• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De laatste echte pure Lamborghini is verkocht

Auteur: willeme, gepost 5 juli 2023 om 13:01 – 5 Reacties

pure Lamborghini

De laatste echte pure Lamborghini is verkocht, maar er staan alsnog toffe dingen op de planning.

Voor sommige merken pakt de overstap van verbrandingsmotoren naar alternatieve aandrijflijnen (we geven waterstof nog wel een kans) best goed uit. Kijk naar Audi, dat ineens mooie auto’s bouwt met achterwielaandrijving. Voor sommige merken is het iets lastiger en voor sommige merken zijn we heel erg benieuwd hoe ze relevant weten te blijven.

Een van die merken is Lamborghini. Een bijzondere verbrandingsmotor is altijd hun USP geweest. De eerste Lamborghini ooit was een V12 en sindsdien hebben ze altijd V12’s gebouwd. Later kwamen daar dan ook V8 en V10-motoren bij. Maar het waren wel altijd enkel en alleen verbrandingsmotoren, zonder enige vorm van elektrificatie.

pure Lamborghini

Einde aan de laatste echte pure Lamborghini

Daar is nu een einde aan gekomen. Dat meldt Stefan Winkelmann namelijk vandaag aan de Duitse kwaliteitspublicatie Welt. Alle orderboeken voor de Urus en Huracán zijn al vol, terwijl de Aventador niet meer geleverd wordt. Daarmee is het niet meer mogelijk om een ‘echte’ of ‘pure’ Lamborghini te kopen.

Alle Lamborghini’s die gaan volgen, zijn geëlektrificeerd. Daarbij hoef je niet direct een Tesla Model Y-tegenhanger te verwachten. Zo krijgt de Urus hybride-aandrijflijnen die we kennen van de Porsche Cayenne.

Huracàn met V8 en elektromotoren

De opvolger van de Aventador, de Revuelto, is al voorgesteld en voorzien van drie elektromotoren (en een atmosferische V12). Dan is er nog de opvolger van de Huracán, die volgens de geruchten een biturbo V8 krijgt met plug-in hybride aandrijflijn. Dus voorlopig zul je qua auditief genoegen nog altijd terecht kunnen bij Lamborghini.

pure Lamborghini

Overigens kun je je afvragen of de laatste echte pure Lamborghini’s wel puur waren. De laatste echt pure Lamborghini is natuurlijk de Lamborghini Diablo SV: achterwielaandrijving, geen opties, een handbak, atmosferische Bizzarini-V12 en géén stuurbekrachtiging.

Ook interessant!

  • Laatste echte Lamborghini komt in 2022, daarna hybride
  • Video: Lamborghini Huracán Sterrato speelt buiten
    Video: Lamborghini Huracán Sterrato speelt buiten
  • Video: Lamborghini Huracán lanceert zichzelf in een muur
  • Video: Lamborghini Huracán kopt een Hilux
    Video: Lamborghini Huracán kopt een Hilux

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Hybride, Lamborghini, plug-in, stephan-winkelmann, urus

Vorig bericht: « MG4 XPower is elektrische Hot Hatchback met 435 pk
Volgend bericht: Alpine A110 S Enstone Edition heeft écht F1-carbon »

Lees Interacties

Reacties

  1. raoufff zegt

    5 juli 2023 om 15:17

    Die kerel in die Fiat Tipo baalt als een stekker!

    Login om te reageren
  2. fransananas zegt

    5 juli 2023 om 15:37

    Dus ook de nieuwe Urussen zijn al uitverkocht? Bizar

    Login om te reageren
  3. 078spotter zegt

    5 juli 2023 om 16:30

    Mijn Favoriete Automerk en het begin van mn Autohobby met het kopen van een witte Burago Countach …inmiddels kasten vol Merchandise en een Huis vol Posters en schilderijen

    Maar het geluid en zeker de V12 is zo kenmerkend voor de Lambos dat ik het zonde vind dat t wellicht verdwijnt

    Login om te reageren
  4. bietje zegt

    5 juli 2023 om 17:02

    Ik vind het toch een downer om te weten dat al die platformen en motoren van Lamborghini, Audi, Porsche en Bentley zulke klonen van elkaar zijn. De aandrijflijn van een Cayenne in de Urus… I mean: het haalt toch de charme weg dat zo’n auto ècht speciaal is, zoals inderdaad… vroeger.

    Het is in deze tijd financieel natuurlijk not done om een auto helemaal opnieuw te ontwikkelen en bouwen, maar zo’n Countach was wel helemaal Lamborghini… en niet alleen een agressief design en een andere badge.

    Login om te reageren
  5. brennie-1994 zegt

    6 juli 2023 om 09:17

    Ik heb toch echt ergens gelezen dat Lamborghini groen licht gekregen had om een compleet blok te ontwerpen voor de opvolger van de huracan. Een V8 biturbo kan zo uit de urus erin gelepeld worden.. hoop dat er toch minimaal 10 cilinders gaan schreeuwen bij de opvolger met eventueel wat electro spul

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North