• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Outlander PHEV is terug in Nederland (en dit kost ‘ie)

Auteur: machielvdd, gepost 2 oktober 2024 om 16:53 – 15 Reacties

De Metsubsidie Outlander is terug, alleen dan zonder subsidie.

Nederland moet het als sinds 2022 zonder Outlander doen en dat is natuurlijk een hard gelag. Mitsubishi-fans kunnen nu echter verblijd zijn, want de Outlander is eindelijk weer terug. En als vanouds is ‘ie er weer als plug-in hybride.

‘Nieuwe’ Outlander

In het persbericht lezen we dat de auto “speciaal voor Europa is ontwikkeld”. Daarom hebben ervoor gekozen om de auto eerst drie jaar alleen in Azië en Noord-Amerika te leveren… Wat ze waarschijnlijk bedoelen: ze hebben de Aziatische Outlander iets aangepast voor de Europese markt.

Deze ‘nieuwe’ Outlander is qua uiterlijk namelijk gewoon de auto die in 2021 al onthuld werd. En qua techniek ook, want de plug-in hybride is ook geen nieuwe versie. Maakt allemaal niet uit, maar we zeggen het er even bij.

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV

Lekker pluggen

De vorige Outlander was het toonbeeld van een PHEV die alleen op papier schoon was, omdat alle bijtellingprofiteurs de auto niet aan de stekker hingen. Bij de nieuwe Outlander PHEV loont het echter meer om de auto te laden. De accu heeft namelijk een capaciteit van 22,7 kWh in plaats van 12 kWh.

Volgens de WLTP-cijfers heb je nu een elektrische actieradius van 87 km. Dat ga je in de praktijk natuurlijk niet halen, maar je kunt zeker wel een aardig stukje elektrisch rijden. Gewoon lekker pluggen dus.

Vermogen

Met het vermogen zit het meestal wel goed bij plug-in hybrides en dat is hier niet anders. Deze Mitsubishi beschikt over een systeemvermogen 302 pk, wat mede te danken is aan twee elektromotoren (wat ook betekent: vierwielaandrijving). Het systeemkoppel wordt niet genoemd, maar de benzinemotor is al goed voor 203 Nm en de twee elektromotoren leveren respectievelijk 255 Nm en 195 Nm. Met het koppel zit het dus ook wel snor.

Interieur

Waar het uiterlijk aardig ‘in your face’ is, is het interieur redelijk rechttoe-rechtaan. Op de foto’s zien we wel een mooie kleur leer. Mitsubishi is vooral erg trots op het audiosysteem, wat in samenwerking met Yamaha is ontwikkeld.

Prijs

We prijs van de (voor ons) nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV is ook meteen bekend. Hou je vast: hij is er vanaf €51.990. Dat is toch een stuk minder voordelig dan destijds, maar we moeten natuurlijk even naar de concurrentie kijken.

  • Skoda Kodiaq (204 pk): €48.990
  • Mitsubishi Outlander PHEV (302 pk): €51.990
  • Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (306 pk): €55.995
  • Volvo XC60 T6 AWD Plug-in Hybrid (350 pk): €59.995

Als je naar het bovenstaande rijtje kijkt zie je dat de prijs redelijk marktconform is. De Outlander is sowieso een betere deal dan de RAV4, die een stukje kleiner is en minder elektrische range heeft. De Skoda is weliswaar goedkoper, maar dan heb je ook 100 pk minder. Of dit genoeg is om de Outlander PHEV weer een succes te maken? Dat gaan we zien.

Ook interessant!

  • Eindelijk: Nederland kan binnenkort weer aan de Outlander PHEV
  • "Kabinet schrapt BPM-verhoging van de PHEV"
  • Mitsubishi kopieert Opel en brengt historische naam terug
  • vernieuwde Kia XCeed
    De goedkoopste PHEV modellen op een rij

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Mitsubishi, outlander, phev, Prijzen

Vorig bericht: « Yay, de nieuwste elektrische SUV-Coupé is hier
Volgend bericht: AMG One verbreekt het ‘Ringrecord van de… AMG One »

Lees Interacties

Reacties

  1. a_buis zegt

    2 oktober 2024 om 17:03

    En wat is ie weer lelijk.

    Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      2 oktober 2024 om 18:20

      Ik vind hem anders best stoer. Beter dan een “coupe” achtige look.

      Login om te reageren
      • a_buis zegt

        2 oktober 2024 om 19:02

        Serieus? Ik knapte al af op het rare front met de lichtunits en clownesque versieringen eromheen. De Bentley achtingen bekleding in een Mitsubsidie is echt wansmaak. Net als Lambrusco (in plaats van een Barolo?) niet echt van smaak getuigd. No offence ;)

        Login om te reageren
        • Lambrusco zegt

          2 oktober 2024 om 20:26

          No offense taken;) offense met een C spellen kan ik wat van vinden maar ik hou het gezellig.. Lambrusco is in mijn geval meer een verwijzing naar mijn naam dan naar het drankje haha. Wat ik mooi vindt is dat hij prima bulky en hoekig is, en niet dynamisch probeert te zijn zoals de meeste auto’s tegenwoordig. Ik vind een EV9 ook vele malen gaver dan een ID5/Arkana O.i.d.

