• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Renault Scénic en Grand Scénic (boeiend)

Auteur: autoblogger, gepost 3 maart 2009 om 14:29 – 48 Reacties

Renault Grand Scenic
Daar zijn ze dan, de twee modellen waar we al tijden op wachten! Na de introductie van de nieuwe Mégane komt Renault nu met de nieuwe Grand Scénic en vervolgens de nieuwe Scénic op de markt (vanaf april).

Renault doet dat volgens eigen zeggen in navolging van het succes van de Scénic I en II. De nieuwe Grand Scénic is verkrijgbaar met vijf of zeven zitplaatsen, de nieuwe Scénic heeft vijf zitplaatsen. Just so you know…

New Renault Scénic and New Renault Grand Scénic both feature dynamic, distinctive styling, while their roomy interiors, comfort-related appointments, stowage solutions and high-tech equipment are destined to set new standards in their category.

o The instrument panel features a customizable, easy to read TFT (Thin Film Transistor) colour screen (exclusive at this level),
o Two distinct new silhouettes, and three variants: five-seat Renault Scénic and five- and seven-seat Renault Grand Scénic,
o Remarkable cabin space with class-topping second-row kneeroom (235mm in the case of Scénic, and 275mm for Grand Scénic),
o More room for third-row occupants than in any other compact seven-seat MPV (headroom: 842mm, kneeroom: 102mm),
o Segment-best stowage capacity, with up to 92 litres (seven-seat Grand Scénic) throughout the cabin, including four underfloor compartments, up to four under-seat drawers, six map pockets, an 11-litre glovebox and nine litres of stowage in the sliding centre console,
o Boot capacity increased by 10 per cent,
o Clever stowage solutions, including a special compartment for the baggage cover in the boot
of seven-seat Renault Grand Scénic, handy hooks for the second and third row seats and a 12V power supply for every row of seats,
o Intuitive controls which fall easily to hand, with a centre console that houses the controls for the principal driver aids (navigation system, electronic parking brake, cruise control/speed limiter switch, Plug & Music multimedia sockets),
o Unprecedented in the segment: a reversing camera for easier parking,
o New integrated Carminat TomTom® navigation system, developed in association with TomTom, for less than €500,
o Upper-range 3D Sound by Arkamys® audio system with three-dimensional sound spatialization,
o Suspension identical to that of New Mégane, including a horned front subframe and closed-section rear torsion beam for exemplary body roll control and steering precision,
o New electric power steering for greater precision and enhanced driving pleasure,
o A range of six petrol engines, including the new TCe130, and seven diesel engines, three of which emit less than 140g of CO2/km,
o Genes shared with the other members of the New Mégane family: robustness and perceived quality, including a new laser brazing technique for welding the roof to the body sides,
o The same standard of exemplary safety as that claimed by New Mégane which achieved the best EuroNCAP crash test rating ever achieved,
o Seven versions comply with the three criteria required to qualify for the Renault eco2 range of ecological, economically affordable vehicles.

Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2009, Renault, scenic

Vorig bericht: « Oerlelijk: Koenigsegg Quant (op zonne-energie)
Volgend bericht: Mansory GT Speed »

Lees Interacties

Reacties

  1. denny zegt

    3 maart 2009 om 14:32

    is renault van plan om failliet te gaan ofzo, ding ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  2. JKN zegt

    3 maart 2009 om 14:36

    Fantastische auto! Wordt een topper!

    Login om te reageren
  3. Luuk van Kaathoven zegt

    3 maart 2009 om 14:37

    Zonde, hier hadden ze iets mooiers van kunnen maken!

    Login om te reageren
  4. Aston Martin Rapide zegt

    3 maart 2009 om 14:40

    De voorzijde is wel enorm raar vormgegeven. ’t lijkt wel een eendensmoel. De achterkant is gewoon een beetje zakelijk gebleven, dat is prima. Alleen natuurlijk jammer van de voorzijde.

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 14:40

    Saai, dus wordt een topper!

    Login om te reageren
  6. Rick. zegt

    3 maart 2009 om 14:40

    En de NL Dealers wisten hier compleet niks vanaf.

    Login om te reageren
  7. Headhunterz zegt

    3 maart 2009 om 14:41

    @ denny
    wat zeg jij nou weer? ga ff anders poepen ja. Renault is nu juist beter dan ooit bezig (qua ontwerp) en dan kom jij met zo’n opmerking!! denk eerst eens na voor je wat zegt.

