• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Saab 9-5 in de studio (spannend)

Auteur: autoblogger, gepost 28 juli 2009 om 22:20 – 89 Reacties

Saab 9-5


Saab heeft blijkbaar nogal moeite om foto’s van de nieuwe 9-5 geheim te houden. Of ze melken dat internet-lek-gebeuren helemaal uit, dat doen die Duitse merken immers ook. Anyway, we hebben weer een stapeltje foto’s gevonden.

Ditmaal zijn de foto’s afkomstig van het Zweedse Auto Motor und Sport en we krijgen wat meer details te zien. Denk aan lampjes, zijpsiegels, dashboard-knopjes, etcetera. De liefhebbers mogen even doorklikken naar de image gallery voor alle twintig afbeeldingen.


Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, Saab

Vorig bericht: « Hybride Toyota Yaris komt straks uit Frankrijk?
Volgend bericht: ABHD 1 jaar (incl de minst bekeken filmpjes) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefan-Venema zegt

    28 juli 2009 om 22:24

    Auto met “presence”, mooie statige limousine. Is weer wat anders dan de Duitsers en misschien wat excentrieker dan Volvo. Groot minpunt is alleen dat rooster in het dashboard, gewoon de slag gemist!

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    28 juli 2009 om 22:24

    ze worden er echt niet beter op he? :?

    Login om te reageren
  3. Iwan zegt

    28 juli 2009 om 22:26

    Ziet er mooi uit..
    Alleen de C style is iets te dik..
    Past niet bij de rest van de auto…

    Login om te reageren
  4. baztiaan1 zegt

    28 juli 2009 om 22:26

    voorkant: mooi, achterkant: acceptabel, dashboard: lelijk! moet je die roosters zien dan, in cheap zwart plastic…. jammer

    Login om te reageren
  5. gert zegt

    28 juli 2009 om 22:30

    Ik vind hem maar lelijk .. wanneer komt zn opvolger??

    Login om te reageren
  6. mb zegt

    28 juli 2009 om 22:30

    Heel apart.Echt saab.gewoon eigenwijs.

    Login om te reageren
  7. sven2 zegt

    28 juli 2009 om 22:31

    prachtige wagen! alleen… DAT DASHBOARD!!! lelijk, echt lelijk, baztiaan, je hebt helemaal gelijk… en dat is jammer, voor zo’n prachtwagen, die waarschijnlijk ook nog eens betaalbaar gaat zijn… vooral die roosters zijn echt, echt passé, het interieur lijkt wat op de Saab 900 en die auto is toch al 20 jaar oud…

    Login om te reageren
  8. koreantaxiproductions zegt

    28 juli 2009 om 22:36

    net een omgebouwde CTS. ze moeten echt terug naar de roots. Ik kan het niet langer aan zien zo,
    )

    Login om te reageren
  9. RA999 zegt

    28 juli 2009 om 22:38

    Het wordt een dagtaak om dat dashboard schoon te houden…
    De rest ziet er wel goed uit trouwens, vooral de achterkant is erg gaaf.

    Login om te reageren
  10. JeejEm zegt

    28 juli 2009 om 22:39

    Prachtig!, eindelijk weer een Saab die terugkeert naar zn roots. Echt een mooie auto.

    Login om te reageren
  11. Tombnolz zegt

    28 juli 2009 om 22:43

    Dat moet ik toch eens van naderbij bekijken hoor, want vooral die achterlichten bezorgen me kippenvel… Nu al heimwee naar de pre-laatste-facelift van de vorige 9-5…

    Interieur kan ik trouwens wel smaken.

    Login om te reageren
  12. Harm zegt

    28 juli 2009 om 22:44

    @sven2
    maak er bij de 900 maar 30 van, in basis zelfs 40 jaar. En dat is precies waarom ik het dashboard wél mooi vind. Fuck wat de anderen doen, wij zijn Saab en doen wat we willen. Dát vind ik nou de perfecte instelling! Verder gewoon een prachtbak. @koreantaxiproductions ik ben dol op de classic 900, maar zijn er al niet genoeg reterobakken? Al zou ik een lekker snelle 3 deurs hot-hatch á la 900 Turbo een prachtige aanvulling op de Saab modellenreeks vinden. Maar géén retro!

    Login om te reageren
  13. Autogek zegt

    28 juli 2009 om 22:44

    Ziet er inderdaad veel beter uit dan zijn voorgangers. Maar of dat Saab nog kan redden?

    Login om te reageren
  14. henk zegt

    28 juli 2009 om 22:44

    De roosters in het dashboard zullen waarschijnlijk die plek hebben gekregen rekening houdend met Zweedse winters.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    28 juli 2009 om 22:48

    Wow, een soort van positieve reactie van @autogek terwijl het niet over een Prius gaat.

