• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe New Beetle wordt vetter

Auteur: Wouter, gepost 29 juli 2007 om 21:11 – 55 Reacties

VW New Beetle 2010


De New Beetle heb ik altijd een wijven-auto (excusez le mot) gevonden. De styling was te lief, het dak te hoog en ondanks een RSI variant met dikke VR6 motor, vond ik de New Beetle nooit sportief. Schijnbaar gaat VW het goed maken met de volgende generatie New Beetle.

In 2010 zou er een nieuwe versie moeten verschijnen die het onderstel zal delen met de Golf VI en de Scirocco. Net als de huidige New Beetle wordt de opvolger ontworpen in Californië. Gelukkig houden daar de gelijkenissen op. De nieuwe New Beetle krijgt veel agressievere styling met een duidelijke coupe lijn in het dak.

Heel logisch lijken de geruchten overigens niet, immers hiermee zou de New Beetle ook in het vaarwater van de Scirocco komen (via germancarblog).

VW New Beetle 2010VW New Beetle 2010

Ook interessant!

  • Video: New Beetle begrijpt zwaailicht niet, crasht
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

beetle, Volkswagen

Vorig bericht: « ZondagAvond REPOST: driften in een vrachtwagen
Volgend bericht: Spyshots: Mercedes C-klasse station »

Lees Interacties

Reacties

  1. Coolguy zegt

    29 juli 2007 om 21:13

    Zo lelijk, precies een uitgerekte Daihatsu Copen.

    Login om te reageren
  2. don zegt

    29 juli 2007 om 21:13

    komen ze dan eindelijk ook weer eens op het idee om de moter achterin te leggen? zo hoort het nou eenmaal bij de kever!

    Login om te reageren
  3. ZOEF zegt

    29 juli 2007 om 21:16

    Lijkt echt niet meer op een kever. Als dit “retro-styling” moest zijn, is het grandioos mislukt.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    29 juli 2007 om 21:19

    Zou dit het afgekeurde “revolutionaire” ontwerp voor de nieuwe Golf zijn geweest?

    Login om te reageren
  5. hanz zegt

    29 juli 2007 om 21:20

    vind t niet eens lelijk, maar een kever? nee dat is het zeker niet meer.

    een scirocco zou t wel kunnen zijn..

    Login om te reageren
  6. T.G zegt

    29 juli 2007 om 21:24

    Neem nouw een voorbeeld aan de mini en de 500. Volkswagen heeft er deze keer weinig van begrepen en komt met iets dat niets heeft met de oer-kever, jammer want de mini en 500 waren en zijn nog steeds kaskrakers.

    Login om te reageren
  7. Sven zegt

    29 juli 2007 om 21:25

    Vind m wat hebben van de Brera…

    Login om te reageren
  8. jørgen zegt

    29 juli 2007 om 21:31

    ik snap niet dat het design van de eerste impressie van de nieuwe golf VI te revolutionair zou zijn, terwijl ze met de iroc de scirocco en met het meest in oorspronkelijk gelaten model de beetle/kever een totaal afwijkend design komen

    Login om te reageren
  9. Rick Dos zegt

    29 juli 2007 om 21:44

    Ik vind het wel goed dat ze het design willen laten evolueren. Kijk, de MINI en 500 zijn geinige auto’s, maar als de trendiness van de modellen wegebben, wat dan?

    Als de filosofie van het oorspronkelijke model maar instand houden.

    Iemand hier die de oorspronkelijke filosofie van de Kever nog kent? Was iets van 65 jaar geleden ontstaan.

    Iemand? Nee, niemand?!

