• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Ford C-Max

Auteur: autoblogger, gepost 5 december 2006 om 11:49 – 42 Reacties

Ford C-Max


Op de Bologna Motor Show laat Ford de nieuwe C-MAX zien. Yep, de C-Max! Geen Focus C-Max, een Focus is namelijk sooo 2005. Terwijl we weten dat het ondertussen al bijna 2007 is. En met de S-Max als Auto van het jaar 2007 moeten we allemaal aan de MPV.

Lekker met de kids in de C-Max. Rubberboot achterin, plus de ski’s, de uitklapbare hartman set, de opblaastent en de stoma van Lotte.

Anyway, voor een leek oogt de C-Max hetzelfde als de S-Max. Maar uiteraard is dat de schijn die bedriegt, de nieuwe C-Max heeft namelijk diverse frisse stylingelementen (Ford’s “kinetic design“) zoals herkenbare luchtinlaten, verticale mistlampen met high intensity discharge (HID) en ook de achterkant heeft een gewijzigde bumper met LED verlichting. En vergeet het panoramadak niet!

Verder heeft de C-Max een fris interieur gekregen met nieuwe materialen, niet slecht wat mij betreft (via motorauthority).

Ford C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

c-max, focus, Ford

Vorig bericht: « RUF RGT op basis van Porsche 964 en 997
Volgend bericht: Sinterklaas filedag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    5 december 2006 om 12:01

    Niet echt onderscheidend qua uiterlijk. Dan helpen die marketing termen ook niks. ‘Kinetic Design’. Pah!
    Het had net zo goed een Mazda of Opel kunnen zijn. Maar hey, wie ben ik…

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 12:05

    Ziet er zeker niet slecht uit! Alleen die achterkant………ik vind de S-Max dan toch veel geslaagrerer……geslaagnerer……geslaagder?!

    Login om te reageren
  3. Oul@ zegt

    5 december 2006 om 12:08

    Een collega heeft deze (Fcous) C-MAX S.
    Sportieve versie en ik moet je bekennen dat ik het een hele mooie auto vind.
    De spoilers lijken op die van de FOCUS ST en dat maakt hem best stoer.
    Ook het sportieve interieur doet wel……….

    Als deze dat ook krijgt ga ik hem nog meer waarderen.

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    5 december 2006 om 12:09

    Ik vind de C-Max zeker geen slechte auto hoor. Beetje ouwe lullen imago maar OK.
    Natuurlijk is de S-Max mooier maar heb je het prijsverschil al eens bekeken ?!
    Groot nadeel aan de C-Max (zoals bij vele auto’s) ik pas er niet in. Hoogte gaat nog wel maar mijn benen zitten in de weg. (Geen last van in de S-Max !!)

    @Oul@
    Ik heb mijn drankje bij me hoor !!

    Login om te reageren
  5. Oul@ zegt

    5 december 2006 om 12:14

    @Janus…
    Oh…ik was terug gegaan naar het vorige topic om je op te halen….
    Maarja, we zijn het dus allemaal eens dat deze auto weinig fout kan doen.

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    5 december 2006 om 12:16

    Yep, en ik blijf erbij dat Ford heerlijk rijdt ! (ook de C-max dus)

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 12:18

    Well goddamn! Now there´s a surprise! ;) :P

    Login om te reageren
  8. JANUS zegt

    5 december 2006 om 12:21

    What’s a surprise ?
    Dat ik Ford lekker vind rijden ?
    Is alleen maar erger geworden sinds ik geen Ford meer rijd !!
    Op 1 december heb ik de sleutel gekregen van mijn auto van de zaak. LAGUNA !
    (Heel verschil met mijn Mondeo hoor, maar ja. Ik klaag niet !!)

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 12:36

    @JANUS

    Gefeliciteerd kerel! ;)

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    5 december 2006 om 12:50

    @Janus: Laguna? Hmm pechhulp onder de speeddial ben ik bang…. Het rijdt wel lekker comfortabel (erg stabiel en solide weggedrag), maar de verhalen over de kwaliteit zijn puur horror….. ik hoop dat je meer geluk hebt dan de meeste Laguna rijders. Mijn leasebak voldoet in ieder geval helemaal aan de verwachtingen (helaas) dus ik rij regelmatig wat anders ;-)

    Login om te reageren
  11. JANUS zegt

    5 december 2006 om 12:57

    @Rick dos.
    Dank dank dank

    @wOoOdy.
    Aha. Een ervaringsdeskundige hoor ik.
    Ik weet het. Wij hebben op de zaak heel veel Renaults rijden en ik heb alle verhalen al gehoord. Van een Scenic die om de havenklap gewoon stil staat en niets meer doet (midden in de nacht met 2 kleine kinderen op de achterbank, zal je altijd zien !) tot en met een Vel Satis waarvan de turbo spontaan op hol slaat en niet meer reageert op de start/stop knop. Erg bemoedigend allemaal. Voorlopig valt het bij mij (na 4 dagen !!!) nog mee. Alleen mijn navigatie doet erg raar.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    5 december 2006 om 13:11

