• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

UPDATED: De nieuwe BMW 1-serie

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 januari 2007 om 08:55 – 69 Reacties

BMW-1-serie-driedeurs


We toonden jullie vorige week al de eerste beelden van de facelift van de 1-serie en een plaatje van de nieuwe Sportshatch (3-deurs), maar nu is de 3-deurs officieel.
Uiteraard zijn de Beieren vol lof over hun nieuwe creatie, en dan met name over zijn sportieve kwaliteiten. Niet vreemd, want met auto’s als de Audi S3, de nieuwe Volvo C30 (T5) en een eventuele Seat Léon Cupra R begint het aardig druk te worden in het hot hatch-segment!

De snelste driedeurs één, de (265 pk) 130i, legt het sprintje naar de 100 in precies 6 seconden af, dat is een tiende tel minder dan zijn vijfdeurs broer. We wisten al dat de motoren een upgrade kregen, maar BMW heeft onze verwachtingen zelfs overtroffen. Zo levert de 120i in plaats van 150 pk nu 170 pk, en gaat de 118d van 122 pk naar 143 pk. De Sportshatch deelt de motoren uiteraard met de vijfdeurs, alleen wordt de 1.6-instapper (116i) in de driedeurs niet leverbaar.

Optisch verandert er het een en ander, en dan vooral aan het front van de 1-Serie. Geheel in overeenstemming met de nadruk op de sportiviteit is de dubbele nier-grille een stukje gegroeid en ligt de voorspoiler wat lager. Op de foto’s is verder te zien dat de ronde mistlampen plaats hebben gemaakt voor rechthoekige exemplaren in de bumper.

Ook qua technische slimmigheden heeft BMW niet stilgezeten, zo krijgt de 1-Serie onder andere het nieuwe Regenerative Braking System. Dit moet, samen met andere vondsten als Automatic Start-Stop function en Electric Power Steering, gecombineerd met banden met minder wrijving en een schakelindicator (!) voor brandstofbesparingen tot maar liefst 24% zorgen!

Opgesomd: meer power, minder gewicht en nog eens zuiniger ook. Wij wachten de eerste tests met ongeduld af!

BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-driedeurs
BMW-1-serie-vijfdeurs-facelift
BMW-1-serie-vijfdeurs-facelift
BMW-1-serie-vijfdeurs-facelift
BMW-1-serie-vijfdeurs-facelift
BMW-1-serie-vijfdeurs-facelift

Update: het Nederlandse persbericht, inclusief filmpjes:

München/Rijswijk. Tijdens de Salon van Genève maakt op 8 maart de nieuwe BMW 1 Serie zijn opwachting. Deze auto wordt gekenmerkt door een reeks nieuwe bijzonder efficiënte en tegelijk krachtige motoren. Bovendien wordt voor het eerst ook een driedeurs uitvoering geïntroduceerd, een model dat opvalt door een nog sportiever profiel en individuele zitplaatsen achter.

Cruciaal voor de dynamische rijeigenschappen, is de introductie van een aantal nieuwe, krachtige en toch efficiënte motoren. De BMW 118i (1.995 cc, 105 kW/143 pk, max. koppel 190 Nm) en BMW 120i (1.995 cc, 125 kW/170 pk, max. koppel 210 Nm) zijn de eerste BMW’s die voorzien zijn van de combinatie van unieke moderne technieken als High Precision directe injectie, een automatische Start/Stop-functie (motor slaat af bij stilstand en slaat weer aan bij wegrijden) en Brake Energy Regeneration (wrijvingswarmte ontstaan bij het remmen wordt gebruikt voor het boordnet). Al deze maatregelen hebben bij de nieuwe BMW 1 Serie geleid tot betere prestaties (tot bijna 14 procent meer vermogen) en een brandstofverbruik dat 10 tot 15 procent lager ligt dan bij het voorgaande model. De genoemde nieuwe benzinemotoren beschikken nu bovendien over een groen brandstofverbruikslabel.

