• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De lucht van versgebakken winterbanden bij Vredestein

Auteur: Dennis, gepost 25 november 2009 om 16:00 – 69 Reacties

Ruberrr


Koning Winter staat te kloppen aan de voordeur en je weet wat dat betekent. Dat betekent dat we traditioneel weer gaan discussiëren over de zin en onzin van winterbanden. Dat doen we ieder jaar, dus waarom zouden we dit jaar een uitzondering maken. Het geeft in ieder geval aan dat het onderwerp erg leeft.

Maar voordat we de jaarlijkse discussie aftrappen, leek het ons leuk om eens een kijkje te gaan nemen in een autobandenfabriek om te zien hoe (winter)banden nu werkelijk gemaakt worden. Daarvoor hoeven we de grens niet over, want we mochten bij ons eigen Nederlandse Vredestein de lucht van warm versgebakken rubber komen opsnuiven. Wouter en Ruben zijn nu nog steeds high.

Volgens het gezegde loeren ongelukken vanuit een klein hoekje op ons. Gedegen rubber onder je auto kan dan net het verschil maken tussen geschrokken verder rijden of je laten vervoeren per luxe ambulance. Winterbanden hebben bewezen onder winterse omstandigheden veiliger te zijn dan zomerbanden en je hoeft echt niet in een winstersportland te wonen om daar profijt van te hebben. Vredestein verzocht ons om vooral niet vergeten te melden dat zij al twee jaar op rij testwinnaar zijn met hun winterbanden. Aangezien we zo gastvrij ontvangen zijn voor een interessante rondleiding, bij deze dus.

Ook interessant!

  • Waar let je op met tweedehands winterbanden?
    Waar let je op met tweedehands winterbanden?
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: Range Rover Sport met winterbanden komt helling NIET op
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, Verkeer, Video, vredestein, winterbanden

Vorig bericht: « Het Europees bandenlabel is er door
Volgend bericht: XTR Carchip Porsche Cayman Widebody nu met 310pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. John zegt

    25 november 2009 om 16:04

    Ik zeg: Doen!

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    25 november 2009 om 16:05

    weer netjes op tijd de ma-mi-16:00-vi-da.
    Het is dan wel reclame,maar wel een leuke vid.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 november 2009 om 16:11

      @Laue: dank u, het is trouwens wo-mi he ;)

      Login om te reageren
  3. mrtn zegt

    25 november 2009 om 16:14

    Jammer van dat Twente sjaaltje dan weer. :P

    Login om te reageren
  4. Bart_V zegt

    25 november 2009 om 16:15

    ik kan echter maar 1 nadeel bedenken van winterbanden.
    waar berg je je 2de set banden op als je ze niet gebruikt. natuurlijk kan je die bij de lokale bandenboer achterlaten. maar voor de klussers onder ons die geen ruimte hebben ?

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 16:32

      @autoblogger:
      dat is om het overzicht te bewaren, ;) vridaspoda,vrimibo,mami1600vida,veels te veel varianten :P
      @Bart_V:
      Elke degelijke bandenboer bergt ze wel op voor nop.

      Login om te reageren
  5. President zegt

    25 november 2009 om 16:15

    Best interessant!

    Login om te reageren
  6. 35i zegt

    25 november 2009 om 16:24

    Leuk hoe ze de lamellen hebben weergegeven met’t schuim. Rij er zelf al 4 van de 5 jaar op :)
    Vond’t eerst onzin maar na een ritje in de auto van een vriend met voor en na duidelijk verschil hoor.

    Login om te reageren
  7. Dutchey zegt

    25 november 2009 om 16:26

    Je kan ook gewoon leren rijden, dus:
    Afstand houden
    Voor je uit kijken
    Rekening houden met anderen.
    Is nog veel veilige dan winterbanden. Eigenlijk zorgen ze alleen voor gevaarlijjker weg gedrag, want je denkt dat je meer kan met winterbanden, dus rij je harder. EXTRA BELASTING OP WINTERBANDEN!!! NU!! :P

    Login om te reageren
    • 35i zegt

      25 november 2009 om 23:12

      @Dutchey:

      Aangepaste rijstijl zou iedereen moeten doen. Winterbanden dragen alleen hun steentje bij ;)

      Login om te reageren
  8. Neptukker zegt

    25 november 2009 om 16:26

    en Dennis nog op z’n Michael Pilatsjik’s (of zoiets)voor jezelf wat van doe coole Guigiaro banden geritseld of is dit puur objectieve infotainment? ;-)
    Nog langs Theo Janssens Crash plek gegaan op een half kilometertje? Als autoliefhebber hoop ik ook dat je naar http://www.wiggersmastercars.nl showroom bent geweest op een meter of 300.

