• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW bevestigt: Neue Klasse krijgt ook een betaalbare instapper

Auteur: Bas Leesberg, gepost 26 april 2025 om 09:05 – 3 Reacties

De verse reeks Bimmers is er ook voor mensen met een kleinere portemonnee.

BMW belooft veel goeds met de Neue Klasse-generatie. Een koppelbereik tot 18.000 Nm, een bijzonder slimme computer die met de hele auto in contact staat en ruim een ton aan downforce. Aan de andere kant klinken die plannen niet bepaald betaalbaar. Gelukkig bevestigt een BMW-topman dat de betaalbaarste BMW, de 1 Serie, gewoon in het assortiment blijft en ook een Neue Klasse-versie krijgt.

In de komende drie jaar is het de bedoeling dat we de vierde generatie van der Einer te zien krijgen. En dat terwijl aartsrivalen Mercedes en Audi langzaam maar zeker afzien van hun kleine instappertjes (A-klasse en A1). Volgens BMW is de 1 Serie straks de instap-Neue-Klasse en is daarmee een belangrijk onderdeel van het gamma.

Het nieuws komt van onder andere Autocar dat met BMW-productbaas Bernd Körber heeft staan praten op de autobeurs van Shanghai. Körber gaat zelfs wat verder, volgens hem speelt de hatchback een cruciale rol in München.

Körber over de 1 Serie

”Wij zijn een globale speler en hebben een volledig portfolio; de instapmodellen spelen een erg belangrijke rol om verschillende redenen. Ten eerste, neem markten als Italië en Spanje waar de 1 Serie een aandeel van 20, 30, 40 procent heeft in sommige regio’s. […] De 1 Serie is in het bijzonder belangrijk voor jonge kopers. Als je het merk jong wilt houden, als je klanten wilt ontwikkelen binnenin het portfolio, dan is de 1 Serie erg belangrijk”, zegt Körber. Hij bedoelt hiermee dat jonge klanten die nu in een 1 Serie stappen hopelijk voor het merk als volgende auto weer een BMW zullen nemen.

Volgens de BMW-productverantwoordelijke is de 1 Serie ook een goede oefening voor het merk: ”Je moet uitgedaagd blijven en dat is hetzelfde verhaal met MINI. Veel eigenschappen op het gebied van ”hoe flexibel ben je” en ”hoe kostenefficiënt ben je” win je door mee te doen in het kleine auto segment. Door je terug te trekken uit het kleine auto segment loop je weg van de uitdaging om de meest kostenefficiënte speler te zijn.” Een kleine sneer naar Merc en Audi?

1 Serie met verschillende aandrijflijnen

De verwachting is dat de volgende generatie van de 1 Serie als EV en als benzineauto wordt aangeboden. Dat moet het autootje een beetje betaalbaar houden. Maar eerst is het dus tijd voor de X3 en 3 Serie van de Neue Klasse.

Ook interessant!

  • BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
    BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
  • BMW trekt doek van Neue Klasse, hier is je nieuwe 3 Serie
    BMW trekt doek van Neue Klasse, hier is je nieuwe 3 Serie
  • Dit is hem: de elektrische BMW 3-Serie van de Neue Klasse!
  • Eerste BMW Neue Klasse rolt al van de band
    Eerste BMW Neue Klasse rolt al van de band

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Elektrisch, Neue-Klasse

Vorig bericht: « Hoera: de Renault 5 Turbo 3E is een succes!
Volgend bericht: Vier Koningsdag door de V8-limo van het Koninklijk Huis te kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. fisto zegt

    26 april 2025 om 10:06

    De 1-serie concurreert met de A-klasse en de A3 (C-segment), niet met de A1.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 april 2025 om 10:24

      Dat klopt maar zowel Mercedes als Audi schrappen hun kleinste model. En dat is waar het in die paragraaf om gaat.
      Audi heeft met de A3 natuurlijk enorm veel synergie voordelen met de Golf, Octavia etc. Dat heeft Mercedes niet en BMW alleen met MINI.

      Login om te reageren
      • fisto zegt

        26 april 2025 om 10:41

        Ik doel op de vermeende ‘sneer’ richting Audi die nergens op slaat. Zowel BMW als VAG blijven beide actief in B- en C-segment.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North