    Login om te reageren
  8. j zegt

    3 maart 2009 om 14:42

    Renault is al failliet maar dankzij de franse overheid kunnen ze nog steeds dit soort wanproducten fabriceren

    Login om te reageren
  9. Waxweazel zegt

    3 maart 2009 om 14:45

    @ J : zo vroeg er al bij om te komen zeiken ? je moet dus echt geen leven hebben..

    OT: Aan de reacties hier ook weer te horen zal het dus ook wel weer een verkoopstopper worden zoals de vorige 2 generaties waren ;)

    Login om te reageren
  10. Sven zegt

    3 maart 2009 om 14:47

    door die kleur lijkt hij nog lelijker en saaier dan dat hij werkelijk is.

    Login om te reageren
  11. Midas zegt

    3 maart 2009 om 14:48

    Fijn dat je er even bij vermeldt dat het boeiend is. Ik heb ooit een keer in zo’n ding gezeten en ben er meteen weer uit gevlucht. Ik zou alleen in een midi mpv durven te rijden met een zak over mijn hoofd.
    Maar deze auto zal het ongetwijfeld goed doen bij de stemmers van Grijs1.

    Login om te reageren
  12. Thijs Bosmann zegt

    3 maart 2009 om 14:55

    Ben ik nou de enige die m WEL mooi vind?..

    Login om te reageren
  13. Headhunterz zegt

    3 maart 2009 om 14:57

    @ thijs bosmann
    nee hoor ;)

    Login om te reageren
  14. VivelaFRANCE zegt

    3 maart 2009 om 15:06

    Hmm, even wennen, zeker met die kleur. ik ben er niet echt kapot van, jammer Renault!

    Login om te reageren
  15. GerreLekker zegt

    3 maart 2009 om 15:12

    Ik vind hem best ok! De neus is wat raar; de kromming of bolling ziet er een beetje vreemd uit. Mooi zou ik het niet omschrijven (een AM DB9 noem ik mooi) maar vind deze lang niet verkeerd…

    Login om te reageren
  16. Eric zegt

    3 maart 2009 om 15:13

    Als je een nest vol jong hebt ,koop je dit inderdaad. Niet aan mij besteed.

    Login om te reageren
  17. hubert zegt

    3 maart 2009 om 15:26

    Die lange uitvoering lijkt wel een Cayenne (van 3/4 vooraanzicht).

    Verder zal deze wel goed gaan verkopen.

    Login om te reageren
  18. Stefaan zegt

    3 maart 2009 om 15:26

    @ eric: Daarom is deze auto ook bedoeld voor gezinnen met een bende kleine mannen. ;)

    Persoonlijk vin ik de voorruit te lang. De achterkant van de grand scenic valt goed mee. Maar de achterkant van de scenic blijft afwachten

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 15:47

    @ hubert: ja, 2 druppels water een Cayenne…

    Sjongejongejongejongejongejonge!!!
    Triest

    Login om te reageren
  20. Dirk zegt

    3 maart 2009 om 16:33

    @ J
    Ik val mischien in herhaling maar ik ben er nu zeker van je bent amper uit de pampers.
    Ik hou niet van volumewagens maar deze ziet er niet slecht uit en als je hem vergelijkt met wat VW op de markt durft gooien dan is dit wel een beauty.

    Login om te reageren
  21. renaultfreak zegt

    3 maart 2009 om 16:36

    Ik vind de scenic wel meevallen vergeleken met wat ze eerst lieten zien!

    Het interieur zit er daartegen erg veel belovend uit! Toch denk ik dat deze weer flink verkocht zal worden, is het niet in ons kikker landje dan is het wel in frankrijk. De c4 picasso kan alvast zijn borst nat gaan maken.

    Login om te reageren
  22. Vinny_93 zegt

    3 maart 2009 om 16:41

    Hee hee jongens, de bejaarden moeten ook autorijden!

    Login om te reageren
  23. renault zegt

    3 maart 2009 om 16:48

    Ik vond de eerste foto’s van de nieuwe scenic ook niet veel belovend.
    Maar ik moet zeggen dat ik de Verlengde scenic erg mooi vind de gewone scenic blijf ik lelijk vinden.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 16:52

    Veel mensen die hem saai en lelijk vinden. Veel klanten voor de C4 Picasso dus! :P
    Zelf vind ik hem niet heel verkeerd. Alleen is hij zo verschrikkelijk clean en kaal geworden. Kan leuk zijn, maar dit ontwerp heeft wat mij betreft wat meer lijntjes nodig, met name de voorkant.