    Login om te reageren
  9. Simon zegt

    25 november 2009 om 16:26

    Mijn complimenten Autoblog! Jullie bewijzen dat reclame niet altijd irritant hoeft te zijn, maar zelfs ook interessant en leerzaam kan zijn.

    Ga ik nu meteen Vredestein winterbanden kopen? Nee, dat niet, want ik kom al meer dan 20 jaar zonder winterbanden de winter door, dus dit jaar zal ook wel weer lukken.

    Ik geloof meteen dat ze meer grip hebben, maar je kunt ook gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.

    Login om te reageren
  10. bpc zegt

    25 november 2009 om 16:29

    winterbanden lijken me hier niet echt nodig, nooit winter banden gehad en nooit problemen gehad met gebrek aan grip in de winter,(wel bij het wegrijden,van de parkingplaats als het sneeuwt).
    het probleem van winterbanden is vooral praktisch ten eerste het opbergen van de 2de set banden,ten 2de moet je voor een paar maande of een 2de set velgen kopen of altijd je band laten verwisselen.
    bovendien moet dat omwisselen naar winterbanden er van komen …”ik zal dat van de week wel doen…” en voor je het weet is het weer lente …:roll:

    Login om te reageren
  11. sta zegt

    25 november 2009 om 16:30

    @Bart V
    Er is in ieder geval nog een nadeel aan winterbanden, de aanschafkosten (vaak inclusief velgen voor het omwisselgemak). Als je in een auto rijdt van 12K is het in verhouding al snel een grote uitgave. Het feit dat je minder snel een nieuwe set banden moet kopen is puur uitstel, omdat er tegen die tijd dan toch ook nieuwe zomerbanden moeten komen.
    Voor wat betreft grip is iedereen het er in ieder geval over eens/bewezen.
    En voor het opbergprobleem, toch maar buiten het centrum gaan wonen? Ze kunnen overigens prima buiten staan.

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    25 november 2009 om 16:31

    @Neptukker: Wouter en Ruben doen het veldwerk, ik mag slechts vanuit mijn stoffige en donkere kelder af en toe een berichtje schrijven. Dus geen coole Guigiaro banden voor zwarte smurf… ;)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 16:36

      @Dennis:
      Ik wilde voor autoblog-comment-mod soliciteren maar het schijnt dat de secundaire arbeidsvoorwaaren bestaan uit “eenmaal daags 10min luchten”

      Login om te reageren
  13. IVR zegt

    25 november 2009 om 16:36

    Vredestein is Russisch

    Login om te reageren
  14. John zegt

    25 november 2009 om 16:37

    Het is natuurlijk ook nog enigszins afhankelijk van waar je woont en wat je reguliere trajecten zijn. Ik rij tamelijk vaak over een soort van polderachtige weggetjes in Belgie (!) waar niet veel gereden wordt buiten lokaal en traktoren. Als er dan van alles bevriest heeft afstand houden geen zin.. En ik ben die 3 dagen sneeuw toch altijd blij met m`n bandjes.
    Voor de prijs moet je het ook niet laten, deze week 4 run flat winterbanden gekocht met 7 mm profiel inclusief 4 officiele BMW velgen –> 400 eurie. Gewoon ff marktplaats aflopen..

    Login om te reageren
    • super zegt

      25 november 2009 om 16:39

      @John:
      hebben ze in belgie polders?

