• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De HSV Commodore is opgefrist!

Auteur: ricardo, gepost 14 september 2010 om 18:07 – 33 Reacties

HSV Commodore E Series 3

Een onderbelicht autootje op Autoblog: de Commodore van HSV (Holden Special Vehicles). Deze is nu hier en daar wat bijgepunt, dus reden genoeg om jullie wat info & plaatjes voor te schotelen van deze V8-powered sedan uit Australië.

De Holden Commodore -ook wel bekend als de Vauxhall VXR8– krijgt zijn peekaa’s van een lekkere 6.2L LS3 achtpitter uit de GM-stal (430 pk en 550 Nm). Brute kracht in een brute wagen, daar kunnen we altijd wel enthousiast van worden. Om deze geweldenaar wat te moderniseren hebben ze ‘m een aantal leuke gadgets meegegeven. Zoals een touchscreen in het dash, die kan worden gebruikt als ‘racecomputer’ om g-krachten, laptimes en meer van dat soort circuit-info te monitoren. Ook gaaf: er zijn Australische racetracks in opgenomen, zodat je met behulp van de ingebouwde GPS gedetailleerde info tevoorschijn kan toveren. Uiteraard is-ie ook gewoon te gebruiken als navigatie.

De gefacelifte modellen zijn omgedoopt tot E-Series 3 en kunnen ook worden uitgerust met een LPI-systeem. Uitzondering is de ClubSport R8 Tourer, die drinkt enkel en alleen benzine. Het uiterlijk is vrijwel ongewijzigd gebleven. Er komt alleen een andere spoiler (voor de sedans) en wat nieuwe eindpijpjes op. Verder brengt HSV een speciale “20 Years of Maloo” versie op de markt (deze foto). Wij noemen het gewoon een pickup. In september gaan ze in de verkoop, maar de kans dat je ze ook hier tegen gaat komen is heel klein. (via Carscoop)

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Ford BlueCruise
    Ford haalt woede van GM op de hals
  • Honda sneller EV's
    Honda: sneller EV's op de markt brengen met GM
  • 7 briljante en geniale sportieve GM wagens

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, holden

Vorig bericht: « Rijtest & video: Audi A7 Sportback
Volgend bericht: Video: Ferrari 612-mule gespot op Fiorano »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bumer zegt

    14 september 2010 om 18:16

    Vette auto, maar die “pickup wannabe” ziet er niet uit!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 september 2010 om 18:24

      @Bumer: Dat is een Ute, een erkende carrosserievorm.

      On topic: jammer dat deze spirituele opvolger van de Omega nooit hier heen is gekomen. Maar goed, dit haalt natuurlijk niet de verfijning van bijvoorbeeld de Insignia. Niet qua moderne techniek, niet qua afwerking, niet qua hedendaagse styling.

      Login om te reageren
      • Pieter_H zegt

        14 september 2010 om 18:34

        @Jochempie: Dat maakt het echter wel een auto die ik zou willen rijden…

        Login om te reageren
  2. Mattijn zegt

    14 september 2010 om 18:24

    lijkt net alsof hij door een tuner onderhanden is genomen… niet echt smaakvol…

    Login om te reageren
  3. bpc zegt

    14 september 2010 om 18:38

    kan je ook lhd krijgen als je wat zoekt hij noemt enkel anders omgerekend 45000€

    Login om te reageren
  4. bpc zegt

    14 september 2010 om 18:38

    kan je ook lhd krijgen als je wat zoekt hij noemt enkel anders omgerekend 45000€

    http://www.chevrolet.co.za/vehicles/view_all_vehicles/cars/lumina_sedan/index.html

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    14 september 2010 om 18:46

    Ute’s zijn de max… als ze Australisch zijn tenminste.

    Login om te reageren
  6. The360box zegt

    14 september 2010 om 18:51

    Ik vind die Power Pick Up zo vet, je rijdt een Aston er zo uit.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    14 september 2010 om 19:01

    Oei, lekker! Wat kost zoiets nou in Nederland (inclusief BTW en BMP etc)?

    Login om te reageren
  8. Atenza zegt

    14 september 2010 om 19:16

    Oei! Erg lelijk! Inderdaad net alsof een foute tuner er teveel aan heeft gezeten. Doe deze maar, wat ingetogener maar nog altijd erg stoer

    Login om te reageren
  9. Carmaster zegt

    14 september 2010 om 19:22

    @ Atenza

    Mee eens, dat is veel smaakvoller, al zou ik m alsnog in paars of kawasakigroen nemen. Het is per slot van rekening een moderne muscle car;).
    DGB gehalte op het nieuwste model (incl. ledjes) is erg hoog.

    Login om te reageren
  10. Wichard zegt

    14 september 2010 om 19:26

    Teveel plastic. Doe mij dan maar de FPV GTP, de tegenhanger van Ford zeg maar. Iets netter, maar met net zoveel fun.

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    14 september 2010 om 19:50

    Doe mij maar in utility vorm.

