• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autobrief II: 22% bijtelling voor iedereen, belasting omlaag

Auteur: JordyS, gepost 19 juni 2015 om 19:31 – 69 Reacties

Eric Wiebes


Wil je profiteren van een gunstige bijtelling door een hybride aan te schaffen, dan doe je er goed aan snel te beslissen. Het bijtellingsvoordeel wordt namelijk keihard geschrapt.

Dat blijkt uit de Autobrief II, waarin staatssecretaris van Financiën Eric Wiebes uit de doeken doet wat hij van plan is met de autobelastingen. Laten we beginnen met de bijtelling, aangezien daar de afgelopen maanden nogal wat over te doen is geweest. Het komt kort gezegd op het volgende neer: elektrische auto’s houden hun bijtelling van 4 procent, elke auto die ook maar enigszins CO2 uit stoot, krijgt een bijtelling van 22 procent. Deze bijtelling wordt gefaseerd ingevoerd, zodat in 2019 alle categorieën gelijk getrokken zijn. Overigens geldt de bijtelling van 4 procent vanaf 2019 alleen voor elektrische auto’s tot 50.000 euro. Over elke euro boven deze grens betaal je alsnog 22 procent bijtelling.

Uitstoot (CO2/km)20162017201820192020
0 gram4%4%4%4%4%
1-50 gram15%17%19%22%22%
51-106 gram21%22%22%22%22%
> 106 gram25%22%22%22%22%

De BPM gaat de komende jaren langzaam maar zeker omlaag: met 12 procent over de periode 2017-2020. In 2016 harkt de staat nog 1,3 miljard euro binnen via de BPM, maar dat zal in 2020 zo’n 150 tot 200 miljoen euro minder zijn. Het staat in ieder geval vast dat auto’s die minder dan 30 gram CO2 per kilometer uitstoten meer gestimuleerd gaan worden én dat plug-in hybrides per 2017 kunnen fluiten naar hun BPM-vrijstelling. Het is nog niet bekend hoe Wiebes de BPM precies gaat afbouwen, maar daar zal vermoedelijk op Prinsjesdag meer duidelijkheid over komen.

De motorrijtuigenbelasting gaat voor elk voertuig met 2 procent omlaag, behalve als je een dieselauto van 12 jaar of ouder en zonder roetfilter rondscheurt. Val je in die laatste categorie, dan zul je vanaf 2017 jaarlijks zo’n 250 euro extra moeten aftikken. De overheid heeft immers een hekel aan ‘oude’ diesels. Voor PHEV’s geldt tot en met 2018 een korting van vijftig procent op de mrb. Vanaf 2019 wordt dat voordeel afgeschaft, al wordt er bij het bepalen van de belastingcategorie wel rekening gehouden met het gewicht van de accu’s. PHEV’s mogen namelijk 300 kilogram van het totale gewicht van de auto aftrekken.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • 'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
    'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
  • Tesla slechte verliezer
    BOVAG: bijtelling verhogen slaat nergens op!
  • Bijtelling 2023: dit zijn alle regels!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

22%-bijtelling, 4%-bijtelling, belasting, Elektrisch, eric-wiebes, Hybride, wegenbelasting

Vorig bericht: « Tien bizarre pogingen om het wiel opnieuw uit te vinden
Volgend bericht: ‘McLaren wil nieuwe doelgroep aanboren met Gran Turismo’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    19 juni 2015 om 19:35

    Joepie, scheelt met toch 94 cent per maand aan mrb…

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      19 juni 2015 om 19:47

      @trustmeiamanengineer: hier 23 cent :’) De andere auto blijft wegenbelastingvrij, dat scheelt weer.

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      19 juni 2015 om 20:41

      @trustmeiamanengineer: Kun je toch bijna een euroburger van kopen, je bent rijker als je denkt..

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 juni 2015 om 22:53

      @trustmeiamanengineer: @metalmike: hier circa 2 euro per maand.??