    Login om te reageren
  10. melvin zegt

    29 juli 2007 om 21:51

    De oude kever vond ik altijd iets weghebben van een porche, ik weet niet welk type het was. Dus waarom niet naar de huidige lijn of de huidige 911 van porche kijken en een echte new beetle maken. het was uiteidelijk het geestes kind van ferdinand porche, en in deze tijd met het grootaandeelhouderschaap van porche, lijkt het me zelfs meer dan logisch dat porche meedenkt. Er staat hier dat hij in californie ontworpen zal worden waarom zo ver van huis als je het ook kan laten doen door de ontwerpers van de huidige 911. En dan kan je gelijk de moror weer op de goede plek hangen. want die techniek ligt ook voor het oprapen. en dan de RSI een 2.8 of 3.0 liter motor afgeleid van die van de cayman. want als ik de spandoeken van porche tegenover greenpeace moet geloven dan hebben ze de minste uitstoot per pk. wat zeggen we ervan

    Login om te reageren
  11. Luchtloper zegt

    29 juli 2007 om 21:57

    Hmmm, Ford Focus meets Volvo C30…?!

    Login om te reageren
  12. firefly zegt

    29 juli 2007 om 22:00

    Het huidige model is niet erg geslaagd en volgens een ander concept dan het origineel, maar het lijkt er nog op. Dit heeft toch niks meer met een kever te maken.

    Login om te reageren
  13. iemand zegt

    29 juli 2007 om 22:06

    weeral zon stom concept wagen

    Login om te reageren
  14. VeyronLover zegt

    29 juli 2007 om 22:18

    Best mooi, alleen zal het echte model veel minder agressief zijn, een beetje shooting break. Best leuk!

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    29 juli 2007 om 22:30

    Ziet er niet slecht uit. Gelukkig niet zo’n kitscherige Kever replica!

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    29 juli 2007 om 22:38

    De new beetje een vrouwen auto? Zo ziet er wel uit maar is het niet, dat ding is zo ontzettend onoverzichtelijk daar wil geen vrouw mee inparkeren en omdat er geen man in gezien wil worden verkoopt ie maar heel magertjes.

    Nou als VW het model wat aanpast dan kan heb niet overkomen wat BMW is overkomen, dat de klandizie het verschil tussen een new new mini en een new mini niet kan zien. Dat lijkt me voor VW geen goed idee, als ze er een paar meer van willen verkopen. Wat ik me wel afvraag zit de wereld wel te wachten op een new new Beetle?

    Login om te reageren
  17. DRU zegt

    29 juli 2007 om 22:39

    Gast, dat klopt toch niet? Deze schetsen hebben niets met een new beetle te maken. Als je de vorm van een kever niet in het ontwerp houdt heb je geen kever. Ik geloof er niets van. En hoewel ik je mening deel van wijvenauto denk ik niet dat je te veel aan de new beetle moet veranderen. It’s perfect. De meisjes vinden het leuk, het is goed zo.

    It ain’t gonna happen!

    Ik heb er op vakantie één gehuurd (cabriolet) en mijn vriendin was in de 7e hemel. En ik moet toegeven, het was een feest. Omdat de voorruit zo ver naar voren is, is het alsof je een bootje vaart. Extreem cabriogevoel dus. Elke dag een vers bloempje in het vaasje, madonna in de cd speler en dan rondrijden in Monaco, Nice en Cannes. Ik heb me nog nooit zo gay gevoeld. Het was heerlijk.

    Login om te reageren
  18. Hilgert zegt

    29 juli 2007 om 22:59

    Die komt er nooit….zoals al eerder gezegd zal ie te veel in het vaarwater van de Scirocco komen en heeft het design heel weinig meer met een Kever te maken.

    Login om te reageren
  19. CitroenFan zegt

    29 juli 2007 om 23:11

    mmm..Hij is best wel aardig..alleen beetje renault languna phase III aan de voorkant. En nu ik er toch nog naar kijk…de raamstijl lijkt verdacht veel op de Citroen c4 berline. Ik wist wel dat VW niet veel alleen kon!

    Login om te reageren
  20. Chief_S5 zegt

    29 juli 2007 om 23:15

    Lijkt mij een ontzettend mooi plan!

    Login om te reageren
  21. Ari_M5 zegt

    29 juli 2007 om 23:17

    Het lijkt me wel cool. Hopelijk word het een mooie auto.