          Login om te reageren
          • Jetlag zegt

            3 oktober 2024 om 09:32

            Iemand terloops aanspreken op een taalfout, om vervolgens “Wat ik mooi vindt” te schrijven is wel humor.
            Je houdt het inderdaad gezellig.. ;-)

            Login om te reageren
  2. rwdftw zegt

    2 oktober 2024 om 18:18

    In vergelijking met de vorige hebben ze je nog minder reden gegeven om bij te laden. Er zit nu een 53 liter benzinetank onder dus je kan nog eens ergens komen zonder steeds te moeten tanken.

    Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    2 oktober 2024 om 19:01

    Mijn ogen, mijn ogen…. maak dit ding dood met vuur! Nu heeft Mitsubishi in mijn ogen maar hoogst zelden een echt mooie auto uit de fabriek laten rollen, maar met zulke ontwerpen krijg je het idee dat die club de wereld bewust aan het trollen is, of dat ze door ‘München’ betaald wordt om een auto op de weg te zetten waar het huidige BMW-gamma fraai bij lijkt. Mozes kriebel wat een lelijk front.

    Login om te reageren
  4. schuimbekje3 zegt

    2 oktober 2024 om 19:15

    de oude kon 1500kg makkelijk trekken, was alleen wel met 1:8 en met 35 liter effectief is dat 250km range… alsdie 100 liter had net als mijn porsche, die ook 1:8 rijdt met 3500kg erachter had ik hem nog willen voorzien van nieuwe airco.

    Login om te reageren
  5. DAT zegt

    2 oktober 2024 om 19:28

    Waar kijken we naar ?

    Login om te reageren
  6. pietertje123 zegt

    2 oktober 2024 om 19:44

    wel wat minder sullig als de originele. Die is smal en vanuit bepaalde hoeken ziet dat er wat ielig uit. Mooi, elegant, chique, aantrekkelijk, niet onaantrekkelijk of best aardig uitzien kan ik van de nieuwe ook niet zeggen…

    beetje meer range is wel prettig, grotere tank ook.

    maar 51k en dan niet weten wat dat ding je straks gaat kosten per maand. En over een jaar. En over nog een jaar. En na dit kabinet. En het volgende etc etc.

    Login om te reageren
  7. raoufff zegt

    2 oktober 2024 om 23:21

    Dat dit automerk nog bestaat in NL is mij een raadsel.

    Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    2 oktober 2024 om 23:33

    Poeh zeg, dat front valt niet mee…

    Login om te reageren
  9. stefan00 zegt

    3 oktober 2024 om 06:32

    Heeft die al een verstelbaar stuur? (Diepte) Ik heb zo hard gelachen dat dit er niet op zat…

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      3 oktober 2024 om 11:06

      ’n Axiaal verstelbaar stuur was ook in de vorige PHEV gewoon standaard en je kon ‘m ook verdraaien (daarmee veranderde je de hoek van de voorwielen en kon je bochten maken).

      Ik moet altijd zo hard lachen om mensen die maar wat roepen en hun misinformatie etaleren….

      Login om te reageren
  10. Jetlag zegt

    3 oktober 2024 om 10:37

    “De vorige Outlander was het toonbeeld van een PHEV die alleen op papier schoon was, omdat alle bijtellingprofiteurs de auto niet aan de stekker hingen.”
    Wat een vooringenomenheid…

    Ik vraag me werkelijk af waarom überhaupt de moeite genomen is om dit stukje te schrijven én te plaatsen.
    Ik krijg met dit stukje sowieso niet echt de indruk dat de auteur moeite heeft gedaan om z’n ongezouten mening onder stoelen of banken te steken.
    “De auto is niet nieuw…”, “techniek is dat ook niet, wat niet uitmaakt”, “de opgegeven actieradius ga je natuurlijk niet halen, maar is wel aardig”.
    En dan de prijs: “Hou je vast: …. Die is redelijk marktconform”

    Nee, niet bepaald een sterk staaltje objectiviteit en weinig informatief.
    Zo weet ik niet waarom Mitsubishi (terecht, of onterecht) vooral trots is op het audiosysteem van Yamaha. Hoeveel speakers heeft ‘ie eigenlijk en wat is het vermogen ervan?
    Specs, sprinttijden, vebruikcijfers, maten & gewichten, uitvoeringen & uitrustingen.

    Het zal allemaal wel met een vleugje ‘cabaret’ bedoeld zijn, maar dan wel van het nivo Joep van het Hek; een ouwe zeur die vaak wel raak is… Alleen nu even niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North