• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De mooiste auto van 2022 is hier!

Auteur: machielvdd, gepost 18 februari 2022 om 17:57 – 18 Reacties

We kregen deze auto al op renders te zien, maar nu is hij er echt: de moderne Ferrari 250 SWB van RML.

We vroegen jullie gisteren wat de allermooiste auto ooit gemaakt is volgens jullie. Vandaag maken we het iets minder breed en gaan we even kijken naar de mooiste auto van 2022. Of in ieder geval, een goede kandidaat voor deze titel. Het jaar is nog maar net begonnen, maar waarschijnlijk wordt deze moderne Ferrari 250 SWB niet meer overtroffen.

Het is natuurlijk vooral te danken aan de originele ontwerpers dat deze auto zo fraai is. Het Britse RML heeft echter een moderne versie gemaakt en die is bijzonder goed gelukt. Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd, maar de schoonheid van het origineel is niet verloren gegaan.

We konden deze auto vorig jaar al zien op renders, maar nu kunnen we de echte auto aanschouwen. Op foto’s dan. Uiteraard is er geen originele 250 GT SWB opgeofferd, want dan zou het wel een heel duur project worden. En het zou een beetje zonde zijn van zo’n mooie klassieker.

  • Moderne Ferrari 250 GT SWB van RML
  • Moderne Ferrari 250 GT SWB van RML
  • Moderne Ferrari 250 GT SWB van RML
  • Moderne Ferrari 250 GT SWB van RML
  • Moderne Ferrari 250 GT SWB van RML

Daarom is er een 550 Maranello als basis genomen. Bijkomend voordeel: hij rijdt ook meteen een stuk beter. Ook de 5,5 liter V12 waar de 550 zijn naam aan te danken heeft is overgenomen. Aan het blok zelf is verder niet gesleuteld en dus levert deze 485 pk en 568 Nm aan koppel.

Voor de carrosserie heeft RML gebruik gemaakt van carbon. Gek genoeg communiceert RML wel een gewicht van 1.700 kg. Daarmee is deze auto niet of nauwelijks lichter ten opzichte van een 550 Maranello.

Het onderstel is in principe dat van de 550, maar er zijn wel wat wijzigingen doorgevoerd. Zo zijn de originele Bilstein-dempers vervangen voor exemplaren van Öhlins. De wielbasis is hetzelfde gebleven, maar in zijn totaliteit is de auto wel korter dan een 550 Maranello. Die heeft namelijk standaard een gigantische frontoverhang, die nu is verdwenen. @jaapiyo kan dus in zijn nopjes zijn.

We weten nu ook wat dit pareltje moet kosten. RML vraagt voor deze moderne 250 SWB – hou je vast – €1,62 miljoen, exclusief belastingen. We gaan er gemakshalve even vanuit dat een 550 Maranello bij de prijs inbegrepen is. RML is van plan dertig stuks te bouwen.

Ook interessant!

  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

250, 250-gt, 550-maranello, Ferrari, swb

Vorig bericht: « Video – Eunice neemt BMW en Mini te grazen in Amsterdam
Volgend bericht: Dit kost de gloednieuwe Jeep Grand Cherokee in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    18 februari 2022 om 18:59

    Dit is inderdaad wel héél erg mooi. Hopen, dat er ook eentje naar Nederlandje komt en dat daar dan ook daadwerkelijk af en toe mee gereden wordt.

    Login om te reageren
  2. sabrerator zegt

    18 februari 2022 om 19:03

    Had net bij die lezersvraag de 250GT SWB gezet, dus ik kan het met deze stelling eens zijn.

    Login om te reageren
  3. lithiumion zegt

    18 februari 2022 om 19:30

    Waar kan ik m’n ziel voor 1,62 miljoen euro verkopen?

    Login om te reageren
  4. beemerjoost zegt

    18 februari 2022 om 19:39

    Volgens mij kloppen de proporties niet helemaal, vooral het zijaanzicht is een beetje raar. Ik ben echt een kritische consument in dit prijssegment dus ik laat deze kans voorbijgaan.