    Login om te reageren
  22. 3-serie zegt

    29 juli 2007 om 23:45

    De mini is een succes omdat ie naast zijn retrolook ook inhoud heeft. Oftewel een reteleuk karretje om mee te rijden.

    De 500 lijkt dat ook te zijn, ook al zit de motor op de verkeerde plek. De 500 wordt niet alleen vanwege zijn looks een succes maar simpelweg omdat ie ook iets te bieden heeft. Car Magazine zei erover dat het een kleine auto is, die je niet doet verlangen naar iets groters.

    De New Beetle daarentegen is een Golf met Golf weggedrag, oude motoren (2.0 met 115 pk?) en designmatig alleen maar nadelen. Met alleen ‘emotie’ door design red je het niet. De inhoud moet kloppen en dat is bij deze auto niet het geval. Oftwel als het nieuwtje eraf is moet niemand er meer iets van hebben.

    Login om te reageren
  23. jaap zegt

    29 juli 2007 om 23:52

    vind hem wel erg als een c30 lijke

    Login om te reageren
  24. DAT zegt

    30 juli 2007 om 00:11

    @3-serie:
    Precies, de Mini en de 500 zijn qua concept nog helemaal van deze tijd.
    Het concept van de kever (wagen voor het volk) is hopeloss verouder.

    Daar helpt een leuk kek-designtje geen mallemoer

    Login om te reageren
  25. DAT zegt

    30 juli 2007 om 00:12

    @3-serie:
    Precies, de Mini en de 500 zijn qua concept nog helemaal van deze tijd.
    Het concept van de kever (wagen voor het volk) is hopeloos verouderd.

    Daar helpt een leuk kek-designtje geen mallemoer.

    Login om te reageren
  26. Racer X zegt

    30 juli 2007 om 00:18

    @ dos

    wat, een goedkope auto voor het volk?

    Login om te reageren
  27. Gallardo zegt

    30 juli 2007 om 01:22

    Waarom tekent men bij die conceptjes altijd het dak en de ramen veel te laag, en de wielen veel te groot? ’t Ziet er misschien wat cooler en sportiever uit maar er is er nog nooit zo eentje van de band gerold dus waarom jezelf (de designer, bedoel ik) dan zo iets voorspiegelen?

    Deze doet mij trouwens eerder denken aan een kikkermobiel dan aan een “lovebug”.

    Login om te reageren
  28. STEEFGTI zegt

    30 juli 2007 om 08:04

    Van de zijkant is het net een C30

    Login om te reageren
  29. XP zegt

    30 juli 2007 om 08:12

    Het kever deel is er dan wel uit…

    Login om te reageren
  30. Rick zegt

    30 juli 2007 om 08:31

    Volkswagen is goed bezig! maar ik vind hem op geen enkel punt op de vorige New Beetle lijken!

    Login om te reageren
  31. j zegt

    30 juli 2007 om 08:43

    ik vind het niet echt een lelijke auto, hij ziet er wel stoer uit, een beetje zoals de leon van seat, maar het heeft echt niets meer met een kever te maken toch? (maar dat had de vorige new beetle eigenlijk ook al niet)

    Login om te reageren
  32. ZOEF zegt

    30 juli 2007 om 08:43

    De mini en de 500 waren ook beide, net zoals de geit (lelijk eendje) “auto’s voor het volk”, in een tijd dat alles zich nog veel nationaler afspeelde, en minder Europees. Daarom dus een Duitse, Franse, Engelse en Italiaanse interpretatie van de “wagen voor het volk”. Dat maakt deze auto’s nu net zo onsterfelijk.

    Wist iemand dat de het “lastenboek” voor het ontwerp van de Geit/Eend zo ongeveer was als “een boerin moet er met een mand eieren in naar de markt mee kunnen rijden”. Echt Waar!

    Nu is het dus nog wachten op een retro-uitgave van de Geit/Eend (mét tweecylinder boxer aub!)

    Login om te reageren
  33. Mizze zegt

    30 juli 2007 om 08:46

    @ Citroenfan

    Waar haalde gij dat in uw hoofd dat een VW op één of andere manier op een renault of citroen zou willen lijken?