Ook de dieselmotoren profiteren van deze moderne technieken. Mede dankzij moderne common rail inspuittechniek wordt een hoger prestatieniveau en een verbeterde brandstofefficiency behaald. De dieselreeks wordt aangevoerd door de BMW 120d, met onder de motorkap een 2,0 liter dieselmotor met een maximum vermogen van 130 kW/177 pk en een koppel van 350 Nm. De BMW 118d beschikt over dezelfde viercilinder krachtbron, in dit geval goed voor een vermogen van 105 kW/143 pk en een koppel van 300 Nm. Deze dieselmotoren leveren tot 17 procent meer vermogen, bij een tot 20 procent lager verbruik en beschikken standaard over een roetfilter. Deze motoren voldoen dan ook ruimschoots aan de emissie-eisen volgens de Euro 4-norm en worden door de Nederlandse overheid beloond met een groen B label.

Naast deze belangrijke wijzigingen aan de modelreeks wordt de nieuwe BMW 1 Serie gekenmerkt door een smaakvol gewijzigd exterieur en een sterk verbeterd interieurconcept. Aan de buitenzijde is de nieuwe BMW 1 Serie onder meer herkenbaar aan nieuwe koplampen en achterlichten, de grotere niervormige BMW-grille, een bredere luchtinlaat in de voorspoiler en een nieuw sportief, horizontaal lijnenspel op dorpels en bumpers.

Ook het interieur van de nieuwe BMW 1 Serie bevestigt zijn premiumuitstraling op het gebied van veiligheid en comfort, met een standaarduitrusting en opties die tot dusver voorbehouden waren aan hogere segmenten. Zo kan de BMW 1 Serie nu ook beschikken over Active Front Steering, adaptieve bi-xenon bochtverlichting met BMW typische coronaringen en een universele USB-aansluiting voor MP3-spelers.

Met deze op de toekomst gerichte aanpassingen doet deze unieke en enige compacte auto met achterwielaandrijving opnieuw van zich spreken. Met de nieuwe generatie kan het succes van de BMW 1 Serie, waarvan er in Nederland al ruim 8.000 en wereldwijd ruim 200.000 verkocht zijn, verder worden uitgebouwd, vanaf nu ook in de Verenigde Staten van Amerika.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Video

Vorig bericht: « Verkoopbrochure Mercedes C-klasse gelekt
Volgend bericht: TVR Typhoon impressies »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carfreak (BMW 320i) zegt

    16 januari 2007 om 09:14

    De eerste 1 serie dat ik mooi vind, is duidelijk een verbetering !!!

    Login om te reageren
  2. Lappy zegt

    16 januari 2007 om 09:23

    Blijft een ongelofelijk lelijk auto!

    Doe eens mooi stylen dat kreng.

    Login om te reageren
  3. Seb zegt

    16 januari 2007 om 09:28

    Mooi gedacht

    kleine aanpassingen maar hebben ze weer eens goed voor elkaar

    Login om te reageren
  4. corne zegt

    16 januari 2007 om 09:34

    Het is nog steeds een lelijke auto, met zo’n rare achterkant.

    Login om te reageren
  5. JANUS zegt

    16 januari 2007 om 10:03

    IETSJES beter maar blijft een lelijke bak !

    Login om te reageren
  6. alexmo zegt

    16 januari 2007 om 10:11

    Prachtigen bak

    Zot die motoren respect

    Login om te reageren
  7. PigPen zegt

    16 januari 2007 om 10:11

    Voor dat geld en dan zo’n auto… je bent echt achterlijk als je deze auto koopt!

