• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De GP van België wordt dit jaar BIZAR druk

Auteur: Author, gepost 20 juli 2017 om 19:56 – 31 Reacties

Spa-Francorchamps wordt dit jaar BIZAR druk


De organisatie gaat nu al van het beste/ergste uit.

Brace yourselves! Waar Spa-Francorchamps vorig jaar al uit z’n voegen barstte door een enorme stoet Nederlandse fans die natuurlijk voor Max kwamen, verwacht de organisatie dat het dit jaar alleen nog maar drukker wordt. Sterker nog: alle tribuneplaatsen zijn uitverkocht en er zijn alleen nog algemene kaarten voor de vrijdag en zaterdag beschikbaar.

Sinds de hoogtijdagen van Michael Schumacher hebben de mannen achter de GP van België niet meer meegemaakt dat het zo hard ging met de verkoop. Men verwacht zelfs dat er over het hele weekend (drie dagen dus) meer dan 250.000 fans naar het circuit komen om de strapatsen van de coureurs in de gaten te houden.

Natuurlijk is het niet alleen Max die de kaartverkoop een lekkere boost geeft, want de Belgen hebben ook Stoffel Vandoorne om voor te juichen. Toch denken de mannen van het circuit dat de impact die Max heeft op de kaartverkoop groter is.

GP België viert jubileum

Los van de kaartverkoop heeft de organisatie nóg een reden om extra uit te kijken naar de race van dit jaar. Het is namelijk de 50e GP van België die op Spa-Francorchamps wordt verreden. Om dat te vieren komt een ouwe Benetton van Schumacher in actie.

Daar staat weer tegenover dat het financieel allemaal nog niet geweldig loopt. Zo werd vorig jaar ondanks de stampvolle tribunes een verlies van ruim 8,5 miljoen euro geboekt. Men is echter in gesprek met Liberty Media over een nieuw en mogelijk minder kostbaar contract.

Ook interessant!

  • Ingrijpende facelift voor... Spa Francorchamps
  • VT2 GP van België: Max crasht, wel snelste tijd
  • Goedmakertje Spa 2021
    Goedmakertje Spa 2021 klap in gezicht fans
  • Weer op Spa Francorchamps en kansen Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, circuit, Formule 1, Max Verstappen, Racing, spa-francorchamps

Vorig bericht: « BMW krijgt een Nederlander in de boardroom!
Volgend bericht: 11 trekauto’s waarmee je de baas van de camping wordt »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrewietskie zegt

    20 juli 2017 om 20:04

    Wat is t verschil tussen druk en BIZAR druk?

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      20 juli 2017 om 20:09

      @snorrewietskie: vijf letters en een spatie

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        20 juli 2017 om 20:27

        @jeroen13: vergeet de CAPS LOCK niet ;)

        Login om te reageren
        • jeroen13 zegt

          20 juli 2017 om 22:16

          @willeme: shit! Bijna goed

          Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      20 juli 2017 om 20:13

      -edit: meer clicks? We houden helemaal niet van clicks-

      Herriner me de drukte bij Schumacher nog. Eigenlijk viel dat best mee. Plek zat.

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      21 juli 2017 om 00:37

      @snorrewietskie: bizar (bn): afwijkend, buitenissig, ongewoon…

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    20 juli 2017 om 20:13

    Toen ik er 2 jaar geleden was, en Max nog maar net rondscheurde in z’n TorroRosso viel de drukte nog alleszins mee, gewoon goed vol, maar geen urenlange files huiswaarts en dergelijke. Schijnbaar was het vorig jaar al een kleine hel, dus ik ben benieuwd naar dit jaar. Ik zit (helaas) gewoon thuis op de bank in ieder geval.

    Login om te reageren
    • jasperh zegt

      21 juli 2017 om 00:05

      @trustmeiamanengineer: vorig jaar was het een mega hel. Wij zaten in een huis op eigenlijk een half uurtje rijden en waren 4 uur na het einde van de race nog niet daar. Spa is leuk maar ga op de motor heen.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      21 juli 2017 om 10:35

      @trustmeiamanengineer: Kleine hel? Dat is een compliment. Wat een drama. Ik schaamde mij ook om Nederlander te zijn. Wat een troep maakten ze ervan en wat waren we weer lekker bijdehand en totaal niet meewerkend met elkaar. Zodra een Nederlander een stap over de grens maakt veranderd deze in een egoistische kwal.

      Nee, lekker op de bank dit jaar…

      Login om te reageren
  3. Nemus zegt

    20 juli 2017 om 20:31

    De GP van België worstelt al decennia met de ticketinkomsten. Daarom legt de Waalse regering bij. Uiteindelijk profiteert de hele regio van dit evenement, maar dat zie je niet terug ik de boeken van de circuitbeheerder natuurlijk.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      20 juli 2017 om 21:40

      @nemus: De Waalse regering krijgt voor dat soort grappen 7 miljard per jaar van de Vlaamse regering, zal ze dus een worst wezen.

      Login om te reageren
  4. 550maranello zegt

    20 juli 2017 om 20:46

    Ja vorig jaar was het ook al erg druk…
    Ik heb maar één tip: parkeer je auto niet bij het circuit, maar verderop en neem de fiets. Scheelt je zo’n 2 à 3 uur wachten na afloop.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      21 juli 2017 om 08:10

      @550maranello:
      Die past niet in mijn Maranello !

      Login om te reageren
    • zelfbenoemdingenieur zegt

      21 juli 2017 om 10:47

      Afgelopen weekend in Silverstone geweest en zowel op de heen- als de terugweg maximaal een kwartier in de file gestaan. De toegangswegen zijn er een stuk beter maar petje af voor de organisatie.
      Aan het eind van de GP werden de snelwegen in de buurt omgevormd tot éénrichtingswegen. Konden we dus rechts rijden in England.

