
Een geniepige fotograaf heeft op slinkse wijze wat foto’s geschoten van de nieuwe BMW M5. Die zat weliswaar verstopt onder een boerka, maar door een fris briesje waaide die op zodat er meer te zien was dan BMW wilde.
En daarom kunnen we nu het achterwerk van de nieuwe M5 aan jullie laten zien. En een tweede foto toont ons ook nog eens welke velgen we straks kunnen verwachten. Het feit dat er onder de motorkap een dubbelgeblazen V8 komt te liggen met zo’n 580 pk hoef ik jullie uiteraard niet meer te vertellen. Wanneer BMW de nieuwe M5 gaat onthullen is nog niet bekend, maar het zou zomaar eens tijdens de autosalon van Geneve in maart volgend jaar kunnen zijn.
Meer fotomateriaal kan je HIER vinden.
ding lijkt sprekend op die andere Audi,s ..
lekker kontje……….
Link van de fotomateriaal is 1 M coupe..
Al met al.. Kan niet wachten! Beide spreken me aan. Vooral de 1M. Meer lol en plezier kan ik me niet voorstellen. Als die maar in DCT komt.. anders hoef ik hem niet.
De M5 wordt ook prachtig als je de huidige 5 serie bekijkt.
hopelijk zijn dit niet de standaard velgen!
Link van de fotomateriaal is 1 M coupe..
Al met al.. Kan niet wachten! Beide spreken me aan. Vooral de 1M. Meer lol en plezier kan ik me niet voorstellen. Als die maar in DCT komt.. anders hoef ik hem niet.
De M5 wordt ook prachtig als je de huidige 5 serie bekijkt.
@Rhyo: even alle foto’s goed bekijken ;) Er zijn 2 pagina’s en dan zal je zien dat de nieuwe M5 er redelijk vaak tussen zit…
Hardcore !
@majinstar: omdat?
Velgen vind ik wel iets weg hebben van de e39!
Maarja.. ik ben 16 jaar en zal de komende 100 niet zo’n beemer bezitten want tegen de tijd dat ik ooit een leasebak heb, tuffen we allemaal in onze 1.1 TFSI,multiair,blueefficency,greenline…. Gaap!:P
Link van de fotomateriaal is 1 M coupe.. Oh en een beetje M5.
Al met al.. Kan niet wachten! Beide spreken me aan. Vooral de 1M. Meer lol en plezier kan ik me niet voorstellen. Als die maar in DCT komt.. anders hoef ik hem niet.
De M5 wordt ook prachtig als je de huidige 5 serie bekijkt.
gaat hij überhaupt sneller zijn dat het vorige model?
@Jipp: de nieuwe M5 zal zo’n 70/80 meer hebben dan zijn voorganger en waarschijnlijk niet veel zwaarder zijn. Ga er dus maar vanuit dat hij sneller is ;)
@robbie: in praktijk zal hij dus iets sneller weg sprinten en hooguit zal de top 20 km/h hoger liggen, maar toch begrensd zijn op 250km/h? Achja in Nederland heb je toch niet veel aan zo’n ding. En aangezien de KM heffing toch nog langer niet komt is hij voorlopig ook nog veels te duur.
@Jipp: en speciaal voor de boomknuffelaars zal hij ongetwijfeld ook een stuk zuiniger zijn dan de M5 met V10. Goed nieuws toch ;)
@robbie: dus misschien iets minder bpm, want daar doelde ik op met de kilometer heffing, niet vanwege het milieu, maar vanwege het voordeel dat zulke auto’s dan drastisch goedkoper worden:P
@Jipp: oeps, laptop liep vast….
Hier loopt iets duchtig fout denk ik…
@Jipp: Ehm last van langzaam internet?? ;)
@Bumer: laptop bleef hangen.
die M velgen zien er weer beter uit kleur is alleen heel fout
Die nieuwe M5 geeft wel een indruk hoor. Zelfs Jipp stottert ervan. :D
Vraag me af of er ook een touring versie uitkomt. In elk geval de vorige versie deed een sprintje naar 100 in 4.7 sec. Ben benieuwd wat de specs van de nieuwe M Fünfer zullen zijn.
@majinstar:
Die touring komt er zeker niet. Bij de vorige M5 (e60/61) verkocht die versie nauwelijks. De belangrijkste markten (o.a. VS, Azie) moeten niks hebben van stations wagons. Wel jammer idd.
@BT52: In de VS wordt de M5 Touring niet verkocht. Geen verrassing dus dat die daar niet populair is ;)
Even wat cijfers mbt te vorige generatie M5:
Sedan: 19.523 (introductie: 2005)
Touring: 1.025 (introdictoe: 2007)
Verkopen per land:
VS: 8.800 (alleen sedan)
Duitsland: 1.647 (waarvan 302 Touring’s)
Groot Britannie & Ierland: 1.776 (waarvan 208 Touring’s)
Japan: 1.357 (alleen sedan)
Italie: 502 (waarvan 184 Touring’s)
In Europa is er dus zeker meer dan genoeg vraag naar de Touring. En aangezien Audi en Mercedes ook gewoon een snelle station bouwen (RS6, E63) zal BMW in Europa er waarschijnlijk niet aan kunnen ontkomen om van de F11 ook een M5 variant te maken.