    Login om te reageren
  8. bramwillemse zegt

    16 januari 2007 om 10:25

    De 3-deurs is zoals al eerder gezegd stukken beter! Net wat frisser en visueel lichter. Leuk autootje :)

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    16 januari 2007 om 10:25

    nou ik zie meer verandering dan bij de 5 serie :P maar schokkend is het wederom niet…

    nieuwe voorbumper en achterlichten vind ik wel een verbetering. zowiezo vind ik dat bmw goed gekozen heeft voor de nieuwe achterlichten op alle wagens… die horizontale balkjes vind ik wel wat hebben.

    jammer dat er nog steeds zo’n grote deuk in de zijkant zit en de raampjes zo klein zijn :P

    Login om te reageren
  10. JH zegt

    16 januari 2007 om 10:28

    Het is jammer dat ze de driedeurs niet iets anders vormgegeven hebben gegeven t.o.v. de vijfdeurs. Natuurlijk spaart BMW geld door dezelfde vorm van de zijruiten te gebruiken maar blijft jammer. De highlight van de zijkants zijn echt fantastisch…

    Login om te reageren
  11. christoff zegt

    16 januari 2007 om 10:36

    buiten de motoren is er niets mooi aan de 1 serie. voor hij mooi wordt zal hij helemaal van 0 moeten beginnen.

    Login om te reageren
  12. Marex zegt

    16 januari 2007 om 10:43

    Voorkant vind ik als bmw liefhebber wel mooi, maar de achterkant blijft lelijk. Soms zie je een 1-serie op de rijden met sportpakket in het zwart Xenon enz. dan ziet deze er zeker dik uit,behalve achterkant dan. Vind deze auto inderdaad iets te duur, ik koop liever een 2e handse e46 coupé met M-Pakket :P

    Login om te reageren
  13. Kenitri zegt

    16 januari 2007 om 11:03

    Kijk nou alsjeblieft naar de dorppels van de 4 deurs, lijkt wel of iemand van 1000 kilo is gaan zitten waardoor de dorpel naar beneden is gezakt shitttt!!!!

    En die 3 deurs is ook hopeloos.
    ze konden met dat staal wat ze hebben gebruikt voor deze 1 serie beter recyclen en een bmw 6 serie van maken. ;)

    Login om te reageren
  14. Nico zegt

    16 januari 2007 om 11:14

    Amai zoveel pk standaard! Mooi is hij inderdaad niet, maar hij rijdt zo zalig!

    Login om te reageren
  15. Sandro zegt

    16 januari 2007 om 12:41

    Mooi in het zwart.

    Login om te reageren
  16. fout zegt

    16 januari 2007 om 12:57

    vind het toch maar belachelijk, mensen die van de één 3-deurs zeggen “een ongelofelijk (bedoelen waarsch ‘ongelooflijk’) lelijke auto”, zonder meer , dit zijn waarsch de mensen die zich zélfs dit niet kunnen permiteren.
    Alleszins, ik vind zo’n 130i 3-deurs zoals bovenaan afgebeeld wel een héél leuke auto.

    Login om te reageren
  17. Rick zegt

    16 januari 2007 om 13:05

    @ fout

    “dit zijn waarsch de mensen die zich zélfs dit niet kunnen permiteren.” Beetje kort door de bocht vind je niet? Kijk eens hoeveel mensen hem wel en niet mooi vinden, als het zou een uitzondering was die deze auto niet mooi vind, oke, maar dat je zegt dat ze deze auto niet kunnen permiteren en er dan dus maar op af gaan geven is wel echt een hele aparte gedachte. De 1 serie is het goedkoopste model van bmw geloof ik, dus ik denk dat de groep waar jij op doelt hem gewoon echt niet mooi vind :).

    Login om te reageren
  18. iceman zegt

    16 januari 2007 om 13:29

    ik vind het nieuwe model beter en mooier dan het oude 5 deurs model ,3 deurs staat de nieuwe een serie gewoon beter .

    Login om te reageren
  19. smoke zegt

    16 januari 2007 om 13:34

    @fout
    je bedoelt waarschijnlijk permitteren? :-)

    Login om te reageren
  20. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 13:43

    het blijft een leleijke auto, hoe goed de rij eigenschappen ook mogen zijn. van schuin achter lijkt hij op een ingedeukte alfa 147, en van voren zie ik een ‘blij gezicht’…. ik hou meer van agressief ogende fronten.

