• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RUF RGT op basis van Porsche 964 en 997

Auteur: autoblogger, gepost 5 december 2006 om 09:40 – 20 Reacties

RUF RGT


Ruf weet wel raad met Porsches en dat is te merken. Op de motorshow in Essen staat de nieuwe Ruf RGT. De inspiratie voor deze RGT komt van de legendarische 1973 Carrera RS.

De hoogtoerige motor is gebaseerd op de originele 911-motor (964). De 3,8 liter heeft een hoge compressieverhouding (12.0 : 1) met een vermogen van 445pk (327 kW). De sprint van 0 naar 100 gaat in 4,2 seconden, 0 naar 200 in 13,5 seconden. De topsnelheid is 315 km/u.

Van buiten is de 997 natuurlijk ook onder handen genomen, voornamelijk in het belang van gewichtsreductie. De enorme spoilert valt op, maar er zijn ook aerodynamische buitenspiegels in carbon, aluminium deuren (14 kilo winst) en 19-inch lichtmetaal. Speciale RUF vijfspaaks velgen in 20-inch zijn ook verkrijgbaar.

RUF RGT

Ook interessant!

  • porsche 964 gestolen
    Nederlandse Porsche 964 gestolen in Italië!
  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7
  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, essen-2006, Porsche, ruf, tuning

Vorig bericht: « Lexus F-serie: AMG en M concurrentie
Volgend bericht: De nieuwe Ford C-Max »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    5 december 2006 om 09:56

    Jeetje, er mag wel gaas voor de uitlaten, anders gaan er zwervers in slapen! ;)

    Login om te reageren
  2. Stefan zegt

    5 december 2006 om 09:56

    Motor gebaseerd op die van de 964… Dus luchtgekoeld? Zal wel lekker klinken dan

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 10:17

    Ziet er lekker uit behalve die achterspoiler dan. Dan vind ik de spoiler van de “normale” GT3 er mooier uitzien.

    Login om te reageren
  4. auto-maat zegt

    5 december 2006 om 10:38

    hardcore, die opgepopte spatbordverbreders

    Login om te reageren
  5. MartijnGizmo zegt

    5 december 2006 om 10:47

    @ Stefan: volgens mij is alleen het onderblok overgenomen. Was dat trouwens niet ook het geval bij die 400+ Porsche?

    Maar verder: RUF! Hebben! Nu! :D

    Login om te reageren
  6. Barry330cd zegt

    5 december 2006 om 10:57

    @MartijnGizmo: Dat onderblok van de 964 is inderdaad ook bij die 400+ Porsche genomen. wat zijn het toch geweldige auto’s die Porsches en deze van RUF ziet er ook weer vet uit
    @auto-maat: ik zie overigens geen opgepopte spatbordverbreders, deze zitten erop verlijmd.

    Login om te reageren
  7. sacha zegt

    5 december 2006 om 11:21

    @Stefan & Martijn: De 911 Turbo heeft ook dat blok (watergekoeld), lekker solide blijkbaar: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/04/rijtest-porsche-911-turbo

    Login om te reageren
  8. Karaya zegt

    5 december 2006 om 11:32

    RUF, de enige fatsoenlijke Porsche tuner.

    Login om te reageren
  9. Markus zegt

    5 december 2006 om 12:25

    Ik ben RUF fan…. maar deze… deze valt een beetje tegen :(

    Login om te reageren
  10. Z-Rider zegt

    5 december 2006 om 12:35

    De technische specs zijn super maar verder…..

    Wat een lelijke bodykit zeg…. Die wielen zien er ook niet uit….

    Doe maar niet…. Is mijn eind mening

    Login om te reageren
  11. henk zegt

    5 december 2006 om 13:08

    erg mooi, behalve die surfplank die achterop zit gemonteerd

    Login om te reageren
  12. Mpower zegt

    5 december 2006 om 13:30

    Ruf is ook echt het enige juiste adres voor Porsches en dan heb ik het natuurlijk over techniek, optisch doet Techart het ook erg netjes (kwestie van smaak)

    Login om te reageren
  13. Sgt. Stevil zegt

    5 december 2006 om 13:45

    wow, hehe, pa van ’n vriend van me heeft ’n originele (ja, met framenummer) en ’n aantal replica’s van die ’73 RS, zal ‘m dit effe doorsturen

    Login om te reageren
  14. Bram zegt

    5 december 2006 om 13:46

    wat uiterlijk betreft vind ik een GT3 toch 1000x mooier. RUF kan erg mooie dingen doen met Porsches (zie RT12), maar dit vind ik maar een lompe bak, terwijl de oorspronkelijke porsches zoals de GT3 er juist zo lichtvoetig uitzien!

    Login om te reageren
  15. Lebastille zegt

    5 december 2006 om 14:44

    De vermogenstoename is echt vet, maar de bodykit is lelijk. Te veel van het goede. Wat me trouwens verbaast is dat er beweerd wordt dat door aluminium deuren toe te passen 14 kg aan gewicht bespaart wordt. Volgens mij zijn de deuren van een 997 al van aluminium??

    Login om te reageren
  16. joris&eno zegt

    5 december 2006 om 15:22

    eehmm.. de spoiler van de gt3 staat em beter..

    Login om te reageren
  17. armada zegt

    5 december 2006 om 16:16

    Hebben ze daar nog testrijders nodig toevallig?

    Login om te reageren
  18. K.as zegt

    6 december 2006 om 21:47

    @Klassiekerrally

    Hahaha Geweldige opmerking! Prachtig auto verder, alleen spoiler gt3 is mooier..

    Login om te reageren
  19. gregory zegt

    5 februari 2007 om 19:24

    de porche turbo is de zaligste sportwagen ooit maar een minpuntje vindt ik in de snuit van de gt3 zit voor de koffer zoon spleet voor de lucht en dat vind ik juist heel mooi.

    Login om te reageren
  20. boot zegt

    25 maart 2009 om 22:11

    de 964 is een 3,6. de 993 is een 3,8, ook luchtgekoeld…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North