• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer worden

Auteur: Author, gepost 19 april 2015 om 15:01 – 62 Reacties

Afbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer wordenAfbeelding De nieuwe VW Phaeton: dit gaat ‘m ongeveer worden

Volkswagen C Coupé GTE
De grote VW sedan is nog niet gepresenteerd, maar deze C Coupé GTE geeft een heel aardige indruk van het uiterlijk. Oh ja, en van een hybride aandrijflijn die er zeer waarschijnlijk in komt.

Onder de verschillende modellen die Volkswagen de afgelopen dagen op de Shanghai Auto Show presenteerde zit deze C Coupé GTE; een 5 meter lange vierdeurs coupé die wordt gebouwd op het MLB platform. Het is dan ook duidelijk de grote broer van de Sport Coupé Concept GTE, die eerder dit jaar nog prima in de smaak viel.

De C Coupé zit met z’n aflopende daklijn een beetje in het grijze gebied tussen ‘coupé’ en sedan in. Overigens is de auto ook ontworpen met het oog op de Chinese klant, dus reken maar dat het met de beenruimte wel snor zit. Minstens zo interessant als het exterieur, is hetgeen onder de kap ligt; een hybride aandrijflijn.

Volkswagen C Coupé GTE Concept

De aandrijflijn

Het systeem is bij elkaar goed voor 245 pk en een verbruik van 2,3 liter per 100 km. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van een TSI-blokje met 210 pk en een elektromotor van 124 pk. Die laatste wordt gevoed door een accupakket met een capaciteit van 14,1 kWh.

Het gecombineerde koppel (500 Nm) wordt via een 8-traps automaat naar de wielen gestuurd. Volledig elektrisch rijden kan over een afstand van 50 kilometer, de topsnelheid wordt dan wel beperkt op 130 km/u. Normaal gesproken trekt de C Coupé GTE door tot 232 km/u en van 0-100 gaat in 8,6 tellen.

Naar alle waarschijnlijkheid komt de petrolhead in de nieuwe Phaeton ook stevig aan z’n trekken. V8- en W12-motoren zouden weer in de planning zitten.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

c-coupe, concept, gte, Hybride, phaeton, shanghai-2015, Volkswagen

Vorig bericht: « Jeremy Clarkson was bang dat hij kanker had
Volgend bericht: Mercedes GLC Coupé Concept: de officiële pics »

Lees Interacties

Reacties

  1. appelvis zegt

    19 april 2015 om 15:06

    Mooi, strak en statig

    Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    19 april 2015 om 15:07

    De vorige viel wat tegen, benieuwd of deze op de oprit komt ipv de gebruikelijke passat.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 april 2015 om 15:16

      @Hupke: Jij vraagt je dus af of Passat-rijders hun vertrouwde Passat nu gaan inruilen voor een Phaeton? Het antwoord daarop kan ik je al geven zonder in mijn glazen bol te kijken.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 april 2015 om 15:26

        @berlinetta: ik denk dat hij zijn eigen oprit bedoeld ;)

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 april 2015 om 17:07

        @berlinetta:

        M’n vader mag ieder jaar een nieuwe wagen nemen, en meestal pakt die een passat maar soms ook wel een phaeton, al zal met de belastingsregeling die er sinds 3 jaar is dan wel eentje moeten komen met een 2.0 erin.

        Login om te reageren
        • sanderm3 zegt

          19 april 2015 om 17:26

          @Hupke: oh je vadur..

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            19 april 2015 om 22:05

            @sanderm3: serieus… Als zijn vader een paar keer een Phaeton heeft gehad vind ik dat juist iets om toe te juichen! Geeft aan dat een liefhebber is. Maar ja, populisme gaat niet samen subtiliteit.

            @hupke: haters gonna hate. Gaaf dat ie een paar Phaetons gehad heeft. Welke uitvoeringen heeft ie gereden?

            Login om te reageren
        • mikkeloentje zegt

          19 april 2015 om 21:34

          @Hupke: Het klinkt alsof hij leasecontracten van een maand lang heeft..

