• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Nissan Leaf kost in Nederland 32.839 euro

Auteur: ricardo, gepost 17 mei 2010 om 13:09 – 93 Reacties

Nissan Leaf


Nu we de prijs van dit elektrische gezinswagentje weten gaan we De Vraag nogmaals stellen: Nissan Leaf, top of flop?

In de compleet nieuwe Nissan is geen verbrandigsmotor meer terug te vinden. En dat heeft zo z’n voordelen in ons belastingparadijs-voor-muesliauto’s: geen wegenbelasting, geen BPM bij aanschaf (maar nog steeds duur) en geen bijtelling in de lease. En het is de eerste volledige elektrocar die plaats biedt aan 4-5 personen. First Move Advantage?

Daar staan dan wel weer een aantal beperkingen tegenover. De actieradius is met volle accu’s 160 kilometer, en de topsnelheid is een magere 140 km/h. Opladen kan wel weer redelijk vlot, mits je een snellader hebt. De lithium-ion batterijen zijn dan in 30 minuten weer voor 80% vol. Als je de Leaf thuis aan de stekker hangt duurt het ongeveer acht uur.

We zijn erg benieuwd hoe dit autootje gaat scoren. Alle geruchten over planken die misgeslagen worden en veels te dure techniek kunnen we even achter ons laten. De verkoopcijfers, die gaan het beslissen. De verkoop start op 1 december 2010.



Ook interessant!

  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf
  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover
  • EINDELIJK
    EINDELIJK! Adverteerder vermeldt een eerlijke prijs!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, leaf, Nissan

Vorig bericht: « Waarom ook niet? Een impressie van de Golf 6 Cabrio
Volgend bericht: Mercedes test auto’s, maar dan zonder chauffeur »

Lees Interacties

Reacties

  1. T16 zegt

    17 mei 2010 om 13:11

    Die dame is de absolute top! Dit voertuig doet me niks.

    Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    17 mei 2010 om 13:14

    Veel te duur als je het mij vraagt voor wat je krijgt.

    En First Move Advantage? zelden dat het echt een voordeel is, naar wat ik geleerd hebt, is er weinig tijd te verliezen dan.
    Als je met iets volledig nieuws komt, word de meeste winst onmiddellijk na de uitgave gemaakt, als het dan nog tijd nodig heeft om t hypen is de kans dat je veel winst maakt al over.

    En dit is geen hype, en is niet volledig nieuws dus geen First Move Advantage, misschien wel een redelijke winst maar het is duur voor een gewone (ook al lijkt hij milieuvriendelijk) aziatische gezinswagen.

    Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      17 mei 2010 om 14:34

      @ricardo: Het bedrag is toch exclusief kosten voor de accupakket?

      Flop, want de Leaf komt te laat als campagne auto voor GroenLinks.

      Login om te reageren
  3. Bennink zegt

    17 mei 2010 om 13:14

    Geen bijtelling in de lease? Voor een elektrische auto betaal je straks toch 7%?

    Login om te reageren
  4. Daveee zegt

    17 mei 2010 om 13:16

    lijkt me nog te vroeg, voor zn ding moet je een snellader hebben, je gaat niet 8 uur wachten totdat dit ding vol is. Niet veel mensen hebben een snellader thuis.. En hij is nog vrij duur, het voertuig zelf is niks bijzonders…

    Login om te reageren
  5. Roel zegt

    17 mei 2010 om 13:17

    Top: Als er belastingvoordelen zijn.

    Flop: In alle andere gevallen.

    De overheid en grote bedrijven zullen in het kader van GROEN wel wat afnemen. Maar voor de burger er zijn te veel nadelen ten opzichte van de economische voordelen. Want de burger intereseert het allemaal geen sodemieter of het milieuvriendelijk is, het gaat om de euro’s.

    Login om te reageren
  6. Arno zegt

    17 mei 2010 om 13:20

    Top! Prima alternatief totdat er weer wat anders wordt uitgevonden (waterstof etc). Misschien niet de mooiste auto maar de doelgroep die deze wagen gaat kopen geeft daar niet zo veel om. 160km op een lading is voldoende. 140km per uur is ook ruim voldoende (je mag toch niet harder dan 120km toch).