      Login om te reageren
  15. NovaStar zegt

    25 november 2009 om 16:42

    Ik snap niet waar jullie met die auto’s last van hebben.
    Ik rijdt met mijn brommer (yamaha tzr 50) net zo hard als in de zomer (normaal rond de 85/95). Alleen met modder en steentjes moet je uitkijken bij een 2 wieler. Vorige winter toen het -19 was hier (schaatsen op de weeteringen rond om ons huis en met de quad op het ijs) had ik nergens last van met me 130mm achterbandje met race profiel. Op het schoolplein met sneeuw ff dwars gooien en dan driftent door de bocht naar de fietsenstalling. Je moet gewoon voelen vind ik. Je moet een keer hard gas geven en je koppeling iets harder op laten komen. Hard remmen en voelen wat er gebeurt. Gewoon rijden en kijken heb je niks aan.
    En winterbanden zijn leuk maar als je alleen kijkt dan heb je er alsnog niks aan.

    btw, leuk filmpje ^^ welke van die 3 klompen was olie-rubber?

    Login om te reageren
  16. Harie zegt

    25 november 2009 om 16:47

    In Nederland hoeft het van mij ook niet zo, maar ik moet ze toch wel kopen aangezien ik graag op wintersport ga in Oostenrijk. In Duitsland en Oostenrijk is men er behoorlijk streng op. Ik weet niet of ze nu wettelijk verplicht zijn in beide landen, maar mocht je in de problemen komen door het feit dat je zomerbanden hebt ipv winterbanden dan trek je al heel snel aan het kortste eind…

    Vorig jaar ook vast gezeten achter zo’n glibberende droplul in de Fernpass… Dan gooien ze de kettingen erop en moeten ze 30 per uur rijden, terwijl je met winterbanden gewoon door tuft en dan nog verbaasd reageren op de geirriteerde reacties van de lokale weggebruikers die van dorp 1 naar dorp 2 moeten forensen en hierdoor een half uur vertraging op lopen….

    Login om te reageren
  17. Race_Kees zegt

    25 november 2009 om 16:53

    He KAK! Nou krijgen we die winterbanden-discussie weer!

    En bedank!!

    Login om te reageren
  18. sta zegt

    25 november 2009 om 16:56

    @NovaStar
    Misschien dat je wat meer uit ervaring kan spreken met een B-rijbewijs.

    @Harie
    In Duitsland is het volgens de ANWB verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Onder winterse omstandigheden verstaan ze gladheid, ijzel of sneeuw.

    Login om te reageren
  19. sta zegt

    25 november 2009 om 17:08

    @Harie
    ‘De verplichting om uw voertuig aan te passen aan de wegomstandigheden geldt in: Italië, Duitsland, Oostenrijk, Finland, Frankrijk, Noorwegen, Zweden en Zwitserland.’ Aldus de ANWB.

    Login om te reageren
  20. arnold zegt

    25 november 2009 om 17:18

    zo zag ik laatst zo’n reclamebord langs de snelweg 2 auto’s zonder winterbanden kregen een ongeluk en de auto erachter had winterbanden dus die stond op tijd stil toen dacht ik bij mezelf stel je voor als jij degene met winterbanden bent en die achter jou heeft ook geen winterbanden dan schiet je er nog niks mee op.

    Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    25 november 2009 om 17:21

    Goeie docu ! Heb vorig jaar mijn BMW-onderstel losgereden door gripverlies (zoals bijna altijd bij BMW’s….)…beetje vaart op sneeuwige ondergrond en hops, daar kwam de stoeprand. Momenteel heb ik nog steeds een ’trekkend stuur’ en een ‘licht verbogen onderstel’…kortom, winterbanden is een ‘must’ !

    Login om te reageren
  22. sta zegt

    25 november 2009 om 17:22

    @arnold
    Je no-claim gaat er in ieder geval niet op achteruit ^^
    Of je hetzelfde kan zeggen over je nek na die aanrijding is inderdaad wat anders..

    Login om te reageren
  23. MullerG zegt

    25 november 2009 om 17:30

    Hé leuk :)! Da’s hier in Enschede. Nog een kijkje genomen bij Wiggers?