      Login om te reageren
  2. gerjanm zegt

    19 juni 2015 om 19:36

    Beter

    Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    19 juni 2015 om 19:46

    Goed plan en ook overzichtelijk voor de leken, fijn dat de regering een keertje actief geluisterd heeft naar de branche. Ik blijf het echter jammer vinden dat er boven de 50.000 euro alsnog 22% gerekend wordt voor een elektrische auto.

    Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      20 juni 2015 om 01:58

      @granlusso: iemand die dat kan uitgeven aan een auto zal hier wel niet treurig om doen

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        21 juni 2015 om 19:00

        @jantje_555: Misschien, maar het stimuleert niet om een elektrische auto te kopen voor op de zaak.

        Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    19 juni 2015 om 19:53

    Hadden ze dit niet eerder kunnen bedenken? Is in elk geval een stukje eerlijker zo. Gaan ze nu ook die extra CO2 BPM afschaffen? Of is dat een blijvertje (kortom, wanneer kunnen we weer gewoon in Mustang V8’s en STI’s rondrijden?).

    Login om te reageren
    • LMV zegt

      19 juni 2015 om 19:55

      @gtwillem: Je kunt morgen naar de dealer gaan en 1 bestellen…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 juni 2015 om 20:29

        @LMV: naar de dealer gaan zat al in de planning. Ik zou hem kunnen bestellen. Maar bij aflevering verlangen ze wel 80 mille voor een nieuwe STI en daar gaat het een beetje fout ;-)

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 juni 2015 om 20:36

      @gtwillem: Ik vrees dat dat een gevalletje “kwartje van Kok” is…

      Login om te reageren
  5. m550d zegt

    19 juni 2015 om 20:05

    Oké, en een >15 jaar oude diesel met een achteraf ingebouwde roetfilter? Wiebes kennende…

    Login om te reageren
    • gezondverstand zegt

      19 juni 2015 om 20:11

      @m550d: specs op datum 1e toelating tellen, de rest niet, al hang je er een nieuwe motor in.

      Login om te reageren
      • volkswagena4tdi zegt

        19 juni 2015 om 20:36

        @gezondverstand: herkeuren

        Login om te reageren
        • metalmike zegt

          19 juni 2015 om 21:17

          @volkswagena4tdi: Oude dieselmotor in een nieuwere auto hangen. Gewoon omdat het kan

          Login om te reageren
        • gezondverstand zegt

          19 juni 2015 om 22:19

          @volkswagena4tdi: auto’s zijn ook nooit herkeurd als ze getuned waren of voorzien van bredere banden oid, dus waarom nu ineens wel?

          Login om te reageren
          • volkswagena4tdi zegt

            19 juni 2015 om 22:39

            @gezondverstand: onzin , je kunt alles op kenteken zetten .
            Zelfs een lagere bijtellingscategorie dmv tuning.
            Makkelijk is het niet maar het kan zeker..

            Login om te reageren
            • gezondverstand zegt

              20 juni 2015 om 09:27

              @volkswagena4tdi: auto’s zonder af fabriek roetfilter onder het regime van meer betalen vallen. Herkeuren heeft dus geen zin. En hoe belangrijk is dit. De auto’s waar het over gaat zijn in 2019 ongeveer 15 jaar oud. Dat zijn er niet zo veel meer.

              Login om te reageren
  6. ArnoldH zegt

    19 juni 2015 om 20:07

    Hoe zit dat dan met die bijtelling voor elektrische auto’s?

    Tot de €50.000 betaal je 4% en als die auto €70.000 is dan betaal je over die €20.000 22%? Of over het gehele bedrag 22%?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 juni 2015 om 20:19

      @arnoldh: …zucht… lees de volgende twee zinnetjes uit het artikel nou nog eens aandachtig door?

      Overigens geldt de bijtelling van 4 procent vanaf 2019 alleen voor elektrische auto’s tot 50.000 euro. Over elke euro boven deze grens betaal je alsnog 22 procent bijtelling.

