• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kosten

Auteur: Author, gepost 3 april 2015 om 15:38 – 49 Reacties

Afbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kostenAfbeelding De nieuwe Jaguar XF: dit gaat ‘ie kosten

Jaguar XF
Helemaal weg van de nieuwe XF? Voor deze bedragen kun je er één meenemen.

Qua uiterlijk was de kakelverse XF geen hele grote verrassing. De nieuweling past qua exterieur prima tussen de grotere XJ en de kleinere XE vanwege het goed te pruimen familiegezicht van het Brits/Indiase merk. De achterwielaandrijver heeft dankzij z’n slicke neus bovendien een prima Cw-waarde en da’s altijd lekker met het oog op onder meer het verbruik.

De standaard Pure-uitvoering rolt de nieuwe XF op 17″ lichtmetaal en het interieur krijgt in elk geval een 80 Watt geluidssysteem met acht luidsprekers. De Prestige-uitvoering voegt daar nog bi-xenon koplampen, luxere leren bekleding, ambianceverlichting (voor de sexy time) en nog wat luxueuze zaken in het interieur. Deze versie staat vanaf € 50.400 op je oprit te glimmen.

Wie helemaal loesoe wil gaan kiest de R-Sport. Deze versie (€ 51.350) krijgt 18 inchers, sportievere bumpers en ophanging, sportstoelen, allerhande logo’s en een combinatie van leer en aluminium op het dashboard. De rest van de vanaf-prijzen check je in het overzicht hieronder.

Motor + transmissieVermogen0-100 km/uPrijs
2.0 diesel, handbak163 pk 8,7 s€ 46.950
2.0 diesel, automaat163 pk 8,7 s€ 49.750
2.0 diesel, handbak180 pk8 s€ 49.150
2.0 diesel, automaat180 pk 8,1 s€ 51.650
3.0 diesel, automaat300 pk 6,2 s€ 74.900
2.0 benzine, automaat240 pk 7 s€ 61.150
3.0 benzine, automaat340 pk 5,4 s€ 81.150
3.0 benzine, automaat, AWD340 pk 5,4 s€ 86.150
3.0 benzine, automaat380 pk5,3 s€ 89.250
3.0 benzine, automaat, AWD380 pk5,3 s€ 94.500

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, xf

Vorig bericht: « Je kunt weer nieuwe Maybach Coupé’s kopen
Volgend bericht: Agent schuldig bevonden na doodrijden 18-jarige »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    3 april 2015 om 15:43

    Waarom geen benzine handbak?

    Login om te reageren
    • pudi zegt

      3 april 2015 om 15:54

      @philipf: vroeg ik me inderdaad ook al af

      Login om te reageren
    • camber24 zegt

      3 april 2015 om 16:06

      @philipf: Ik vraag me af waarom iemand überhaupt een handbak zou willen in een Jag saloon van formaat.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        3 april 2015 om 16:23

        @camber24: omdat een handbak meer rijplezier biedt. Ik ben pro handbak.

        Login om te reageren
        • philipf zegt

          3 april 2015 om 17:46

          @thijsj: Gelukkig ben ik niet de enige:)

          Login om te reageren
        • Bant zegt

          3 april 2015 om 17:50

          @Thijsj: Maar niet in dergelijke saloon. ;)

          Ik ben pro-handbak maar mijn daily, als het toch maar om de file te staan is, mag gerust een automaat zijn. Meer zelf, moet een automaat zijn.

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          3 april 2015 om 17:58

          @thijsj: maar in dit soort auto’s en hoe deze gereden worden is een handbak 98% van de tijd hoogst irritant (file, stop start verkeer) of nutteloos (snelweg).

          Login om te reageren
          • Tonnie zegt

            3 april 2015 om 18:09

            @lambo4all: die 98% wordt helemaal goed gemaakt door de 2% fun die ik heb als ik over bergweggetjes en andere mooie wegen aan het toeren ben. Totally worth it.

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              3 april 2015 om 19:17

              @thijsj: dus jij hebt ook een keiharde recaro race bucket seat in je daily wagen? Dat houdt je namelijk veel beter op je plek die ene keer dat je hard een weggetje over knalt dan zo’n lekkere leren comfortbale stoel.. Ik ken je niet maar heb je uberhaupt wel een rijbewijs? Je kraamt namelijk alleen maar onzin uit.

              Login om te reageren
              • Tonnie zegt

                3 april 2015 om 19:40

                @lambo4all: ik zei toeren, niet knallen. En uiteraard heb ik een rijbewijs en dermate veel ervaring dat ik prima weet waarover ik praat.