    Laat de Tacohoest maar komen. Ik kan mijn leven goed afsluiten. :P

    Login om te reageren
  16. mb zegt

    28 juli 2009 om 22:50

    Deze auto heeft gewoon een premium uitstraling.En dat is geen grap.

    Login om te reageren
  17. lala zegt

    28 juli 2009 om 22:57

    het is auto motor OCH sport ;) kon het niet laten

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    28 juli 2009 om 22:59

    @mb.

    Wat is Premium?

    Kun je dat eten of zo?

    Login om te reageren
  19. Laus zegt

    28 juli 2009 om 23:00

    begint er aardig op te lijken. Mooi achterwerk. Voor nog wat bijschaven…dat lelijke chroom eens wegdoen enzo..das voor Ex-GM.

    Nu nog een hybride motor erin. Dan pas zijn ze gered. Let maar op.

    Login om te reageren
  20. SummerSky zegt

    28 juli 2009 om 23:03

    Jeetje wat een Jaren-80-roosters op dat dashboard…en verder zie ik een Opel-stuur (met Saablogo, dat dan weer wel), en rare spiegelende inlegjes (moet dat op carbon lijken?)
    Kortom, wil je niet premium rijden en vind je dat toch al een vies woord, ga dan voor deze Saab.
    Je kan in dat geval trouwens ook een Opel nemen.

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    28 juli 2009 om 23:04

    Ik vind het nog steeds een beetje kitscherig allemaal. Niks form-follows-function, maar meer ‘waar kunnen we nog een stripje of een ledje kwijt’. Jammer.

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    28 juli 2009 om 23:10

    En zelfs met alle opsmuk is het interieur nog knap deprimerend.

    Login om te reageren
  23. Tommy zegt

    28 juli 2009 om 23:10

    En toch vind ik het een nette dikke auto met mooie details, veel beter dan dat Franse spul imo. Oké, bij de Duitsers haalt hij het misschien niet helemaal maar het is een leuk alternatief, net zoals de S80 dat is. En dat ze de V6 diesel er maar in stoppen :!:

    Login om te reageren
  24. Golf FSI 2.0 zegt

    28 juli 2009 om 23:19

    Hopelijk is de stationwagon mooier!

    Login om te reageren
  25. Laue zegt

    28 juli 2009 om 23:32

    waar is de reactie van “saab” ? ik begin me zorgen te maken.

    OT: het dashboard is idd een faal. voor de rest een bijzonder mooi verfrissend model. eerder een 9-5 dan a4,3-serie of passat.

    Login om te reageren
  26. ErwinLagcher zegt

    28 juli 2009 om 23:53

    Roosters niet al te fraai (oogt een beetje goedkoop op zo’n luxe bak, maar zoals eerder vermeld, wij zijn saab!) en de hoogteverstelling van het stuur lijkt wel op een oude choke-knop :D

    Login om te reageren
  27. b0z4 zegt

    28 juli 2009 om 23:54

    INSIGNIAAAA !

    Login om te reageren
  28. BMWMserie zegt

    29 juli 2009 om 00:05

    ik vind hem maar apart geef mij maar voor die prijs een bmw 3/5 serie :D

    Login om te reageren
  29. Jozef zegt

    29 juli 2009 om 01:45

    Het lijkt me dat Saab zijn pijlen vooral wil richten op de VS met deze Amerikaans aandoende achterpartij. Mij hoor je ook niet zeggen dat het ding slecht zou kunnen rijden of zo… Zeker in turbo’s blazen zijn ze bij Saab nog steeds erg bedreven dus in de top-benzine laag zullen zeker enkele fijne configuraties zitten, gesteld dat er ook andere binnenuitvoeringen te verkrijgen zullen zijn.

    Die ‘Choke-knop’ schijnt ook van een onlangs gescheiden vrouwelijke ontwerpster te komen en zou bij crashtests al hebben uitgewezen dat “een aanzienlijk deel van het mannelijke geslachtsorgaan gevaar loopt bij ongevallen. Vooral de onderkant dan die als haak fungeert zou in de toekomst weleens kunnen verdwijnen.” Sorry maar Saab slaat hier de bal na enkele recentelijke strapatsen wel helemáál mis. Of minder direct: ik zou zeker iets anders kopen van het geld.

    Login om te reageren
  30. ivanadrive zegt

    29 juli 2009 om 03:26

    @Jozef: die turbo’s komen al een hele tijd van GM (benzine) en Fiat (diesel), en bij mijn weten verandert Saab daar niets meer aan. Die achterkant doet idd Amerikaans aan maar is toch vooral geïnspireerd op de achterpartij van de 9000 met z’n doorlopende lichten (zeer jaren 80 overigens).