      Veel duidelijker kun je het niet omschrijven volgens mij…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 juni 2015 om 20:43

        @potver7: potverdorie, die mensen leren het ook nooit he m’n beste potver7.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        19 juni 2015 om 20:43

        @potver7: We gaan gewoon allemaal 22% betalen is geen ontkomen meer aan, zijn nog vrij weinig/geen serieuze hybrides onder de €50.00

        Login om te reageren
        • tunefuldjmike zegt

          19 juni 2015 om 21:06

          @henkhupelschoten: dit geldt alleen voor volledig elektrische auto’s hybrides mogen gewoon 22% dokken

          Login om te reageren
          • henkhupelschoten zegt

            19 juni 2015 om 22:50

            @tunefuldjmike: Weet ik..

            Login om te reageren
        • clarkson zegt

          20 juni 2015 om 10:13

          @henkhupelschoten: nissan leaf of renault zoe kosten niet eens de helft?

          Login om te reageren
  7. gezondverstand zegt

    19 juni 2015 om 20:09

    Hehe eindelijk die PHEV fout hersteld (nu alleen nog die 300kg bevoordelingen schrappen).
    En nu gaat het er hopelijk weer wat gevarieerder uitzien op de Nederlandse wegen. Niet meer elk jaar een andere golf van leasekuddes van het type auto dat in dat jaar de regeltjes het best wist te misbruiken.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 juni 2015 om 20:24

      @gezondverstand: Persoonlijk snap ik niet waarom daar een vast gewicht van 300kg voor ingesteld is. Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor een fabrikant om het gewicht van de accu’s op te geven? Sterker nog, ik neem aan dat die fabrikanten het accu-gewicht toch al moeten melden in verband met de Europese WEEE-regelgeving. Dan kan toch simpelweg het werkelijke gewicht-zonder-accu’s gemeld worden?

      Login om te reageren
      • parker zegt

        19 juni 2015 om 20:33

        @potver7: accu’s en electromotor dan, plus andere hulpsystemen

        Login om te reageren
  8. jackass266 zegt

    19 juni 2015 om 20:33

    Ok, dus over de jaren 2017 tot 2020 gaat de BPM 12% omlaag. Dus over 4 jaar betaal je bij het invoeren van een auto nog steeds 88% van de BPM die je nu ook betaald. WOW, zet ook zode aan de dijk. Wachten is op iemand die het niet pikt en de staat een rechtzaak aanspant en dit laat lopen totaan het hof van europa. Als Nederland iets doet wat niet mag moet je dat toch winnen lijkt mij.

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      19 juni 2015 om 22:11

      @jackass266: Dat kan, maar die verlies je.

      Toen Nederland op zijn vingers werd getikt dat het een verboden belasting was hebben ze het snel omgezet in een CO2 belasting.

      Daarom varieert de BPM tegenwoordig ook.

      De reden waarom ze het nu langzaam gaan schrappen is omdat ze er nu steeds minder inkomsten uit halen. De mensen met geld rijden tegenwoordig even naar Duitsland om daar een jaar oude auto te halen. Scheelt weer zoveel procent BPM.

      Login om te reageren
      • jansuh87 zegt

        20 juni 2015 om 21:25

        @jrsmoke: Snap ik niet want als je een auto importeert beb je toch rest bpm verschuldigd?

        Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    19 juni 2015 om 20:41

    Met andere woorden… als de BPM omlaag gaat en bijtelling hoger wordt op dikke wagens dan wordt het interessant om een auto met privé geld aan te schaffen (spaarrente levert tenslotte toch geen reet meer op)

    Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      19 juni 2015 om 20:48

      @venividivici: of je pakt die dikke auto enkel voorzakelijke kilometers en doet er b.v. een oude 964 bij voor prive kilometers. Geen bijtelling

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      19 juni 2015 om 22:25

      @venividivici: dat klopt niet volledig, de BPM-verlaging vermindert de gederfde interest en zorgt ervoor dat de absolute waardedaling van de auto na afloop van het contract lager is. De leaseprijs gaat dus naar beneden. De BPM-verlaging heeft ook een positieve invloed op de bijtelling, dat is immers een percentage van de fiscale waarde, waarin de BPM is inbegrepen.