    Login om te reageren
  25. Audioot zegt

    3 maart 2009 om 16:57

    Ziet er prima uit.

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    3 maart 2009 om 18:01

    idd, boeiend…

    Login om te reageren
  27. Gummen zegt

    3 maart 2009 om 18:36

    Waxweazel schrijft:
    3 March 2009 om 14:45
    @ J : zo vroeg er al bij om te komen zeiken ? je moet dus echt geen leven hebben..

    OT: Aan de reacties hier ook weer te horen zal het dus ook wel weer een verkoopstopper worden zoals de vorige 2 generaties waren

    Verkoop-stopper: zou best wel eens kunnen. Zijn toch echt wel vele betere en mooiere alternatieven te verkrijgen.

    Login om te reageren
    • Nostradamus zegt

      21 december 2009 om 16:23

      @Gummen: Mooiere en betere alternatieven?? Heb de meesten toch wel vergeleken. De C4, Peugeot 5008, Mazda 5, Mitsubishi Grandis en Ford S-Max.

      De Scenic wint het op gebied van ruimte, comfort en prijs-uitrusting-verhouding. De andere merken kunnen geen 1.9 diesel met alles erop en eraan inclusief lederen bekleding leveren voor een krappe € 40.000.

      De Grandis scoorde het slechtst. Wat een lompe logge slurpbak is dat. Mitsubishi doet er heel verstandig aan om op hele korte termijn zuinigere motoren te gaan ontwikkelen. Anders prijst de overheid ze uit de markt door de komst van de slurptax in 2010.

      De Mazda5 is een stuk krapper dan de Scenic. Heb dit model met name vanwege de schuifdeuren overwogen.

      De overige modeleen waren vergelijkbaar. De Scenic heeft het voor mij toch op de zeer complete uitrusting gewonnen. In week 6 of 7 van 2010 wordt de auto geleverd.

      Login om te reageren
  28. René zegt

    3 maart 2009 om 19:06

    Die neus ziet er toch niet uit mensen….. eendenbek is wel de meest treffende vergelijking. Zal best een heeeele praktische auto zijn maar dat is een Multipla ook…..

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 20:28

    Trouwens… In de titel staat wel mooi Renault Scénic én Grand Scénic, maar waar zijn de foto’s van de Scénic vijfzitter dan? :roll:

    Login om te reageren
  30. Deere Power zegt

    3 maart 2009 om 21:06

    @ Rick:

    Verleden jaar in september waren alle Europese dealers van Renault in Geneve uitgenodigd waar oa deze Scenic voorgesteld werd net als de Megane 3 en zo….

    Iedereen van Renault die toen wakker was heeft deze wagens toen al gezien…

    Login om te reageren
  31. benny b zegt

    3 maart 2009 om 22:27

    tja wat moet je hiervan denken, achterkant wordt ik niet warm van, voorkant klopt iets niet en binnenkant is toch maar kaal, raar ding maar zal wel aan mij liggen

    Login om te reageren
  32. kowalsk zegt

    3 maart 2009 om 23:38

    De voorkant is een waar meesterwerk, niet… De rest kan er wel mee door.

    Login om te reageren
  33. Marco zegt

    4 maart 2009 om 13:21

    Ik heb er nu zelf een (nee, ik weet het, niet de mooiste maar wel heel compleet voor een redelijke bijtelling). Maar wat is dit ding lelijk geworden. Die voorkant, HELP! De volgende wordt zeker geen Scénic.
    ReNO!

    Login om te reageren
  34. Ben zegt

    4 maart 2009 om 16:04

    mss zie ik het verkeerd maar lijken die achterlichten niet nogal volvo-achtig

    Login om te reageren
  35. Graafke zegt

    4 maart 2009 om 19:18

    Doe mij maar een Dodge Journey

    Login om te reageren
  36. JH zegt

    5 maart 2009 om 11:57

    De Scenic was in het echt niet echt een topper, de Laguna is niet een topper en als je over de Renault vloer loopt dan denk je “waar zijn ze bij Renault mee bezig”…Bij Citroen staan een paar leuke modellen maar ik vrees dat Renault een paar flinke klappen gaat krijgen. Alleen de gele sportmodellen zien er leuk uit, de rest ajajajaja