@robbie: Wel even goed lezen. Ik beweer niet dat de Touring in de VS verkocht wordt, enkel dat stations ueberhaupt daar niet verkopen.
Ik hoop dat er een F11 M5 komt maar ik ben bang van niet. Als jouw cijfers kloppen dan is circa 5% van alle verkochte E60/61 M5’s een Touring. De investering in ontwikkelkosten lijkt dan niet gerechtvaardigd. Verder hoorde ik de mensen van de M divisie aan de Nurburgring pasgeleden vrij stellig beweren dat er geen Touring variant komt, met als argument wederom te weinig R.O.I.
@BT52: kijk ook naar de details, de touring is krap 3 jaar geleverd, de sedan 5 jaar.
Ziet er goed uit, is ook niet zo heel moeilijk als je nagaat hoe mooi de f10 5 is.
Alpina blau, lekkah!
we zien… 4 uitlaatpijpjes, (veel) te grote achterlichten en kampervelgen en dan gaan we al liggen te janken over al het moois dat bmw over ons uit gaat storten? beetje triest…
@willie:
essentiele details jongen ..
naar aanleiding daarvan kunnen we nu de exacte ringtijden bepalen ..
@lincoln: …zou knap zijn als het onder de 8 minuten uitkomt ! Ik schat dus 7:57:33…ofzo ;-)
@Megakix: zou nog veel knapper zijn als ze eens een model presenteerden waarvan je niet meteen twee teiltjes vol moet kotsen.
@Megakix: Lekker belangrijk die ring tijden..
@Megakix:
betekend dat dat straks de 130 haalt ??
Deze prachtige M5 gaat een klapper worden. Bruut geweld die de concurrentie weer zand gaat laten happen. ik wil meer foto’s zien zonder al die camouflage
@geertje: 1) Je weet helemaal nog niet of die mooi wordt. 2) Wanneer was de laatste M5 die beter was dan de concurrentie? Hele tijd geleden denk ik.
Fraaie wielen. Niet meer dat schreeuwerige van de uittredende M5.
Überhaupt denk ik dat deze M5 weer een M5 wordt zoals hij hoort: understated.
@willie: Smaken vershillen maar ik vind deze auto zeker niet verkeerd.
@willie
Je rijdt vast in een Golf TDI met VR6 badges en LEDjes voorin, M5 F10 met kampervelgen zul jij alleen maar in je dromen rijden! Van binnen ben je vast jaloers hater ;)
@Punk: das wel een heel nauwkeurige beschrijving van een droomauto, jouw droomauto?
Ik vind dat wel een mooi BMW-aandegrondzeil.
BMW’s zijn zooo fout goois/amsterdams. Plak er een Geely badge op en iedereen vindt het een monster.
@ronan: totdat je de centjes ervoor hebt en niet weet hoe snel je naar de BMW dealer moet rennen om d’r zelf een aan te schaffen.
-past niet helemaal bij het topic maar is ook 5 reeks toekomst:
Midden maart 2011 komt er ook een 4 cylinder 2.0 BI-turbo op de 5 reeks (F10/F11). Nog niet duidelijk of het dezelfde is als uit de 123d met 204 pk of een recent aangepaste (zoals de 530d 258pk gaat hebben itt huidige 245pk)
Niets nieuws gezien.. begrijp me goed, ik bedoel dat wat er al aan renderings bekend was.. Hij wordt inderdaad gewoon zo.
Vette bak! Kan niet wachten op de eerste rijtests e.d.
Ach met een vergelijkingstest is het toch weer zoals altijd: BMW, meest sportief en communicatief. Mercedes, meest comfortabel maar met meest brute motorgeluid. Audi, veilig en voorspelbaar rijgedrag. Laat geen echte steken vallen maar valt ook niet ergens echt in op..
@Atenza: het is maar of je de vergelijkingstesten leest: de laatste tussen de 3 merken: Mercedes is ondermaats vergeleken met de andere 2, bmw alleen leuker op een circuit en de rest wint audi een aantal quote’s: ‘met de audi durf je net een streepje harder te gaan’ of ‘het interieur van de audi is een klasse beter dan zijn tegenhangers’.
Qua bruutheid gaat de nieuwe M5 de RS6 en E AMG niet overtreffen. Qua rijgedrag moeten ze hun naam dan maar waar maken.
Niet bepaald scherp beeldmateriaal.. Ziet er veelbelovend uit, maar ik wacht geduldig op officieel beeldmateriaal :-)
@Rob
Ik geef je gelijk. De RS6 is gewoon bruter en stoerder. Deze M5..hmm ik weet het niet
De huidige 5-serie oogt niet echt stoer dus ze moeten flink wat uit de kast gaan halen.. andere koplampen zou al heel wat schelen. Laat maar snel een facelift komen..
deze komt niet voorbij de RS6. let op mijn woorden.
RS6 zal voor blijven qua pk en snelheid.