    Zwaar weekend gehad ofzo om zo een zever te verkopen…

    Login om te reageren
  34. Bernd zegt

    30 juli 2007 om 08:58

    Het oorspronkelijke concept voor de New Beetle stond op een Polo platform en zag er stukken beter uit dan het uiteindelijke productiemodel (op een Golf platform, anders verkocht het zo slecht in de US of A).

    Inmiddels is de Polo gegroeid, dus misschien kan het nu wel? Dan is de concurrentie met de Scirocco ook minder een probleem…

    Login om te reageren
  35. ml zegt

    30 juli 2007 om 10:25

    De oranje afbeelding circuleerd al ruim een half jaar. Ik zie er ook geen kever in, bovendien is het concept van de Iroc vele malen mooier en sportiever. Dus wat ze nou hier mee willen?

    Login om te reageren
  36. Brian zegt

    30 juli 2007 om 10:59

    Even de bronnen iets beter checken heren, deze – overigens geinige fantasiën, zijn niet recent :-)

    Artikel en impressies zijn van februari (16-02-2007)
    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_502062_14194.hbs

    16.02.07 11.37 | Autor: Frank Volk | Fotos: Stehrenberger

    Login om te reageren
  37. Jan C. zegt

    30 juli 2007 om 13:38

    Het probleem van de Beetle in vergelijk is eigenlijk de basis. Echter vergeten velen dat de Beetle deze designrichting heeft gelanceerd. Maar goed, de tekeningen hier geloof ik niet in.

    Login om te reageren
  38. Ahura zegt

    30 juli 2007 om 14:04

    Die tekeningen zinj sowieso oud en die gast die die tekeningen maakt verzint altijd maar wat. Ik heb nog nooit een tekening van hem gezien die klopte met de werkelijkheid

    De nieuwe Beetle moet wel wat beter worden ja. De huidige oogt te lomp met enorm lelijke grote, vlakke deuren

    Login om te reageren
  39. Melvin zegt

    30 juli 2007 om 14:08

    het is meer een focus en c30 zoals hij er nu uitziet en die velgen zijn ook een beetje overdreven groot

    Login om te reageren
  40. mercedesfan zegt

    30 juli 2007 om 14:20

    dit lijkt niet op een kever

    Login om te reageren
  41. Brian zegt

    30 juli 2007 om 16:03

    En hier twee wel nieuwe fantasiën door Huckfeldt

    http://media.autobild.de/bild/F/f3ce0fed75918296e85c7cad9f2dbc3f_1.jpg

    http://media.autobild.de/bild/1/49d5a056f859ac1e89dca40d6bd34191_1.jpg

    Login om te reageren
  42. Mark zegt

    30 juli 2007 om 19:39

    Laat maar komen, onder andere naam! Vraag me wel af of ze nog een kans krijgen van de klantenkring…

    Login om te reageren
  43. Bentley zegt

    30 juli 2007 om 20:19

    Lijkt wat op een kruising tussen C30 en C3.

    De kever kwam er door een klein ADHD mensje, Adolf de fürher Hitler. Hij wilde een goedkope auto voor het volk. vervolgns werd het een (stinkende) hippie icoon (geinig hé). De new beetle is een uitpakkers auto voor 18 jarige meisjes. Raar hoe alles kan draaien. Voor de fans de laatste oude (echte) kever liep een paar jaar geleden van de band in Mexico, aldaar is één auto op de twee een “love bug”.

    Login om te reageren
  44. Jan C. zegt

    31 juli 2007 om 13:09

    @Bentley, Volgens mij werd de Transporter een hippie icoon.

    Login om te reageren
  45. Bentley zegt

    31 juli 2007 om 13:45

    Van het kevertje waren ze ook zot hoor.

    Login om te reageren
  46. rgseidl zegt

    31 juli 2007 om 14:30

    Fraai ontwerp maar het is geen kever. Ze moeten een andere naam kiezen, wellicht ook een dier (vgl. de Fox en Lupo = wolf). Wel aktief maar niet al te lief, want dan vinden de mannen de hele auto meteen verwijfd.

