• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!

Auteur: Dizono, gepost 24 maart 2015 om 20:52 – 96 Reacties

Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!Afbeelding De volledig nieuwe Jaguar XF: dit is hem!

Jaguar XF
Jaguar heeft in Londen het doek getrokken van de gloednieuwe XF. Deze borduurt verder op het design van de vorige XF, maar vertoont ook duidelijke familietrekjes met de XE.

Ten opzichte van zijn voorganger is de Jaguar XF iets kleiner geworden: de XF meet nu 4,95 meter en dat is 7 millimeter korter dan voorheen. Dat zien we niet vaak, meestal worden auto’s per generatie flink groter. Doordat de wielbasis echter wel iets toenam, zul je in het interieur helemaal niets merken van de iets compactere buitenmaten. Integendeel, Jaguar belooft dat de nieuwe XF vanbinnen ruimer is dan de vorige. Belangrijker is dat ook het gewicht fors omlaag is gegaan, de nieuwe XF weegt ruim 190 kilo minder dan zijn voorganger.

Aluminium is het toverwoord, liefst 75 procent van de structuur van de auto bestaat uit dit lichtmetaal. Niet alleen is de Jaguar XF flink lichter dan zijn voorganger, het nieuwe aluminium frame maakt de auto ook 28 procent stijver. Volgens Jaguar maakt dat de auto dynamischer én comfortabeler. De gewichtsverdeling die bijna 50/50 is, draagt hier ongetwijfeld aan bij.

Jaguar heeft er veel aan gedaan om de luchtweerstand van de nieuwe XF zo laag mogelijk te krijgen. Dat resulteert in een indrukwekkende cW-waarde van 0,26. Dat resulteert, in combinatie met de meest zuinige motor -een 163 pk sterke dieselmotor- in een zeer net verbruik van 4 liter per 100 kilometer. Je kunt deze viercilinder Ignium-motor ook krijgen met 180 pk, leuker wordt het met de 300 pk biturbo diesel, met liefst 700 Nm-koppel.

Wie nog steeds niet kan wennen aan diesels in een nobele Brit, kan opgelucht ademhalen. Ook aan benzine motoren is voldoende keus. Instappen kan in de 2.0 turbo met 240 pk en 340 Nm. Daarnaast kun je de XF ook krijgen met de V6 Supercharged die we kennen uit de F-Type. Net als in die bloedmooie sportwagen, komt deze motor ook in de XF naar keuze met 340 of 380 pk. Een V8 staat nog niet op de optielijst, maar kijk niet raar op als Jaguar op een later moment nog een XF R en XFR-S presenteert met de 5.0 V8.

Standaard komt de XF met achterwielaandrijving, maar permanente vierwielaandrijving komt beschikbaar als optie. Dit systeem werkt met wat Jaguar ‘Torque on Demand’ noemt: de aandrijfkrachten kunnen naar de wielen worden gestuurd die deze het hardst nodig hebben.

De nieuwe Jaguar XF staat vanaf deze herfst bij de Nederlandse dealers.

AUTOJUNK

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, xf

Vorig bericht: « Dit is hoeveel autofabrieken écht waard zijn
Volgend bericht: Carstore failliet verklaard na grote inval vorige week »

Lees Interacties

Reacties

  1. richman zegt

    24 maart 2015 om 20:53

    Rip c-klasse

    Login om te reageren
    • timjan365 zegt

      24 maart 2015 om 20:55

      @richman: e-klasse bedoel je neem ik aan.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        25 maart 2015 om 00:27

        @timjan365: beste taxi deze Jag!

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 maart 2015 om 20:55

      @richman: Het is een E-klasse concurrent. De XE is de tegenhanger van de C-klasse.

      Login om te reageren
      • richman zegt

        24 maart 2015 om 21:12

        @gtwillem: ik op uw reactie aan het wachten :)

        Login om te reageren
    • ko3n zegt

      24 maart 2015 om 20:58

      @richman: dit is toch echt een A6/5-Serie/E-Klasse concurrent en geen A4/3-Serie/C-Klasse concurrent daar hebben ze de XE al voor

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      24 maart 2015 om 21:10

      @richman: Ik snap dat je e-klasse bedoeld maar hoezo rip?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 maart 2015 om 22:12

        @henkhupelschoten:
        Yep, eerder A6 rust in pieces..
        Wat een heerlijke bak is die XF toch.