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    14 september 2010 om 20:02

    Heel erg lelijk apparaat!

    Login om te reageren
  13. AMGknul zegt

    14 september 2010 om 20:11

    moet ook ff opelversie van komen

    Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    14 september 2010 om 20:58

    bmw grill?

    Login om te reageren
  15. Diederik zegt

    14 september 2010 om 20:59

    @ Atenza,

    je hebt helemaal gelijk. Doe mij die maar. Wanneer gaan we importeren!? ;-)
    Misschien wel wat jammer dat het stuur aan de andere kant zit. Beetje lastig als je alleen een parkeergarage in moet rijden :D

    In mijn tijd in Nieuw Zeeland heel wat Utes gezien. Leuke auto’s en reden best lekker. Ongekend laadvermogen, maar goed, maar 2 zitplaatsen.

    Login om te reageren
  16. preske zegt

    14 september 2010 om 21:04

    in de juiste kleur is het best een vette wagen. jamer van de RHD

    Login om te reageren
  17. Tinus zegt

    14 september 2010 om 21:46

    Foei-lelijk!

    De eerste was leuk… een V8 in een Opel Omega/Vauxhall Carlton/VXR8. Leuk en vooral niet serieus. Had bij een eenmalige actie moeten blijven net als de Lotus Omega.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2010 om 21:48

      @Tinus: de eerste? De eerste die jij kent wellicht… de Holden Commdore heeft altijd al een snelle (v8) versie gehad… sinds de jaren… 60?

      Login om te reageren
  18. Tinus zegt

    14 september 2010 om 21:52

    @ Woody. Haha.. dan is het de eerste die ik ken kennelijk! Het begon bij mijn weten een beetje met de Lotus Omega. Nooit te oud om te leren.

    Maar tis wel een lelijk ding 8)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2010 om 22:19

      @Tinus: overigens was Opel eerder met het gebruik van de naam Commodore In 1967 http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Commodore

      De naam Monaro is ook al oud…sinds 1968
      http://en.wikipedia.org/wiki/Holden_Monaro

      Login om te reageren
  19. Beetje Verward zegt

    14 september 2010 om 22:00

    Dus de naam Commodore gebruiken ze nog steeds in GM kringen.
    Dit geval lijkt inderdaad heel veel op de goeie ouwe Opel Commodore (GS). Dat vond je vroeger echt de top.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2010 om 22:15

      @Beetje Verward: Holden gebruikt de naam sinds 1978
      http://en.wikipedia.org/wiki/Holden_Commodore

      Login om te reageren
  20. Bwlian zegt

    14 september 2010 om 23:02

    Ranziger dan oooooooit!

    Login om te reageren
  21. pedro zegt

    14 september 2010 om 23:09

    toch wel beter dan de ZOVEELSTE audi …

    Login om te reageren
  22. GTR zegt

    14 september 2010 om 23:24

    interieur ziet er goed uit!
    de rest is niet mijn ding, maar de auto helemaal afkraken? nee, hij is goed genoeg om dat niet te doen

    Login om te reageren
  23. Megakix zegt

    15 september 2010 om 00:18

    Bloody Hell snelle auto en volgens Top Gear ook nog een errug goeie…maar in Nederland bijna niet te krijgen..?!

    Login om te reageren
  24. jeroen zegt

    15 september 2010 om 10:20

    ik ben nu voor me werk in australië maar wat een dikke autos rijden hier, dikke holdens en zelfs dikke fords. allemaal 8 cilinders derin!!!

    Login om te reageren
  25. VIP zegt

    15 september 2010 om 17:54

    Ik vind de vorige Holden HSV’s veel mooier en stijlvoller. Hier zijn net iets te veel verschillende design elementen door elkaar gebruikt.
    Maar het blijft een prachtige en snelle bak voor een meer dan redelijke prijs.
    Niet gek dat je in Australië zoveel van deze Holdens ziet met een v8 erin met toch gauw al rond 400pk.

    Login om te reageren
  26. Mr. Dj M. zegt

    15 september 2010 om 21:54

    Vind dit ook niet mooi meer! Als het niet om het geld ging, zou ik niet terug gaan naar een andere uitvoering, maar wel naar de huidige versie.

    Veel mooier toch?!

    Login om te reageren
  27. OllieBommel zegt

    16 september 2010 om 01:35

    @jeroen: ja, een V6 is hier een instapmodel voor P-platers en een 4 cylinder per definitie een boodschappenauto (behalve indien Impreza WRX). deze otoos (ook de plastic gespoilerde opgevoerde V8 versies) in sedan, single en dual cab ute zie je hier aan de lopende band.

    Login om te reageren
  28. OllieBommel zegt

    16 september 2010 om 01:40

    oh ja: een nieuwe Maloo koop je hier vanaf ongeveer AUD 55.000; de V8 sedan als hierboven begint op 62.000. niet beroerd voor wat ze leveren, als je een V8 zoekt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North