• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Kia Stinger als occasion is meesterlijk briljant

Auteur: willeme, gepost 28 augustus 2023 om 14:57 – 27 Reacties

Kia Stinger als occasion

Nieuw was het onverkoopbaar, maar de Kia Stinger als occasion is echt aantrekkelijk.

Elke week overstroomt de inbox voor de Autoblog Advies rubriek, waarvoor dank! Geregeld zitten daar aanvragen bij van auto’s die ALLES zijn. Want we willen allemaal een auto met veel luxe, goede prestaties, hoge mate van betrouwbaarheid en gunstige prijs. Dat is natuurlijk bijzonder lastig om voor elkaar te krijgen, zeker aangezien een auto ook niet te duur mag zijn.

Maar we hebben er eentje gevonden die nu wel erg interessant begint te worden. We starren ons helemaal blind op Alfa Romeo Giulia‘s, maar als je geen diesel wil dan ben je al gauw 25 mille kwijt voor een 2.0T.

Een kale. Wil je een paar leuke opties (Veloce pakket, sportstoelen en zo) dan gaat het al hard richting de 30.000 euro, eigenlijk er overheen.

Kia Stinger als occasion

En zo kwamen we uit op de Kia Stinger, want die beginnen nu ook goedkoop te worden. We kennen allemaal de 3.3 T-GDI die voor een ton op de prijslijst stond, dat is natuurlijk gekkenwerk. De 2.0 T-GDI was betaalbaarder en zelfs in vergelijking met een nieuwe 4 Serie GC best een goede aanbieding. De afschrijving heeft zijn werk nu een beetje gedaan en verrek zeg: het begint leuk te worden!

Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion

Deze rode GT-Line bijvoorbeeld. De auto komt uit 2018 en is dus 5 jaar oud, maar zie je er niet aan af. Dat uiterlijk is echt een groot pluspunt van de Kia Stinger. De rode kleur helpt daar natuurlijk enorm bij. Het geeft de auto een bijzonder toffe uitstraling, alhoewel er geen een kleur is die de Stinger niet staat. Enig smetje misschien zijn de velgen, dat zijn niet de mooiste. Maar ja, een setje dikke Enkei’s eronder en deze gebruiken als winterwielen en het probleem is opgelost.

Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion

Dit is waarschijnlijk de ideale uitvoering voor de meeste Nederlanders. Met 255 pk heb je alsnog meer dan voldoende vermogen in deze Kia. De Stinger sprint daardoor in 6 tellen naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid begrensd op 240 km/u. Het verbruik is volgens Spritmonitor 1 op 11, dus als je rustig aan doet valt het verbruik ook behoorlijk mee.

Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion

Interieur

Dan het interieur en de uitrusting. Als het om het laatste gaat, is iedereen enthousiast want eigenlijk zit al het mogelijke er wel op. Mensen gaven destijds aan dat het interieur van de Kia Stinger het niet haalt bij een Premium Duitser en dat klopt ook. Maar laten we heel eerlijk zijn: het scheelt niet heel erg veel, eigenlijk!

Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion
Kia Stinger als occasion

Tenslotte de betrouwbaarheid. Bij een Duitse auto moet je je nu zorgen gaan maken om thermostaten, oprekkende kettingen, olieverbruik, falende automaten en andere premium storingen. De Kia Stinger heeft nog gewoon fabrieksgarantie!

Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!

Mocht jij nog een Autoblog Adviesje wensen, dan kunnen wij dat voor je regelen. Vul hier alles in. Hoe completer en specifieker je de aanvraag doet, hoe beter we er een advies voor kunnen maken.

Ook interessant!

  • Kia Stinger Tribute Edition
    Kia Stinger Tribute Edition is eerbetoon (aan zichzelf)
  • Kia Stinger uit productie: het is jullie schuld
  • Kia Stinger opvolger
    Kia Stinger opvolger komt er toch: 600 pk en 800 km
  • Kia EV6 GT
    Rijtraining voor de 585 pk Kia EV6 GT

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-line, Kia, marktplaats, occasion, stinger, Video

Vorig bericht: « Nieuwe updates heetste Toyota van het moment
Volgend bericht: Porsche 911 Sport Classic – test en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. MaartenD zegt

    28 augustus 2023 om 15:12

    Een rode auto met rood interieur…hoe verzin je het…🤮

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      28 augustus 2023 om 16:47

      Misschien exploiteerde de vorige eigenaar (m/v/x) horizontale dames.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 augustus 2023 om 17:03

      Wat is daar mis mee? Vind ik een volkomen logische combinatie (heb ook meerdere wagens zo gehad) want wie rood een mooie kleur vindt, die vindt dat zowel voor buiten als binnen natuurlijk.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        29 augustus 2023 om 09:51

        Dat het nét een andere tint is vloekt nogal. Nu ben ik niet zo van het kerkje maar dit soort vloeken raakt mij in m’n OCD.

        Ben meer van contrast, een mooi ivoorkleur of licht beige oogt net wat beter.

        Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      28 augustus 2023 om 17:19

      Gelukkig dat smaken verschillen. Maar rood met rood vind ik persoonlijk een hele mooie combinatie, kijk maar naar de foto’s van de MG Cyberster afgelopen week op AB. Mijn moeder had vroeger een A-klasse in dezelfde kleurstelling…

      Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      30 augustus 2023 om 00:30

      Nou altijd beter dan een zwarte auto met een zwart interieur.