    Login om te reageren
  7. G. de Groot zegt

    17 mei 2010 om 13:23

    Oke, voor dat geld deze bak of een Skoda Superb Combi.
    Hmmmmm…

    Login om te reageren
  8. Autogek zegt

    17 mei 2010 om 13:23

    Ik vind de prijs mooi meevallen. Als je kijk dat de overige electrische auto’s nu nog dik over de 50.000,- kosten. Iedereen was maar aan het schrijven dat hij zo duur zou worden door de accu’s. Natuurlijk is hij duurder dan zijn klasgenoten, maar men zegt dat hij goed in de opties zit. Laat maar komen zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  9. MrJones zegt

    17 mei 2010 om 13:25

    met die prijs is het 100% een flop.

    Login om te reageren
  10. Nielsi zegt

    17 mei 2010 om 13:26

    Jupla, ze doen het weer. Geweten sussen door één zielig misbaksel te produceren. Duur, maar de echte problemen beginnen natuurlijk later. Dergelijke wagens staan nog lang niet op punt. Overheid moedigt de bevolking aan om dergelijke wagens te kopen en na een jaar mag de klant alle rekeningen betalen (cft. verstopte roetfilters).

    Login om te reageren
  11. Trobken zegt

    17 mei 2010 om 13:26

    Wat ik ook niet snap; deze karretjes zijn zo duur om te maken door de nieuwe technieken…
    Waarom dan ontwikkelingskosten steken in het volledig ontwerpen van een nieuwe koets ed.

    Waarom niet “gewoon” een beproefd model zoals pakweg een Nissan Note als elektrische versie op de markt brengen?

    Nu heb je ’n dubbel risico; gaan klanten én het uiterlijk appreciëren en de techniek waarderen?

    Login om te reageren
  12. Pieter zegt

    17 mei 2010 om 13:28

    Met een actieradius van 160 km bij volle accu’s ben je dus op stads- c.q. forensenvervoer aangewezen en voor dat specifieke doel is hij wat aan de grote en bovendien dure kant. Als leaseauto vind ik hem (voor mijn doorsnee gebruik) geen serieuze optie. Ergo: door de beperkte toepassingsmogelijkheden en de hoge prijs zal ook de markt beperkt zijn. De hoge prijs zorgt er ook voor dat de winst die je boekt op elektrisch rijden als snel verdampt.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      17 mei 2010 om 13:35

      @Pieter: ik heb het eens voor de Smart uitgerekend: de E-Smart kost 2,65 per 100 km gemiddeld. De benzine Smart 6,88 aan energie kosten. Dat scheelt dus ook enorm veel in de kilometerprijs. Dat mag je ook niet vergeten. Alleen je moet genoeg hebben aan de actie radius of ergens bij kinnen laden. Maar ik heb al diverse oplaadplaatsem gezien in parkeergarages. Dus dat komt ook wel goed. :)

      Login om te reageren
  13. paulusrx7 zegt

    17 mei 2010 om 13:33

    bijzonder vind ik het wel maar waarom zo f*cking lelijk en wat een belachelijke prijs.

    Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    17 mei 2010 om 13:33

    flop, sowiso!

    Login om te reageren
  15. Potver7 zegt

    17 mei 2010 om 13:33

    Typisch geval van kosten die voor de baat uit gaan. Dus een behoorlijk hoge aanschafprijs, waar dan behoorlijk lage operationele kosten tegenover staan.

    Ik heb alleen geen oplaadpunt voor de deur, en om het snoer nou de hele nacht over de stoep te laten liggen….

    Overigens – Of het een aantrekkelijk aanbod is hangt natuurlijk ook af van de levensduur en vervangingskosten van het accupakket. Plus: hoe vaak moet de electromotor gereviseerd worden (koolstofborsteltjes anyone?) en wat kost dat?

    Login om te reageren
  16. Erwinowicz zegt

    17 mei 2010 om 13:35

    prima auto lijkt me, behalve voor vertegenwoordigers. 160 km is genoeg voor woonwerk verkeer en het voordeel dat je uiteindelijk aan brandstofkosten bespaart is enorm. Plus het feit dat elektrische auto’s betrouwbaarder en minder onderhoudsgevoelig zijn dan conventionele verbrandingsmotoren maakt het een goede auto.

    Het uiterlijk mogen ze alleen wel wat aan doen, ziet er niet uit (neem een voorbeeld aan de Fisker Karma).