          Login om te reageren
  3. rikus zegt

    19 april 2015 om 15:08

    VW gaat dus gewoon stug door met deze limo. Ik dacht dat dit ding voor geen meter verkocht werd, kan het mis hebben.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      19 april 2015 om 15:14

      @rikus: duitsland kun je ze af en toe nog wel eens zien ben in de fabriek in dresden geweest maar daar wordt voortaan ook gewoon doodleuk de bentley flying spur gemaakt dus zal niet veel verkocht worden puur status, volgensmij kopen die chinezen hem wel graag.

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      19 april 2015 om 15:16

      @rikus: vw heeft deze auto meer in het assortiment als statement en om te laten zien wat ze kunnen, niet om Veel van de verkopen van dat doet de passat of de a8 van audi wel.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 april 2015 om 16:38

        @sr20det:
        Dus ze willen laten zien dat ze een Passaai ook in maatje XL kunnen bouwen…?

        Nou, nou, dat noem ik wel een statement zeg, poeh, poeh, i’m impressed….

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          20 april 2015 om 08:52

          @jrk68: toen de Phaeton uitkwam was het echt wel een indrukwekkende auto. Een schitterend interieur, fantastische afwerking, ongelooflijke bouwkwaliteit, stabiel rijgedrag en bijzondere motoren (V10 TDI en W12). Bij zijn eerste test in de AutoBild en Auto Motor und Sport won de Phaeton W12 het van de A8 W12, 760i en S600.

          Ok, nu is het een verouderde auto en dankzij de wat oudere techniek ingehaald door de concurrentie, en daardoor helaas duur (co2 uitstoot), maar nog altijd een bijzonder fijne reisauto. Ik zou wel een mooie voor 10k uit Duitsland willen halen, maar de kosten om hem te rijden zijn nogal erg hoog.

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      19 april 2015 om 15:27

      @rikus: Het is volgensmij meer een showcase om te laten zien wat ze allemaal kunnen.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        19 april 2015 om 15:38

        @dutchdriftking: De VAG durft wel geld uit te geven voor dit soort projecten. De Veyron is toch ook een soort showcase waar alleen maar geld bij moet.
        Nutteloos feitje: 2 weken geleden stond ik bij de pomp naast Huub Stapel. Hij heeft, je raad het al, een Phaeton.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          19 april 2015 om 15:48

          @rikus: jack van gelder zweert er ook bij scheen. Was bij hem een paar jaar geleden iets met de serienummers. Dat hij een nieuwe kocht en bleek aan de serienummer dat het een oudere Was dan hij eerst in reed. Ofzoiets.

          Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    19 april 2015 om 15:10

    een audi, met een Hofmeister knik, such pretty, much original, wow

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      19 april 2015 om 15:28

      @breakingpoint: hahaha scherp!

      Login om te reageren
  5. nvhuijkelom zegt

    19 april 2015 om 15:12

    Like

    Login om te reageren
  6. bitethepillowimgoingindry zegt

    19 april 2015 om 15:15

    Erg netjes. Een aantal bezoekers hier zullen het helemaal niks vinden want VW maar als ik het geld zou hebben zou ik er serieus over nadenken. Alleen al omdat ik dan de enige ben in Nederland die er een zou bezitten en nogmaals, ik vind het een mooie auto.

    Login om te reageren
    • SDM zegt

      19 april 2015 om 21:50

      @bitethepillowimgoingindry: beetje jammer deze reactie. De auto vindt ik zelf erg mooi en ook het interieur lijkt redelijk vooruitstrevend te worden als ze wat van de concept tekeningen overlaten. En ik weet zeker dat veel mensen met mij dit denken. Maar je als je meer dan 80.000 euro stukslaat op een auto, dan koop je meer dan alleen een goed product, je koopt voornamelijk ook status. Er moet een bepaald merkje op zitten anders voelt het niet goed. Je kan nirmand uitleggen dat je een Volkswagen van bijna een ton hebt gekocht. Dat is ook de reden dat Skoda geen dure auto’s kan maken. Niet dat ze dit niet “kunnen” maar niemand gaat ze kopen. Audi maakt geen goedkope auto’s en VW geen dure, zo is het en zo zal het altijd blijven.

