De Lamborghini Centenario, had jij er één gewild?

Auteur: , 31 Reacties

Ja? Jammer, uitverkocht.

De Lamborghini Centenario, had jij er één gewild?

Lamborghini maakt er steeds meer een dingetje van om specials te bouwen waarvan je je af kunt vragen hoe erg het is dat ze nooit de garage van de investeerder/verzamelaar zullen verlaten. Toch moeten we eerlijk toegeven dat de Centenario niet superlelijk is. Maar écht mooi is anders.

Het regent tijdens Genève 2016 supercars met bizarre specs en ook daarop vormt de Centenario geen uitzondering. Het speciaaltje, gebouwd ter ere van het feit dat oprichter Ferruccio Lamborghini 100 jaar geleden het levenslicht zag, zoeft namelijk van 0 naar 300 km/u in 23,5 seconden.

Zonder referentiekader zeggen dergelijke cijfers niet zoveel, dus we helpen je een handje. De LaFerrari, P1 en 918 Spyder doen er respectievelijk 15, 16,5 en 23 tellen over. 0-100 km/u duurt in de verse Lambo 2,8 seconden en van 100-0 km/u gaat de Centenario in een verpulverende 30 meter. Dat alles wordt mede mogelijk gemaakt door het gewicht van 1.520 kg bij 770 pk.

De prijs is volstrekt irrelevant, want uitverkocht, maar hij mag voor 1,75 miljoen euro ex belastingen mee naar huis. Er komen in totaal 40 exemplaren, waarvan 20 met en 20 zonder dakkie.




31 reacties

Ik vindt hem echt mooi.
Ik vond de Reventon destijds een stuk beter gelukt. Maar er staan zat lelijkere supercars op Geneve.
Als ze uitverkocht zijn, maakt het mij niet uit dat ik NEE zou zeggen
Vond de Reventon wel een veel gaver actie model, maar deze is opzich ook wel goed gelukt. Maar ik zou liever een Aventador SV hebben als deze denk ik
Omdat Lamborghini weet dat ze toch nooit de garage zullen verlaten hebben ze aan de voor- en achterkant een superpraktisch wijnrek geïntegreerd.
Alsof een kleuter een auto getekend heeft… Hoop dat ze die garage nooit uitkomen..
@norge: inderdaad, de auto is veel te druk
Vind ze allemaal op elkaar lijken, familie gezicht snap ik wel. Maar bij Lamborghini hebben ze maar 1 ontwerp waar die ze steeds een beetje veranderen lijkt het wel.
@bk15: Meen je dat nu echt? Dat je dat over Audi’s, Porsches, Mercedeses, VW’s etc zegt okay maar de lambo’s verschillen nog al vind ik
@sketcher: die inderdaad ook. Maar die hebben een groter gamma aan auto’s waardoor (nadat je 6 keer in je spiegel heb gekeken of het nou een A1 of een A3 is) je het uiteindelijk nog ziet wanneer die je inhaalt.
Ik zie het verscheel dan nog niet tussen een aventador of een huracan. Tuurlijk zet ze naast elkaar , ga vergelijken en het word duidelijk, maar deze centenario had ook (op de achterkant na) een speciale huracan kunnen zijn.
Ik ben rijker dan Kanye West dus wie weet had ik er een kunnen kopen.

We groeien uit elkaar AB, eerst de Aston die niemand lelijk mocht vinden behalve dat ik die lelijk vond en nu deze die niemand echt mooi zou mogen vinden die ik dus wel mooi vind. Wat is er gebeurt met ons? :)
@sketcher: tijd voor een liefdesbaby denk ik
@sketcher: Jij wordt 35, ik ben 53 en voel die generatiekloof al wat langer. Misschien ben je te vroeg oud geworden? ;)
@sketcher: Super- of hypercar kopers zijn in de westerse wereld 40- en 50-plussers, maar in bijv. China 20-ers, en auto’s ontwerpen die verschillende leeftijdsgroepen in ook nog eens totaal verschillende culturen aanspreken is eigenlijk niet te doen. Gelukkig is er daardoor ruimte voor kleine fabrikanten als Pagani en Koenigsegg die gewoon auto’s naar eigen smaak kunnen ontwikkelen voor een heel klein publiek met diezelfde smaak.
Waarom dit als je ook een Pagani BC kon kopen?
@henkhupelschoten: Waarom een Golf als je ook een Astra kan kopen?
Ik had hem veel minder schoon verwachten na het zien van de teaser. Maar dit valt eigenlijk best mee. Hij is gewoon lekker dik. Iets te.. maar het is natuurlijk een lamborghini he.
Met hulp van Mansory?
Zonder die extreme diffuser zou dit een productiemodel van Lambo kunnen zijn. Waar blijven ze trouwens met hun hybride technologie? Kunnen/ willen ze niet mee?
@leaper035t: Ik denk dat Lamborghini daar nog bewust mee wacht. Het niet kunnen is geen issue, want ze mogen toch in de schappen van VAG grabbelen. Daarom hoeven ze daar nu ook niet per se research voor te doen. Ik denk dat ze het daarom bewust uitstellen om een USP te hebben, namelijk supercars zonder turbo’s of elektromotoren. En wat mij betreft werkt dat wel. Het is alleen de vraag hoelang ze dat nog kunnen doen.
Gelukkig puur een investerings object. Dan blijven ze mooi ergens in een donkere garage staan *kots*
Nee… Is me te druk met al die verticale spijlen voor en achter
@suheyl: Ja ik wordt ook oud, wat een rommelig ontwerp. Elegant is niet het eerste woord waar ik aan denk als ik dit zo zie.
Ik vind het met al die verticale spijlen net iets te veel van het goede.

En had voor een 100 jarige special, wel iets speciaalers verwacht van Lambo.
De 918 doet 0-300 lang niet in 23 seconden…
@maseratizzzzzzzz: Jawel, maar waarschijnlijk is Porsche de enigste die deze cijfers eerlijk heeft opgegeven. Het was getest bij de LaFerarri en P1 maar die tijden werden bij lange niet gehaald.
Hoeveel meter doet de auto er over om de 100 km/u te halen? Weet iemand hoe je dat berekend? Ben wel benieuwt over auto sneller stopt dan accelereert. Waarschijnlijk wel trouwens.
misschien een beetje te veel futuristisch gemaakt, kvind het te druk
Veel liever een normale Aventador of een Aventador SV.
Dat achterlicht doet me heel erg denken aan die van de nieuwe Bugatti…
De voor-en zijkanten vind ik best geslaagd :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).