    Login om te reageren
  31. Alfabruur zegt

    29 juli 2009 om 08:03

    Blijft “OUD” ogen, misschien doet een andere kleur wonderen of de estate maar deze ziet er uit alsof de auto in 2000 uit had moeten komen..

    Login om te reageren
  32. BloodSeaker zegt

    29 juli 2009 om 08:10

    Parkeer maar voor mijn deur mannen o/

    Login om te reageren
  33. DD zegt

    29 juli 2009 om 08:11

    Hoe wilde je ooit met je kruis bij de hendel van de stuurverstelling komen? Dan moet je om dat Opel stuur heen vouwen ofzo! Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, denk eerder dat je knie er tegenaan kan komen.
    Ik vind de achterkant een beetje wazig, maar op zich wel een mooie wagen. Alleen lijkt mij die ventilatieroosters schoonmaken een hels karwei ;)

    Login om te reageren
  34. bm3 zegt

    29 juli 2009 om 08:34

    beetje een gelijkenis
    hyundai i20
    http://www.autofans.be/sites/default/files/images2/Interieur_Hyundai_i20.JPG

    saab 9-5
    http://www.autowereld.com/popup/popup_foto.asp?artikel=8351&foto=2&gallery=true

    Login om te reageren
  35. W115 zegt

    29 juli 2009 om 09:05

    @bm3

    Bedoel je het stuurwiel?
    Ik vind hem in ieder geval erg mooi, de lijnen zijn best uniek, en de verlichting van de achterkans zal vast een mooie effect geven ‘snachts.

    Login om te reageren
  36. SjonnieKroket zegt

    29 juli 2009 om 09:15

    Saab is toch maar een kakker hok, een hok voor langharige gladjanusjes….

    Login om te reageren
  37. MCW zegt

    29 juli 2009 om 09:16

    Gister nog wat oude Saabs zien rijden en dan valt goed op waar ze de inspiratie vandaan hebben qua algemene vorm en C-stijl. Leuk! Eigenzinnige auto zonder echt te apart te zijn. Weet het alleen nog niet zo van de achterlampen. Interieur vind ik sportief en mooi (alleen stuur, knopjes links en schakelbak is overgenomen van de Insignia en niet eens lelijke details) alleen die roosters zijn ook niet zo mijn ding

    Login om te reageren
  38. Klassiekekliko zegt

    29 juli 2009 om 09:29

    Tjongejonge, even iets anders dan de teutoonsche eenvormigheid en daar gaan we weer hoor, het is alweer een Kakker hokkende knikkerbak met BBQ roosters. Als je ook maar eve buiten de gebaande paden en trens in autoland komt staat de meute meteen te joelen. Gelukkig zijn er mensen die gewoon hun eigen mening vormen in plaats van met de meute mee te janken. Stel je voor dat een Zweed het tot de “premier league” zou schoppen, dat kan toch echt niet, affakkelen die handel!

    Login om te reageren
  39. hynderman zegt

    29 juli 2009 om 09:29

    Elk merk wil zich natuurlijk onderscheiden met een bepaald design, dat een design niet altijd iedereen aanspreekt is logisch.
    Vergeet niet dat de huidige BMW 5 serie bij zijn introductie ook vrij controversieel was. Zo ook dit model, persoonlijk vindt ik het heel geslaagd, zeker de c stijl die verwijst naar oudere Saab modellen.
    Wil je voor veilig gaan kun je altijd nog een Audi A6 nemen.

    Login om te reageren
  40. SjonnieKroket zegt

    29 juli 2009 om 09:31

    Alle saabs zijn kakkerhokken…

    Login om te reageren
  41. Racekees zegt

    29 juli 2009 om 09:45

    en een audi een sjonnie hok

    Login om te reageren
  42. SjonnieKroket zegt

    29 juli 2009 om 09:46

    @ Racekees,,

    helemaal mee eens

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2009 om 10:38

    @ Laue: hier! Af en toe heb ik naast AB.nl nog een leven… ;)

    Het is weer schitterend al die reacties van de mentaal minder capabelen onder ons te lezen. Ach, die zijn ook nodig om ons slim te doen lijken…
    Dus wat klassiekekliko zegt!

    Ik schaar me ook achter MCW: past erg goed in de huidige modellenlijn, met wel weer een evolutie naar een meer moderne uitvoering daarvan. Deze auto heeft meer specifieke merk-eigenschappen dan zeg een Audi, alleen Audi ramt dat er met veel marketing-geweld in bij de schapen onder ons (‘DSG, voorsprong door techniek’??? meer ‘voorsprong door VW’ zul je bedoelen!).