              • dillon zegt

                3 april 2015 om 22:02

                Er zijn maar twee echte, niet Duits achtige Jags. En dat zijn de XJ en de XK. De rest is bijzaak.

              • dillon zegt

                3 april 2015 om 22:03

                @dillon: Huh, waarom staat mijn reactie hierboven niet gewoon netjes onderaan? Straaaaaaaaaange

        • aggy32 zegt

          3 april 2015 om 18:47

          @thijsj: Jag met een handbak :’)

          Login om te reageren
  2. audirijder zegt

    3 april 2015 om 15:43

    Geen optie voor volledige led-verlichting???

    Login om te reageren
    • Bant zegt

      3 april 2015 om 17:53

      @audirijder: Jawel hoor. Afhankelijk van de versie (Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport, S) heb je of halogeen of xenon. Volledig LED koplampen is steeds een optie tegen meerprijs maar wel te verkrijgen.

      Login om te reageren
  3. Sir_Vmax zegt

    3 april 2015 om 15:47

    Ergens hoop ik dat de blokken uit de f-type het zelfde klinken als ze in deze liggen.

    Login om te reageren
  4. uselessblogger zegt

    3 april 2015 om 15:50

    komt er terug een break van?

    Login om te reageren
    • Bant zegt

      3 april 2015 om 17:53

      @uselessblogger: Nope. Er zal op termijn een break komen voor de XE maar niet meer voor de XF.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        3 april 2015 om 20:33

        @Bant: Jammer, een nieuwe XFR-S Sportbrake zou me toch wel gaaf lijken.

        Login om te reageren
  5. dikdraak zegt

    3 april 2015 om 15:52

    Jammer dat Jaguar de Audi-kant op lijkt te gaan. De eerste XF was een gigantische breuk met zijn voorganger, maar dit doet aan als een zwak faceliftje, die in mijn ogen ook nog eens minder mooi dan zijn voorganger is.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      3 april 2015 om 16:20

      @dikdraak: De eerste XF was, net als de XJ, een Jaguar van de radicaal nieuwe designtaal. Een gigantisch verschil t.o.v. de oudere versies (S-type) met ‘klassieke’ uitstraling. Dit model bouwt daarop voort.

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        3 april 2015 om 16:22

        @123bat: Met “voortbouwen” bedoel je “lijnen hoekiger maken en iets andere lichtunits” monteren, hoop ik? Je kunt ook prima voortbouwen zonder dat alle updates een mager faceliftje lijken te zijn, zoals bijvoorbeeld Mercedes doet (hoewel ik niet echt fan van hun designtaal ben).

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          3 april 2015 om 17:55

          @dikdraak: Ik bedoelde dat deze Jag voortbouwt op de nieuwe designtaal. De eerste XF was een radicale verandering omdat er een totaal nieuwe designtaal kwam, en dat is nu niet het geval. Was misschien niet helemaal duidelijk in mijn eerste comment.

          Login om te reageren
  6. caraddicted zegt

    3 april 2015 om 15:53

    Net als de XE is alles aan deze auto mooi, behalve de achterkant..

    Login om te reageren
  7. vondudenstein zegt

    3 april 2015 om 16:00

    Als dit ding ook maar een beetje in de buurt komt van het rijplezier van BMW (want daar heeft iedereen het altijd over), dan is je keuze toch meteen gemaakt. Wat een goddelijk uiterlijk zeg. Maakt Audi saai, BMW lelijk en Mercedes.. Tja.. Mercedes.. Ik weet nooit zo goed wat ze nu eigenlijk zijn. Het gaat zo alle kanten op dat ik niet eens weet wat het meest recente model is als ik ze op straat voorbij zie rijden. Bij Porsche ook niet, maar dat heeft weer een andere reden XD hahaha. Misschien mijn gebrek.

    Ok terug naar het punt. Wat een onvoorstelbaar vette bak blijft die XF toch. Is er überhaupt een alternatief?

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    3 april 2015 om 16:07

    Ik vind hem stevig aan de prijs. Een stuk duurder dan bijvoorbeeld een vergelijkbare BMW. Als je zelf een paar duizend bijlegt bij een XF S kun je ook een 550i halen. De BMW (en concurrenten trouwens ook) is daarentegen wel een stuk saaier. Qua design is dit toch samen met de Ghibli de maatstaf in deze klasse.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      3 april 2015 om 16:36

      @berlinetta: De dure varianten misschien, maar de 163 en 180 pk diesel zijn concurrerend geprijsd. Daarvan verwacht ik toch dat hier in NL de meeste verkocht gaan worden.
      518d 143pk 47k, 518d aut. 49k, 520d 184pk 50k, 520d aut. 52k.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        3 april 2015 om 17:34

        @Citrofiel: Ja daar heb je gelijk in. De versies waar het in ons landje om draait zijn wel concurrerend. Maar de benzine-instapper is ook al snel 5k duurder dan een 528i (die ook nog eens een stukje sneller is).