    Login om te reageren
  17. Laus zegt

    17 mei 2010 om 13:36

    Stel je woont in Den Haag en werkt al een paar leasehokken bij een bekende detacheerder rond de stad(R’dam, Leiden, Z’meer etc). Dat gaat prima, maar je moet wel 1x per maand ongeveer een keer voor cursus etc naar Nieuwegein(Utrecht of Arnhem) op en neer. Het OV is voor dit soort fratsen niet te gebruiken en deze mobiel ook niet. De gemiddelde organisatie in NL heeft geen snelladers en oplaadpunten bij de parkeerplaats. Laat staan dat er daar 1 van vrij zou zijn.

    Daarnaast is 140 voor een beetje leasecoureur veels te sloom.

    Samenvattend: kansloos, lelijk, flop, techniek nog niet klaar.

    TIP: begin bij het begin. Zo moeiljk is het niet, met hybride is het ook gelukt.

    Login om te reageren
  18. TKoote zegt

    17 mei 2010 om 13:37

    Is die prijs nu met accu of zonder…? Er was eerst sprake van dat je de lege auto zonder accu zou kopen en de accu erbij leaset bij tankstations.

    Login om te reageren
  19. fab zegt

    17 mei 2010 om 13:38

    voor 32 000 euro konden ze hem toch doen lijken op een auto die 32 000 kost niet op 1 die 8995.95 euro kost

    Login om te reageren
  20. floryn zegt

    17 mei 2010 om 13:38

    Een prima prijs voor zo iets nieuws. Het is eindelijk betaalbaar om elektrisch te rijden. Toch zijn ze bij de design afdeling niet erg hoog opgeleid. Misschien denken mensen onderbewust wel dat een milieuvriendelijke auto niet mooi mag zijn en hebben ze daar op willen inspelen.

    Volgende keer even langs Pininfarina of een andere Italiaanse ontwerpstudio. Een aerodynamisch design hoeft niet perse lelijk te zijn.

    Login om te reageren
  21. GT-R zegt

    17 mei 2010 om 13:43

    Het is inderdaad een foeilelijke auto zeg! Erg jammer dat die Japanners daar zo goed in zijn.

    Overigens lijkt die actieradius van 160km mij het grootste probleem. Leuk voor woon-werkverkeer, maar een leuk ritje naar de andere kant van Nederland en terug wordt lastig.

    Wat ik mij verder nog afvraag is, maakt deze auto eigenlijk wel geluid tijdens rijden?

    Login om te reageren
  22. chocomobiel zegt

    17 mei 2010 om 13:45

    wat is ie waard over 3 jaar!

    Login om te reageren
  23. AlfaRomeo8c zegt

    17 mei 2010 om 13:47

    nou hij is èn goedkoper dan een iMiev of C-zero. zo slecht is ie ”nog” niet..

    Login om te reageren
  24. Niels zegt

    17 mei 2010 om 13:50

    8 uur laden is acceptabel, als woon-werk-auto in ieder geval. Met wat geluk komen er her en der snellaad punten.

    Login om te reageren
  25. getl4id zegt

    17 mei 2010 om 13:50

    En wrm niet gewoon een vergelijkbre benzine auto kopen (voor mijn part hybride) en van het geld dat je dan over houdt een keer leuk op vakantie en brandstof kopen ofzo. iig dat is wat ik zou doen

    Login om te reageren
  26. Monk zegt

    17 mei 2010 om 13:51

    het is een beetje een rijdende motorjump

    Login om te reageren
  27. ardonjr zegt

    17 mei 2010 om 13:54

    Hoezo worden die semi-electrische of geheel electrische auto;s allemaal zo verdomd lelijk ontworpen.. Enige mooie electrische auto die ik heb gezien was de reïncarnatie van een Lotus Elise.. Voor de rest kan het me allemaal niet zo boeien..

    Login om te reageren
  28. Oli4k zegt

    17 mei 2010 om 13:55

    Wat een lelijke auto. Dat zal dus wel een flink succes worden. Top van 140 en actieradius zijn voor mensen die een auto kopen die er zo uitziet toch wel genoeg? De andere kant van het land haal je best, als je maar op kunt laden voor de terugweg.

    Login om te reageren
  29. Timmie zegt

    17 mei 2010 om 14:00

    Als je 140 mager vindt, dan is er iets serieus mis met je! Je MAG niet harder dan 120. Hardleers dan maar!

    Ruim 30k is vrij veel voor zo’n wagen (C-segment?) Er zullen dan misschien wel tamelijk veel groene ridders rondlopen, maar die zullen uiteindelijk niet financieel willen bloeden!