    @ Ivanadrive: ‘de Turbo’s komen van GM’?? de 2.0 Turbo is volledig door Saab ontwikkeld en wordt gemaakt in Södertälje in Zweden, de 1.6 Turbo is door Saab ontwikkeld voor GM, even in een Opel gestopt om de kinderziektes eruit te halen en vind nu zn weg terug naar Saab. De 1.9TTid is de twin-turbo door Saab ontwikkeld op het basisblok van de Fiat-groep.

    @ Algemeen: ik vind het schitterend dat de meningen zo uiteen lopen over het dashboard. Zo hoort het bij een Saab!

    Login om te reageren
  44. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2009 om 10:43

    Leuk stuk in de Financial Times over de zeer grote merkverbondenheid van Saabrijders: http://www.ft.com/cms/s/2/3ba64a08-74ea-…

    ‘Saab drivers have the highest levels of “psychological involvement” with their cars: more than 10 times the passion for their car then the average Volkswagen driver.’

    Met dank aan JW, speciaal voor de ‘schreeuwers-die-Saab-niet-snappen’: huiswerk jongens!
    ;)

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    29 juli 2009 om 11:08

    Is dit de nieuwe Saab insignia??

    Login om te reageren
  46. SjonnieKroket zegt

    29 juli 2009 om 11:11

    @ Svenska Aeroplan AB

    Hoogste merkverbondenheid t.o.v. wat? van alle Kakkermerken? of pannekoekenmix merken?

    Login om te reageren
  47. Brecht zegt

    29 juli 2009 om 11:17

    Ik vind em echt mooi, alleen dat dashbord is een beetje een ramp. Je kan er wel aan wennen denk ik.

    Login om te reageren
  48. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2009 om 11:41

    @ Sjonniekroket: je hebt duidelijk niet het stuk in de link gelezen…

    Dus lees en leer…

    Login om te reageren
  49. oniwo zegt

    29 juli 2009 om 11:48

    Van buiten is het best een schone auto, vanbinnen is het een ander verhaal. Tot hiertoe heb ik nog geen enkele saab gezien met schoon dashboard. Spijtig dat ze het dashboard van hun concepts niet gewoon overnemen.

    Login om te reageren
  50. GeenKoken&Stomen zegt

    29 juli 2009 om 11:57

    Ik vind dat Saab haar unieke kenmerken (turbo’s, c-stijl, dashboard, verlichting), goed heeft verwerkt in een modern design. Waarom zou je de meute achterna lopen? Iets moet zich onderscheiden in de markt. Een Phantom had ook een soort opgewarmde 7-serie kunnen zijn, net zoals een Maybach niets meer is dan een S-klasse die 30 seconden in de magnetron heeft gestaan.
    Deze 9-5 onderscheidt zich wel degelijk en ik vind het geweldig, op álle fronten. Daarbij is het gewoon een dikke bak (Insignia + 20cm) en is de kwaliteit van dat platform dik in orde.

    Login om te reageren
  51. RtB zegt

    29 juli 2009 om 12:20

    Oniwo: Dashboard is aardig schoon hoor, ik zie in ieder geval geen enkel vlekje of wat dan ook.

    Login om te reageren
  52. MCW zegt

    29 juli 2009 om 12:26

    “Is dit de nieuwe Saab insignia??”

    Nee want hij lijkt er totaal niet op..

    Login om te reageren
  53. Timmie zegt

    29 juli 2009 om 13:07

    Ik vind dat de daklijk wat weg heeft van een Koenigsegg…

    Login om te reageren
  54. Rsimon zegt

    29 juli 2009 om 13:25

    ik vind de daklijn niet helemaal vernieuwend, maar Saab heeft er een aantal knappe details in verwerkt, zoals achter en voor lichten en die chromen lijn op de achterkant

    Login om te reageren
  55. BaRa zegt

    29 juli 2009 om 14:03

    Nounou, nu al die foto’s gevonden? Ze zwerven nog maar net een kleine week rond op het internet.

    Login om te reageren
  56. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2009 om 14:07

    LOL @ Timmie!

    :D

    Login om te reageren
  57. Ferdinand1 zegt

    29 juli 2009 om 14:40

    @ Svenska_Aeroplan_AB
    Jaloers op Audi!? ….ik moet altijd lachen om jouw reacties bij saap items…. :?

