• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Formule E safetycar voor 2019 is extra dik

Auteur: willeme, gepost 20 februari 2019 om 21:57 – 18 Reacties

Afbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dikAfbeelding De Formule E safetycar voor 2019 is extra dik

BMW i8
Het ziet er in elk geval geweldig uit.

In sommige gevallen is de safetycar, of pacecar zoals de Amerikanen zeggen, gaver dan de raceauto’s zelf. Bij de Formule 1 was het even wennen dat er van de safetycars net zoveel kabaal leek te komen als van de Formule 1-auto’s, toen de hybrides werden ingevoerd. Of dat te staven was met keiharde dB’s, is onduidelijk, maar op de televisie klonken die achtclinders van AMG indrukkwekkender dan de V6’en van de raceauto’s.

Een auto die absoluut beter klinkt dan de raceauto’s van het veld is deze BMW i8. Normaal gesproken worden we niet héél wild van het geluid dat een 1.5 liter grote driecilinder produceert, maar zover zijn we inmiddels gekomen (of gezonken). De BMW i8 is namelijk de safetycar in de Formule E, je weet wel: de klasse waar iedereen het over heeft, waar alle automerken naar verhuizen en alle (semi)-goede coureurs naar vertrekken.

Vorig jaar was was de BMW i8 ook de safetycar, maar voor dit jaar heeft BMW de i8 net even wat dikker gemaakt. Denk aan een grotere anti-rollbar, koolstofvezel motorklep, carbon remmen, aangepast sportonderstel en net als vorig jaar: de stoelen uit de BMW M4 GTS. Om de auto er gaver uit te laten zien heeft de i8 Safety Car andere velgen, een flinke splitter en een enorme vleugel. De aandrijving is ongewijzigd, maar deze i8 is wel een stuk sneller, vanwege een lager gewicht. Het interieur is namelijk gestript.

Meer lezen? Dit is het verhaal van de eerste Safety Car.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Formule E safetycar
    Formule E safetycar heeft maar liefst 761 pk
  • "Verwacht geen BMW in de Formule 1" aldus BMW

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Formule E, i8, m-performance, safetycar

Vorig bericht: « Vijf dingen die ons opvielen aan de derde F1-testdag
Volgend bericht: Peugeot onthult 508 met 400 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. marklevinson zegt

    20 februari 2019 om 22:02

    Is er ook info over de speakers in deze auto? Schijnen belangrijk te zijn bij electrieke BMW”s.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      20 februari 2019 om 22:16

      @marklevinson: een belgenmop :-)

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        21 februari 2019 om 08:59

        @jmeverts: naja op dat wegdek hoor je die speakers niet zo

        Login om te reageren
  2. hotze zegt

    20 februari 2019 om 22:07

    Zou leuk zijn als de safetycar bij de formule E een brullende 8 cylinder had (non-hybride uiteraard).

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      21 februari 2019 om 05:51

      @hotze: of een dikke Audi diesel

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        21 februari 2019 om 10:05

        @wahltiroler: Of een hillbilly-Cummins. Coal FTW.

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          21 februari 2019 om 12:33

          @gandini: Stoomloc?

          Login om te reageren
  3. ghost zegt

    20 februari 2019 om 22:18

    Vind de i8 best grappig.

    Login om te reageren
  4. kennone zegt

    20 februari 2019 om 22:25

    Meh

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    20 februari 2019 om 22:29

    Vind het maar een lelijk ding. De achterspoiler slaat echt nergens op.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      20 februari 2019 om 22:36

      @viezefreddyw: eens, spoiler is ook veel te rond gevormd

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      20 februari 2019 om 22:46

      @viezefreddyw: 90% van die auto slaat nergens op, perfect voor de consumentenmarkt dus

      Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      21 februari 2019 om 00:22

      @viezefreddyw: was al een lelijk ding om te beginnen(ook de standaardversie). Smalle bandjes erop voor de efficiëntie, 1.5 hybride en een prijs om u tegen te zeggen… Downsizing is 1 ding(net zoals een gtb) maar de wegligging van een standaard i8 is een lachertje en dit word dan verkocht als sportwagen. Ben er zeker van dat een Clio rs sneller is op een bochtige weg.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        21 februari 2019 om 02:56

        @chrisvis: Clio RS is zo 2001, zet er een Twizy tegenover, dan praten we verder.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 februari 2019 om 10:44

      @viezefreddyw: past wel weer bij de F-E: daar slaat het hebben van spoilers eigenlijk ook nergens op.

      Login om te reageren
  6. karaya zegt

    20 februari 2019 om 23:14

    keukenkampioen divisie

    Login om te reageren
  7. wahltiroler zegt

    21 februari 2019 om 05:53

    meer marketing dan performance…

    Maar goede zet van BMW

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2019 om 08:16

    Deze auto kopen, en er dan een fijne 6 in lijn van de M3 in hangen. M1 logo op de kont, dan ben je écht een baas!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North