    Kwa proporties lijkt het ontwerp wel op een insect, dus bijv. Biene (bij) zou voor mijn smaak passen. Bovendien is het Duitse omgangstaal voor een lekkere meid. Bijen voeren tevens dansjes uit in het nest, ook daar kunnen de marketingmensen dus mee spelen.

    Andere mogelijkheden: kleine zoogdieren met souplesse, bijv. Otter, Wiesel, Marder. Die zijn echter niet allemaal voor elke markt geschikt, in het Duits is een wezel vooral snel, in het Engels is een weasel tevens een gladjanus.

    Login om te reageren
  47. CitroenFan zegt

    31 juli 2007 om 17:51

    @ Brian; Die gele lijkt heeel erg op een Porsche 911..vooral de koplampen!!als je um platter maakt..is het er een..was de vorige ook

    Login om te reageren
  48. CitroenFan zegt

    31 juli 2007 om 17:58

    @ Mizze; VW is bang. Ze durven geen spannende auto’s te maken, anders gaan de verkopen slecht…Dat is VW! Totaal geen durf en passie. En waarom VW op Renault en Citroen wil lijken?? Is ook niet zo heel gek. Beide merken hebben het lef om iets te tonen wat gedurft is, of het nou lelijk is of niet! Renault valt i.i.g. niet in ieders smaak. Dat is gewoon erg jammer dat veel mensen ’t maar bij saaie en doorsnee auto’s houden.

    Login om te reageren
  49. CitroenFan zegt

    31 juli 2007 om 18:01

    @ Mizze; Enuh, ik heb geen zwaar weekend gehad, maar lief dat je ’t vraagt. Of hebt U ’t misschien gehad? Ik i.i.g. niet! PS: Praat gewoon Nl, want wat is ingodsnaam een zever? Of komt U uit België??

    Login om te reageren
  50. citrofiel evil twin zegt

    8 augustus 2007 om 19:15

    Oe maar dan gaat vw concureren in eigen huis want de scirocco is toch ook een coupé en de new beetle gaat ook een coupé worden dit gaat vonken geven!

    Login om te reageren
  51. Jan Higuet zegt

    15 augustus 2007 om 11:41

    Dit is geen Beeltle meer, de charme is weg en de vergelijkingen met de oude kever zijn totaal zoek.
    Dit wil niet zeggen dat ik het geen geslaagde auto vind, maar het is geen Beelte.

    Login om te reageren
  52. tomzy zegt

    19 maart 2008 om 20:46

    nja vind het ook niet lijken op een beetle, behalve die wielkasten die ze nog wat behouden. Maar waarom een totaal nieuw concept? de new beetle mag dan wel geliefd zijn door de vrouwtjes, dit is tenminste een kever. Ik zou hem gewoon blijven facelifts geven om wat mee te gaan met zijn tijd. De “oude” kevers rolden zelfs nog in 2003 van de band. Ofwel zieje hem graag ofwel niet. Ik vind hem allesins perfect hoe hij nu is!

    Login om te reageren
  53. Agnes zegt

    13 december 2008 om 19:54

    Ik hoop dat dit geen succes wordt en terug van de markt gehaald zal moeten worden. Zo een mooi autootje wordt een gewone auto??
    Kever is geen gewoon wagen. Het is een autootje dat opvalt en dat zou ik graag zo willen houden.

    Login om te reageren
  54. claudia zegt

    22 februari 2010 om 17:14

    dit wordt echt geen new beetle. alle ronde vormen zijn er uit! echt heel zonden je zou eens moeten kijken op google naar beetle ragster deze is pas vet en zouden ze hier moeten maken. niet dit achterlijke ding!

    Login om te reageren
  55. garry zegt

    11 mei 2010 om 16:37

    Vernieuwen is niet altijd beter en mooier, en even terugblikken naar de vroegere Kever kan wonderen verrichten, dus, bezin voor je begint, en denk ook eens aan de geestelijke ontwerper Mr.F.Porsche

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North