      Login om te reageren
  2. B00G1E zegt

    28 augustus 2023 om 15:12

    Op zich een goede deal als je fabrieksgarantie hebt. Ik weet niet hoe betrouwbaar de 2.0T in europa is maar mijn Amerikaanse versie was onderdeel van een class-action en na 75k mijl stuk (wel gratis een nieuw blok, maar 2 maanden zonder auto)

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      28 augustus 2023 om 15:15

      Ik stap van atmosferisch straks over op elektrisch, over een jaar of 6-7. Al die downsize blokken heb ik geen zin in, ze hebben vrijwel zonder uitzondering problemen. 1.2 purepech, ecoboom, thp, etc etc etc.

      Login om te reageren
      • Henk O zegt

        28 augustus 2023 om 21:48

        En?
        Wil je nu een schouderklopje?
        2.0 is toch niet echt een downsize-blokje?
        Jouw zuigende motor zal niet veel groter zijn!

        Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          29 augustus 2023 om 06:18

          Poeh jij bent lekker edgy man, ja geef mij maar een schouderklopje. Verdien ik wel nadat ik mijn mening heb gegeven.

          Natuurlijk is een 2.0t een downsize blokje. Want vroeger was dit een 6 pitter. Mijn auto heeft 140pk uit een 2.0, dat is 70pk per liter. Doordat er tegenwoordig wel 130pk per liter gehaald wordt is er veel meer stress op de motoren, plus veel meer onderdelen.

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            29 augustus 2023 om 09:54

            Het meest jammere is nog dat je er qua verbruik nauwelijks een voordeel van hebt. 1 op 11 is nog altijd een hoog verbruik voor slechts 250 pk benzine. Wel de lasten, niet de lusten.

            Ik snap je keuze wel. Alleen diesels worden beter van turbo’s.

            Login om te reageren
          • O plaat zegt

            29 augustus 2023 om 13:01

            Kan goed zijn, maar in België betaal je nog steeds taks op basis van motor inhoud. Een 2L ongeacht het pk of de uitstoot zit in D betaalbare categorie. Een 6 cilinder is vrijwel onbetaalbaar. Dan maar een veel te hoogtoerige 4 cilinder. Ook al is het verbruik gelijk.

            Login om te reageren
  3. Jasp3r zegt

    28 augustus 2023 om 15:55

    De Theta II motor is als je kijkt naar het aantal recalls, objectief onbetrouwbare bagger. Nee bedankt

    Login om te reageren
  4. Svenska II zegt

    28 augustus 2023 om 16:10

    Hahaha, ‘premium storingen’.
    Briljant en oh zo waar…

    Login om te reageren
  5. deepep zegt

    28 augustus 2023 om 16:23

    Snap deze niet echt, voor drie mille meer heb je de 3.3 v6 370pk feestuitvoering uit 2018 met nog geen ton op de klok… en garantie tot 2025

    Login om te reageren
  6. DeWitteCondor zegt

    28 augustus 2023 om 16:52

    Ben geen fan van rood interieur, zeker niet icm rode lak. Overigens droogt het model beter op dan gedacht. Doug DeMuro heeft volgens mij ook zo’n ding als occasion gereden en die was er ook over te spreken meen ik me te herinneren. Ik vind de velgen best prima, beter dan de interieurkleur, dat is voor mij persoonlijk wel een dealbreaker.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      28 augustus 2023 om 22:48

      Doug als referentie punt ..

      Login om te reageren
  7. O plaat zegt

    28 augustus 2023 om 17:01

    Ik betaalde 20K voor een Cadillac CTS 2.0T met 270PK weliswaar in België maar een pak meer opties voor 2/3 van de prijs. Denk aan zetel verwarming en koeling achteraan, sper differentieel, flippers om te schakelen, starten op afstand,…

    Login om te reageren
  8. larini zegt

    28 augustus 2023 om 18:54

    30k voor een Giulia te veel vinden en dan een Kia aanraden voor dik 33k. Juist.

    Login om te reageren
  9. rikus zegt

    28 augustus 2023 om 23:02

    Maar.. het is toch niet echt een hele mooie auto? Ja de Maserati-achtige achterkant wel trouwens.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      29 augustus 2023 om 10:00

      Tussen de Golfjes en Model 3’s is dit best een indrukwekkende auto om te zien met een fraai, lang en sportief silhouet. De gemiddelde inwoner van Nederland pakt eerder een C160 / 316i met AMG- respectievelijk M-Pakket en heeft daar hetzelfde bedrag voor over.

      Enige smetje is eigenlijk dat navigatiescherm. Oogt als iets wat zelfs bij Mercedes nog de keuring niet doorkwam.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        29 augustus 2023 om 20:04

        Je hebt wel een punt. Meerdere eigenlijk.

        Login om te reageren
  10. mc96 zegt

    29 augustus 2023 om 07:55

    Deze auto blijft ook tweedehands het zelfde probleem houden. Het is een sypathieke auto maar het is geen BMW.

    Login om te reageren
  11. saxoke zegt

    29 augustus 2023 om 08:05

    Hoewel het prachtige auto’s zijn, zou k nooit een Kia/Hyundai kopen die buiten garantie is. M’n pa z’n Hyundai is nu 3jaar buiten garantie (8jr oud), en heeft t laatste jaar voor ongeveer 3300euro aan reparaties nodig gehad van eigenlijk kleine onnozele dingen….

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2023 om 09:37

    Hij is wel gaaf hoor. Rood op rood moet ik wel even aan wennen.

    Login om te reageren
  13. kilum zegt

    29 augustus 2023 om 11:28

    Ik vind 33K wel echt serieus veel geld nog.

    Login om te reageren
  14. j4cks0n zegt

    29 augustus 2023 om 18:46

    Ik vind de velgen goed er bij passen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North