• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yay, de nieuwste elektrische SUV-Coupé is hier

Auteur: machielvdd, gepost 2 oktober 2024 om 15:54 – 17 Reacties

Voor wie de E-3008 en E-5008 niet hip genoeg vindt is er nu de Peugeot E-408.

Zoals jullie misschien weten zijn we geen enorme fan van SUV-coupés. Het enthousiasme in de titel is dus enigszins geveinsd. Dat gezegd hebbende: bij de Franse merken past het eigenlijk wel. Want wat is er nu Franser dan een rare carroserievorm?

De nieuwste SUV-coupé uit Frankrijk is de Peugeot E-408. Of nou ja, nieuw… de Peugeot 408 werd in 2022 al geïntroduceerd met verbrandingsmotor. Meestal laat de elektrische variant dan niet lang op zich wachten, maar daar is toch meer dan twee jaar overheen gegaan.

Peugeot E-408
Peugeot E-408
Peugeot E-408
Peugeot E-408

Waarschijnlijk heb je geen idee waar je de 408 moet plaatsen, dus dat zullen we eerst even toelichten. Waar de 407 een D-segment auto was, is de 408 verwarrend genoeg een groot uitgevallen C-segmenter. En het is een cross-over, maar dan zonder twee nullen. Heel verwarrend allemaal. Om het toch even concreet te maken: met 4,69 meter zit de 408 qua lengte tussen de 3008 en de 5008 in.

Zoals we gewend zijn van de Stellantis-modellen ziet de Peugeot E-408 (de ‘e’ is tegenwoordig met een hoofdletter) er exact hetzelfde uit als zijn tegenhanger met verbrandingsmotor. Het nieuws zit ‘m dus in de aandrijflijn.

Er is vooralsnog maar één optie qua accupakketten en dat is een 58,2 kWh batterij. Die is net iets groter dan die van de E-308, maar kleiner dan die van E-3008 en E-5008. Die hebben namelijk beide een 73 kWh accu (netto). De E-408 komt volgens de WLTP-cyclus 453 km ver.

Het vermogen en koppel is wel gelijk aan dat van de E-3008 en E-5008, namelijk 210 pk en 345 Nm koppel. Niks bijzonders, maar gewoon prima voor een C-segment cross-over. De prijs van de Peugeot E-408 kunnen we nog niet melden, om de doodeenvoudige reden dat die nog niet bekend is. Die gaan we misschien later nog een keer een artikeltje over schrijven. Ter indicatie kun je alvast even kijken naar de prijzen van de 408-zonder-E.

Ook interessant!

  • Heet! Het is de nieuwe Peugeot e-Rifter
    Heet! Het is de nieuwe Peugeot e-Rifter
  • Gespot - Peugeot 106 Rallye in nieuwstaat
  • Video: Peugeot-held haalt nog even in
  • elektrische Peugeot 308
    Peugeot gooit de elektrische 308 in de uitverkoop

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

408, e-408, Peugeot

Vorig bericht: « Gespot – Rubystone Manthey Racing GT3 Touring
Volgend bericht: De Outlander PHEV is terug in Nederland (en dit kost ‘ie) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hawkeye72 zegt

    2 oktober 2024 om 15:59

    En weer een auto die niemand gaat kopen…

    Login om te reageren
  2. Motomoto zegt

    2 oktober 2024 om 16:03

    Wat een onthutsende lelijkheid.

    Login om te reageren
  3. Marco Pachen zegt

    2 oktober 2024 om 16:13

    Hij is mij te klein maar ik vind hem wel leuk. Als je zegt: hij is familie van de Lotus Eletre dan zou ik het meteen geloven.
    450km op 58kWh batterij is toch wel erg ver nee? Meeste andere SUV achtigen hebben daar een 2x zo grote batterij voor nodig

    Login om te reageren
    • Allison Burgers zegt

      2 oktober 2024 om 16:21

      Dit is een C-segmenter (308 als basis). Die hebben doorgaans geen accupakket van 120 kWh nodig.
      450 is wel netjes met deze accu, ook al is het WLTP.

      Login om te reageren
  4. Allison Burgers zegt

    2 oktober 2024 om 16:14

    Citroën, DS, Peugeot en tegenwoordig ook Renault. Allemaal één pot nat met moeilijk te plaatsen modellen vol geforceerde scherpe lijnen en vouwen.

    Login om te reageren
  5. cdlop01 zegt

    2 oktober 2024 om 16:22

    Wat een design armoede, onvoorstelbaar gewoon. Peugeot heeft zulke mooie iconische modellen gemaakt, 504,505,305,605,604,406etc etc, elegant, chique, Frans door en door. Nu deze meuk, zelfde voor Citroën en Renault, compleet kapot gemaakt m.i.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      2 oktober 2024 om 17:15

      “Peugeot heeft zulke mooie iconische modellen gemaakt, 504,505,305,605,604,406etc”

      Tja, toen liet Peugeot het design nog door Pininfarina doen…

      Login om te reageren
      • cdlop01 zegt

        2 oktober 2024 om 17:19

        Inderdaad…..vroeger was niet alles maar wel veel beter…

        Login om te reageren
  6. dare2think zegt

    2 oktober 2024 om 16:52

    Gebaseerd op het praktijkverbruik van de E-3008 kom je met 1 kWh 5,2 kilometer ver. Met 58 kWh kom je dan op 300 kilometer échte range.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2024 om 17:04

      Dat er nog senioren rondlopen die brandstofverbruiken in 1 op x kilometer gebruiken moeten we accepteren maar kunnen we bij EV’s dat gewoon volgens de standaard in kWh/100 km doen? Maakt het onderling vergelijken veel gemakkelijker.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    2 oktober 2024 om 17:00

    Relatief kleine batterij (ik bedoel, zelfs de Skoda Elroq van gisteren gaat tot 77 kWh) dus verwacht je een relatief lage prijs.

    Login om te reageren
  8. alloallo zegt

    2 oktober 2024 om 17:17

    In mijn beleving is deze auto te laag voor een SUV.

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    2 oktober 2024 om 17:49

    Ik heb hem gisteren voor het eerst in het echie gezien, als niet-E-408 natuurlijk. Ik vond het toch wel een gaaf apparaat. Ik zou zelf niet zo snel Peugeot kopen vanwege dat verschrikkelijke interieur, maar deze carrosserievorm vind ik wel een stuk fraaier dan de SUV.

    Login om te reageren
  10. LaLancia zegt

    2 oktober 2024 om 19:25

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  11. vopo zegt

    2 oktober 2024 om 19:32

    Doet me teveel denken aan de Citroën C4. En dat vind ik momenteel een van de meest onsamenhangende auto’s die gemaakt wordt.

    Login om te reageren
  12. JelmerS zegt

    2 oktober 2024 om 22:59

    Laten we eerlijk zijn en afspreken dat dit beter is dan de nieuwe BMW X2

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      3 oktober 2024 om 10:55

      Nou idd. Zag gisteren voor het eerst de iX2. Wat een verschrikkelijk lelijke auto is dat zeg….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North