        Login om te reageren
        • lfagtr35r zegt

          25 maart 2015 om 13:48

          @tupperware: Mooie auto is de XF, maar de Lexus GS is dat ook vind ik.

          Login om te reageren
    • rauto zegt

      24 maart 2015 om 22:37

      @richman: dit is toch de xe !?

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        25 maart 2015 om 00:39

        @rauto: alleen dan groter, ze gaan Audi achterna

        Login om te reageren
    • sydney zegt

      25 maart 2015 om 01:07

      @richman: Ik blijf zeggen dat Ian Callum z’n inspiratie meer ergens in het Oost Europa van de jaren ’60 gehaald heeft.

      FSO Syrena Mikrobus

      http://oldconceptcars.com/1930-2004/fso-syrena-mikrobus-prototype-1960/

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        25 maart 2015 om 20:21

        @sydney: hoe kom je er op! HAha

        Login om te reageren
  2. jvthof zegt

    24 maart 2015 om 20:54

    Zei het laatst al bij de BMW 1 face lift….

    Vroeger had je bij merken verschillende auto’s, niet alleen qua type en grootte.

    Bij Jaguar gaan ze nu ook al het x1,5 principe toepassen.

    Niettemin mooie auto geworden!

    Login om te reageren
    • deVia zegt

      24 maart 2015 om 21:29

      @jvthof: toen vond ik al dat je gelijk hebt en nu weer… inderdaad beide mooie auto’s, maar het is zo makkelijk scoren… ik kan je nu al precies vertellen hoe de nieuwe BMW X7 of de nieuwe XJ eruit gaan zien.

      Login om te reageren
      • jvthof zegt

        24 maart 2015 om 22:31

        @deVia: bedankt dat je me gelijk vind hebben, al wel 2x ;)

        Maar idd, het is makkelijk scoren.

        Maar het toont weinig lef!

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          25 maart 2015 om 10:25

          @jvthof: ze zeggen toch altijd “never change a winning team”?

          Login om te reageren
      • 5cilinder zegt

        24 maart 2015 om 23:51

        @deVia: Aleen de naam zegt het al, een hoger cijfer of letter betekent gewoon een tikkie groter. Als ze daar nu eerst eens vanaf stappen dan wordt het ook voor de fabrikanten makkelijker om andere styling toe te passen lijkt mij.

        Login om te reageren
  3. joriss zegt

    24 maart 2015 om 20:55

    Dik!

    Login om te reageren
  4. JeejEm zegt

    24 maart 2015 om 20:56

    Wat een geslaagd ding! Lekker strak en tijdloos design, doet bijna Duits aan wat dat betreft. En de vorige XF was al een beauty, deze is zowaar nog mooier.

    Login om te reageren
  5. ettie zegt

    24 maart 2015 om 20:57

    Die voorkant, WOW!

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    24 maart 2015 om 20:57

    Het is gelukkig een zeer mooie auto gebleven. De XE achtige achterkant past zowaar beter op de XF.

    Doe mij maar een in het British Racing Green, met wijntood interieur, wortelnoten hout en die 3.0 diesel met 700(!) Nm.

    Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      25 maart 2015 om 00:23

      @gtwillem: Groen met rood interieur? Over smaak valt niet te twisten, maar ik zou het bij een groene met een beige interieur houden ;)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        25 maart 2015 om 08:39

        @citroen4life: Bij een Jaguar kan dat, deze kan dat goed hebben. Beige is ook mooi, maar iets saaier. In elk geval beter dan zwart met zwart leer.

        Login om te reageren
    • erro zegt

      25 maart 2015 om 00:34

      @gtwillem:

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        25 maart 2015 om 11:17

        @erro: ja?