    Login om te reageren
  58. SPK zegt

    29 juli 2009 om 14:58

    Een beetje te terughoudend voor een Saab, maar dat moet misschoon ook wel omdat mensen in die klasse nu eenmaal van saaie auto’s houde (audi, bmw, mercedes). Ik vind het interieur wel erg mooi.

    Login om te reageren
  59. RenesisHP zegt

    29 juli 2009 om 15:50

    Je kan zeggen wat je wilt.
    Ik heb nog nooit een SAAB tandpasta zien halen. ;)

    Login om te reageren
  60. Griffin zegt

    29 juli 2009 om 15:57

    Dat front, daar moeten ze nog maar eens even een designer bij halen, dat kan echt niet hoor – ’t is geen Amerikaan! Die C stijl is dan wel weer een mooie verwijzing naar de oude 99/900-9-3 lijn, super! Dat logo opde achterklep mag er dan wel weer af en tenslotte graag even de slijptol om dat oerlelijke reepje chroom van de achterkant te halen. ’t Is geen vectra, ja!

    Maar euh… nog steeds het Griffin logo? Ik dacht dat ze dat niet meer mochten?

    Login om te reageren
  61. BaRa zegt

    29 juli 2009 om 16:18

    @Ferdinand1: ik spreek even in S_A_AB’s naam. Neen, niet jaloers op Audi. Ook niet op andere merken. Alleen proberen we duidelijk te maken dat er voldoende redenen zijn om Saabs goede auto’s te vinden. Gewoon, omwille van de eigenschappen die ze hebben. Dat niet iedereen het daarmee eens is, hoeft niet te verbazen. Dat sommige mensen het nodig vinden om te vergelijken met andere merken, al helemaal niet. En dat mensen als S_A_AB daar dan tegenin gaan, tja, dat is de logica zelve.

    Als je Audi’s mooi vindt, fijn voor jou. Vind je dat ze goede techniek in huis hebben, nog beter. Heb je er zelf een en ben je helemaal tevreden: perfect in orde. Maar het is niets voor mij, noch voor een hele rits andere mensen. Anders had ik nu met een Audi gereden, niet met een Saab. En als Saab-rijder kan ik met recht en rede zeggen dat deze nieuwe 9-5 op het eerste zicht een goede opvolger is van de huidige 9-5. En dat recht meen ik te hebben, want ik zit nu eenmaal in hun doelgroep en voel me best wel aangesproken door hun marketing. Als mijn soort van mensen het niets zouden vinden, dan heeft Saab een veel groter probleem dan wanneer jij het maar niets vindt. Want after all, je rijdt niet met een Saab. Net zomin als ik met een Audi rijd, en mijn mening over een nieuwe vierringer er iets toe doet.

    Login om te reageren
  62. Ferdinand1 zegt

    29 juli 2009 om 16:56

    @ BaRa
    Ik heb niet speciaal iets met Audi, maar vind ze wel oké. En ik heb ook helemaal niks tegen Saab. Ik vind het juist goed dat er een merk is dat anders is dan de grote (Duitse) meerderheid. En ik heb me ook nog niet negatief uitgesproken over de 9-5. Maar mijn reactie was dan ook niet aan jou gericht, waardoor je wel kunt proberen te reageren namens S_A_AB, maar dan heb je het dus mis… Ik irriteer me gewoon aan zijn reacties:

    “Deze auto heeft meer specifieke merk-eigenschappen dan zeg een Audi, alleen Audi ramt dat er met veel marketing-geweld in bij de schapen onder ons (’DSG, voorsprong door techniek’??? meer ‘voorsprong door VW’ zul je bedoelen!).”

    Slaat dus gewoon nergens op, ook niet als het cynisch bedoeld is…

    Login om te reageren
  63. MCW zegt

    29 juli 2009 om 17:05

    “want ik zit nu eenmaal in hun doelgroep en voel me best wel aangesproken door hun marketing”

    Uhm.. misschien heb je het niet zo bedoeld maar hier moet ik van kotsen. Ik voel me aangetrokken tot een merk/auto vanwege de eigenschappen die ik heb ondervonden, het uiterlijk enz.. niet omdat er een marketing-afdeling op me in is gaan ‘praten’..

    Tja Audi.. ik vond jaren Audi prachtig. Simpel, sober, stoer en dynamisch. Zoals BMW ook was. Maar beide merken zijn imo wat achteruit gegaan. De A4 vind ik met zijn hangende lijn helemaal niets en ook niet door de te groffe voorbumper. De A3 facelift heeft dat helaas ook terwijl ik de rest wel erg mooi vind. De ideaal getekende A6 hebben ze imo ook verpest door de achterlampen en te groffe voorbumper. Met Saab heb ik niets. Maar dat had ik ook niet met Opel en VW maar die gaan ook flink vooruit in styling. Maar deze 9-5 vind ik (vooralsnog) een plaatje. Boeiuh wat voor logo er nou op staat..

