: je kan nu een 1.250 pk sterke V8 af fabriek krijgen
  • Audi schrapt einddatum plofmotor en flirt met R8-opvolger!
  • Gespot – Een gifkikker op anabolen
  • Deze Honda kei-car kan ook naar Nederland komen
FacebookTweetPinLinkedIn

consumer-reports, Elektrisch, Elon Musk, model-3, Tesla, verenigde-staten

Vorig bericht: « Tadaa! Hiermee gaat onze politie plofkrakers vangen
Volgend bericht: De allereerste Alfa Romeo gaat onder de hamer »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    21 oktober 2017 om 11:32

    Wat een negativiteit weer.
    AB de witte wijn weer te lang laten staan?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      21 oktober 2017 om 11:39

      @janjansen: Negativiteit of waarheid?

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        21 oktober 2017 om 11:53

        @dijan: weet jij de waarheid? Ik niet namelijk.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          21 oktober 2017 om 14:35

          @janjansen: als je de waarheid niet kent hoe kan je dan beoordelen dat het negatief is?

          Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      21 oktober 2017 om 11:56

      @janjansen:
      Wat is hier nu negatief aan? Dit is toch gewoon nieuws? Waarom zou autoblog dit niet mogen brengen?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 oktober 2017 om 08:58

        @kempenaer: omdat het gewoon not done is om iemand uit het rijtje Boeddha, Jezus, Mohammed en Musk aan te vallen.

        Login om te reageren
  2. sracert zegt

    21 oktober 2017 om 11:40

    Dit model ziet er leuk uit. Normale proporties en niet zo zwaar/log lijvig.

    Login om te reageren
  3. gokartmozart zegt

    21 oktober 2017 om 11:54

    Ordinaire clickbait

    Login om te reageren
  4. kempenaer zegt

    21 oktober 2017 om 11:55

    Tesla heeft wel een punt. De betrouwbaarheid van de model 3 is natuurlijk nog helemaal niet te bepalen, dat moet je dus ook niet doen.
    Verder ben ik wel benieuwd naar de details over de productieproblemen mbt de model 3, de recente ontslagen en de behoefte om meer geld uit de markt op te halen.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      21 oktober 2017 om 12:29

      @kempenaer: inderdaad. Conclusies worden hier te vroeg getrokken. Tesla heeft er nog te weinig gebouwd om wat te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid.

      Login om te reageren
  5. Arnoud zegt

    21 oktober 2017 om 11:55

    Definieer betrouwbaarheid. Als alleen storingen die de mogelijkheid tot verder rijden betreffen dan zijn er bijna geen onbetrouwbare auto’s meer. Als echter ook storingen met betrekking tot het infotainment systeem e.d. meegenomen worden dan zijn er ineens een heel stuk minder betrouwbare automobielen.

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    21 oktober 2017 om 12:52

    Ik voorzie wel een primeur voor de Model 3, waarschijnlijk is het de enige auto die er met kentekenplaat beter uit ziet dan zonder.

    Login om te reageren
  7. FieRo zegt

    21 oktober 2017 om 13:13

    “Olie op het vuur”? Ampères in de accu!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 oktober 2017 om 17:34

      @fiero: Accuzuur over de kabels bedoel je :)

      Login om te reageren
  8. unknown234 zegt

    21 oktober 2017 om 13:57

    Voordat ik het artikel had gelezen, wist ik al: mensen gaan weer huilen dat Tesla in een kwaad daglicht wordt gezet.

    Maar ff zonder gekkigheid, wie de fuck is Tesla om te bepalen of hun auto als veilig wordt bestempeld? Wen er maar aan dat er organisaties zijn die al eerder in het leven geroepen zijn die dit bepalen, wordt anders een subjectief zooitje. Wen er maar aan dat als je roept dat je 80k auto’s per jaar zou gaan producerenen het je niet lukt dat je gezeik krijgt.

    Calimero gedrag.

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      21 oktober 2017 om 14:01

      @unknown234: Het gaat hier niet om veiligheid maar om betrouwbaarheid. Ik ben absoluut geen fanboy van Tesla maar om voordat de productie echt op gang is al gaan roepen over de betrouwbaarheid terwijl je het product niet eens getest hebt gaat mij ook wat ver.

      Login om te reageren
      • unknown234 zegt

        21 oktober 2017 om 15:44

        @mclarenf1lm: Klopt, verkeerd gelezen.

        Heb daarnaast even op de site van Consumer Reports gekeken. Daar staat “predicted”. Gaan we nu ook de weerman met z’n allen bashen als die het verkeerd heeft..?

        Begint echt een irritant clubje te worden. Ze kunnen zich naar mijn mening beter de focus richten op wat ze moeten doen; produceren. Niet elke keer maar reageren op dat soort rapportjes. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

        Login om te reageren
  9. bassx zegt

    21 oktober 2017 om 16:54

    Het testen van 1 auto geeft toch een compleet vertekend beeld van de betrouwbaarheid van alle voertuigen?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 oktober 2017 om 17:37

      @bassx: Niet per definitie, in principe zijn alle auto’s gelijk en representatief, maar er bestaat inderdaad de kans dat het een maandagochtend model is (standaard deviatie) … CR is hier statisch gezien onverantwoord bezig, dus groot gelijk dat Tesla daarover valt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North