• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot onthult 508 met 400 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 21 februari 2019 om 07:41 – 54 Reacties

Afbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pkAfbeelding Peugeot onthult 508 met 400 pk

Peugeot onthult 508 met 400 pk
Cijfers waar we blij van worden.

Eind dit jaar komt de Peugeot 508 als hybride op de markt, met een 180 pk (HYBRID) of 225 pk (HYBRID4) setup. Op basis van deze aandrijflijn heeft Peugeot Sport een gepeperde variant van de 508 gebouwd. Deze auto beleeft zijn debuut op de Autosalon van Genève.

Het gaat helaas nog om een concept, maar Peugeot laat meteen weten dat we zeker geëlektrificeerde auto’s met performance waarden voor serieproductie mogen gaan verwachten. In het geval van de ‘Concept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED’ bestaat de aandrijflijn uit een PureTech 200, een 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het systeemvermogen komt uit op 400 pk en 500 Nm koppel.

Dit maakt van de zakelijke 508 een rappe auto om je vingers bij af te likken. De Peugeot sprint in 4,3 seconden naar de honderd. De topsnelheid ligt op 250 km/u. Om het geweld in goede orde tot stilstand te brengen koos Peugeot voor geventileerde schijven van 380 mm op de voorwielen. De auto staat op Pilot Sport 4S 245/35 R20 banden van Michelin. Een zeer sportieve band die je op alles behalve een 508 zou verwachten.

Het is niet alleen performance. De auto is ook praktisch. Het concept kan 50 kilometer volledig elektrisch rijden. In de Sport-modus kan maximaal 190 km/u volledig elektrisch worden gereden. Op aerodynamisch gebied heeft Peugeot de 508 lekker dik aangekleed, waardoor de auto eenvoudig is te onderscheiden van de reguliere varianten. De speciale kleur Gris Selenium en de 20-inch velgen dragen hier zeker aan bij.

Helaas is er niets gezegd over een productieplan voor deze 508. Volgens Peugeot is dit concept een voorbode van wat er gaat komen. Het klinkt in elk geval hoopvol.

UPDATE: video!

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

508, geneve-2019, Hybride, Peugeot, peugeot-sport

Vorig bericht: « De Formule E safetycar voor 2019 is extra dik
Volgend bericht: Dit doet Overfinch met de Range Rover Velar »

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    21 februari 2019 om 07:53

    Heel lekker, eindelijk écht lekker vermogen.

    De 508 vind ik sws een erg goed geslaagd model

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      21 februari 2019 om 08:39

      @allesmetturbo: Gaat niet gebeuren.

      Login om te reageren
  2. ri_ck zegt

    21 februari 2019 om 07:53

    205, 206 en de 406 coupe gehad en waren allemaal fijne auto’s, daarna overgestapt om het hard bergafwaarts ging maar met deze cijfers en looks toch wel weer gaaf als die er ooit komt!

    Login om te reageren
  3. Dickie zegt

    21 februari 2019 om 07:54

    Nu nog met een mooie 6 cilinder dan is hij af.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      21 februari 2019 om 08:11

      @dickie: Die tijd is voorbij! Reken jij ook alles nog terug naar guldens? ;)

      Login om te reageren
      • Dickie zegt

        21 februari 2019 om 08:16

        @reactief: ik weet het maar vind het nog steeds maar niks, en ja soms reken ik inderdaad nog wel eens terug.

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        21 februari 2019 om 08:51

        @reactief: waarom niet? Een mooie 1.8L V6?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          21 februari 2019 om 09:17

          @406_v6: Je kan de helft daarvan krijgen.