      Login om te reageren
      • bitethepillowimgoingindry zegt

        19 april 2015 om 22:38

        @SDM: Ben ik niet met je eens. Of je waarde hecht aan ”status” is persoonlijk. Sommige bezoekers hier zouden nooit een GTR kopen maar een 911 vanwege de status. Ooit gelezen bij een post over de GTR jaren terug.

        Ik zou zelf altijd de GTR kiezen want de status van de 911 kan me gestolen worden. Ik wil gewoon de GTR. Dus, mocht ik 80 K te besteden hebben zou ik de Phaeton misschien wel kopen. Want anderen daarvan vinden maakt mij niks uit.

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          20 april 2015 om 00:55

          @bitethepillowimgoingindry: Iemand waarmee ik kan praten. Status boeit mij niet of wat anderen ervan zullen denken. Ik zou de auto kopen die ik wil en het mooiste vind. Ik sta open voor de perfecte GT-R, Phaeton, maar ook voor de 911.

          Login om te reageren
  7. Carreza zegt

    19 april 2015 om 15:15

    Die grille vind ik persoonlijk ontzettend lelijk.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    19 april 2015 om 15:16

    Die chinezen met hun beenruimte…..

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      19 april 2015 om 16:05

      @dutchdriftking: Chinezen, gemiddelde lengte m/v 166/157 cm, hebben dan ook zelden iets met hoofdruimte. Als jij snor zit qua beenruimte (maar met je nek stijf gebogen tegen het dak), kunnen zij lekker onderuitgezakt hun benen strekken.

      Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      19 april 2015 om 17:28

      @dutchdriftking: waarschijnlijk voor bungabunga feestjes op de achterbank

      Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    19 april 2015 om 15:17

    Ik vind hem best geslaagd. Strak en zakelijk en zal zeker goed in de smaak vallen bij Audi- en/of VW-klanten. Ik vind het onderscheid tussen Audi en VW qua uiterlijk wel erg klein worden. Plak hier een Audi-grille op en ik had het ook geloofd.

    Login om te reageren
  10. schellekens006 zegt

    19 april 2015 om 15:22

    Dashboard lijkt wel een polo/Passat als je dan een S klasse ziet dat is toch heel wat anders en die is allang leverbaar.

    Login om te reageren
  11. bitethepillowimgoingindry zegt

    19 april 2015 om 15:23

    Nog iets anders; een coupé heeft toch altijd 2 portieren?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 april 2015 om 15:39

      @bitethepillowimgoingindry: Volgens autoliefhebbers wel, volgens automakers niet meer.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 april 2015 om 16:44

        @berlinetta:
        Volgens sommige premium autobouwers uit mijn Heimat niet.
        Het door mij zo geliefde Mercedes is met die idioterie begonnen.

        Nooit geweten dat een Neanderthaler marketingmanager kon worden, maar in mijn thuisland kan tegenwoordig alles.
        Het ergste is nog dat alles itt 75 jaar geleden nog voor zoetekoek genomen wordt….

        Voor zover deze les in de evolutie van de Mensch, ga nu fijn F1 kijken.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          19 april 2015 om 17:46

          @jrk68: Of de term vierdeurscoupé nou klopt of niet, ik maak me er niet zo druk om. Ik vind de CLS en de 6 GC toch verdomd fijne auto’s.

          Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      20 april 2015 om 05:19

      @bitethepillowimgoingindry:
      Dat hoeft niet zo te zijn. Strikt genomen (lees: volgens de door de SAE opgestelde richtlijnen) heeft het meer te maken met de binnenruimte en dan vooral de verhouding van de ruimte van de achterbank t.o.v. de ruimte van de voorstoelen.