    Login om te reageren
  24. sacha zegt

    25 november 2009 om 17:32

    Zoals in het filmpie te zien is is het niet alleen met sneeuw handig. Ook met koud/nat combinaties zijn die winterbanden echt handig. Helemaal met high-performance zomerbanden, want die doen onder de 10ºC al lastig, laat staan onder 5ºC en regen.

    Login om te reageren
  25. Maarten zegt

    25 november 2009 om 17:35

    heeft zeker wel voordeel die banden maar als het warmer wordt graad of 10C dan rollen ze in de bochten zowat van je velg af net sponzen

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    25 november 2009 om 17:37

    Het schijnt te werken op sneeuw en ijs. Jammer dat het dan nog steeds glad blijft, want wie knallen er juist in die omstandigheden op elkaar :roll:

    OT: als er meer dan 750 kilometer file staat, blijf ik wel een dagje thuis.

    Login om te reageren
  27. Larick zegt

    25 november 2009 om 17:43

    Is dit nu een voorbeeld van z’n gesponsord stukje waar Vredestein lekker grof voor mag betalen?

    Doch productie stukje best interessant.

    Login om te reageren
  28. Dennis zegt

    25 november 2009 om 17:48

    @IVR: Vredestein heeft inderdaad even een Russische eigenaar gehad, maar werd vorig jaar overgenomen door de Indiase branchegenoot Apollo Tyres.
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/16/indiers-kopen-vredestein-banden

    Login om te reageren
  29. peter-jan zegt

    25 november 2009 om 17:50

    Ik kan dit soort filmpjes wel appreciëren. Meer doen!

    Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    25 november 2009 om 18:13

    http://img81.imageshack.us/img81/9519/goedzoautoblog.jpg
    -edit: er staat toch duidelijk advertorial bij dacht ik zo-

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      25 november 2009 om 18:18

      @Jochempie: op je printscreen is niks tezien !

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        25 november 2009 om 18:23

        @bpc:
        afbeelding openen in een nieuw tabblad. ;)

        Login om te reageren
  31. Laue zegt

    25 november 2009 om 18:23

    of ze veel nut hebben in Nederland weet ik niet. Het grootste pluspunt vind ik dat ik nog een beetje afwisseling heb met de velgen…. typische iets voor mij.

    Login om te reageren
  32. Larick zegt

    25 november 2009 om 18:23

    http://www.motomedia.nl/specials.html onder “redactionele post” of het plaatje gewoon vergroten met rechtermuisknop>afbeelding weergeven oid.

    Login om te reageren
  33. Jochempie zegt

    25 november 2009 om 18:25

    @Laue: werkt alleen voor FF en Chrome

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 18:30

      @Jochempie:
      welke idioot gebruik geen FF of chrome? ;) de kosten van autoblog reclame valt me nog mee eerlijk gezegd.

      Login om te reageren
  34. Arco zegt

    25 november 2009 om 18:27

    Wouterrrrrrrrr en de rrrrrrrrrrubberrrrrboom ……

    Login om te reageren
  35. lodewijk zegt

    25 november 2009 om 18:42

    Autoblog goes Discovery channel!
    Nice, zo mogen er meer video’s komen..

    Login om te reageren
  36. BaRa zegt

    25 november 2009 om 18:42

    Vorig jaar met winterbanden in februari in Finland geweest (gereden via Zweden). En ja, bij zo’n temperaturen en zo’n sneeuw heeft dat wel degelijk nut. Maar ook voor België heeft dit zin. Ik ga al eens gaan wandelen in de Ardennen, en ik heb er eens gestaan zonder winterbanden, op een helling, na een sneeuwbui. Door hun profiel zijn winterbanden ook interessant bij heftige plensbuien of smeltende sneeuw. Ik heb tijdens de winter dus ofwel winterbanden, ofwel sneeuwkettingen in de wagen voor onverwachte gevallen.

    Login om te reageren
  37. Draak zegt

    25 november 2009 om 18:47

    Ik heb de winterbandjes er al onder zitten, zomerbandjes waren versleten dus de winterbandjes er maar onder gezet. Van 225 (zomer) naar 185 (winter) breed en ik durf niet meer zo hard door de bocht. Maar ja, ook nog geen optimale omstandigheden.

