• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Golf GTI staat in Genève

Auteur: ricardo, gepost 6 maart 2013 om 10:51 – 21 Reacties

Golf GTI


Petjes in de aanslag? Hier is de nieuwe Volkswagen Golf 7 GTI.

We weten wat hij kan
Een 2.0-liter viercilinder, direct ingespoten en voorzien van turbo-beademing, is goed voor 220 pk en een koppel van 350 Nm. Wie het performance-pack opteert komt uit op 230 pk. De 1.251 kg wegende GTI kan geleverd worden met een zes versnellingen tellende handbak, of een DSG-automaat met evenzoveel verzetten. Laatstgenoemde optie zorgt voor een nul-naar-honderd-sprinttijd van 6,4 seconden en een top van 245 km/u. Met het Performance-pack blijft de sprint gelijk, maar komt de top uit op 250 km/u.

We weten wat hij kost
In de standaarduitvoering kost hij €33.290. Twee ruggen minder dan zijn voorganger, waarvoor we de uitstoot van 139 gram CO2 en het overheidsbeleid aangaande de CO2-tax mogen bedanken. Met het Performance Pack wordt hij 1.500 euro duurder, maar krijg je dus 10 pk meer, grotere remmen en, veruit het belangrijkste, een mechanisch sperdifferentieel (VAQ).

En nu weten we ook hoe hij er in het echt uitziet. Zonder spanbanden dit keer.


Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Volkswagen showt 'praktische' Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2013, golf, golf-7, gti, Volkswagen

Vorig bericht: « ABT Audi R8 GTR (620 pk) is de ideale beursbabe-kruk
Volgend bericht: Hee, de SsangYong SIV-1 is helemaal niet lelijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. babybenzer zegt

    6 maart 2013 om 10:59

    Mm me like

    Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    6 maart 2013 om 11:01

    Ben altijd een GTI liefhebber geweest. Vind alleen nu de voorbumper teveel aftermarket overkomen. Nu al te veel petje. Jammer. Hoop op een mooiere GTD.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      6 maart 2013 om 11:15

      @camber24: niks aftermarket bumperT, gewoon een Testarossa gerecycled.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        6 maart 2013 om 11:19

        @betonstaal: Hee ja!! Heb je wel een punt!! Daarom is ie ook wit waarschijnlijk ;-)

        Login om te reageren
  3. gertjan2012 zegt

    6 maart 2013 om 11:02

    Hebben ze de designer van de GTI modellen naar huis gestuurd?
    Volgens mij zijn de velgen die standaard onder de GTI zitten al vanaf de Golf 5 t/m 7 min of meer hetzelfde… .en vergeet die van de Polo GTI niet…

    SAAI !

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2013 om 11:15

      @gertjan2012: niks saai. Dat is onder het motto “never change a winning team”. Die bekleding, die wielen, die rode streep, het is allemaal traditie.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 maart 2013 om 11:42

      @gertjan2012: Die velgen zijn wel wat veranderd, maar ze beginnen nu een beetje op hakenkruizen te lijken.

      Ondanks dat ik niks heb met VW, heb ik dit wel altijd een lekker autootje gevonden. Beslist niet de spannendste of beste hothatch, maar hij zal je nooit teleurstellen.

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    6 maart 2013 om 11:09

    Als ik in de markt zou zijn voor een petjes auto dan nog liever de Kia ProCee’d GT.
    Hier in zou ik in slaap vallen….

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      6 maart 2013 om 11:20

      @jrk68: Daar hebben petjes de muziek ook altijd zo hard aan, en het raam open…

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        6 maart 2013 om 11:50

        @camber24: *daarom

        Login om te reageren
  5. paulaner zegt

    6 maart 2013 om 11:10

    Zoek de spanbandjes.

    Login om te reageren
  6. ovay zegt

    6 maart 2013 om 11:10

    Vind de rode lijn door de koplampen wel nice!

    Login om te reageren
  7. paulaner zegt

    6 maart 2013 om 11:12

    En die lampen zien er uit of hij de vorige avond flink heeft gezopen.

    Login om te reageren
  8. betonstaal zegt

    6 maart 2013 om 11:16

    Lach maar, jullie kopen ‘m toch wel.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      6 maart 2013 om 13:15

      @betonstaal: Nee.

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    6 maart 2013 om 11:17

    Ik vind het glazen dak wat doorloopt in de voorruit erg fraai! Geeft een beetje zo’n panoramadak feel. Jammer dat je met het sportspack niet net een paar tienden van de 0-100 tijd afsnoept. Die 5km/h harder zal de meeste een worst zijn denk ik. Misschien dat je in de tussenacceleratie wat wint. Verder weer conservatief gestyled zoals verwacht. Al is het rode biesje door de koplampen wel geinig.

    Login om te reageren
  10. Raikkonen zegt

    6 maart 2013 om 11:17

    ja en nee.
    achterklep is niet mooi de rand is te scherp. had meer ronder gemogen.
    koplampen zijn gaaf maar het rode lijntje mag er van mij uitblijven

    gti embleem op het scherm vind ik wel netjes!

    Login om te reageren
  11. baasbas zegt

    6 maart 2013 om 11:49

    In de GTI uitvoering valt het minder op dat de Golf 7 lelijker is geworden t.o.v. de 6…

    Dat dak is een goede optie. Had de 6 nog niet geloof ik? Ik heb een groot glazen schuifdak. In eerste instantie merk je niet heel erg dat die er in zit… totdat je in een andere auto overstapt.

    Login om te reageren
  12. woot zegt

    6 maart 2013 om 12:53

    Ik kan maar niet wennen aan die achterkant, vond de vorige dan toch mooier.

    Login om te reageren
  13. jeffreym3 zegt

    6 maart 2013 om 16:29

    De 6 vond ik misschien wel de mooiste golf tot nu toe. Redelijk netjes, minder sjonnie gehalte dan de vorige, maar deze roept dat gevoel weer wat terug. Van die velgen mogen ze nu wel eens een keer afstappen hoor. Een erg uitgekauwt concept.

    Login om te reageren
  14. bertuss zegt

    6 maart 2013 om 20:39

    Mja eens … ik vind de 6 ook mooier. Zeker de achterkant. De vorm van de achterlichten heeft potentie, maar toch klopt er iets niet. Kan niet goed de vinger achter krijgen wat niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North