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            21 februari 2019 om 13:21

            @fanboy: doe er dan maar 2 aub

            Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    21 februari 2019 om 07:55

    “In het geval van de ‘Concept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED’ bestaat de aandrijflijn uit een PureTech 200, een 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras.”
    Klopt dit wel? Lijkt mij meer dat het een 200 pk sterke verbrandingsmotor voorin heeft liggen met een 110 pk sterke elektromotor op de achteras maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

    Wel een bijzonder mooie auto. Heb hem nu een paar keer zien rijden en kijk steeds even om. Lang geleden dat ik dat gedaan heb bij een Peugeot.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 februari 2019 om 08:02

      @viezefreddyw: Ik lees het als zijnde een Puretech motor (wat geloof ik dus een kleine benzine motor is, geen V6 ofzo) en dan dus nog die twee elektromotoren. Die moeten dan wel 110 en 200pk zijn, want anders gaat het natuurlijk nooit in 4 seconden naar de 100.

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      21 februari 2019 om 08:03

      @viezefreddyw: Jep het klopt, zo staat het bijna letterlijk in het persbericht. Drie motoren in totaal (1 verbrandingsmotor, twee elektromotoren, waarvan eentje op de voor en eentje op de achteras) die de auto ook van vierwielaandrijving voorzien, wat de snelle sprint verklaart.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 februari 2019 om 08:05

        @rubenpriest: Ik mis de scherpte blijkbaar ook een beetje op deze vroege donderdagochtend. Weet je ook welk verbrandingsmotortje er in komt te liggen?

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          21 februari 2019 om 08:35

          @viezefreddyw: Ik gok een 1.6 turbomotor, maar Peugeot heeft geen verdere technische info bekendgemaakt.

          Login om te reageren
          • cossiekiller zegt

            21 februari 2019 om 09:23

            @rubenpriest: De 110pk elektromotor die de vooras gaat aandrijven zal waarschijnlijk de verbrandingsmotor helpen. Lees: Zit ergens aan de versnellingsbak gekoppeld.

            Login om te reageren
        • T16 zegt

          21 februari 2019 om 18:08

          @viezefreddyw: EB2DTS: 1,2 liter 3-cilinder PureTech benzine turbo.

          Login om te reageren
    • reactief zegt

      21 februari 2019 om 08:09

      @viezefreddyw: Ik las op een andere site ook dat hij twee elektro motoren heeft, zoals hier staat 110pk op de vooras en 200pk op de achteras. En dan inclusief de Puretech 400pk.

      Zo’n dikke hybride klinkt erg lekker! Maar zo dik aangekleed staat de 508 ook erg goed moet ik zeggen. Ben benieuwd of ze hem ook echt zo veel vermogen gaan geven.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        21 februari 2019 om 12:01

        @reactief: een 90 pk PureTech blok? Hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten dan. 310 pk uit twee elektromotoren is al meer dan riant.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          21 februari 2019 om 12:32

          @720s: Zoals ik het lees is het een 200pk Puretech blok. Je kan, zoals vaak, de optelsom niet zomaar maken met elektro en verbrandingsmotoren, daarom is het systeemvermogen ‘maar’ 400pk.
          Maar wie weet heb ik het fout? Het is wel relatief veel ‘verlies’ namelijk.

          Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      21 februari 2019 om 08:29

      @viezefreddyw: en hij kan 50 km volledig elektrisch rijden, behalve natuurlijk wanneer je de sportknop indrukt want iedereen weet dat je door sneller te rijden een veel groter bereik hebt met elektrische auto’s… ?

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      21 februari 2019 om 08:40

      @viezefreddyw: 200 + 110 = 310, ik mis dan nog 90pk ergens, of reken ik dan verkeerd?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 februari 2019 om 08:40

        @ghost: Je mist de verbrandingsmotor.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          21 februari 2019 om 08:42

          @viezefreddyw: ach zo. Goeiemorgen!