    Login om te reageren
    • TG zegt

      17 mei 2010 om 14:12

      Gewoon weer een auto waar ik elke eigenaar weer stiekem uitlach, omdat tie in een belachelijke auto rijdt onder het mom van minder uitstoot. Helaas zullen, door die klote BPM regeling hier in NL, er wel weer mensen zijn die dit weer gaan kopen.

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        17 mei 2010 om 14:21

        @TG: Sorry maar zelfs zonder BPM is die auto achterlijk duur. Waarschijnlijk veel mensen die dan toch eerder kiezen voor de goedkopere Nissan Note ofzo ..

        Login om te reageren
  30. Dennis the Menace zegt

    17 mei 2010 om 14:00

    Ik vindt het helemaal niets dit vervoermiddel ….Soort van Mini-SRV auto ……Een vervoermiddel voor geitenwollensokken dus …… Denken dat er een milieu-probleem is en dan denken door zo’n vervoermiddel te kopen met een stofzuigermotor je het milieu minder gaat belasten ……hahaha wat een Hoax!!

    Login om te reageren
  31. KoosSpeeTerreur zegt

    17 mei 2010 om 14:01

    Een Megane RS of een Nissan Leaf? Lijkt me duidelijk…

    Login om te reageren
  32. Edge zegt

    17 mei 2010 om 14:08

    Eerder wet van de remmende voorsprong

    Login om te reageren
  33. majinstar zegt

    17 mei 2010 om 14:20

    Dure grap voor zo´n brikkie.

    Login om te reageren
  34. paul zegt

    17 mei 2010 om 14:29

    JA, ik weet dat een beter wereld bij jezelf begint. MAAR KOM OP ZEG!!!!!!!!!!!!! dit ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    17 mei 2010 om 14:36

    Doe toch maar liever die babe.
    Hoe moielijk is het om een normale auto te maken die elektrisch loopt. Het moet er allemaal zo raar eruit zien!
    Gewoon een lekkere sedan of Coupe…

    Login om te reageren
  36. Peter zegt

    17 mei 2010 om 14:42

    Als ik het goed heb gaat dat leasen van die accu’s niet door.Een of ander legal issue,dat dit niet mogelijk maakt?.

    Login om te reageren
  37. s zegt

    17 mei 2010 om 14:47

    Waarom denkt iedereen hier dat de auto een flop is als hij niet de verkoopcijfers van bijv. een Golf gaat halen?

    Voor de nichemarkt die elektrisch nu nog is zal deze het waarschijnlijk heel goed doen in de verkoop.

    Er rijden zat lelijke auto’s rond dus dat lijkt geen vereiste te zijn voor een hoop Nederlanders.

    Het is zeker geen auto voor iedereen maar dat is ook niet het uitgangspunt.
    Gewoon een ding voor groene early adopters

    Login om te reageren
  38. s zegt

    17 mei 2010 om 14:49

    Wel jammer dat mensen geloven in de ‘zero emission’ leugen, want energie kost altijd uitstoot.

    Het is niet meer dan verplaatsing van de uitstoot naar een Not in my backyard plaats.

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    17 mei 2010 om 14:49

    De Mitsubishi/PSA-drieling verkoopt ook aardig, vooral aan bedrijven. Ik vraag me af hoeveel orders daarvan nu gecanceld gaan worden. Waarom zou je voor een A-segment karretje gaan als je voor minder een C-segment auto hebt?

    “Mitsubishi zegt dat de i-MiEV een vanaf-prijs van 48.000 euro krijgt in Duitsland als deze eind dit jaar op de markt komt. Echter, PSA gaat er vanuit dat ze hun op de i-MiEV gebaseerde Citroën C-Zero en Peugeot iOn kunnen gaan verkopen voor 35.000 euro in Frankrijk. “

    Login om te reageren
  40. Frank zegt

    17 mei 2010 om 14:52

    De prijs is inclusief het accupakket, waar 5 jaar garantie op zit als ik het goed heb.

    De kosten per kilomter zijn gewoon veel lager dan een vergelijkbare IC auto, daar doet die iets hogere aanschafprijs niets aan af. Ga maar na: geen wegenbelasting, veel lagere energiekosten, lagere onderhoudskosten.

    ik heb vorige week in het prototype van de Leaf gereden in Amsterdam. Im moet zeggen dat elektrisch rijden best sportief is! 280 Nm vanaf 1 rpm tot 11000 rpm: de ideale koppelkromme. En 140 km/h is een mooie snelheid, harder kan je toch niet in Nederland.