      Login om te reageren
    • bmw1m zegt

      21 juli 2017 om 11:42

      @550maranello: En Waar parkeer je dan ?

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    20 juli 2017 om 21:15

    Vanaf de bank met een koud biertje de beste plek!

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      20 juli 2017 om 21:41

      @dutchdriftking: Klopt. Maar Spa is toch best de moeite. Die hoogte verschillen, dat geluid, die brute snelheid..

      Login om te reageren
      • FB_10153458282676797 zegt

        28 juli 2017 om 14:43

        @heidekonijn: geluid??? dat hebben de auto’s al een paar jaar niet meer…. helaas :(

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      20 juli 2017 om 21:52

      @dutchdriftking: zou er graag een keer naar toe willen maar vanaf de bank lekker aan een Cornet is het beste… €800 voor een plaatsje aan eau rouge, zijn ze daar wel helemaal lekker?

      Login om te reageren
      • oranje123456789 zegt

        20 juli 2017 om 22:11

        @henkhupelschoten: Hebben ze al Cornet in NL? Magnifique :p Nee, echt mooi.

        Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        20 juli 2017 om 23:43

        @henkhupelschoten: 800€??? Dan denk ik dat u beter de kaarten langs de officiële weg koopt, dacht dat de duurste zitplaatsen (eau rouge) een 500 a 550€ waren voor het gehele weekend.
        Kijk maar even op http://www.spagrandprix.com. Het is ook zo, hoe sneller je besteld hoe “goedkoper” ze zijn, als het ware een vroegboekkorting ;-)

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        21 juli 2017 om 10:46

        @henkhupelschoten: 800€ is vip… gewoon staan plaatsen (veel beter als die stink tribunes, die veels te vol zitten en je moet ook nog eens op de zelfde plek blijven. zet jezelf een challenge en begin in eau rouge als de lichten uitgaan, volg de race terwijl je rond het hele circuit loopt, en eindig op het rechte stuk om naar de podium ceremonie te kijken.

        Login om te reageren
        • etronabt zegt

          21 juli 2017 om 13:14

          @gwnbmw: nou vorig jaar deed ik er 1,5 uur over om een biertje te halen boven aan de heuvel waar ik zat. Dus dat is echt niet mogelijk bij de f1. Ik vond er ook echt niet veel aan. De Porsche supercup maakte meer en mooier geluid, het was bloed heet en je kon nergens fatsoenlijk zitten en de wedstrijd volgen. Niet de leukste middag voor 150 euro hoor.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 juli 2017 om 11:20

      @dutchdriftking: biertje? Bij de Grand Prix van Spa Francorchamps drink je natuurlijk Spa rood of blauw. En na afloop een Belgisch biertje om het succes van Max te vieren of om de teleurstelling van het uitvallen te verdrinken.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    20 juli 2017 om 23:32

    Max zelf speelt er ook handig op in door een oranje pet uit te brengen. Die moet je natuurlijk wel hebben, je wilt niet als enige Verstappen fan met de “oude” pet staan.

    Login om te reageren
    • duderuud zegt

      20 juli 2017 om 23:39

      @Edge: Ik loop met een Danka pet rond uit ’97, puur omdat ik er in Hongarije bij was. Heb geen Max pet, heb er al een :)

      Login om te reageren
  7. Vincegail zegt

    20 juli 2017 om 23:43

    Als je met een volledig uitverkocht circuit toch 8,5 miljoen verliest, klopt er geen hout van het verdienmodel dat de GP-organisatoren wordt opgedrongen. Moeten ze nog 20.000 kaartjes aan 425 euro extra verkopen om break-even te draaien….

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      21 juli 2017 om 00:02

      @vincegail: Die nieuwe “eigenaren” van de F1 delen een beetje dezelfde mening. Ze willen meer mensen naar de races trekken door de absurd hoge prijzen te verlagen. Dit kan alleen wanneer de veel te hoge gages die de organisatoren nu moeten betalen, worden verlaagd. Dat Liberty media dus te porren is voor
      lagere prijzen is ze direct voor de voeten gekomen toen Silverstone dit weekend aangaf de optie te lichten tot het vroegtijdig ontbinden van het F1 contract. Ze willen de race na 2019 natuurlijk niet kwijt maar weten dat ze behoorlijk kunnen gaan onderhandelen voor lagere gages dan in het Ecclestone tijdperk.

      Login om te reageren
  8. chrisvis zegt

    20 juli 2017 om 23:49

    “In gesprek met liberty media voor een nieuw en verbeterd contract”… ik meen me te herinneren dat spa al in de tijd van Ecclestone een peulschil (12 miljoen € dacht ik) moest betalen onder het mom van historie en dergelijke, net omdat de Waalse overheid zoveel moest bijpassen elke keer. Toch blijken de Walen dit precies niet zo erg vinden en hebben ze altijd luid verkondigd dat dit idd goed was/is voor de gehele Waalse economie en de naamsbekendheid

    Login om te reageren
  9. mark_otten zegt

    21 juli 2017 om 10:22

    Het zou wel vet zijn als Spa dat weekend, net zo als de Goodwood Festival of Speed, live zou gaan.. Ben wel eens benieuwd naar de sfeer en de drukte.. (Nee, ik ga en kan zelf niet heen)

    Login om te reageren
  10. spec zegt

    21 juli 2017 om 13:00

    Bizar dat de ticketinkomsten onvoldoende zijn om kostendekkend te werken. Twee jaar geleden zat ik op uitnodiging op een brakke tribune (zilver) vlak na La Source en dat kaartje kostte al € 320,-.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North