    Login om te reageren
  21. Rossi zegt

    16 januari 2007 om 14:01

    De achterkant vind ik minder mooi geworden…. Kan ook aan de kleur liggen hoor!

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    16 januari 2007 om 14:34

    Zeker een leuke en mooie auto. En zoals altijd weer een BMW erbij die heerlijk rijdt en de maatstaf weer hoger legt.

    Login om te reageren
  23. Deon zegt

    16 januari 2007 om 14:45

    @ fout
    En je bedoelt waarschijnlijk “een BMW 120i 3 deurs” ;)

    Login om te reageren
  24. HOTHATCHdotNL zegt

    16 januari 2007 om 14:59

    Volgens mij staat de naam Sportshatch voor zowel de 3 als de 5 deurs.

    Ik vind de 1 serie er goed op vooruit gegaan. Voor mij graag een witte 3 deurs 130i met M Sportpakket, en een zwart stofje van binnen

    Login om te reageren
  25. Jappy zegt

    16 januari 2007 om 15:38

    hm, ziet er best mooi uit! grappig dat er geen geluid bij het eerste filmpje gedaan is!

    Login om te reageren
  26. Z-Rider zegt

    16 januari 2007 om 15:42

    @ SLK55AMG:

    “ik hou meer van agressief ogende fronten.”

    en jij rijd een slk…… is *kuch* lekker agressief ogende auto joh…… :)

    Nee weer even on topic. Het is een leuke auto, maar de optische veranderingen doen me weinig. De motorische vernaderingen daarintegen wel :)

    Login om te reageren
  27. Ivo zegt

    16 januari 2007 om 15:59

    @ Rick:

    Kijk eens hoe goed hij wereldwijd verkocht wordt!!! Ik denk dat de meeste mensen het wel een mooie auto vinden en ik bespeur op dit forum een hoog afgunstniveau.

    Dus ‘fout’ heeft een punt.

    Mijn standpunt: Leuke auto, rijdt het beste in z’n klasse, mooi gerestyled, meest innovatieve motoren.

    Login om te reageren
  28. Loe zegt

    16 januari 2007 om 16:03

    komt er eigenlijk ook een 130d??

    Login om te reageren
  29. HOTHATCHdotNL zegt

    16 januari 2007 om 16:04

    @Ivo

    Dat hij je voorkeur geniet qua rij-eigenschappen ok, dat doet hij mij ook namelijk….maar om nu gelijk te stellen dat hij het beste in zijn klasse rijdt…..

    Login om te reageren
  30. Z-Rider zegt

    16 januari 2007 om 16:05

    ow oeps een klein tik foutje

    *veranderingen

    Login om te reageren
  31. Jappy zegt

    16 januari 2007 om 16:15

    @ Ivo: ik denk ook niet dat hij het best in zn klasse rijdt.

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    16 januari 2007 om 16:15

    @Z-Rider
    Je hebt een goeie punt!

    Login om te reageren
  33. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 16:20

    @ Z-rider

    Je hebt gelijk, dat de geone slk niet agressief oogt, maar de slk amg, ziet er toch behoorlijk agressief uit als je het mij vraagt.
    oké hij kijkt niet zo boos als bijvoorbeeld de nieuwe 3 coupe of een brera, maar dat hoeft van mij ook weer niet. Mensen moeten het gevoel krijgen van ‘wow, wat komt daar aan! snel aan de kant.’ als ze in hun linker spiegel kijken. en ik denk niet dat dat zo snel bij de 1-serie zal gebeuren. dit in tegenstelling tot mijn slk (of de 3 coupe, of de brera enzv…).

    Login om te reageren
  34. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 16:24

    o ja, hier nog wat interieur foto’s met beide voorstoelen wel erg ver naar voren:

    Login om te reageren
  35. MichAel zegt

    16 januari 2007 om 16:26

    Ergens heeft deze BMW wel iets maar zijn imago van ‘hangbuikzwijntje’ zal hij nooit meer verliezen denk ik… zelfs niet na de facelift.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    16 januari 2007 om 16:49

    Prachtig interieur, die nieuwe 1-serie 3deurs. Wat me ook opviel is dat de ramen van de deuren geen frame eromheen hebben netals de 3-Coupe. Dat is toch iets speciaals. Zou je niet snel zeggen van de concurrentie.