    Login om te reageren
  64. Mao zegt

    29 juli 2009 om 17:07

    @ Bara

    Ik denk dat SAAB toch echt wel een bredere doelgroep wil aan spreken, anders kan ik met recht en rede zeggen dat SAAB toch echt wel een groot probleem heeft :)
    Als er niet snel een paar VW,BMW, Volvo, Audi ed. – rijders een SAAB gaan rijden, is het zo goed als over met SAAB. SAAB moet veel meer gaan verkopen dan dat ze nu doen, dan zullen ze toch echt meer mensen moeten aanspreken. Of de huidige SAAB rijders moeten bovengemiddeld veel nieuwe auto’s gaan kopen, dat kan natuurlijk ook.
    Of ze meer gaan verkopen is afwachten. Het is iig een hele grote nette wagen met karakteristieke SAAB elementen en als hij niet veel duurder wordt dan de huidige, dan krijg je veel auto voor het geld. (Hij is ongeveer even lang als de nieuwe 7 serie, 9-7 anyone?)

    Login om te reageren
  65. MCW zegt

    29 juli 2009 om 17:21

    De wielkasis is 2,84. Zo goed als Gelijk aan de A6, 5-serie, E-klasse en S80. Alleen de lengte is wel langer maar dat komt door die lange kont denk ik

    Login om te reageren
  66. Cees zegt

    29 juli 2009 om 18:30

    Deze beelden en veel meer informatie over: Saab en de nieuwe 9-5 kun je vinden op.
    http://www.saabsunited.com leuke site met veel info.

    Persoonlijk vind ik de 9-5 geslaagd. Het interieur vind ik ook goed. Maar dat van de 9-4x gaat er denk ik toch wat strakker uitzien. Net die kleine details.

    – Luchtroosters
    – Instrumentenpaneel a.k.a klokkenspel.

    Maar het is naast elkaar wel bijna het zelfde. Ik hoop echt dat Saab komt met de 9-4x want dat zou echt heel cool zijn. Als ik het geld zou hebben zou ik hem KOPEN!

    Groet,

    Login om te reageren
  67. Joti zegt

    29 juli 2009 om 18:52

    Hoe meer ik hem zie hoe beter. Die neus is echt wel geslaagd, ik zie er lichtjes een griffin in, komt echt zelfzeker over.

    Bij de jaguar XF concept zat het ook zeer goed met de koplampen maar hebben ze bij de productieversie een paar Béziers weggenomen en een halve cirkel toegevoegd wat wel jammer was. De S80 kan ik ook wel smaken maar mist een beetje de flow op z’n snoet waardoor hij een beetje triest kijkt wat bij de nieuwe 9-5 zeker niet het geval is.

    Het interieur is op en top SAAB, mocht ietsje minder “gesofisticeerd” maar vind het wel lekker retro/futuristisch (ik denk spontaan aan TRON legacy die ook in 2010 zal uitkomen)

    … wel spijtig van de destructieve kritieken hier aanwezig in de topic, het neigt in sommige gevallen naar automotive fascism. hebben sommigen hier jeugdtrauma’s opgedaan bij de bezoekjes aan de tandarts misschien?

    “Vorsprung Durch Das Auto” spreekt me persoonlijk ook niet aan maar ze kunnen het zeker en vast en ja hoor, ze zijn met z’n velen

    “Move your mind” ligt me beter, is weliswaar bescheiden maar laat wat ruimte voor verbeelding, hadden ze er “flytta dig medvetande” tja dan zaten ze er wel naast ;-)

    Login om te reageren
  68. Ger zegt

    29 juli 2009 om 19:06

    Uh Joti,

    wat wil je nou eigenlijk vertellen?

    misschien is het leuk voor je om te weten dat je een volle kaart hebt in de bullshit bingo!

    Nog even over die Saab; Saab bestaat niet meer! Er zijn alleen nog een paar amerikanen aan het knoeien met een logo

    Login om te reageren
  69. Guido zegt

    29 juli 2009 om 20:00

    Nee, dit slaat de plank volledig mis. Normaliter hou ik wel van Saab maar alle lijnen zijn uit verhouding vanaf het voorportier naar achter.

    Login om te reageren
  70. Joti zegt

    29 juli 2009 om 20:34

    mijn excuses Ger, het vergt een beetje inlevingsvermogen om mijn mening te verwerken.