        Login om te reageren
        • erro zegt

          25 maart 2015 om 12:21

          @gtwillem: sorry, dikke vingers;)

          Login om te reageren
          • lfagtr35r zegt

            25 maart 2015 om 23:56

            @erro: Nu je tekst nog :)

            Login om te reageren
  7. ablogjunk zegt

    24 maart 2015 om 20:58

    Op het eerste “gezicht” mooi, maar er klopt gewoon iets niet. Neus oogt te lang in vergelijking met de korte kont.

    Login om te reageren
    • lpgbarrel zegt

      24 maart 2015 om 23:40

      @ablogjunk: ik heb het gevoel dat de XF te hoog is.. Misschien gevalletje in het zonlicht pas een echte conclusie trekken. Tot nu toe een 6’je

      Login om te reageren
  8. bazzelijn zegt

    24 maart 2015 om 21:00

    Beetje jammer van de achterlichten

    Login om te reageren
  9. nvhuijkelom zegt

    24 maart 2015 om 21:00

    Ben nog niet weg van de achterlichten, ze lijken een beetje Audi-achtig. Hoe dan ook, erg strakke bak!

    Login om te reageren
  10. rocky zegt

    24 maart 2015 om 21:01

    Mooi hoor! Die gaat meteen op mijn “wil ik eens hebben” lijstje

    Login om te reageren
  11. littleturbo96 zegt

    24 maart 2015 om 21:03

    De voorkant is zeer geslaagd, alleen die verlengde Audi a5 lichten aan de achterkant… Man, man, man…

    Login om te reageren
  12. SCscreamGT2 zegt

    24 maart 2015 om 21:03

    Eindelijk krijgt Jaguar weer een mooie familie met de XF als nieuwe knapste zoon. Dat mocht ook wel met dergelijke voorouders.

    Login om te reageren
  13. axel968 zegt

    24 maart 2015 om 21:03

    Mooie poes.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 maart 2015 om 21:40

      @axel968: altijd goed , wat strakker genaakt!

      Login om te reageren
  14. EJS zegt

    24 maart 2015 om 21:05

    Behoorlijk zonde dat er geen station komt, anders was het over 10 jaar een leuke occasie :-)

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      24 maart 2015 om 21:34

      @ejs: waar heb je dat gelezen?

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        25 maart 2015 om 07:33

        @rikus: dat heeft Jaguar zelf bekend gemaakt, zoek de artikelen over Jaguar de afgelopen maanden maar op. In plaats daarvan gaan ze van de ‘suf’ dingen bouwen.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          25 maart 2015 om 09:43

          @ejs: oke oke, het is mij helemaal ontgaan.

          Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    24 maart 2015 om 21:06

    190kg eraf !! En een cw van 0,26… I’m impressed.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      25 maart 2015 om 00:14

      @w0o0dy: CLA doet 0,22.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        25 maart 2015 om 00:18

        @gop1: totaal andere klasse en formaat.

        Login om te reageren
        • gop1 zegt

          25 maart 2015 om 00:19

          @awesome: maakt niet uit denk ik, het gaat om de vorm van de wagen, die kan ook goed zijn als de wagen groter is.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            25 maart 2015 om 00:27

            @gop1: ehm die is 3 cm lager en maar liefst 10 cm smaller… In de berekening van de cw waarde staat ook het frontaal oppervlak.

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              25 maart 2015 om 08:39

              @w0o0dy: niet zo, Cw (of Cd of Cx) is een coefficient in relatie tot het frontale oppervlak dat wel, maar wil je de luchtweerstand van een auto bekomen moet je Cw vermenigvuldigen met het frontale oppervlak, Cw x A of Cw*A.

              Trouwens, die 0,26 geldt doorgaans enkel voor de zuinigste versie, de V6 zijn vast 0,3 ofzo…

              Login om te reageren
        • stfu zegt

          25 maart 2015 om 09:05

          @awesome: 0,24 Tesla Model S. De XF-ripoff :)

          Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    24 maart 2015 om 21:08

    De “oude” xf vindt ik mooier persoonlijk

    Login om te reageren
  17. janmetdelangeachternaam zegt

    24 maart 2015 om 21:10

    owee als ze die nieuwe achterlichten ook op de nieuwe xj zullen toepassen

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    24 maart 2015 om 21:10

    Mooi, maar ik ben benieuwd hoeveel ruimte je achterin hebt als ik die foto’s zie.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      24 maart 2015 om 21:42

      @reistje: voldoende. Zal niet minder zijn als zijn voorganger

      Login om te reageren
  19. scottishcarspotter2000 zegt

    24 maart 2015 om 21:10

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  20. jrmpower24 zegt

    24 maart 2015 om 21:11

    die achterkant klopt niet met de rest… Niet zo mooi.
    De voorkant is echt prachtig!!