    Navigatie zal wel een update nodig hebben, gok ik. Ik rij zelf overigens geen Laguna, maar mijn broer wel en ik heb wat contacten in de autobranche die mij vertellen hoe erg het was (of nieuwe Laguna’s het beter doen weet ik niet) en daar schrik je best van af en toe. Stilvallen is overigens best zeldzaam, maar turbo’s, airco’s, electronica in het algemeen… het zijn niet direct sterke punten. Maar….. eerlijk is eerlijk, die Laguna van mijn broer rijdt erg goed en hij is niet echt ongelukkig met de auto, tis alleen behoorlijk duur soms. Bij het Nederlandse pleuresweer weet je de stabiliteit en de veiligheid wel zeer te waarderen. (Als mensen zich afvragen waarom iedereen van het gas gaat behalve de Laguna-rijders….. daarom dus)

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    5 december 2006 om 13:17

    Navigatie moet inderdaad gelijk al ge-update worden.
    Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen !

    Login om te reageren
  14. Bram zegt

    5 december 2006 om 13:44

    *gaap*

    Login om te reageren
  15. Laus zegt

    5 december 2006 om 13:45

    het blijft een bus. Maar dat is nou eenmaal het concept van dit soort dingen. En het verkoopt ook nog aardig. Jammer. Tijd voor innovatie, echte innovatie.

    Login om te reageren
  16. JANUS zegt

    5 december 2006 om 13:48

    @Bram.
    Sorry hoor. Ik wist niet dat we u verveelde !

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    5 december 2006 om 13:56

    ‘verveeldeN’ Janus! ;)

    Login om te reageren
  18. JANUS zegt

    5 december 2006 om 13:58

    @Klassiekerrally.
    Gelukkig. Eindelijk iemand die oplet !
    Af en toe gooi ik er een foutje tussendoor om te zien of we al zijn ingekakt of niet……. ;-)

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    5 december 2006 om 14:13

    Ik had je wel door hoor! :)

    Login om te reageren
  20. slk55 amg zegt

    5 december 2006 om 14:36

    mooie facelift! zeer geslaagd. veel beter dan dat oude hoekige model. Ford komt er – als het aan mij ligt – weer helemaal bovenop.

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    5 december 2006 om 14:38

    oja,

    @JANUS

    gefeliciteerd met je nieuwe auto! ik hoop voor je dat je dat jij wat meer geluk hebt met je renault dan je collega’s.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 14:43

    @slk55 amg

    Hoezo dan? Ga je voor Sinterklaas spelen en hun een cash-injectie geven dan?! ;) :P

    @Janus

    Ik ben ook nog niet ingekakt hoor!

    havenklap= haverklap!

    Login om te reageren
  23. JANUS zegt

    5 december 2006 om 14:49

    @slk55 amg.
    Dank je wel. Als ik problemen heb zal ik ze zeker HIER spuien.

    @Rick dos.
    LOL. ;-)

    Login om te reageren
  24. slk55 amg zegt

    5 december 2006 om 14:50

    @Rick dos

    lol :P

    nee, ik bedoelde natuurlijk dat ze het verdienen om met hun nieuwe gedurfde design richting er weer helemaal boven op te komen.

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 15:00

    @slk55 amg

    Ooohh bedoelde je dat! ;) :)

    Login om te reageren
  26. Ivo zegt

    5 december 2006 om 15:26

    @ Rick Dos

    Ford Europa draait als een tierelier. Het is Ford of North America die zeer slecht draait. Zij trekken zich op aan Ford Europa.

    Op diverse amerikaanse fora lees je ook dat veel Amerikanen willen dat onze Ford modellen ook daar geleverd zouden worden.

    Dat snap ik best.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 15:29

    @Ivo

    Het vervelende voor Ford Europa is, dat moeder Ford ziek is……

    Login om te reageren
  28. Barry330cd zegt

    5 december 2006 om 15:36

    Ook zieken worden weer beter Rick dos. Ford gaat er wel weer bovenop komen in de toekomst. Zekek met die succesvolle Europese Ford modellen.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 15:51

    @Barry330cd

    Ik mag hopen van wel, maar de geluiden die je hoort zijn niet positief. Je hebt eerder het idee dat het terminaal is.

    Login om te reageren
  30. Oul@ zegt

    5 december 2006 om 15:56

    @Ivo,
    Wel frappant dat zij onze auto’s willen maar dat wij hier in Europa hun modellen ook niet verkeerd vinden. Als ze er alleen nog voor zorgen dat de modellen wat Europeser rijden.

