Opel’s CEO rijdt in de tofste Opel ooit

Auteur: , 65 Reacties

CEO Karl-Thomas Neumann heeft een prima neus voor Opels erfgoed, zo blijkt.

Met de introductie van de nieuwe Astra bleek maar weer eens: volumemerken kunnen het zich niet meer permitteren om auto’s met het hart te bouwen. Niet gek ook, want met de hete adem van de accountant in je nek moet een model nu eenmaal scoren.

Begrijp ons niet verkeerd, nieuwe auto’s zijn natuurlijk niet per definitie lelijk. Hooguit saai of voorspelbaar vormgegeven. Gelukkig heeft Opel in het verleden ook meerdere malen laten zien lekkere auto’s te kunnen bouwen. Denk aan de oude GT en iets recenter aan de Speedster.

Nog een voorbeeld uit den ouden doosch is deze 347 Diplomat A V8 Coupé. Van 1965 tot en met 1967 werden er 347 van gebouwd, allemaal voorzien van een 5.4-liter Small Block V8. Neumann rijdt in het >laatst gebouwde exemplaar, dat is gespoten in een geweldige kleur groen. Wij vinden ‘m gaaf en zeker weten CEO-waardig.

UPDATE: de betreffende Diplomat blijkt een Nederlands verleden te hebben, zie de foto hieronder. De auto is recent pas verkocht aan Karl-Thomas Neumann en is afkomstig uit dezelfde collectie als de gloednieuwe Monza en de Manta met 96 km op de teller.

Opel Diplomat



65 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Heerlijke bak! Dat afzichtelijke blauwe bandje van z’n Apple watch is dan weer wat minder..
@TimoBac: past bij zijn blauwe ogen..
@TimoBac: Valt in zijn geheel uit de toon, een breitling oid staat toch veel beter? Zeker bij een maatpak..
@frietjemet:
Gewoon een blauwe TAG Heuer Monaco nemen. Staat overal bij. Zelfs bij mijn lease-Megane :-)
@TimoBac: baas!
Kijk, dan ben je pas echt een BAAS.
Dit is wel even wat anders dan een megalomane Passat voor jezelf laten ontwerpen en de klanten daar voor op laten draaien door een te duur inferieur product te leveren.😎
@jrk68: inferieur? De Pheaton? Kom op zeg.
@mennok:
Lees het nog eens maar dan aandachtig.
Dan lees je dat ik dat dus NIET beweer nog suggereer.
@jrk68: eensch…hoewel;

Gezien het productieaantal was deze Diplomat toentertijd ook vooral een prestige object. Dus als we even net doen alsof we over circa 30-40 jaar van de groenen nog benzine mogen tanken en van de betuttelaars nog achter het stuur mogen kruipen van auto’s die je zelf moet besturen zou de CEO van VW op dat moment deze exercitie kunnen overdoen met…jawel…de Phaeton.
Eindbaas…
Je moet wat als CEO. Ik zou als baas ook liever niet in een moderne Opel rondrijden.
@trustmeiamanengineer: want???
@406_v6: Saai spul. Of je moet een Corsa OPC nemen.
@trustmeiamanengineer: toch niet saaier dan de gemiddelde Volkswagen, Ford of Peugeot?
@trustmeiamanengineer: Er zijn er gelukkig genoeg om uit te kiezen, dat heb je bij sommige andere merken niet.
@406_v6: het is een Opel. Voor veel mensen met een plaat voor hun kop een groot probleem.
@ej20g: Yup, vaak een plaat met vag logo’s er op….
@406_v6: Opel..

Das.. Zegt genoeg
@lamborgfan: 1000x liever een Opel dan zo’n olieboot uit de VAG groep….
@406_v6:

Opel Vectra 16 klepper ecotec van mijn vader, distributieriem 1 knak na 50 en 2e na 15 duizend k, opel man voor het leven was hij. Geen coulance de 2e keer (1e keer gebeurde gelukkig voor ze in dld) 2e keer had hij zich vanaf onderaan de snelweg afslag tot de plaatselijke opel dealer laten vervoeren door de anwb, was zelfs maar een paar honderd meter. Opel wilde van niks weten, want hij had de opel afsleepdienst niet gebeld.