      Login om te reageren
  12. phaeton zegt

    19 april 2015 om 15:25

    Nou, geef hem dan maar gewoon. Ongeveer.

    Nee, bah. Weinig karakter.

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    19 april 2015 om 15:27

    *vergelijkings-mongool modus aan*

    Ik zie wel iets van de Tesla Model S in de achterkant.

    *vergelijkings-mongool modus uit*

    Login om te reageren
  14. galverink zegt

    19 april 2015 om 15:47

    Off-topic: waarom gebruikt VW oude plaatjes van de skyline??? De Shanghai Tower is al af namelijk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2015 om 18:28

      @galverink: ik maak me meer zorgen om die gebouwen die dichtbij de wagen opeens uit het niets opduiken als je door de galerij klikt ;)

      Login om te reageren
  15. terminator zegt

    19 april 2015 om 16:08

    ‘Het systeem is bij elkaar goed voor 245 pk en een verbruik van 2,3 liter per 100 km. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van een TSI-blokje met 210 pk en een elektromotor van 124 pk. Die laatste wordt gevoed door een accupakket met een capaciteit van 14,1 kWh.’

    Ik weet dat je elektro-pk’s en benzine-pk’s niet mag optellen, maar waarom krijg je hier zo weinig?

    Login om te reageren
    • rickvandeven zegt

      19 april 2015 om 16:17

      @terminator: dat viel mij idd ook op dat is wel heel weinig

      Login om te reageren
  16. chills zegt

    19 april 2015 om 16:20

    Bij de buren wordt niet gesproken over de nieuwe Phaeton, maar over een model tussen de Passat en De Phaeton in.

    “Met deze concept-cars blikt Volkswagen vooruit naar een model tussen de Passat en de Phaeton. Met een dergelijke auto wil het merk het opnemen tegen auto’s als de BMW 5-serie, Mercedes E-klasse en Audi A6. We verwachten die auto rond 2017 bij de dealers.”

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      19 april 2015 om 18:18

      @chills: Dat was hier ook ter sprake een tijdje terug, dat de nieuwe Phaeton op een kleiner platform zou komen te staan en een maatje A7 zou worden.

      Login om te reageren
  17. gerjanm zegt

    19 april 2015 om 16:25

    Zeker mooi voor een volkswagen

    Login om te reageren
  18. base zegt

    19 april 2015 om 16:30

    Prachtige wagen! Statig, iets gedurft en toch vw..

    Login om te reageren
  19. aventadorrr zegt

    19 april 2015 om 16:34

    Mooi en strak ding! Vind hem bijna mooier dan de A8. Hij lijkt me alleen veel te uitgesproken qua design voor de doelgroep van een Phaeton..

    Login om te reageren
  20. citroen zegt

    19 april 2015 om 16:40

    Gedrocht

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    19 april 2015 om 17:08

    Uitgerekte Passat?

    Login om te reageren
  22. mercedesbenz63 zegt

    19 april 2015 om 17:17

    Geef mij toch maar een s klasse..

    Login om te reageren
  23. uselessblogger zegt

    19 april 2015 om 17:26

    hoffmeister knik, angel eyes…

    Login om te reageren
  24. pagani86 zegt

    19 april 2015 om 17:40

    Zal wel aan mij liggen denk ik maar ik zie op een of ander manier een Tesla in deze Phantom

    Login om te reageren
  25. pagani86 zegt

    19 april 2015 om 17:41

    Pheaton bedoel ik

    Login om te reageren
  26. pagani86 zegt

    19 april 2015 om 17:42

    @pagani86: het is zondag. Moet Phaeton zijn

    Login om te reageren
  27. michaelcorleone zegt

    19 april 2015 om 18:05

    Belangrijkste vraag voor wanneer staat die op de planning. BMW komt met de nieuwe 7-serie, binnenkort ook de nieuwe Phaeton dus. Ook Porsche en Audi zullen niet achterblijven en komen met de nieuwe Panamera en A8. De Phaeton zal heus wel verkocht worden, misschien niet hier anders was de productie stilgelegd.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 april 2015 om 19:07

      @michaelcorleone:
      Zolang het klootjesvolk genoeg Golfjes huurt, zal Piech doorgaan met geld verslindende mechalomane projecten als Bugatti en de Phaeton. Gewoon omdat hij daar een harde plasser van krijgt en de Golf huurders iets te dromen te geven.