    Login om te reageren
  37. Jurrian zegt

    16 januari 2007 om 17:20

    Ik vind de 1 serie een beetje de E30 opvolger. qua formaat enzo. nu alleen nog een echte hardcore sportieve M verzie met bruut uitgeklopte wielkassen en een hoogrevvende motor.

    Wat betreft kopen van de 1 serie is hij indd wat aan de dure kant. Maar qua lease is het echt een koopje.

    Login om te reageren
  38. fout zegt

    16 januari 2007 om 17:54

    @ Rick
    eum whatever, mijn gedachte is dat dergelijke commentaren vaak gebaseerd zijn op frustratie, en ja er zijn heel veel mensen die zich geen 1-serie kunnen ‘permitteren’ ook al is het ‘de goedkoopste bmw’ :d
    @ Deon
    Nee, ik bedoelde een 130i 3-deurs, zoals daar afgebeeld (wit, met die velgen) vind ik een heel leuke auto.

    Login om te reageren
  39. martin zegt

    16 januari 2007 om 17:57

    een woord is denk ik genoeg maar waarschijnlijk zullen het meer woorden worden.
    lelijk
    en wat is er verandert sinds de vorige??
    heej ik heb wat gevonden.. de achterkant is iets anders
    en nog steeds lijkt het of er een duitse monteur van bmw op de dorpel is gaan staan…

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    16 januari 2007 om 18:22

    Leukste auto van het segment.

    Golf en A3 zijn gewoon saaie bakken. Dit onderscheid zich in positieve zin. En de C30………héél misschien

    Login om te reageren
  41. stefan zegt

    16 januari 2007 om 18:35

    Nee sorry dit is niet de leukste auto in de segment dat is de honda civic die ziet er tenminste nog spannend uit voorall in de type r uitvoering.Ik had ook nog een video gezien van bestmotoring,type r tegen 130i de bmw had geen kans hij is gewoon te zwaar.

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    16 januari 2007 om 18:38

    Bij eerdere foto’s kwam het naar mij niet over, maar ik vind de facelift toch een verbetering, en de driedeurs blijkt er toch een stuk beter uit te zien dan de vijfdeurs. Waarom ze de 1.6-instapper niet in de driedeurs leveren is mij een raadsel. Het zal wel zijn voor een sportief imago of zo (dus niet boeiend). Maar in het segment luxe-compacte-middenklassers heb ik toch liever een A3.

    Login om te reageren
  43. volvoman zegt

    16 januari 2007 om 18:40

    Nummerplaat van eerste zegt het goed bedenkelijk… Mmmja…

    C30 rocks

    Login om te reageren
  44. smaakversterker zegt

    16 januari 2007 om 18:41

    204pk 2.0td zal de max worden.

    Login om te reageren
  45. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 18:42

    @CSL

    Het interieur is inderdaad erg mooi (in deze luxe uitvoering zeker). en die stijlloze deuren is geeft de auto toch wat extra’s. al die mooie details in combinatie met het prachtige interieur en de achterwielaandrijving, hebben mijn mening over deze auto toch veranderd, maar toch blijf ik het zonde vinden van dat ‘ingedeukte’ extrieur en de te krappe achterbank.

    Login om te reageren
  46. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 18:45

    @volvoman

    scherp! zou dit een hint zijn naar de geruchten over de M1?

    Login om te reageren
  47. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 18:45

    …….en ja ik weet het, BMW wil die naam niet gebreuken vanwege de historische M1 sportwagen

    Login om te reageren
  48. tdj zegt

    16 januari 2007 om 18:57

    @Rik dos. Come on, je moet toch kunnen toegeven dat de A3 echt vele male mooier is.