      Login om te reageren
  10. menaz zegt

    19 juni 2015 om 20:42

    22%. Net als vroeger…

    Login om te reageren
  11. archiebald zegt

    19 juni 2015 om 20:43

    En weer lekker de mensen met een oudere diesel naaien. Natuurlijk NL lekker bezig. Denken ze daar in Dh soms dat mensen die in een oudere auto rijden (13 jaar oude diesel) dat voor de lol doen. Alsof wij geen nieuwere auto zouden willen rijden. Nee laten we hun geld nog meer afpakken. Dat zal ze helpen iets beters te kopen. Idioten!!

    Login om te reageren
    • parker zegt

      19 juni 2015 om 21:15

      @archiebald: niks naaien, die diesels zonder roetfilter stoten veel teveel fijnstof uit. Het gaat om 400.000 auto’s in Nederland, dat is aanzienlijk. Dat dat volk ‘geen geld’ heeft voor een jongere auto moet niet ten koste gaan van anderen in termen van fijnstof: een auto rijden is geen grondrecht. Dan gaan ze maar fietsen of met het OV, of kopen ze een oud benzine barrel. Dat overdreven geknuffel en gepamper van losers in dit land vind ik zó vermoeiend!

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        19 juni 2015 om 23:10

        @parker: alsof “nieuwe” diesels zo fijn zijn; onderzoekers hebben vastgesteld dat de uitstoot van de nieuwere generaties dieselmotoren dusdanig kleine deeltjes roet en fijnstof produceert dat deze nog verder in de luchtwegen/longen binnendringen en daar méér problemen veroorzaken dan de oudere diesels.

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        20 juni 2015 om 00:24

        @parker:

        Jij bent vast te genieten op feestjes.
        Een beetje sympathie mag wel soms, heel soms.
        Er zijn zat voorbeelden te bedenken waarbij iemand met een minder dan royaal inkomen toch een dieselauto nodig heeft. En daarbij zijn het toch vooral de rijken die nog steeds gepamperd worden door Marky Mark Rutte en Slim Shady Samsom.
        Maar dat is natuurlijk onzinnig om aan jou te slijten.
        Alsof je een Jehova probeert te overtuigen dat God niet bestaat.

        Login om te reageren
        • parker zegt

          20 juni 2015 om 09:13

          @carmasterr: je kunt je ook afvragen of het überhaupt verstandig is om auto te rijden als je niet eens het geld hebt om een auto jonger dan 12 jaar oud aan te schaffen. De aanschafprijs is één ding, hem rijdend houden een tweede: onderhoud, verzekering, mrb: dat loopt aardig in de papieren.

          Login om te reageren
          • Bender zegt

            20 juni 2015 om 10:35

            @parker: sorry maar dit is echt een domme opmerking. Juist een iets oudere auto is goedkoop in aanschaf en makkelijk zelf rijdend te houden. Ik rijd een 2004 Alfa 147 1.9 JTD met alle opties. Een heerlijke comfortabele en luxe woon werk auto die ik zelf volledig onderhoud. Dat gaat met een veel nieuwere auto echt niet meer lukken ivm met inleren van nieuwe onderdelen bij de dealer en de toegenomen complexiteit van nieuwe auto’s.

            De meerkosten van een benzine auto voor de afstand die ik dagelijks afleg weegt echt niet op. En ik voel me met dit nieuwe plan weldegelijk keihard genaaid. Niet alleen ga ik meer betalen, mijn auto schrijft ook in een keer fors af. Dit terwijl ik deze auto heb gekocht als vervanging van een hele mooie klassieker op LPG waarvoor de regels ook al ineens gewijzigd werden. Een auto waar ik net een fors bedrag in had geïnvesteerd voor de restauratie en revisie. Wat natuurlijk ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen was…

            In jou mooie wereldje is zeker geen ruimte voor autoliefhebbers die graag zelf het onderhoud doen en een iets oudere auto daadwerkelijk mooier vinden dan een nieuwere/modernere auto.

            Al zou ik morgen de loterij win, is de kans dat ik een nieuwe auto koop erg klein. Liever een paar mooie youngtimers. (Semi) analoge auto’s met gevoel.

            Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            21 juni 2015 om 21:48

            @parker:

            En dat is voor een nieuwe auto zeker compleet anders…
            Vaak is een nieuwere auto juist duurder door het hogere gewicht (meer mrb) en meer complexe techniek (duurder dealeronderhoud).
            Als je zo nodig moet trollen, probeer er dan tenminste een beetje moeite voor te doen.
            Dit is een beetje zwakjes allemaal.

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          20 juni 2015 om 10:34

          @carmasterr:
          hij mag momenteel 1 uur per week internetten……..

          Login om te reageren
        • ter zegt

          20 juni 2015 om 13:26

          @carmasterr: Ik zou hem eerder Dirty Diedrik Samson noemen.

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        20 juni 2015 om 10:44

        @parker:

        Je zit -zoals gewoonlijk – weer eens populistisch te raaskallen,

        Fijnstof komt van ZEE van onze kust waar de wind het meevoert van het ZANDSTRAND

        Het percentage dat Diesels veroorzaken is relatief klein en te verwaarlozen

        In de zeventiger jaren hadden we ZURE REGEN, troosteloze linksmensch filmpjes in grauw zwart-wit en grijs die stervende loofbomen in Scandinavië toonden, toen geloofden we nog in organisaties als Greenpeace.
        Met zo’n zeurende dreigende monotone commentaarstem, je wou jezelf ophangen na het zien van zo’n documentaire !

        Helaas, bleek de zure regen veroorzaakt te worden door een natuurlijk proces in die Scandinavische bossen zelf.

        Tsjernobyl er zou een apocalyptische RAMP uitbreken na het exploderen van de kerncentrale aldaar, de bossen floreren er met allerlei nieuw leven de wolf is er weer terug evenals de beer en EERLIJKE onderzoekers zijn verbaasd en verstomd hoe snel de natuur zich hersteld !

        En nu, nu ineens is ” FIJNSTOF ” uitgevonden door de milieu maffia ?

        La’me niet lachen jongens echt ik geloof al die onzin niet meer.

        Als je wat wilt doen, bouw dan een schip wat al het plastic uit de wereldzeeën kan scheppen, dat is een echte serieuze bedreiging ; maar deze populistische onzin kan me niet boeien

        Login om te reageren
      • jansuh87 zegt

        20 juni 2015 om 21:30

        @parker: nee, maar als je wel een roetfilter op je auto hebt geïnstalleerd ben je alsnog de sjaak.

        Login om te reageren
  12. parker zegt

    19 juni 2015 om 20:47

    Geen woord in de autobrief over de 35% bijtelling na 15 jaar over de dagwaarde.. Dat is zoveel als ontkennen noch bevestigen dat ie in stand blijft..

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      19 juni 2015 om 22:37

      @parker: goed punt. Gouden regel at the moment!

      Login om te reageren
    • siemi zegt

      20 juni 2015 om 15:30

      @parker: ik had dezelfde gedachte. Geen bericht goed bericht.

      Login om te reageren
  13. fromtheg zegt

    19 juni 2015 om 20:56

    Ik blijf lekker door walmen in m’n Golf 1 Diesel. Lach me slap bij de pomp met een gemiddeld verbruik van 1 op 22. Dan maar wat meer belasting.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      19 juni 2015 om 21:34

      @fromtheg: en je kan in je Giugiaro ontwerp sowieso alle andere Golf rijders uitlachen. Het is alleen maar bergafwaarts gegaan.

      Login om te reageren
  14. insomnia zegt

    19 juni 2015 om 21:33

    Leuk die bijtelling cijfers, maar in de uiteindelijke bijtelling zat mi nog een percentage verwerkt en die ligt nu ook onder loep. Heb ik de impact op leaseprijzen vanwege regelgeving nog niet eens genoemd.
    Al met al zijn alle rekensomdelen tav leasekosten en bijtellingskosten voor de leaserijder nu in de tombola. 1 is nu bekend, de bijtellingspercentages. Nu de rest nog. Ik juich nog niet…

    Login om te reageren
  15. toniominestrone zegt

    19 juni 2015 om 21:35

    Daaaaaaag, Outlander, see you in Poland!

    Login om te reageren
    • parker zegt

      19 juni 2015 om 22:29

      @toniominestrone: pas na 2021 helaas, tot die tijd blijven ze vol in het straatbeeld der Nederlanden..

