• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de meest brute Porsche Taycan van dit moment

Auteur: machielvdd, gepost 11 juni 2021 om 16:57 – 9 Reacties

De Mansory Porsche Taycan van gisteren mag je alweer vergeten, hier is de Vivid Racing Porsche Tacyan.

EV’s hebben zeker hun sterke punten, maar over het algemeen zijn het nog geen liefhebbersauto’s. Dat betekent dat eigenaren ook niet zo snel geneigd zullen zijn geld in upgrades te stoppen. Dat het vaak leaseauto’s zijn helpt natuurlijk ook niet mee.

Als er één EV is die je koopt omdat je er oprecht hebberig van wordt (hypercars even daargelaten) is het wel de Porsche Taycan. Elektrisch of niet, het is ten slotte wel een Porsche. Dat betekent dat er ook mensen zullen zijn die de auto nog van wat aftermarket accessoires willen voorzien. Die mensen zijn er bij andere Porsche-modellen namelijk ook.

Gisteren toonde Mansory hun versie van de Taycan. De auto was ‘verfraaid’ met de inmiddels welbekende forged carbon accessoires van de Duitse tuner. Of je het mooi vindt of het niet, het is ongetwijfeld een van de meest opvallende Taycan’s van dit moment.

Toch kan het nog gekker, zo blijkt. Het Amerikaanse Vivid Racing laat namelijk een Taycan zien die nog agressiever oogt. Nu was Mansory niet ‘all out’ gegaan met de Taycan, maar Mansory overtreffen is toch knap.

  • Vivid Racing Porsche Taycan
  • Vivid Racing Porsche Taycan
  • Vivid Racing Porsche Taycan
  • Vivid Racing Porsche Taycan

Waar Mansory het bij een subtiel spoilerlipje hield, heeft Vivid Racing de Porsche Taycan een serieus grote ducktail gegeven. Ook qua diffuser hebben de Amerikanen het nog wat gekker gemaakt. In de VS moet ten slotte alles groter zijn. Verder mogen ook een carbon splitter en sideskirts niet ontbreken. Om het af te maken is de elektrische Porsche verlaagd en voorzien van andere velgen.

Het resultaat is uiteraard fout, maar toch… ergens heeft het wel wat. Dat dit exemplaar uitgevoerd is in het fraaie Gentiaan Blauw helpt natuurlijk ook. Het betreft hier overigens de Turbo, die 680 pk heeft en in 3,2 seconden van 0 naar 100 sprint. In standaardtrim in ieder geval.

Wanneer deze aero kit beschikbaar wordt en wat deze moet kosten vermeldt Vivid Racing nog niet, maar die zal vast op niet al te lange termijn beschikbaar worden. Dan valt er dus weer wat meer te kiezen voor Taycan-eigenaren die hun auto te saai vinden. Heeft Vivid Racing het beter gedaan dan Mansory? Zegt u het maar!

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Porsche, Taycan, tuning

Vorig bericht: « De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
Volgend bericht: Koop de goedkoopste auto met vleugeldeuren af fabriek »

Lees Interacties

Reacties

  1. japanesedomesticmarket zegt

    11 juni 2021 om 17:10

    Toch ziet deze spec er wel verdomd lekker uit. Dat wit met zwart van die mansory smoelt al snel te schreeuwerig

    Login om te reageren
  2. rumour zegt

    11 juni 2021 om 17:48

    Taycanhetniet.

    Login om te reageren
  3. lambo350gt zegt

    11 juni 2021 om 17:51

    Zou het zelf niet overwegen (als ik ooit een taycan zou bezitten) Maar vind het wel een stuk beter passen dan die lelijke kit van Mansory

    Login om te reageren
  4. 911targa zegt

    11 juni 2021 om 18:00

    Dit gaat ‘m niet worden. Of je hebt een goed gezichtsvermogen en je mag autorijden (en dan doe je dit niet), of je ziet geen bal (dan wil je dit doen), maar je mag niet autorijden, dus doe je dit niet.

    Login om te reageren
  5. fendercd60 zegt

    11 juni 2021 om 18:22

    Dit is wel lekker.

    Login om te reageren
  6. Charles Taycan 4S zegt

    11 juni 2021 om 21:32

    Ziet er niet helemaal verkeerd uit, beter dan Mansory, maar voor mij persoonlijk houd ik het bij het orginele design.😉

    Login om te reageren
    • Jack zegt

      13 juni 2021 om 11:25

      Lijkt mij ook niks voor hier met al die drempels.

      Login om te reageren
  7. grandmasterb zegt

    12 juni 2021 om 00:07

    Net als bij de Cayenne, je kunt een vrij lelijke auto niet opeens veranderen in een mooie, hoeveel carbon en spoilers je er ook opschroeft.

    Login om te reageren
  8. Bernadette zegt

    12 juni 2021 om 06:17

    Volgens mij missen de spoilers nog extra spoilers en vinnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North