    Login om te reageren
  41. Jantje_555 zegt

    17 mei 2010 om 14:55

    FLOP

    en wat doe je als je op een appartement woont?
    En een actie radius van 160km? Die behaal je waarschijnlijk als je heel de tijd 40km/u rijdt zeker…

    Login om te reageren
  42. Frank zegt

    17 mei 2010 om 15:01

    En wat bestreft de CO2 uitstoot. Als je uitrekent wat de Leaf per kilometer uitstoot (aan de hand van de uitstoot van de elektriciteits centrale) dan kom je op ongeveer 60 gr/km. Wat nog altijd de helft (!) is van een vergelijkbare benzine versie.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      17 mei 2010 om 15:31

      @Frank: Ik ken alleen maar de getallen van de E-Smart. En dan is hij met “vuile” stroom nog steeds veel schoner dan met benzine. Dit terwijl de Smart zelf als benzine auto al heel schoon is. De E-Smart doet met “vuile” stroom 4800gr per 100km CO2 produceren en op benzine is dat 13330gr per 100km. Laat staan als je schone (natuurstroom) gebruikt.

      Login om te reageren
  43. Hubert zegt

    17 mei 2010 om 15:05

    Voor mij een top.
    heb al een oprit met elektrapunt.
    Ik hoef maar hooguit 15km/dag te rijden en met 160km actieradius kan ik mijn schoonouders net niet bereiken…

    Ben wel benieuwd hoe de accu’s zich in de winter houden.
    De electrische verwarming vol open en verminderde accu-cappaciteit door de kou.

    Login om te reageren
  44. Laurens zegt

    17 mei 2010 om 15:06

    Jammer dat het weer via de subsidie route moet. In de meeste landen hebben “de milieutypes” geld ervoor over, principes enzo :-)

    OT: alleen de afschrijving van zo’n 2000 Euro per jaar op het accu pakket, is genoeg voor alle brandstof en onderhoud op jaarbasis van de gemiddelde golf, die zonder belastingen ook nog eens veel minder dan de helft kost. 1 kWh is overigens 400 gram CO2. En haal in de praktijk maar eens 100 km per lading, met zo’n ding.

    Login om te reageren
  45. AMV8Bart zegt

    17 mei 2010 om 15:15

    Ben het met @Fab eens.
    Waarom een auto van 32k die doet voorkomen als een alto?
    Doe mij maar een 2e hands V8.

    Login om te reageren
  46. Ouwenbelg zegt

    17 mei 2010 om 15:26

    Als tweede wagen is dit toch prima voor woon-werk verkeer auto? De meeste mensen pendelen (absoluut) geen 80km naar hun werk, en ’s nachts tegen nachttarief in je garage laten opladen is ook geen dooddoener.

    32.000 euro is nog redelijk, ik kan me inbeelden dat je dit snel uitspaart aan onderhoud, benzine en tax.

    Login om te reageren
  47. React zegt

    17 mei 2010 om 15:28

    Allemaal leuk en aardig maar geen BPM en bijtelling dat is voor een paar jaar, want zodra iedereen in zo’n bak gaat rijden zullen ze toch echt weer geld willen zien. 160km is wat aan de krappe kant, want ik denk dat je in de winter bij een sportieve rijstijl blij mag zijn als je de 100km haalt. Het vreemde is dan ook dat de auto voornamelijk voor woonwerk verkeer interessant is, maar waarom dan een 5 persoons auto?

    Login om te reageren
  48. Dinges zegt

    17 mei 2010 om 15:32

    Dat word een lang snoer (8 hoog).

    Ik zie me al elke dag aankomen.
    Auto parkeren, auto op slot, naar de lift, naar mijn woning, raam openen, kabel naar beneden donderen, hopen dat ik hem niet op mijn eigen auto heb gegooid (of op een kinderwagen of zoiets), naar de lift lopen, naar mijn auto lopen, “stekkertje erin”,
    Naar de lift lopen, naar mijn huis, door het raam kijken of niemand (voor de grap) de stekker heeft los gemaakt (zou ik ook doen) en dan de volgende ochtend de opgekeerde routine.

    Nee dank je, m’n golf doet het prima

    Login om te reageren
  49. Laurens zegt

    17 mei 2010 om 15:36

    Ik denk dat zelf het Prius subsidievolk hem zal laten staan. Wat heb je als zakelijk rijder aan een auto die telkens stil staat langs de weg.

