
Lees hier wat je betaalt voor de Nederlandse Bugatti Veyron.
Bijna een jaar lang kon iedereen met € 2.000 in een Bugatti Veyron rijden in Nederland. Supercarverhuurder Buena Vida maakte dit mogelijk. Helaas zit het feestje erop. Na een eerdere poging om de auto te laten veilen, staat de huur Bugatti Veyron nu te koop bij de officiële Bugatti-dealer in Rotterdam.
In een video van een maand geleden kondigde Buena Vida aan dat de Veyron verkocht zou worden. Nu weten we ook daadwerkelijk voor welk bedrag de Bugatti Veyron te koop staat. De bewuste Veyron stamt uit februari 2009 en werd in mei 2024 op Nederlands kenteken gezet. Ten tijde van de veiling stonden er 32.316 kilometers op de tellers. Inmiddels zijn dat er 34.136.
Specificaties van de Bugatti Veyron van Buena Vida
Ik ga ervan uit dat het merendeel van jullie inmiddels de cijfertjes die bij de Veyron horen, kunnen dromen. Omdat ze zo lekker zijn, ga ik ze toch nog eens opsommen. Een 8.0-liter W16-motor produceert een bak vermogen van 1.001 pk en een trekkracht van 1.250 Nm. Een sprintje van 0 naar 100 km/u is mogelijk in 2,5 seconden en de topsnelheid is 407 km/u.



Wat kostte het om de Veyron te huren?
Mocht de volgende eigenaar ook van plan zijn om geld te verdienen met de Bugatti, dan kan ie de tarieven van Buena Vida gebruiken. 60 minuten rijden kost € 2.000. 8 uur kost € 10.000 en je betaalt € 15.000 voor 14 uur gasgeven. Een hele dag op pad met de Veyron kost € 20.000. Dat is nog allemaal zonder verzekering of transport. Ook vroeg Buena Vida nog een borgsom van € 10.000.
Prijs van Bugatti Veyron die te koop staat
Nieuw kostte de Bugatti Veyron ongeveer € 1,7 miljoen, maar inmiddels is de waarde gestegen. De Nederlandse Bugatti Veyron staat nu te koop in Rotterdam voor het bedrag dat de auto volgens het taxatierapport waard is: € 2.250.000. Voor veel minder zal Bugatti Rotterdam hem niet weg doen. Bij de eerder genoemde veiling werd het hoogste bod van € 1 miljoen geweigerd.


Let wel op, toekomstige Veyron-eigenaar: de APK verloopt in mei van dit jaar. En onderhoud aan zo’n Bugatti kan behoorlijk in de papieren lopen.
Bedankt voor de tip, Chris!
Bugatti had de grootst mogelijke moeite om er van de Veyrons af te komen. En nu moet een 15 jaar oude ex-huurauto in een Duitse taxi kleur meer opbrengen dan een nieuwe? De wereld is kapot!
Vragen is één, krijgen is twee.
Overigens kostte dat ding 1,7 miljoen in 2009, vergeet niet dat daar 16 jaar inflatie overheen moet voordat je kunt stellen dat hij ‘meer opbrengt dan een nieuwe’. Ik denk eerlijkgezegd dat de inflatie over 16 jaar zelfs hoger was dan de ‘waardestijging’ van deze auto (geen zin om het op te zoeken). En ‘een nieuwe’ kun je niet meer kopen, dat helpt wel mee als mensen ‘m toch graag willen. Overigens was bugatti ten tijde van de Veyron nog niet zo bekend (afgezien van het verleden onder andere eigenaren), maar onder VAG moest het zich nog bewijzen. Dat is ondertussen wel gebeurd.
Tot slot ben ik het met je eens, dit is ook wat mij betreft op geen enkele manier 2,25 miljoen waard, maar ja de wereld is al een tijdje kapot.
Tja, taxatierapport kan zoveel zeggen. Wat het in ieder geval zegt is de vervangingswaarde of die maximale schade die je kan hebben voor hij total loss is. Wat het niet zegt is waar je hem voor verkoopt. Dat bepaalt uiteindelijk de markt. En die markt heeft al een indicatie gegeven toen bij een veiling er niet meer dan een miljoen geboden werd. Dat de verkoper daarvoor niet afstand ervan wil doen is zijn eigen keus. Maar verwachten dat hij ‘anytime soon’ de taxatiewaarde zal vangen lijkt me stug.
Voor dat geld koop ik een huis met een loods erachter en vervolgens van alle Alfa Romeo modellen die nu te koop staan op gaspedaal één exemplaar. Lijkt mij veel leuker.
Ik zeg : doen ! Kom er dan graag eentje huren als je ze in de verhuur zou stoppen. Een Montreal voor een dagje/weekend lijkt me wel wat.
Volgens mij is die nooit verhuurd
Waarom denk je dat?
Klopt het dat er tijdens de verhuurperiode er 1820km mee gereden is?
Neem aan dat er ook veel pretkilometers bij zitten van de eigenaar zelf.
Dus lijkt er op dat de auto nauwelijks verhuurd is geweest…
Ligt eraan hoeveel vrije kilometers erbij zaten en wat de extra kilometers moesten kosten.
Zitten zeker veel pretkilometers bij van de eigenaar, hij heeft er een Streetgasm rally mee gereden
APK is geen onderhoud…. Als hij goed is kost de APK maar een paar tientjes.
Volgens mij gaat het niet goed met Buena Vida. Aangezien de Ford GT en Aventador S te koop staan bij DTMobility..
Voor de Aventador S en de Veyron hebben ze een crowdfunding opgezet om de auto te kunnen financieren. Als je niet eens een auto kunt financieren dan gaat het toch bar slecht met je bedrijf.
Die NL prijzen zijn niet meer normaal! Een veyron stond vorig jaar voor 1 miljoen te koop
Prima direct rendement en ook nog eens een klapper van een exit. Prima deal voor verkoper. Als ie wordt verkocht..
Snelle search op Autoscout laat zien dat er 6 Veyrons in Europa te koop staan, van 1,5M tot 3M euro. De aanbodkant van de markt blijkt erg hoog, geen idee wat de vraagkant doet.
Ik snap sowieso niets van het hele bedrijf BuenaVida. Hier is absoluut geen markt voor (in Nederland) omdat de rijken die het kunnen betalen een auto kopen en niet gaan huren. Laat staan dat je er geld mee gaat verdienen omdat je iedere maand torenhoge kosten hebt voor deze auto’s.
Dit is meer iets voor het buitenland en voor Amerika. Kijk maar eens naar bedrijven zoals het Belgische Turismo en het Amerikaanse Dream Exotics.