    En de C30 is echt mooi ja! Van voren.. van achter is de C30 echt hideous..

    Doe mij maar een A3 2.0T s-line quattro over any 1-serie.

    Login om te reageren
  49. Jordey zegt

    16 januari 2007 om 19:00

    nog steeds lelijk maartoch
    dees zou wel iets beter zijn als ie kwam maar dan kocht ik m alsnog niet als ik het geld had.

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    16 januari 2007 om 19:15

    @slk55 amg

    De ‘ingedeukte’ extrieur is allang in man.
    Had je de Alfa 166(niet de eerste lelijke versie) gezien. Ik vind het dus wel mooi.
    Ik vind de 3 deurs nu toch de leukste sportiefste Hatch.

    Login om te reageren
  51. volvoman zegt

    16 januari 2007 om 19:56

    @slk55 amg

    Kan wel: “Komt er een M? JA” ;-)
    Zou wel vet kunnen worden, maar dan moet er een C30 T5 R komen ook… Daar nog niets over gehoord?

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    16 januari 2007 om 20:04

    de auto is te duur in verhouding met de concurrentie en verder echt erg druk qua lijnen. met rare proporties en in mijn ogen dus spuuglelijk. Bij dit uiterlijk doet de prijs niet ter zake. Ik wil gewoon niet zo’n lelijke auto!

    Login om te reageren
  53. slk zegt

    16 januari 2007 om 20:07

    Nog steeds een lelijk hok. Poormans bmw. Geef mij maar een c30. Dat is gewoon een dikke auto.

    Login om te reageren
  54. luwek zegt

    16 januari 2007 om 21:08

    doe mij de volvo maar=)

    Login om te reageren
  55. Rick dos zegt

    16 januari 2007 om 22:00

    @tdj

    Nee, de A3 vind ik echt de saaiste van allemaal, dan nog liever de Golf! Er zit totaal niks spannends in het design.

    Over de C30 daar dacht ik hetzelfde over als jij. Totdat ik dat ding bij de Volvo dealer zag staan in het zwart. Kan niet anders zeggen dan dat ie er mooi uitziet.

    Begrijp me niet verkeerd hoor, der einser is ook niet de mooiste auto op aarde. Maar als ik naar de concurrentie kijk (en sorry ik zie een Civic niet als concurrent) dan vind ik dit er veel beter uitzien.

    Als je me vraagt zou je zo´n auto kopen? Dan zou ik zeggen: “Ben je gek ofzo?” ;)

    Login om te reageren
  56. slk55 amg zegt

    16 januari 2007 om 23:13

    @ CSL

    aha! het ‘indeuk ontwerp’ is dus achterhaald. ;)

    @volvoman

    nee, ik heb niks over een eventuele C30 R gehoord…. maar van mij mag hij er komen.

    Login om te reageren
  57. Euphoric zegt

    17 januari 2007 om 10:11

    Haha ze promoten hem ook in het wit….Terugboxen tegen de Audi S3?? Wel grappig. Als men de A3 saai vindt dan is deze beamer ook gewoon saai.

    Login om te reageren
  58. Joostje zegt

    17 januari 2007 om 19:49

    blijft een vrouwen autotje.

    Login om te reageren
  59. Bayerische Motoren zegt

    17 januari 2007 om 21:01

    @tdj

    mag de 1 serie dan nog lelijk zijn voor de meeste op deze blog, en dan?
    Golf en A3 zijn auto´s met een klassieke styling uit de jaren 9O.
    Mooier?
    En vallen de verkoopscijfers volgens sommige tegen, elke verkochte 1 serie is misschien een klant van A3 of Golf minder.
    Ja, nu kunnen de mensen kiezen tussen modern en jaren 90.

    Login om te reageren
  60. Rick zegt

    18 januari 2007 om 09:55

    @ Bayerische Motoren

    Dat is natuurlijk wel het van de goeie kant bekijken he, ik bedoel elke auto die geen bmw is is weer een auto minder voor bmw, nog nooit van drogredenen gehoord? Dat styling verhaaltje uit je jaren 90, ga ik niet eens op in, laat ik het zo zeggen geloof je dat zelf..?!