    Login om te reageren
  31. Carfreak zegt

    5 december 2006 om 17:23

    mensen wacht even, … het gaar hier over een ford dus => geen interesse

    Login om te reageren
  32. JANUS zegt

    5 december 2006 om 17:47

    @Carfreak.
    Waarom moeten wij dan even wachten ???

    Login om te reageren
  33. auto-maat zegt

    5 december 2006 om 18:47

    laat de voorkant nou net datgene zijn dat ik mis vind gaan bij deze versie…
    de hele auto is wat hoekig, en dan gooien ze er een touran voorkant op.
    nee ik vind bij de smax ook de koplampen het zwakste element

    Login om te reageren
  34. Topless zegt

    5 december 2006 om 21:28

    quote: “Een collega heeft deze (Fcous) C-MAX S. Sportieve versie”

    Ik vind het maar vreemd dat mensen met betrekking tot MPV’s het woord sportief gebruiken. Wanneer ik aan sportieve auto’s denk, zie ik toch iets anders voor me dan een 7 persoons busje, volgepropt met jengelende peuters. Zal wel het RTLautowereld effect zijn. Daar vinden ze ook iedere in Nederland leverbare auto sportief.

    Login om te reageren
  35. JANUS zegt

    5 december 2006 om 21:54

    @Topless.
    Het leven zit vol compromissen.
    Als je getrouwd bent, je hebt kinderen en verdient dan ook nog eens net niet voldoende om een flinke (sportieve) SUV te kopen dan ga je kijken naar alternatieven. Als er dan een auto is als de C-Max S is dat een redelijke optie. En voor een MPV heeft hij een aardig sportief karakter.
    Voila, ziehier uw uitleg.

    Login om te reageren
  36. alfa156 zegt

    6 december 2006 om 00:04

    ziet er pak ‘frisser’ uit, Ford is m.i. op de goede weg.
    Keep on going ;-)

    Login om te reageren
  37. Topless zegt

    6 december 2006 om 12:28

    @Janus

    Dan denk ik toch meer aan een GTI-achtige, sportsedan of coupé.

    Login om te reageren
  38. sabberjoch zegt

    6 december 2006 om 15:13

    hij is mooier dan de vorige dat is tenminste een verbetering dit zorgt zeker voor betere verkoopaantallen

    Login om te reageren
  39. mashell zegt

    6 december 2006 om 22:09

    Was altijd al een goed ontwerp, gelukkig de goede dingen behouden. En nu ook deurbekleding! Dat was wel het ergste aan de C-max, een auto van meer dan 20.000 euro met harde kunststof op de deuren zonder stofje (je echt, een Fiesta is daar beter af gewerkt).

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    9 december 2006 om 14:15

    Dit is toch gewoon een facelift? Ik vind overigens het huidige model beter.

    Login om te reageren
  41. C-maxje zegt

    10 december 2006 om 10:27

    ik zoek nieuws, rijervaring en dergelijke van een 1.8liter tdci motor van Ford (focus-C-max) omdat deze nog volledig in gietijzer vervaardigd is. Is touwens al een oud motorblok die de garagisten nog altijd aanbevelen t.o.v. 1.6 tdci die volledig in aluminium vervaardigd is. ook nieuws “van horen zeggen ” interesseert mij

    Login om te reageren
  42. rider zegt

    28 september 2007 om 13:44

    gaan dit weekend proef rijden en dan misschien over tot aanschaf. ziet er erg goed uit en is veelzijdig. wel aan de prijs maar je krijgt er ook heel veel voor terug. ideaal als je een klein kind hebt. erg makkelijk om in zijn stoeltje te zetten. bijna niet bukken nodig. ruime kofferbak (kinderwagen past erin) en een ingenieuze achterbank constructie. mooi overzichtelijk dashboard. en erg luxe (is een ghia). verder is er ook een hele boel voor te verkrijgen op tuning gebied.
    de motor is erg goed. 2liter 145pk weten wel raad met deze wagen. veilig is ie ook nog. abs, 6 airbags, regensensor, lichtsensor op de koplampen (gaan automatisch aan) en op de binnenspiegel (die dimpt dan automatisch), airco (ecc) en voorruitverwarming en spiegelverwarming (behoud van goed zicht). oja hij heeft ook nog parkassist (parkeersensoren achter). even kijken of dat ingebouwde navigatiesysteem net zo goed is als een losse garmin.
    ik doe er alleen nog 18inch wielen onder (voor het mooie) en xenon verlichting (voor mijn eigen veiligheid)
    design heeft gelukkig wel wat aandacht gehad. hij lijkt niet op een bestelbusje. ik pas er met mijn 186 makkelijk in. goede stoelen die de benen goed ondersteunen(lang zitvlak, hoge leuning)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North