    (jouw feedback is me duidelijk, dat dan weer wel)

    Login om te reageren
  71. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2009 om 21:03

    @ BaRa: zo, gaan er nou ook al mensen in mijn naam spreken? ;)

    @ Ferdinand1: het was niet cynisch bedoeld, wel enigszins overtrokken natuurlijk… Ik erger me aan mensen die zonder argument wat zeggen over Saab, terwijl ze het hele verhaal niet kennen. ‘Onbekend maakt onbemind’ zeg maar. Saab heeft simpelweg nul marketingbudget om bekend te maken wat ze allemaal kunnen. Audi is altijd een simpel voorbeeld hoe het wel kan, omdat die qua marketing álles goed doen. Als marketeer heb ik daar alle respect voor, maar ik wil ook af en toe even door de marketing-zeepbel heenprikken…

    Login om te reageren
  72. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juli 2009 om 21:05

    @ Ger:

    a) onzin aangezien Saab 90% van de R&D voor deze auto zelf heeft uitgevoerd.

    b) Amerikanen? Zweden zul je bedoelen!! http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/11/koenigsegg-koopt-saab

    ;)

    Login om te reageren
  73. bmw zegt

    29 juli 2009 om 21:32

    @RtB: even wat bijles… “schoon” staat voor wat Nederlanders meestal “mooi” noemen. In Vlaanderen gebruikt men “proper” of “rein” voor wat jullie “schoon” noemen. Ziezo, dat heb je weeral bijgeleerd.

    on-topic: ik vind hem wel wat hebben. En wat een gezeur over die ventilatieroosters. Waarom zeurt iedereen als er eens iets gemaakt wordt dat niet op de rest lijkt?

    Login om te reageren
  74. mashell zegt

    29 juli 2009 om 22:48

    Prachtige auto… van buiten. Maar het intereur is echt een afknapper. Ouderwetse roosters, stofvangers achter de meters en gewoon teveel naadjes (teveel verschillende onderdelen), niet premium genoeg.

    En dan hebben we het nog eens over dat poppetje in de middenconsole. Ik snap dat ze stikjaloers zijn op Volvo die iets orgineels heeft gedaan met de middenconsole en zij niet achter kunnen blijven, maar waarom niemand de ontwerpers van dit poppetje heeft teruggefloten is me een raadsel. Het ziet er zo kinderachtig uit.
    Terwijl er echt wel goede interieur ontwerpers zijn Saab zijn want het stuur ziet er (ondanks de Insignia knoppen) fantastisch uit, de metaal accenten geven het een vliegtuig vorm!

    Login om te reageren
  75. Ger zegt

    30 juli 2009 om 07:59

    @Svenska_Aeroplan_AB:

    ontwerpen met een bak onderdelen van een ander heet niet ontwerpen;dat heet technisch lego en dan heb je wel gelijk dat het zweeds is

    Login om te reageren
  76. CCK zegt

    30 juli 2009 om 09:10

    @Ger Lego is Deens…

    Wat een schitterende wagen; ben – sinds het halen van mijn rijbewijs 12 jaar geleden – een Saab-rijder en zal dat altijd blijven. Alleen nog ff wachten op de Estate-uitvoering.

    Enne, laat al die vreselijke boeren in hemelsnaam hun Audi’s, BMW’s of VW’s blijven rijden, dan blijft Saab tenminste exclusief (en zo hoort het ook…)

    Login om te reageren
  77. CCK zegt

    30 juli 2009 om 09:13

    @Ger:

    Viva les ignoranti! Ik lees namelijk nu dat je wel meer aperte onzin uitkraamt…

    Login om te reageren
  78. Ger zegt

    30 juli 2009 om 09:55

    @CCK:

    No problem dat je het onzin vind, iemand die Saab nog exclusief vind en daarmee meent te kunnen oordelen dat mensen die een ander automerk rijden minder zijn weet nul komma nul nix van auto’s en kan ik dan ook niet serieus nemen.

    Login om te reageren
  79. RtB zegt

    30 juli 2009 om 12:36

    Bmw: Wist ik wel hoor, moest er alleen grapje over maken :)

    Ger: Je argumentatie slaat weer nergens op. Je komt ook erg gefrustreerd over. Wil je er over praten?
    Meer on-topic: Welke onderdelen gebruikt Saab dan van andere? Tuurlijk gebruikt Saab spullen van de GM-stal, maar 90% vind je alleen terug op een Saab en niet in een Opel of wat dan ook. En wat maakt het verder ook uit dat Saab spullen van GM gebruikt? Waarom zie je niemand bitchen over het incest gedoe bij VAG, Fiat, PSA, of die ene Aston Martin sleutel waar een Volvo logo op zat? Echt man, iedereen die het hele “het is een gerebadge Opel” argument aanhaalt is gewoon stikjaloers op Saab. Ik zie geen andere reden om zo’n kul-argument aan te halen dan dat.