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          3 april 2015 om 17:45

          @berlinetta: Boeiend! Voor die paar extra euro’s rijd je wel een *insert engels accent* JAAAAGGGGG

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            3 april 2015 om 19:11

            @Edge: Ja ik ben het zeker met je eens. Ik vind dit ook de lekkerste keus. Maar dat zeg ik met mijn hart en niet met mijn verstand.

            Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 april 2015 om 19:01

      @berlinetta: ik heb de indruk dat de Xf iets beter in de standaard uitrusting zit

      Login om te reageren
  9. lamborgfan zegt

    3 april 2015 om 16:07

    Een net niet-je..

    Dit ding levert gewoon dat “wow” dat is een super gaaf ding gevoel niet, zoals de vorige dat had.

    Login om te reageren
  10. hollow zegt

    3 april 2015 om 16:13

    0-100 van 6,2 s voor een 300pk diesel?? Dat haalt een 245pk versie bij audi of bmw ook met gemak. De F30 330d met slechts 258pk doet dat in 5,6. De 335xd met 313pk in 4,7…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      3 april 2015 om 16:30

      @hollow: Waarom een XF vergelijken met een 3-serie? Volgens mij doelt Jaguar hiermee op de 5-serie. Cijfers blijven overigens staan, de 530d met 258pk doet het sprintje in 5,8s.

      Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      3 april 2015 om 16:31

      @hollow: Een 3 serie en een XF… Hetzelfde segment ook.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 april 2015 om 17:47

      @hollow: Voor de duidelijkheid:
      3-serie = XE = C-klasse = A4
      5-serie = XF = E-klasse = A6
      7-serie = XJ = S-Klasse = A8

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    3 april 2015 om 16:44

    Niet verrassend, wel weer erg mooi!

    Login om te reageren
  12. burnout zegt

    3 april 2015 om 16:49

    een 80 Watt geluidssysteem met acht luidsprekers!!! Nu ben ik overtuigd. Kopen die handel

    Login om te reageren
    • Bant zegt

      3 april 2015 om 17:55

      @burnout: Neem dan de Surround Sound installatie van 825W. Heb je meteen ook het grotere navigatiescherm. ;)

      Login om te reageren
  13. phaeton zegt

    3 april 2015 om 18:48

    2.000 euro voor 17 diesel pk’s extra? Niet heel gelukkig gekozen prijzen. En 163-180-300 pk… Die 180 mag best naar zo’n 210 voor een betere spreiding.

    Als een 163pk met chipje wordt gekozen, twee pakketten en een mooie kleur, ben je voor 60.000 euro klaar. Schrijft uiteraard harder af dan een 5-serie, maar dan rijd je wel iets voor het geld wat de rest van de parkeerplaats niet heeft.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2015 om 22:47

      @phaeton: dat motoren programma is inderdaad best wat vreemd opgebouwd. Wellicht komen er later nog tussenvarianten.

      Login om te reageren
  14. schellekens006 zegt

    3 april 2015 om 18:57

    JAG…. Aldus J.Clarkson

    Login om te reageren
  15. rensso zegt

    3 april 2015 om 19:19

    Is 80 watt niet wat weinig??

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    3 april 2015 om 19:52

    Wat een mooie auto voor een leuke prijs. Hoop dat hij goed kan concurreren met de Duitse 3

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    3 april 2015 om 20:40

    Ik zou blindelings voor de XF kiezen, moest ik Europees shoppen. Prachtbak en nog eens aardig geprijsd!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 april 2015 om 21:24

      @toyotafortuner:

      India is deel van eurazia maar het is niet Europees.

      Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    3 april 2015 om 21:24

    Waarom enkel in de 2.0 diesel een handbak?

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      3 april 2015 om 23:04

      @Hupke: waarschijnlijk omdat vrijwel geen enkel weldenkend mens een nieuwe xf besteld met een handbak

      Login om te reageren
  19. veyr8on918 zegt

    3 april 2015 om 21:42

    Mooie auto dat zeker en zal ook wel verkopen, normale prijs als je hem vergelijkt met de Duitse concurrentie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North