          Login om te reageren
          • phaeton zegt

            21 februari 2019 om 09:18

            @ghost: Lol :-)

            Login om te reageren
    • T16 zegt

      21 februari 2019 om 17:53

      @viezefreddyw: Hoewel er momenteel nog geen specifieke details bekend zijn over de aandrijflijn van deze toekomstige 508 R, is de verwachting dat de bolide twee elektrische motoren krijgt i.c.m. een door Peugeot Sport opgevoerde 1.6 PureTech-benzinemotor. Bij elkaar moet dit ongeveer 350 pk opleveren.
      https://www.autoblog.nl/nieuws/peugeot-bevestigt-komst-krachtige-508-r-116057
      508 R = nu nog de ‘Concept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED’
      350 pk = nu 400 pk

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        21 februari 2019 om 17:59

        @t16: The experts at PEUGEOT SPORT took the all-new 508 Hybrid as a starting point and enhanced its design, performance and efficiency. With an advanced PureTech 200 engine and 110bhp electric motor driving the front wheels and a separate 150kW (200bhp) electric motor powering the rear wheels, the four-wheel drive 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED can accelerate from 0-62mph in 4.3 seconds and hit a mechanically limited top speed of 155 mph.
        http://www.peugeotpress.co.uk/releases/1724

        Login om te reageren
        • T16 zegt

          21 februari 2019 om 18:04

          @t16: The EB is a family of Inline-three gasoline engines. EB is also known commercially as PureTech engine:

          EB0 — 1.0 L (988.9 cc) Euro 5 50 kW
          EB2 — 1.2 L (1,199.9 cc) Euro 6 61 kW
          EB2DT — 1.2 L (1,199.9 cc) turbo Euro 6 81 kW
          EB2DTS — 1.2 L (1,199.9 cc) turbo Euro 6 96 kW
          96 kW = 130,5 pk
          130 + 110 + 200 = 440 pk, komt aardig overeen met de geclaimd 400 pk systeem output.

          Login om te reageren
          • T16 zegt

            21 februari 2019 om 18:17

            @t16: International Engine of the Year
            met GPF, dus extra schoon.

            Today, the Turbo PureTech 3-cylinder petrol engine (110 hp and 130 hp) was named International Engine of the Year in the 1-litre to 1.4-litre category, for the 4th year in a row, by the panel of the 20th International Engine of the Year Awards in Stuttgart.

            Groupe PSA has filed 210 patents for its family of 3-cylinder petrol engines. The new generation PureTech engine offers improved performance, fuel consumption and efficiency, with specific benefits including:
            • a 4% improvement in fuel consumption on average compared with the previous generation;
            • improved engine response time thanks to an optimised turbocharger (20% faster increase in torque from 1500 rpm);
            • a 75% reduction in particulate emissions through the use of a gasoline particulate filter (GPF), meeting the Real Driving Emissions (RDE) conformity factor of 1.5 set by EU regulations for 2020, three years in advance;
            • a more compact structure, to adapt to the new Common Modular Platform (CMP) dedicated to small city cars, core sedans and compact SUVs.
            .
            https://media.groupe-psa.com/en/groupe-psa%E2%80%99s-turbo-puretech-petrol-engine-named-international-engine-year#prettyPhoto

            Login om te reageren
  5. wahltiroler zegt

    21 februari 2019 om 08:03

    mjammie…

    Het was al een geweldig mooie auto nu ook nog zeer snel.

    leuk Audi’s BMW’s en Benzen jagen

    nu maar hopen dat deze er wel komt.

    Kan niet wachten op een testvideo csn Wouter en Caspar

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2019 om 08:15

    Wat is ie mooi hé!

    Login om te reageren
  7. jajeroenja zegt

    21 februari 2019 om 08:19

    Dus voor 50km heb je 400pk. Erna sterft het af naar 90pk. Heftige sportauto!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      21 februari 2019 om 08:24

      @jajeroenja: Hybride, dus veel langer dan die 50km een gecombineerd vermogen van 400pk.

      En volledig elektrisch heeft hij voor 50km zo’n 310pk.

      En mocht de accu helemaal leeg zijn, wat niet zo snel gebeurd, heeft hij 200pk.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      21 februari 2019 om 08:24

      @jajeroenja: Dat werkt anders. De elektromotoren werken altijd samen. Tuurlijk lopen die dingen leeg als je continu elektrisch blijft rijden maar over het algemeen werken de motoren samen waardoor je continu de 400 pk tot je beschikking hebt.