    Login om te reageren
  37. Waxweazel zegt

    5 maart 2009 om 12:35

    @ JH
    De Scenic geen verkoopstopper ? In welke wereld leef jij dan ? :p

    Login om te reageren
  38. JH zegt

    5 maart 2009 om 12:47

    In de reele ;)

    Login om te reageren
  39. MCW zegt

    5 maart 2009 om 12:50

    Ik moet ze eerst in het echt zien. Op foto’s vind ik iig niks. Rare elementen die gewoon niet kloppen en het interieur zal kwalitatief goed zijn maar ik vind het weer saai. Foeilelijke achterlampen voor de 5-zitter trouwens!

    Login om te reageren
  40. zap zegt

    9 mei 2009 om 00:17

    Ik heb de Grand Scenic in het echt gezien en was niet echt begeesterd, wel een erg ruime en praktische gezinswagen, dat ze daar een 1.5 Dci in durven leggen? dat wordt veel schakelen denk ik. De nieuwe Scenic (normale uitvoering) daarentegen heft mijn hart gestolen, hier ga ik op wachten!
    Zie foto en browse van daaruit naar andere foto’s.

    http://uk.cars.yahoo.com/04032009/36/t8/big-scenics-geneva-0.html

    Login om te reageren
  41. Zwaan zegt

    19 oktober 2009 om 09:45

    Het meerendeel van deze zogenaamde kenners kunnen deze auto volgens mij niet eens betalen, dus waar maak je je druk om. Je zal er maar mee gestraft worden! Gelukkig ben ik één van de veroodeelden!!

    Login om te reageren
  42. skalle zegt

    14 november 2009 om 22:37

    ik heb vandaag met de gr scenic 1.5dci dyn. 110 PK gereden,moet zeggen hij rijd heel vlot en heeft een sterk koppel.momenteel lopen er mooie akties met korting van 3.600€ die de aankoop interessant maken.ook de nieuwe peugeout 5008 1.6 hdi met een betere-mooiere binnenafwerking ligt ons wel .De Peugeot vond ik nog beter rijden dan de Gr.Scenic .Moeilijke keuze…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 november 2009 om 22:50

      @skalle: als ik moest kiezen tussen die twee dan zou ik gaan voor het merk dat het minst rampzalig scoort in de pechstatistieken en het autoweek tevredenheids onderzoekje… check de lijstjes met de betrouwbaarheid. Slechter dan Peugeot scoort er geenéén. En ik kan bevestigen dat de peut een drama is qua betrouwbaarheid en mankementen, al vind ik de renault dealers ook één grote oplichtersbende.. (vraag maar eens wat een lampje voor je koplamp vervangen kost… en zorg dat je op een stoel zit als je het antwoord hoort).
      Succes…ik zou de Toyota Verso, Ford S-max/Galaxy, Honda FR-V en Mitsubishi Grandis ook zeker gaan checken!

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 november 2009 om 23:15

      @skalle: oh en de Seat Altea XL is ook zeker het bekijken/rijden waard, net als een Qashqai+2.

      Login om te reageren
  43. Zwaan zegt

    21 december 2009 om 18:49

    Ik rijd nu een week of 8 in de nieuwe Grand Senic business sport 110 pk. In een woord geweldig. Ruim, praktisch en compleet. Met de sneeuw geen enkele moeite om er door te komen. Geluid is super, Tom Tom is fijn, zelfs bij het naderen van een brandweerauto met toeters en bellen gaat de radio tijdelijk uit. Een leuke ervaring. Echt een fijne auto en ehh btw ik kom uit een Laguna.

    Login om te reageren
  44. harmh zegt

    1 januari 2010 om 18:32

    wij hebben op oudjaarsdag een nieuwe grande scenic gekocht. hebben lang getwijfeld (zafira en vooral mazda5 waren de concurrenten). In de Mazda hadden we nog iets meer vertrouwen eigenlijk en die schuifdeuren zijn super.Maar comfort en prijs van de scenic zijn beter. Wordt onze 1e renault, ben benieuws. Vindt hem eigenlijk best mooi ook om eerlijk te zijn

    Login om te reageren
  45. JV zegt

    26 maart 2010 om 10:56

    Mooie silhouette met karakter, heel ruim en comfortabel,binnenafwerking niet te vergelijken met de plastieken troep van Quashqai. Een aanrader voor mensen die kinderen hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North