Hou toch op met dat misselijkmakende oliebootgeblaat van je (het was de 1e keer al op zijn hoogst licht vermakelijk) 1000 keer liever dit ?!? 1000 ook maar liefst.
@siepie: op je pikkie getrapt?? Heb met plezier en zonder problemen met Opela gereden, de vag’s die ik beroepsmatig reed waren allen bagger; Passat Variant, koppeling zo zwaar dat je na een kwartier stadsverkeer of file rijden steevast kramp in je been had, oplossing VW … die was er niet. T3 continue problemen met de koppakking, golf wil ik niet eens benoemen, zo slecht daar wil m’n kat niet eens in schijten.

Kadett’s, Ascona, Monza, Omega, Insignia…. allen probleemloos.
@406_v6: Je zou er goed aan doen niet zo overdreven en opiniërend te reageren imho, en laat de beledigingen ook maar meteen achterwege. Zelf 11 jaar een Polo 1.4 tdi gereden overigens die nooit een drupje olie behoefde (27.000k één keer per jaar oliebeurt) olieboot?!. Blijkbaar zijn persoonlijke ervaringen voor jou genoeg om flink te generaliseren. Dat jij nooit problemen hebt gehad met Opel is prima, zelf sta ik niet eens negatief tov het merk, prijs/kwaliteit is best in orde. Maar Opel is niks beter in kwaliteit dan VAG volgens mij en als er stront aan de knikker is (redelijk slechte eerste generatie ecotec 16 kleppers) dan laten ze je net zo lelijk zitten als veel andere merken, dat is dan weer mijn persoonlijke ervaring. Gelukkig reed jij in die tijd een 406, mazzelpik(ie?)
@lamborgfan:
Ja maak hem maar af, het was vroeger inderdaad “Opel das auto”,
tot een ander niet bijster origineel merk er met hun slogan vandoor ging.
Ik zie het iets positiever, toen dit bij Opel van de band liep was dat andere clubje nog druk in de weer met kevertjes en hun afgeleiden of met de machtige DKW tweetakten.😁
Deze Opel was laatst bij Grip rtl, ze lieten (en reden) hun (nu iets mindere) geheime verzameling zien waaronder deze schitterende Opel, jammer dat het KAD trio verdwenen is, stuk voor stuk Duitse porno voor het oog
Ik had verwacht dat hij in een insignia opc zou rijden laat overigens maar de Duitse porno grappen maar komen
Ook goeie reclame voor Opel als je veel liever in een model van de jaren 60 rijdt dan met een nieuwe…
En gij geleuf da? Wat een onzin. Dit heet een PR doromomentje. Misschien heeft ie m. Misschien ook niet. Maar hij rijdt hier zelden of nooit in.
@mobieler: Helemaal mee eens, PR stuntje, ik heb deze Opel inmiddels op 3 oldtimer beurzen in Duitsland gezien, overigens wel sympathiek om je roots niet te verloochenen.
@toniominestrone: hoezo sympathiek? Opel heeft het moeilijk en je hebt een CEO die loopt uit te stralen “vroeger was alles beter”. Precies wat het merk niet nodig heeft. Als ik lid van de raad van toezicht was zou ik deze PR flater zo ernstig opnemen dat ik hem naar huis zou sturen.
@mashell: Tuurlijk, nu weer ff terug aan de afwas, je vrouwtje staat te wachten in de keuken.
Dit is Diplomat A, de eerste die sprekend leek op de Admiral, dit waren niet zo van die succesnummers, al kreeg je een heleboel Opel voor je geld !

En leuk om weer eens een autogek aan het roer te zien, er zijn al genoeg accountants die de autowereld verzieken met hun schaalvergroting en kostendrukkende operaties !

Hier trouwens de ‘gewone’, een kloeke vier-deurs !
Die coupé is echt een hele zeldzame wagen en werd volgens mijn niet in Nederland geleverd destijds :