    Als particulier is het nog grotere onzin, tenzij je “moeite hebt om te stoppen met roken” http://www.nu.nl/algemeen/2249006/laagopgeleiden-stoppen-moeilijker-met-roken.html :-)

    Login om te reageren
  50. Autogek zegt

    17 mei 2010 om 15:49

    http://www.nissan.nl/NL/nl/inside-nissan/innovation-and-technology/leaf_prijzen.html

    Zo duur is hij nu in vergelijking met een andere auto uit dezelfde klasse. ;)

    Login om te reageren
  51. Hubert zegt

    17 mei 2010 om 15:51

    Zag net dit bericht :
    (Toch maar eens navragen hoe het met de prijs zit.)
    ======================================================

    GREEN CARS
    Nissan Leaf EV priced under 30,000 euros in Europe

    Douglas A. Bolduc

    The European starting price for the Nissan Leaf full-electric car will be less than 30,000 euros ($36,976) after incentives. Buyers can order the Leaf starting in July in the UK, Netherlands, Ireland and Portugal. Those four markets were chosen because each offers sale incentives of 5,000 euros or… …

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      17 mei 2010 om 15:54

      @Hubert: De prijzen in andere landen in Europa liggen onder de 30.000,-. In Nederland wordt hij 33.000,-.

      http://www.nissan-global.com/EN/NEWS/2010/_STORY/100517-01-e.html

      Login om te reageren
  52. Laurens zegt

    17 mei 2010 om 15:55

    Wat is de overeenkomst tussen nissan.nl, toyota.com en playboy.com?

    Login om te reageren
  53. Laurens zegt

    17 mei 2010 om 15:56

    playgirl, oeps :-)

    Login om te reageren
  54. Joerek zegt

    17 mei 2010 om 16:12

    Als er gewoon BPM op had gezeten dan had deze auto rum 41.000 euro gekost!

    Login om te reageren
  55. Buyck zegt

    17 mei 2010 om 16:17

    Veeeeeel te duur. Deze wagen mocht maximaal 25.000 euro gekost hebben althans in Nederland. Ik denk dat de prijs in België wel 5 à 7000 euro goedkoper zal zijn!

    Login om te reageren
  56. Laurens zegt

    17 mei 2010 om 16:31

    De inhoud: een ICE met dezelfde stats (of betere), kost zelfs met BPM niet meer dan 10.000 Euro. Denk aan een Dacia Logan oid (ook Renault).

    Login om te reageren
  57. Joerek zegt

    17 mei 2010 om 16:38

    Je kan de auto dus beter in Duitsland bestellen. Je betaalt toch geen BPM bij import. 3000 euro is snel verdiend.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      17 mei 2010 om 16:56

      @Joerek: het zou me niks verbazen. De marge op een Prius is in Nederland ook buitensporig hoog: soort ontwikkelingshulp :-)

      Login om te reageren
  58. Al3x zegt

    17 mei 2010 om 17:08

    Voor USD 49.900 (€40.500) heb je een prachtige zero emission voertuig in vorm van de Tesla Model S. Die heeft een bereik van maximaal 300 mi (480 km). Helaas komt die pas in 2012 op de markt.

    Login om te reageren
  59. timberleek zegt

    17 mei 2010 om 17:09

    140 is te langzaam

    niet zozeer om daadwerkelijk 140 te gaan rijden, maar omdat je met 120 dan al zo’n beetje aan de top van het systeem zit. Een elektromotor aan zijn top (net als een verbrandingsmotor) zuipt onevenredelijk veel. Dus ik ben benieuwd wat er van je actieradius overblijft als je 120 rijdt.

    Login om te reageren
  60. tt zegt

    17 mei 2010 om 17:41

    je moet dit vooral zien als een stadswagentje of een vervanger voor de mensen die enkel korte afstanden rijden. dan is dit best een goede optie. iemand zin in een rekenoefening wat de totale verwachte kost wou zijn als je dit met bv een smart of mini wou vergelijken over een totale rijtijd van 100.000 km ? je zou verbaasd kunnen zijn wat er dan goedkoper is…

    Als vertegenwoordiger of consultantzal dit, gezien bereik, nooit een optie zijn.. daar zou je toch minstens 400 km voor moeten halen..