      Sorry, zo werkt de marketing, leuker kan ik het niet maken….

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        19 april 2015 om 20:30

        @jrk68: Gelukkig ben ik geen manager of een of ander CEO die naar cijfertjes kijkt. Dat Bugatti er is vind ik juist positief, de Veyron is een ontzettend dik apparaat. Hetzelfde geldt voor de Phaeton eigenlijk, hoe meer diversiteit hoe beter. In Duitsland kom ik hem toch met regelmaat tegen.
        Als Volkswagen de Phaeton een tweede leven gunt en wordt gefinancierd door de opbrengst van andere verkopen binnen het concern heb ik daar niets op tegen. Kan ook een strategisch zet zijn. Het ontwikkelen van nieuwe techniek bijv.

        Aan de andere kant is Piech Piech geworden door juist zulke besluiten te nemen, het gaat nu beter dan ooit met het concern.
        Het is natuurlijk persoonlijk maar vind het wel leuk als ik een Phaeton zie.
        Volgens mij ben jij meer een Mercedes man als ik het goed heb.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 april 2015 om 20:45

          @michaelcorleone:
          Ik zal het nog een keer uitleggen.
          Ik ben niet beperkt door een voorkeur voor een merk, wel door mijn ideeën over wat een auto in mijn ogen moet zijn.
          Dat laatste maakt het voor mij bijna onmogelijk om nog iets nieuws te vinden. Ik wil namelijk een auto die intuïtief reageerd, geen juwelenkist met aaibaar dashboard, geen bemoeial met honderd elektronische beschermengels.

          Als je deze ontboezemingen goed interpreteerd zou je een merk voorkeur kunnen destilleren….

          Login om te reageren
          • michaelcorleone zegt

            20 april 2015 om 00:14

            @jrk68: Ik sta in principe ook open voor alle merken zolang ik ze maar mooi vind.

            Op basis van de door jou opgenoemde criteria kan ik meerdere merken opnoemen, om er eentje te benoemen zoals Lotus dus.

            Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    19 april 2015 om 20:23

    Dit heeft niks met een Passat te maken als we de tekeningen bekijken, hij is zo te zien net als de vorige Phaeton op de Audi architectuur gebaseerd. Hopelijk bestaat hij nu niet uit verouderde A8-onderdelen.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 april 2015 om 20:35

      @Tommy2:
      De Phaeton heeft nooit op A8 architectuur gestaan.
      A8 is van aluminium waar de Phaeton en zijn zusje de Conti van blik zijn.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        19 april 2015 om 23:31

        @jrk68: De koets van de A8 is opgetrokken uit alluminium ja, het chassis niet. De Phaeton deelt zijn aandrijflijn met de A8, waar later ook de Continental gebruik van maakte. Behalve wat vernuftige snufjes in het interieur was alles al bedacht in de A8.

        Login om te reageren
  29. testarossa zegt

    19 april 2015 om 20:55

    Heel zakelijk, heeeeeeeeeeeelll zakelijk…… Niks mis mee als ik mijn neef moet geloven, auto’s zijn volgens hem bedoeld om naar het werk te gaan en om vervolgens weer thuis te komen, Owja… het liefst een de diesel met een automaat… en de motor mag niet te horen zijn en van de automaat mag niks te voelen zijn bij overbrengingen.. deze beste man rijd, u raad het al… een volkswagen pheaton (2007)

    Login om te reageren
  30. speedie zegt

    19 april 2015 om 22:15

    Mooi strak zowel van buiten als binnenin. Het is een compleet nieuwe auto geworden en geen facelift. Waarschijnlijk een grotere kans succes in USA en China want hier moet alles toch gedownsized worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North