    Login om te reageren
  80. Ger zegt

    30 juli 2009 om 13:44

    RtB,

    Nadat Saab is overgenomen is op technisch vlak weinig meer van het echte Saab overgebleven. Onderstel, Remmen, Motor en nog een bergje andere delen komen uit de GM stal. Vooral de eerstgenoemde componenten bepalen zoveel meer het karakter van een auto dan het stuur, dasboard of het grilletje van het dashboard.

    Er werd hierboven iets gezegd wat eigenlijk wel klopt ,de marketing spreekt mij wel aan’. Saab teert op oude roem van leuke techniek die men vroeger maakte met een auto die uniek reed. Daar is helaas niet veel meer van over door alle overnames van de afgelopen 20 jaar. Dat men met oude roem iets leuks kan doen kun je goed bij de mini zien, los van het feit dat het er leuk uit ziet, rijdt zo’n ding echt uniek.

    Wat betreft VAG, Fiat, PSA sluit ik mij aan bij jouw mening. Helaas valt Saab hier ook onder, kijk naar de 9-7x

    Login om te reageren
  81. Joti zegt

    30 juli 2009 om 19:15

    vraagje aan Ger, ooit al achter het stuur gezeten van een SAAB?

    …waarom zo serieus hierin opgaan/dwarsliggen. OK jij hebt er niets aan, die hedendaagse SAAB, objectieve gegevens zijn er altijd te vinden maar de emotie rond SAAB rijden is iets persoonlijks (en bij vele andere merken), is dit nu zo moeilijk te begrijpen?

    Login om te reageren
  82. Jopie zegt

    30 juli 2009 om 21:45

    Wat een Isignia en CTS huilerds. Ik heb nog nooit zo’n gehuil gehoord over Audi-VW-Seat!
    Die Exeo is een veel verprutstere A4 als deze Saab een Isignia, of anders trek je de motorkap van een willekeurige Audi open en ga je vw logo’s tellen.

    Ik kots van al die subjectiviteit en die onzin zie geluld word.

    Ik vind dat Saab een goeie job heeft afgeleverd, een eigenwijze stijlvolle auto bouwen met de middelen die men heeft! Ik hoop dat het een beetje gaat lopen zodat het ze nog meer mogelijkheden biedt voor de toekomst!

    Login om te reageren
  83. BananaFlip zegt

    1 augustus 2009 om 12:14

    Ik vind ‘m erg mooi, maar van de achterkant echt heel erg lelijk.
    Absolutely unSaab en sowieso niet mooi.

    Login om te reageren
  84. GezondVerstand zegt

    4 augustus 2009 om 00:51

    Als we daar ook weer 10 jaar naar moeten kijken.
    Te hopen dat ie nog minder verkoopt dan zijn voorganger.

    Login om te reageren
  85. johan zegt

    6 augustus 2009 om 09:22

    wat een super mooie wagen!

    Login om te reageren
  86. V90 zegt

    14 augustus 2009 om 12:39

    @Ger schrijft:

    ontwerpen met een bak onderdelen van een ander heet niet ontwerpen;dat heet technisch lego en dan heb je wel gelijk dat het zweeds is

    Ook jij slaat echt apperte onzin uit, lego is niet Zweeds maar Deens.

    Buiten dit zegt jou mening absoluut meer over jezelf dan over de anderen hier, gelukkig maar zou ik zeggen, jij kan het beter melden dan iemand met zijn volle verstand.

    Login om te reageren
  87. Bart zegt

    30 augustus 2009 om 15:06

    En zo reageert klein Nederland op een ‘allochtoon’ Xenofoben doorgaans. En apert schrijf je met één p trouwens. Ook Nederlands he? Een ander even corrigeren. :)

    Login om te reageren
  88. Sven Lammens zegt

    23 oktober 2009 om 20:42

    Het is echt een mooie bak
    die saab 9-5 aero iig.
    die basic is een beetje kaal
    ik heb gister als 1ste een kijkje mogen nemen in en om de auto, onder andere onder de kap.

    foto’s

    http://spdcms.com/saab1.jpg
    links de basic saab 9-5 en rechts de aero.

    alles derop en deraan
    http://spdcms.com/saab2.jpg

    front basic

    Login om te reageren
  89. gdj moerenhout zegt

    2 december 2009 om 20:54

    Heeft GM het dan nog niet begrepen?
    Je kunt niet ongestraft zoveel geld vragen voor een omgebouwde Opel Insignia in een zondags jasje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North