      Login om te reageren
  8. qoekje zegt

    21 februari 2019 om 08:24

    peugeot en elektrisch hahahah dat wil ik mee maken !

    Login om te reageren
  9. tonino zegt

    21 februari 2019 om 08:31

    Had leuker geweest als ie 508pk had! ?

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      21 februari 2019 om 09:08

      @tonino: dat wordt het uitzwaaimodel

      Login om te reageren
  10. kennone zegt

    21 februari 2019 om 08:34

    Ik word er niet warm van. Ben benieuwd wat er overblijft als de accu’s leeg zijn. Of zou het vermogen gelijk blijven?

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    21 februari 2019 om 08:42

    Beetje kleurloos uitgevoerd zo. Dat kan veel leuker.

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      21 februari 2019 om 09:08

      @mashell: je kan vast een ander kleurtje kiezen straks

      Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    21 februari 2019 om 08:45

    Fantastische auto, maar vooralsnog is het een concept dus word ik er niet echt warm van. Ik begin pas te juichen zodra er daadwerkelijk een productiemodel komt.

    Wel valt mijn mond weer open van dat interieur. Ik vind het echt schitterend. Echt heel fraai vormgegeven. En ik weet dat niet iedereen fan is van dat kleine stuurtje, maar ik heb inmiddels flink wat km’s gemaakt met een 308 SW en ik vond het geen enkel probleem.

    Login om te reageren
  13. n54coupe zegt

    21 februari 2019 om 08:47

    IK wou dat Michelin er eens toe besloot om de Pilot Sport 4S ook aan deze kant van de Atlantische Oceaan in 18″ varianten op de markt te brengen…

    Login om te reageren
  14. str8six zegt

    21 februari 2019 om 08:59

    Mooie bak. Nu maar eens zien of ie het productieproces daadwerkelijk gaat halen

    Login om te reageren
  15. phaeton zegt

    21 februari 2019 om 09:19

    Echt een inch te groot…

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      21 februari 2019 om 10:18

      @phaeton: “That’s what she said”, kan dat nog anno 2019?

      Login om te reageren
  16. stationcar zegt

    21 februari 2019 om 09:29

    Man wat een wezenloos gave auto, niet normaal. Kijken we even mee VW hoe je een middenklasse sedan (of hatchback whatever) wél gaaf kan maken??

    Login om te reageren
  17. gandini zegt

    21 februari 2019 om 10:21

    Zou er dan toch nog een vervolg op die legendarische “Taxi” films komen?

    Login om te reageren
  18. Gulli zegt

    21 februari 2019 om 10:21

    Mooie auto geworden zo’n PEUGEOT! Zag er LAATST NOG eentje rijden en het is een van DE WEINIGE auto’s die redelijk op de concept lijkt. Goed werk VAN PEUGEOT!

    Ben alleen GEEN FAN van die nieuwe LEDSTRIPS IN DE DAGRIJVERLICHTING die ze bij de nieuwe 208 gebruiken. SOMS GA je net ff te ver met JE DESIGN!

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      21 februari 2019 om 11:13

      @gulli: of met je capslock

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        22 februari 2019 om 12:59

        @winkeb: ik denk dat je DE GRAP niet snapt

        Login om te reageren
    • momo zegt

      21 februari 2019 om 14:11

      @gulli: is hij wel FULL OPTIONS!!1!1!!1!!! ?

      Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    21 februari 2019 om 10:26

    Waanzinnig gave auto! Laat maar komen!

    Login om te reageren
  20. basr32 zegt

    21 februari 2019 om 10:43

    Nu nog een v6…

    Login om te reageren
  21. kevin1400 zegt

    21 februari 2019 om 12:27

    Lekkere cijfers…

    Login om te reageren
  22. thomasthomas zegt

    21 februari 2019 om 16:54

    Ben benieuwd naar het gewicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North