    Login om te reageren
  21. kapiteinaudi zegt

    24 maart 2015 om 21:12

    Mooi, heel mooi. En dan zie je opeens het interieur, precies 10 jaar terug in de tijd! In deze klasse neem ik wel de A6 of CTS!

    Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      25 maart 2015 om 13:46

      @kapiteinaudi: en de Lexus GS 2015 interieur?
      http://image.motortrend.com/f/wot/2013-lexus-gs-450h-2012-ct-200h-f-sport-debut-in-frankfurt-116635/59207566/2013-lexus-gs-450h-interior-dashboard.jpg

      Login om te reageren
  22. StijnB zegt

    24 maart 2015 om 21:13

    Doe mij de voorganger maar. Die opengerekte gaten, zoals je ze enkel op een pornoset aantreft, aan de voorkant doen het helemaal niet voor mij. Evenmin de achterlichten à la Audi achteraan…

    Login om te reageren
  23. bsxc2 zegt

    24 maart 2015 om 21:16

    Mocht nog iets strakker getekend worden naar mijn mening

    Login om te reageren
  24. diedaciadie zegt

    24 maart 2015 om 21:16

    zo saai dat zijn eigen grill er moet van gapen

    Login om te reageren
  25. berlinetta zegt

    24 maart 2015 om 21:22

    Al met al vind ik het een geslaagde wagen. Toch wel een paar opmerkingen: het onderscheid met de XE wordt zo wel klein. Hoewel ik deze wel mooier vind, zal het lastig zijn om ze van een afstandje uit elkaar te houden. Het interieur vind ik ook een tegenvaller. Komt misschien ook door de kleuren. Toch zou dit voor mij op dit moment de eerste keus zijn in dit segment. Liefst met de 380 pk V6 benzine.

    Login om te reageren
  26. jaapiyo zegt

    24 maart 2015 om 21:24

    Ik vind het extra zijruitje achter de achterdeur niet mooi, doet met een beetje Audiësque aan. Ik begrijp waarom Audi dat doet maar een auto met RWD proporties heeft dit niet nodig.

    Zelfde verhaal als bij de BMW 4 GC.

    Ik vind de XE mooier.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      24 maart 2015 om 21:38

      @jaapiyo: En wat heeft RWD daarmee te maken? De 5-Serie heeft trouwens ook zo’n raam, dat nog veel groter is. Past niet bij het design.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 maart 2015 om 22:01

        @kapiteinaudi: Nee, dat heeft de 5-serie niet.

        Login om te reageren
      • insomnia zegt

        24 maart 2015 om 22:16

        @kapiteinaudi: Hallo kapitein, wanneer je minachtend wegkijkt bij het zien van een 5 mis je waarschijnlijk net de nuance van ‘in’ of ‘achter’ het achterportier…

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        25 maart 2015 om 14:12

        @kapiteinaudi: Ze willen het middenstuk van de auto visueel lengte meegeven. Dat is er bij een FWD auto minder omdat de voorwielen verder naar achter staan en je een langere frontoverhang hebt. Daardoor krijg je een soort blokkendoos design, zoals een kind een auto tekent; dikke frontoverhang, wiel, raampjes, wiel, dikke achteroverhang.

        Bij een BMW merken mensen vaak op dat de auto ‘een lange neus’ heeft. Soms is dat zo maar grotendeels is het ook optisch, door de RWD kan je het voorwiel vooraan de auto zetten en daardoor heb je ruimte tussen het voorwiel en de A-stijl/deur. De neus lijkt daardoor langer en de passagierscabine lijkt verder naar achter geplaatst (cab backward). Dat geeft de auto automatisch een sportieve look.