http://www.ex-gm.be/History/1960-1969/agp.17.jpg
@desjonnies: gezien het ontbreken van (veel) chroom is dit niet een Kapitaen of een Admiral ipv een Diplomaat?
@desjonnies: zie de update in het artikel, blijkbaar is de oorsprong Nederlands!
Zegt toch wel wat dat zelfs de CEO niet in een nieuwe Opel rijdt..
Wat een gave wagen! Een tijd geleden nog een gave Admiral B gespot. Dingen zijn haast uitgestorven.
@toyotafortuner: overigens @mauritsh: ik lees (via wiki of course) dat de Admiral een kleinere V8 had. Een 4.6
@toyotafortuner: klopt, maar dit is de Admiral Coupé. Iets verder naar beneden scrollen op dezelfde wiki ;)
@mauritsh: ah ja. Eten en lezen gaat moeilijk samen hier.
@toyotafortuner:
nee zes in lijn van 2800cc, de motor die -volgens mij- ook in een Rekord werd gebruikt die Commodore heette en je had een Commodore GS en een GS/E met, Jawel benzine injectie !
@desjonnies: Klopt, de Admiral had een 2,8 liter zes in lijn, mét en zonder injectie overigens. De Diplomat werd als limousine in 1e instantie met de 190 PK 4,6L V8 uitgerust, de coupe kreeg direct de 5,4L versie.

Overigens waren deze V8’s niet bar “vollgas fest”, koelingsproblemen bij langdurige hoge snelheden waren een serieus issue. Dit is heden tendage op te lossen door in de US of A wat betere componenten voor deze motor aan te schaffen, daarmee behoort dit probleem tot het verleden.
low rider!!! deze man is gangsta!!!!
Geweldig! Eerste lekkere Duitse porno
Deze man heeft het begrepen.
Als classic Opel-liefhebber ben ik dan ook stikjaloers.
Waar is de tijd gebleven Opel?
Van Diplomat naar Insignia…
Tsja z’n collega’s, de eindbazen bij VW, Daimler-Benz en BMW hebben allemaal keuze zat als ze een dienstauto met 8 cyclinders of meer zoeken… Maar wel een hele fraaie auto hoor!
@potver7: Ja, maar dat komt ook omdat hij niet de echte eindbaas van Opel is, want dat is natuurlijk uiteindelijk de eindbaas van GM…en die heeft de V8-en dan weer wel voor het uitzoeken.
Ik heb niets met Opel maar dit is de uitzondering op de regel. Wat een bazenbak (letterlijk en figuurlijk)!
Bazenbak!
Leuk zo’n oud wrak.
Opel diplomat+Apple bandje=El Capitan?
Zonder dollen is dit een heel leuke auto voor de verzameling.Ook zijn “kleinere” broertje de Opel Admiral.Ik heb er vroeger vaak in gereden, die kwam bestwel goed vooruit als je de kickdown aan gooide.
Toch jammer dat die Omega met small block V8 er uiteindelijk nooit gekomen is…
@jaapiyo:

Die was helaas ook niet vollgasfest.
@carmasterr:
Was het niet de bedoeling om die te voorzien de aandrijflijn van de Corvette?
@jrk68:

Dat klopt ja, die versie had de LT1 uit de toenmalige Corvette en Impala SS onder de kap met rond de 300 Detroitse paarden. Er staan nog wat prototypes (ook als Caravan) in Opels lock-up. In het Youtube- filmpje van GRIP over die locatie is een Omega V8 te zien die een vooroorlogse racer aansleept.
@jaapiyo: wie geeft om V8 als er een lotus omega bestaat?
Die grote Opels van vroeger daar was toch weinig Opel aan? Ze waren alle gebaseerd op hun Amerikaanse zusjes en dacht dat deze gebaseerd was op de Chevelle.

Correct me if i’m wrong…
@potjak:

You’re wrong.
De KAD-familie was gewoon in het toenmalige West-Duitsland ontworpen en de 2.6 en 2.8 I6 motoren waren ook in-house ontwerpen van Opel.
Alleen de V8-motoren en bijbehorende aandrijflijn waren rechtstreeks van Chevrolet overgenomen.
@carmasterr: thx!!!
@potjak: Carmaster heeft je al gecorrigeerd…. de KAD serie was inderdaad volledig in West-Duitsland ontworpen, al waren de “design” invloeden zeker Amerikaans.
@406_v6: thx!!! Wist ik niet :)
Dus de CEO heeft zoveel vertrouwen in de producten van z’n bedrijf dat ie maar een oud ding van stal haalt?

Vervang maar gauw die hele marketingafdeling, Herr Neumann, met die gasten ga je het niet redden…
Deze Opels waren de dweilen van de weg…………..
BMW’s Meergrun
Dat is nou mooi. CEO die gewoon in een oldtimer van zijn merk rijdt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).