    Vorige winter was een hel op de zomerbanden (achterwielaandrijving en geen traction-control), dus ik hoop dat het deze winter beter wordt.

    Login om te reageren
  38. Jochempie zegt

    25 november 2009 om 18:49

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 18:51

      @Jochempie:
      Loopt alwood weer aan te modderen?? :P

      Login om te reageren
  39. Jochempie zegt

    25 november 2009 om 18:52

    Duidelijk. misschien omdat hij de posts van Larick en mij wilde verdonkeremanen… eh.. verwijderen?

    Login om te reageren
  40. Avenger zegt

    25 november 2009 om 18:53

    @laue:
    ff offtopic, hoe gaat het met je Caliber?
    OT:
    tis nog steeds raar :P

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 18:57

      @Avenger:
      haha wel goed, kritiek van de autobleek bezoekers heb ik wel verwerkt. maar ben er toch nauwelijks te vinden :P neem aan aan dat jij een avenger hebt? ben overigens ook bezoeker op het TDI forum… sja een dodge forum is er niet :(

      Login om te reageren
  41. chef zegt

    25 november 2009 om 18:54

    heb er nu 2 jaar winterbanden om liggen s’winters en ik moet zeggen het scheelt een hoop werk tijdens de wintersport

    Login om te reageren
  42. Thomas zegt

    25 november 2009 om 18:57

    Interessante video. Niks mis met een beetje infotainment zo nu en dan. Lekker bezig.

    Login om te reageren
  43. robberto zegt

    25 november 2009 om 18:59

    is die cayenne v8 van Wouter?

    Login om te reageren
  44. PeterBerkhout zegt

    25 november 2009 om 19:06

    Echt een leuke video!

    Login om te reageren
  45. Avenger zegt

    25 november 2009 om 19:10

    @Laue:
    Ja klopt, heb een Avenger. :P
    Ik kijk ook bijna niet meer op AW alleen om te kijken of ik nieuwe reacties heb op MyReview (noem het levenloos)
    Maar geen Dodge forum?
    Wat niet is kan nog komen! Misschien een ideetje om er een op te richten?

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 19:39

      @Avenger:
      Check je myreview ;)

      Login om te reageren
  46. vla zegt

    25 november 2009 om 19:27

    Ah nouja, reclame voor een Nederlands bedrijf kan ik enigszins snappen. Plus Vredestein banden zijn ook erg goed, onze oldtimer rolt er ook op.
    Maar of nu iemand echt serieus denkt ‘Wouter beveelt het me dus ik ga winterbanden van Vredestein kopen’… Ik betwijfel het.
    Also: goed gedaan Ruben, zomaar ff fabriek gaan filmen. Het is niet makkelijk je aan te passen aan een gegeven situatie, zo vind ik dat er nogal weinig licht is in dat kotje…

    Login om te reageren
  47. FuelMinded zegt

    25 november 2009 om 19:32

    Bestaan er ook low-profile winterbanden voor je Cayenne Turbo S met keramische remschijven? Een kleiner velgdiameter is geen optie gezien de supergrote remschijven.

    Login om te reageren
  48. Jimmie zegt

    25 november 2009 om 21:23

    Heb in het verleden wel eens geklaagd bij een post dat het te overduidelijk verkapte reclame was.

    Maar dit is echt een voorbeeld van hoe het wel kan, chapeau!

    Stukje how it’s made is erg interessant en een beetje reclame maken geeft dan ook niet.

    Die beelden op het RDW testcircuit (van Vredestein gekregen?) heb ik een klein beetje m’n twijfels over ;)

    Login om te reageren
  49. Guust Flater zegt

    25 november 2009 om 21:38

    Ik wil altijd de best mogelijke grip hebben (veiligheid voor alles), dus ik heb meerdere sets banden. Winterbanden voor als het koud is, spikes voor sneeuw en ijs, gewone zomerbanden voor wanneer het regent en semi-slicks voor als het droog en warm is. Ik kijk altijd naar het weerbericht om ’s morgens de juiste banden te monteren. Ik erger me dan ook altijd aan mensen die dit niet doen en daardoor mijn veiligheid in gevaar brengen. Met semi- slicks bijvoorbeeld heb je bewezen meer grip en een kortere remweg op droog, warm asfalt. Kan net het verschil maken tussen een aanrijding of op tijd stil staan. Verder heb ik uiteraard vierwielaandrijving. Dat is bewezen veiliger wanneer het glad is. Maar de meeste weggebruikers hebben uit kostenoverweging een tweewielaandrijver. Kennelijk vinden ze geld besparen belangrijker dan het leven van zichzelf en hun medeweggebruikers. Triest maar waar.