        Het extra zijruitje van de Audi sedans is letterlijk een manier om een meer cab backward look te krijgen door de ‘cab’ met het extra ruitje wat langer naar achteren te laten doorlopen.

        Login om te reageren
  27. mercedesclk350 zegt

    24 maart 2015 om 21:26

    De volledig nieuwe Jaguar XF!

    …waar dan? Ik zie alleen een facelift.

    Login om te reageren
  28. toyotafortuner zegt

    24 maart 2015 om 21:31

    Wat is ie mooi geworden!

    Login om te reageren
  29. E34M5Touring zegt

    24 maart 2015 om 21:32

    Prachtige auto! Voor mij zou dit voor een 5/A6/E klasse gaan. Wat een beauty!!

    Login om te reageren
  30. carshotsnl zegt

    24 maart 2015 om 21:34

    Voorkant: prachtig
    Achterkant: net iets minder mislukt dan die van de XE

    Login om te reageren
  31. Tonnie zegt

    24 maart 2015 om 21:35

    Wat een elegante cleane auto! De mooiste in zijn klasse, by far!

    Login om te reageren
  32. clarkson zegt

    24 maart 2015 om 21:41

    Prachtig! Die wil ik ook al!

    Login om te reageren
  33. parker zegt

    24 maart 2015 om 21:49

    Ik vrees dat Jaguar Saab achterna gaat..

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    24 maart 2015 om 21:53

    De voorkant vind ik zonder ze naast elkaar te leggen moeilijk te onderscheiden van de oude. De achterkant is daarentegen duidelijk XE met die veel te grote, uitdrukkingsloze lichtunits.

    Login om te reageren
  35. meatpuppet zegt

    24 maart 2015 om 21:54

    Over het ‘kontje’ ben ik nog niet helemaal uit. Wellicht is het de chrome sierstrip tussen de achterlichten. Voor de rest is het een net gestileerde auto geworden. Thumbs up!

    Login om te reageren
  36. terminator zegt

    24 maart 2015 om 21:57

    Audi a4

    Login om te reageren
  37. Alpinaa zegt

    24 maart 2015 om 22:02

    Leuke auto geworden van de buitenkant, maar het interieur blijf ik net zoals de vorige XF een van de mindere punten.

    Login om te reageren
  38. rotterdam zegt

    24 maart 2015 om 22:05

    Ongelooflijke saaie auto. Zit geen spanning in. Vooral achterkant is dodelijk saai. Achterkant doet me aan Honda Accord denken

    Login om te reageren
  39. introductiemap zegt

    24 maart 2015 om 22:08

    Jeeeej, eindelijk weer een Jag die ik toe wil voegen aan een potentieel lease-lijstje. Lekker!

    Login om te reageren
  40. Kvgorp zegt

    24 maart 2015 om 22:12

    Ik ben benieuwd hoe het interieur in het echt is en hoe het zich kan meten met een E-klasse/A6 interieur. Op de foto’s ziet het er wat recht toe recht aan ouwbollig uit. Maar ik zal niet te snel oordelen. Dat front is wel heel gaaf maar ook dat is weer een ander gezicht met zo’n lelijk geel rechthoekig ding er op.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      25 maart 2015 om 09:07

      @kvgorp: Huidige XF viel in dat opzicht voor mij flink tegen. Ook het ruimtegevoel leek meer op die van een 3 Serie

      Login om te reageren
  41. knipperlichtje zegt

    24 maart 2015 om 22:15

    Prachtig ding, zowel het exterieur als het interieur. Dit zou op dit moment mijn keuze in het E-segment zijn. Maar er is 1 ding dat wel vermeldenswaardig is, het lijkt wel of ze de oude XF hebben gepakt en daar een XE-sausje over hebben gegooid. Dat zorgt voor een auto die van voren niet echt wezenlijk kanders is dan z’n voorganger en ook nog eens als twee druppels water op een XE lijkt. Er wordt bij Audi en BMW nog wel eens over te grote gelijkenissen en te weining vooruitgang gesproken (die laatste vooral bij Audi), maar dit vind ik nog een stapje verder gaan.