    Login om te reageren
  61. Rene zegt

    17 mei 2010 om 17:52

    Please Leave

    Login om te reageren
  62. Joerek zegt

    17 mei 2010 om 17:57

    Hoeveel KWh is er nodig om zo’n ding thuis te laden? Dan kan je uitrekenen wat het kost per km.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      17 mei 2010 om 19:16

      @Joerek: 24kW X 0,22 :160km= 3,3 cent per kilometer.

      @roderick pieterjanwillem: Ten eerste is de Leaf een Golf formaat. En dan is deze prijs de duurste. Later komen er goedkopere op de markt had ik ergens gelezen. De eerste die op de markt komt is vol met opties naar het schijnt vergelijkbaar met de volste Prius. Dus dat zou dan o.a. leer, climate, satnav enz zijn. Gooi dat maar op een Golf en je komt flink in de buurt van de 30.000,-. ;)

      Login om te reageren
  63. Rene zegt

    17 mei 2010 om 18:43

    Iemand anders gebruikt mijn inlog !

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 mei 2010 om 18:47

      @Rene:
      nou nou .. je maakt wat mee ..
      en dat nogwel op maandag ..

      Login om te reageren
  64. roderick pieterjanwillem zegt

    17 mei 2010 om 19:01

    32000 euro daar heb je 2 polo’s voor daaaag

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 mei 2010 om 23:30

      @roderick pieterjanwillem: Inderdaad. Voor 24000 en een beetje heb je een nieuwe BMW 1 serie op de oprit staan. En dit kost 32000?? Daar heb je een hele dikke voor. Moeilijke keuze hoor.. sjonge jonge, not. Ik merk wel aan mijzelf, het hele early adapter gedoe is aan mij niet besteed.

      Login om te reageren
  65. ponjorno zegt

    17 mei 2010 om 19:18

    waar was wouter nou op de persdag van de leaf?
    ik zag dat hij niet was gekomen!

    Login om te reageren
  66. joris zegt

    17 mei 2010 om 19:25

    gewoon top.
    Misschien gaatie niet geweldig verkopen, maar het is in elk geval een gewaagde stap in de goede richting!! De eerste auto’s reden ook 1:2 ofzo, en nu halen ze veel zuiniger. Je moet ergens beginnen en daarna kan het alleen maar beter worden. Doordat nissan deze stap zet kan de concurrentie niet achterblijven en komt er vanzelf prijsoorlog

    Login om te reageren
  67. Laurens zegt

    17 mei 2010 om 19:30

    Zelfs met alle accijnzen is diesel nog goedkoper, want die 160 km haalt het ding nooit (87 = 140 LOL). Wie legt …. het concept BPM en dieselboete nog eens uit… 100 Euro voor een DomDommetje en 200 voor een lapje leer…

    Login om te reageren
  68. alfa159TI zegt

    17 mei 2010 om 19:32

    flop, voor dat geld kocht ik een 2 hands 2.4jtd

    Login om te reageren
  69. SimonMc zegt

    17 mei 2010 om 19:42

    Nou ja, niet echt leaf voor de portemonnee.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 mei 2010 om 19:45

      @SimonMc: hihihi .. lol ..

      Login om te reageren
  70. Ferdinand1 zegt

    17 mei 2010 om 19:51

    Flopperdeflop.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 mei 2010 om 21:00

      @Ferdinand1: Inderdaad… Veel te prijzig voor wat je krijgt…
      Ziet er trouwens totaal niet uit..

      Login om te reageren
  71. Autogek zegt

    17 mei 2010 om 22:03

    Nee joh, niets aan die Leaf! In 9 sec naar de 100 en sneller dan de GT-R naar de 50km/u. Dat wordt leuk bij het stoplicht. ;)

    http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=8&t=332

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      17 mei 2010 om 22:25

      @Autogek: hou nou eens op met die halve waarheden, trol…

      Login om te reageren
  72. Roelio zegt

    17 mei 2010 om 23:11

    Met zo’n prijs? Flop!

    Login om te reageren
  73. T-Mon zegt

    17 mei 2010 om 23:58

    Als iemand even kijkt wat een vergelijkbare benzine auto over 5 jaar kost en dat tegenover de kosten van 5 jaar leaf rijden zet. Dus wegenbelasting, benzine en weet ik het. een vergelijkbare wagen kost 14000 ofzo? De vraag is dus of je in een jaar of 5, 16000 euro terugverdient. En voor veel woon/werk verkeer is dit best een ideale auto. Dan denk ik wel dat je er nog eentje naast moet hebben voor de weekendjes weg.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      18 mei 2010 om 08:19

      @T-Mon: Ten eerste moet je deze auto wel vergelijken met de juiste auto. Hij zit in de Golf/Jetta klasse( 25cm groter dan de Golf). 0 naar 100 in 9sec is 1.4TSI dus vanaf 22.800,-. En als je naar opties kijk komt hij bijna dezelfde prijs ( Nav., LM-velgen, Bleutooth, audiostuur, cruise control).