    Login om te reageren
  61. Kobey zegt

    18 januari 2007 om 11:43

    De BMW 130i is al geen kinderachtige auto, maar sommige liefhebbers smachten nog steeds naar meer vermogen dan de 265 pk van dit model. Een Amerikaanse BMW-official heeft onlangs bevestigd dat de pk-honger van deze mensen binnenkort gestild gaat worden.

    Tegenover een Amerikaans tijdschrift heeft een BMW-medewerker verklaard dat er een BMW 135i komt. De auto, die alleen als driedeurs komt, krijgt dezelfde 3,0-liter twin-turbo benzinemotor onder de kap als de BMW 335i. Met een vermogen van 306 pk heeft de motor voldoende in huis om de 135i tot de snelste auto in de compacte klasse te kronen.
    Het nieuws kwam naar buiten bij een evenement van BMW USA, waar de komst van de BMW 1-serie naar de Verenigde Staten definitief werd bevestigd. Daar zal BMW de auto voorlopig alleen met zescilindermotoren leveren.
    Volgens de Amerikanen zal de 135i begin 2008 op de markt komen. Reken voor Nederland op prijzen rond de 50.000 euro.

    Login om te reageren
  62. HOTHATCHdotNL zegt

    18 januari 2007 om 13:15

    Kijk, het wordt steeds mooier in hot hatch land……135i met 305 pk en 400Nm….mjammie

    Login om te reageren
  63. CSL zegt

    18 januari 2007 om 15:56

    @Kobey
    Dat klopt!
    http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5855&cache=no

    De 135i wordt een beest. En aangezien de auto makkelijk over de 400pk te tunnen is zal het een ultieme Hatchback worden.

    Login om te reageren
  64. Bayerische Motoren zegt

    18 januari 2007 om 17:48

    @Rick

    bedoel gewoon dat met de komst van de 1serie het voor sommige mensen mogelijk wordt of blijf BMW te rijden (lees betaalbaar).

    Ben dan ook overtuigd dat dit klanten kost aan de concurrentie.

    Wat het ontwerp van de 1serie betreft, je bent ervoor of tegen een middenweg is hier niet.
    Persoonlijk vond ik het vrij gewaagd van BMW om hier mee op de markt te komen.
    Een risico dat Audi niet neemt door het braaf en klassiek te houden (dit is niet beledigend bedoeld!), maw het zekere voor het onzekere.
    Weet je nog toen de Audi 100 en Ford Sierra uitkwamen?
    Aalglad gestroomlijnd voor hun tijd, gedurft en inderdaad veel verkocht.

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    20 januari 2007 om 16:28

    ik dacht dat ze het hangbuikzwijntjes effect gingen aanpakken met de restyle? Die rare kromme lijnen aan de onderkant vd auto doen het hele ontwerp geen goed. Maar goed ik vind het toch al een tamelijk kansloos ontwerp. Het is wel anders dan de meeste auto’s da’s waar, maar anders is niet altijd beter.

    Login om te reageren
  66. KYC zegt

    23 januari 2007 om 21:29

    die 1 serie….. het is en blijft een lelijk ding zeg…..

    Login om te reageren
  67. ken zegt

    31 januari 2007 om 15:57

    ik heb een bmw 1 en hij is gewoonweg super goed!!

    Login om te reageren
  68. ice zegt

    9 februari 2007 om 16:37

    Maar ik vind hem wel prijzig als je wat doorspaart heb je een 3 serie.

    Login om te reageren
  69. pieter zegt

    29 september 2007 om 22:19

    Ik snap niet dat veel mensen de 1-serie lelijk vinden. ik vindt m daarentegen juist een gaaf sportief bakkie!!! tenminste niet zo saai als als zo’n duffe VW Golf of een Audi A3.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North