    Login om te reageren
  42. schellekens006 zegt

    24 maart 2015 om 22:18

    F type is zo mooi zo niet de mooiste maar dit nee… Er klopt iets niet. Niet mijn auto.

    Login om te reageren
  43. marc94 zegt

    24 maart 2015 om 22:35

    Voor mij persoonlijk met de wat zachtere lijnen die hij nu heeft de mooiste in het segment. chiquer dan BMW. en ik als audi fan vind de rechte vierkante lijnen die audi nu gebruikt verschrikkelijk. nu de prijs nog… of de bankrekening, een van de twee.

    Login om te reageren
  44. schoeneke zegt

    24 maart 2015 om 22:38

    Bad ass achterlichten!

    Login om te reageren
  45. v60polestar zegt

    24 maart 2015 om 22:40

    Dit is toch veel mooier dan die Duitse merken?!

    Login om te reageren
    • mazdarx zegt

      25 maart 2015 om 08:46

      @v60polestar: Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ik in de positie was om te mogen kiezen tussen Audi A6, BMW 5 serie, Mercedes E Klasse of Jaguar XF zou ik zondermeer voor de Jaguar gaan. Trouwens ook als het om 3 serie, A4, C Klasse en XE ging. Jagaur is goed bezig, I like it!

      Login om te reageren
      • lfagtr35r zegt

        25 maart 2015 om 13:43

        @mazdarx: Don’t forget Lexus! De GS is ook een hele fraaie.

        Login om te reageren
  46. mrrallycross zegt

    24 maart 2015 om 22:57

    Mooie auto! Jammer dat Jaguar nu overal dat groene rondje met een letter op plakt. Vroeger was dat alleen met de r versies.

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    24 maart 2015 om 23:53

    Als die 190kg van de 1770kg van de v6 diesel af gaan dan komt die op ongeveer 100kg MINDER uit dan de BMW 530d… dat maakt deze xf dan gelijk inteinteressant ligt de concurrentie…

    Login om te reageren
  48. centho zegt

    25 maart 2015 om 00:10

    Jammer van dat spuuglelijke stuur.

    Login om te reageren
  49. ds3thp zegt

    25 maart 2015 om 07:06

    Wat een ontzettend mooie bak is dit zeg!! Ver buiten budget maar als het kon zou ik het wel weten, doe maar met 380pk V6, meer dan genoeg power en niet de allerzwaarste van het stel!

    Login om te reageren
  50. lamborgfan zegt

    25 maart 2015 om 07:31

    Jammer van de achterkant. Waar de vorige XF echt een “WAUW” factor had bjj zn lancering, is dit gewoon de zoveelste saaie sedan. Die achterkant! ): echt zonde..

    Login om te reageren
  51. Edge zegt

    25 maart 2015 om 08:50

    Het is een beetje een nieuw model op z’n Audi’s: zoek de verschillen. In dit geval vind ik dat een prima keuze, want de XF (na facelift, dat wel) was gewoon een prachtige wagen en een tijdloos ontwerp. Onder het motto ‘if it ain’t broke, don’t fix it’ dan ook niet teveel aan doen!

    Login om te reageren
  52. mashell zegt

    25 maart 2015 om 08:52

    De buitenkant is gewoon standaard, niet mooi niet lelijk. De binnenkant is lastig te beoordelen op deze donkere plaatjes maar die klepjes voor de ventitlatieroosters links en rechts zijn echt spuuglelijk.

    Login om te reageren
  53. Joost zegt

    25 maart 2015 om 12:25

    Volgens mij heb ik deze afgelopen zaterdag ingepakt op de A28 zien rijden. Amersfoort richting Zwolle, rond 14.30.

    Was een kolonne met nog meer ingepakt spul. Helaas reden ze te hard en was mijn camera niet snel genoeg opgestart.

    Login om te reageren
  54. lfagtr35r zegt

    25 maart 2015 om 13:41

    Jaguar heeft een mooie auto geleverd, de Lexus GS stond ook hoog in mijn lijstje en krijgt nu concurrentie van de Jag. Uit Duitsland vind ik de 5-serie het mooist.
    Doe de XF in een lekker kleurtje en dan klaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North