      Login om te reageren
  16. centho zegt

    19 juni 2015 om 21:46

    ” Overigens geldt de bijtelling van 4 procent vanaf 2019 alleen voor elektrische auto’s tot 50.000 euro.”

    Owh dat wordt zoeken naar 2de-hands electrische/hybride bakken.

    Login om te reageren
    • shicomm zegt

      19 juni 2015 om 22:41

      @centho: Sterkte met het vinden van een hybrid met minder dan 50gr uitstoot , die zijn er niet veel…

      Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    19 juni 2015 om 23:07

    Oke op twee zwaar belachelijke dingen na top. De wetgeving voor oudere diesels en het wegenbelastingsvoordeel voor PHEV’s is bijzonder kansloos. De rest is overzichtelijk en eerlijk.

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    19 juni 2015 om 23:07

    Mooi auto’s kopen wordt dus goedkoper. Daar houden wij van

    Login om te reageren
  19. jaapiyo zegt

    20 juni 2015 om 00:07

    Ik vind dit verhaal allemaal een beetje bijtelling centrisch. Wat veel belangrijker is is om te weten wat deze nieuwe regels nou betekenen voor de nieuwprijs van een F12 of zo, dan weten wij tenminste of we de fantasy garage nog steeds in het buitenland moeten bouwen of dat dat eindelijk ook enigszins schappelijk in Nederland kan zonder dat je tonnen extra kwijt bent aan staatskas spekkende CO2 nonsens.

    Login om te reageren
  20. sanderm3 zegt

    20 juni 2015 om 01:02

    Denk dat de youngtimers het straks goed gaan doen. Met 35% bijtelling over de aanschafwaarde. Toch?

    Login om te reageren
  21. bigfun zegt

    20 juni 2015 om 01:45

    Fisker is geen plugin hybride maar die a-technische ambtenaren zullen de Fisker zeker ook op 22 procent zetten?

    Login om te reageren
  22. willemveenstra zegt

    20 juni 2015 om 01:56

    Wel 12% korting op BPM. Eerst wel nog even een stijging van de schijven in 2016. En dan worden CO2 grenzen ook nog even scherper gesteld. Ze geven geen geen knaak weg. De autobrief 2 staat wel online op de overheid site met nieuwe CO2 grenzen en bedragen. Beloftes van niks!

    Login om te reageren
  23. Lohran zegt

    20 juni 2015 om 02:01

    Ah, bijna 21 euro per maand meer als dieselloefhebber (met een 25 jaar oude auto). Fijn! Zal goed zijn voor de restwaarde.

    Login om te reageren
  24. thijs413 zegt

    20 juni 2015 om 04:34

    Pfff ben toch even blij dat ik e-tron in december krijg..
    Dan heb ik als het goed is nog 5 jaar 7% bijtelling

    Login om te reageren
  25. dolledries zegt

    20 juni 2015 om 08:12

    Zo. Dag GTE. eTron, en al dat andere zgn milieuvriendelijke spul. Wel jammer voor de autofabrikanten zoals Mitubishi, en in mindere mate VW. Gaat het ineens weer om je merk en wat je biedt aan de consument. Niet hoe goed je marketing werkt en hoe je de regeltjes benut. Wat zal dit betekenen in lease-land?

    Login om te reageren
  26. Tonny zegt

    20 juni 2015 om 09:51

    Jammer dat deze beslissers bijna altijd ” autofoob ” zijn. Zal dus nooit in het voordeel van de ware autoliefhebber uitpakken.

    Login om te reageren
  27. willemveenstra zegt

    20 juni 2015 om 10:03

    Belasting verlaging kan je wel uit de titel halen. Ik heb alles doorgerekend. Auto s boven de 150 CO2 worden allemaal duurder!

    Login om te reageren
  28. jrcornelisse zegt

    20 juni 2015 om 18:42

    Ik heb sterk het vermoeden van nee, maar gaat mijn 25% 4 serie dan nog tijdens de looptijd naar 22%? Dát zou pas eerlijk zijn ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North