    Login om te reageren
    • e36thuglife zegt

      18 februari 2022 om 23:11

      nou vriend ga jij dan maar een 550 maranello kopen want die heeft pas een kapot lelijke zij anzicht doe mij dan deze maar

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      19 februari 2022 om 10:32

      @beemerjoost: ik wilde net precies hetzelfde schrijven. Voor 1 miljoen heb je een exacte replica van GTO ENGINEERING LTD welke zijn geld wel waard blijft.
      Een potentiele koper zal voor dit bedrag ook echt wel vooronderzoek doen en deze links laten liggen.

      Login om te reageren
  5. hhitalia zegt

    18 februari 2022 om 19:52

    Qua proporties zou ik de velgen wat kleiner doen, maar verder een superfraaie restomod!

    Login om te reageren
    • Estate_of_mind zegt

      18 februari 2022 om 21:41

      @hhitalia: is dus geen restomod maar een replica op basis van een 550. Ik vind het maar een raar dikkig ding.

      Login om te reageren
  6. Gilletti zegt

    18 februari 2022 om 20:07

    Prachtig!

    Login om te reageren
  7. bietje zegt

    18 februari 2022 om 20:31

    De auto is prachtig, kan ook niet anders met zo’n basis-design, maar hij had op eenvoudige wijze nog veel mooier kunnen zijn, want ze laten hier en daar wel wat liggen hoor…

    Bijv die 1998 Lexus-Altezza lights achtige transparante rear units… moest dat nou ? De uitlaten hadden ook wel wat ieliger mogen zijn, net iets meer conform het origineel, dus niet die juist extra dikke pijpen… maar soit, blijft aardig project.

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    18 februari 2022 om 20:54

    Geweldig!!! Dit soort projecten vind ik dus echt fantastisch. Met zowel een originele 250 GT SWB als een Maranello nooit mee mogen rijden, noch met dit pareltje. MAAR… Ik durf vrij zeker te zijn dat dit veel beter rijdt. Comfortabeler is (airco?). Harder gaat, sneller is. In alle opzichten beter dan het origineel. Het enige wat het mist is ‘heritage’, maar juist daar is het op gebaseerd. Dit ding is gemaakt om mee te rijden. De basis is een top auto, in een prachtig nieuw/oud kostuum. Veel beter dan het origineel; de showpony die veel duurder is en nauwelijks op de weg komt. Nee, ik ben fan. Van zodra er een soortgelijk project komt op basis van de mintgroene 250 GTO zal ik alles op alles zetten om zo’n ding op de oprit te kunnen zetten. Dromen die dichterbij komen zijn veel mooier dan luchtkastelen.

    Login om te reageren
  9. lecomte zegt

    18 februari 2022 om 20:59

    Ik ben geen fan van de velgen. De auto ziet er best goed uit maar ergens klopt er ook iets niet. Ik wacht tot de nieuwe Maserati GranTurismo te zien is en dan vel ik wel een oordeel.

    Login om te reageren
  10. geelbarrel zegt

    18 februari 2022 om 21:25

    Respect. Prachtige kar

    Login om te reageren
  11. Ben E. zegt

    18 februari 2022 om 21:59

    Een paar eeuwen doorsparen en toch maar een originele 250 GT SWB 😍

    Login om te reageren
  12. goteza zegt

    18 februari 2022 om 22:21

    Ik kan me niet voorstellen dat dit toegestaan wordt door ferrari. Er wordt al zoveel geprocedeerd tegen het namaken van hun modellen en dan zouden ze zo’n herkenbare iconische vorm toestaan?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 februari 2022 om 22:49

      Zou we gezellig zijn als je 7 cijfers neerlegt en dat Ferrari ‘m dan komt opeisen om te crushen alsof het een Fierrari is…

      Ik kan het echter ook niet direct vinden dat ze toestemming hebben of dat er een of andere regel is dat copyright na 50+ jaar vervalt ofzo…

      Login om te reageren
  13. joos straetmans zegt

    18 februari 2022 om 23:33

    Nee, deze auto klopt niet. Hij lijkt een beetje doorgezakt, verhoudingen kloppen niet, teveel retro, teveel kijk-mij-eens-mooi-zijn. En er dan ook nog meer dan 2 miloen euro voor betalen plus een Maranello … Die 30 stuks gaan ze niet halen.

    Login om te reageren
  14. jaapies zegt

    19 februari 2022 om 01:15

    Blijft toch te betwisten. Gelukkig maar anders zouden alle auto’s op elkaar lijken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North