      Dan de kosten voor 5 jaar 100.000km. Golf: 2.840,- wegenbelasting + 9.920,- benzine = totale kosten 12.760,- aan kosen op basis van de huidige prijzen excl onderhoud.
      De Leaf: 5.280,- aan energiekosten ook op basis van de huidige prijs.

      Dus excl. onderhoud ( wat bij een electro auto veel minder is dan bij een benzine) is de Leaf al 7.480,- goedkoper in gebruik. ;)

      Login om te reageren
  74. petervd3 zegt

    18 mei 2010 om 10:00

    De prijs is erg vlop als je het mij vraagt, maar daarnaast heb je wel een auto die alleen bij de aanschaf prijzig is en verder valt het allemaal reuze mee.

    En die ‘magere’ 140 km/u is toch voldoende? Je mag toch nergens harder dan 120 km/u in Nederland.

    Login om te reageren
  75. Laurens zegt

    18 mei 2010 om 10:04

    LOL 9 seconden: is het een idee om een artikel over elementaire mechanica toe te voegen aan de inhoud van die playgirl? Wel parels voor het varken…

    OT: iets van 80 kW, 240 nM, 1500 kg… een golfje bluemotion zou ongeveer de vergelijking zijn, ware het niet dat je daar 1200 km mee kunt rijden op een tank, en iets langer dan 15 minuten op topvermogen…

    Login om te reageren
  76. Cantago zegt

    18 mei 2010 om 15:21

    Een echt lelijk klein rotautootje dat niet verder dan 160km komt? En dan meer dan 30.000 euro kosten? Absurd, welke gek koopt dit nou!!

    Login om te reageren
  77. DTB zegt

    18 mei 2010 om 19:24

    Mensen roepen hier allemaal wel dat hij te duur is. Maar vergeet niet dat de besparing bij deze auto pas komt NA de aanschaf! Ok, dan is hij nog niet heel goedkoop, maar zeker wel concurerend. (Nissan is zelf natuurlijk ook niet gek hè jongens). Qau design vind ik het wel mee vallen. Hij is niet mooi, maar wel te pruimen zullen we maar zeggen. Actiradius van 160km is redelijk. Voorlang afstanden is het ook best te doen. Na 160km moet hij even 30minuten laden. Daar is niks mis mee. Je zou sowieso na bijna 2 uur rijden even een pauze in moeten lassen. Enigste probleem is dat er dan wel voldoende voorzieningen voor deze snellader moeten zijn. (Bij elke dealer eentje en je bent al een eind op weg).

    Commentaren als “Dan liever een V8 enz enz” hebben ook weinig nut. Deze auto is niet op de markt voor petrolheads. Een Leaf-rijder wil gewoon van punt A naar punt B voor niet te veel geld. En ik dat doel lijkt de leaf wel te voldoen. Het C segment lijk me een goede basis. Kleiner segment zou de auto te duur maken, en deze auto-tjes moet het toch al hebben van hun “zo-goedkoop-mogelijk”-factor. Iets in de klasse van de Micra had ook gekund. Groter was ook weer niet ideaal geweest aangezien die auto’s vaak toch veel kilomters maken wat niet altijd handig is. Qua technische problemen zal het wel mee vallen. Nissan staat toch niet bekend als ondegelijk en hebben ook al bijna 60 jaar ervaring met elektrisch aangedreven auto’s. (ja, zes-tig!)

    Al met al een goed doordacht concept wat zeker zal werken. Alleen is denk ik de markt nog niet klaar voor de grote aantallen.

    Login om te reageren
  78. tss68nl zegt

    19 mei 2010 om 19:07

    Voor zoveel geld een veel te kleine electrische kutbak waarvoor je na invoering van de kilometerheffing of vervangende heffing straks net zo hard mag meebetalen per kilometer in NL? Nee dank u ;)

    Login om te reageren
  79. lambo4all zegt

    23 mei 2010 om 12:06

    hoe kunnen er zo veel reacties zijn op zo’n wagen? volgens mij waren er bij de Murc SV minder reacties!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North