    Login om te reageren
  50. b0z4 zegt

    25 november 2009 om 21:40

    Altijd al willen weten hoe banden werden gemaakt , bedankt Autoblog !

    Verschil winterbanden en normale : Net wel een botsing en net NIET ;)

    Login om te reageren
  51. mashell zegt

    25 november 2009 om 21:59

    Voor een reclame (over een totaal onzin onderwerp) een leuk filmpje. Ook grappig om te zien dat de textiel industrie in Twente nog haar sporen heeft, 4 mannen achter een weefgetouw!

    Over winterbanden, die bestaan helemaal niet! Er bestaan normale banden en sneeuwbanden! Ditzelfde Vredestein (en vrijwel alle andere fabrikanten) geeft het ook al aan in de naam van haar sneeuw banden: “Snowtrac”. Wat als winterbanden verkocht wordt presteert alleen beter op sneeuw. Dus rijd je op sneeuw, neem dan “winterbanden” rijd je niet op sneeuw houd het bij je normale banden, wel zo veilig!

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      26 november 2009 om 11:55

      @mashell: net zoals ik ook al zei, beter op sneeuw en ijs, en waarschijnlijk daarmee ook bij hele lage temperaturen. Niet heel typisch Nederlandse weersomstandigheden.

      Bandenrestprofieldiepte is altijd belangrijk :-)

      Login om te reageren
  52. Cantago zegt

    25 november 2009 om 22:03

    Mooi bedrijf, mooie bandjes, informatief filmpje! Leuk:D

    Login om te reageren
  53. Benjamin1 zegt

    25 november 2009 om 22:34

    erop rijden is geloven. Ik kan hier een hele pro winterbandenpreek houden maar ga er gewoon een keer op rijden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 november 2009 om 23:21

      @Benjamin1: dat is dus ook precies de reden dat ik na 3 winters op Dunlop Wintersports het voor gezien houd. Die slechte grip, die instabiliteit op hogere snelheid, dat snelle leeglopen en vooral die langere remweg hoef ik niet meer! “Winterbandenplicht” of niet in Duitsland, ik doe aan die onzin niet meer mee!

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        2 december 2009 om 14:45

        @mashell:

        Je hebt zeker bijna versleten dunlopjes op marktplaats gekocht?

        Ga eens bij vredestein nieuwe banden met 9mm profiel kopen dan praat je denk ik wel anders.

        PS@ filmpje

        In die lamellen gaat toch sneeuw zitten, sneeuw op sneeuw= grip.

        Heeft niets te maken met openstaan oid.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 december 2009 om 21:20

          @Benjamin1: die Dunlops zijn er in 2006 nieuw opgekomen, waren Testsieger in de Winterbanden test 2005 van Autobild.Ik heb me in de Focus 3 winters (60000/12*3*3= 45000km) kapot geërgerd aan die dingen. Winterbanden heel leuk allemaal, maar alleen en louter en alleen op sneeuw. Onder onze normale winterse omstandigheden, nat of droog zo rond het vriespunt: Niet doen! Je neemt een onnodig risico.

          Login om te reageren
  54. Sorcerer zegt

    26 november 2009 om 11:27

    Hm, misschien moet ik toch eens een keer winterbanden uitproberen dit jaar. En Nederlands bedrijf steunen is nooit weg natuurlijk ;)

    Trouwens, beter grip op winterbanden merk je wel degelijk, vooral bij een auto met veel vermogen en alleen voorwielaandrijving (bijv. een Volvo D5). Met winterbanden slip je bijna niet door bij koude natte oppervlakken, bij zomerbanden wel…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North