• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMG One verbreekt het ‘Ringrecord van de… AMG One

Auteur: machielvdd, gepost 2 oktober 2024 om 17:56 – 9 Reacties

AMG One verbreekt het 'Ringrecord... van de AMG One

De AMG One was al de snelste auto op de Nordschleife, maar Mercedes doet het nog eens dunnetjes over.

Het is alweer een tijdje stil rondom het ‘Ringrecord voor productieauto’s. In 2022 pakte de AMG One het (door marketingafdelingen) felbegeerde record en sindsdien heeft niemand de handschoen opgevat. Om dit verder te ontmoedigen heeft Mercedes besloten haar eigen tijd te verbeteren.

Achter het stuur zat wederom Maro Engel, die ook de vorige recordtijden reed met de AMG One en met de AMG GT Black Series. Hij had zelf de laatste keer de lat op 6:30.705 gelegd en de missie was nu dus om deze tijd te verbeteren.

Dat is gelukt: Engel wist nu een tijd van 6:29.090 te noteren in de Groene Hel. Daarmee duikt er voor het eerst een straatauto onder de ‘magische’ grens van 6:30. Dit is een officieel record, bevestigd door een aanwezige notaris (had die ook een keer een leuke werkdag).

De nieuwe recordtijd werd op een zwoele maandagavond genoteerd bij een temperatuur van 15 graden en een asfalttemperatuur van 20 graden. De banden waren ‘gewoon’ de standaard Michelin Pilot Sport Cup 2 R’s.

AMG One verbreekt het 'Ringrecord... van de AMG One
AMG One verbreekt het 'Ringrecord... van de AMG One
AMG One verbreekt het 'Ringrecord... van de AMG One
AMG One verbreekt het 'Ringrecord... van de AMG One

Behalve het feit dat de auto de straat op mag, heeft de AMG One natuurlijk weinig met een straatauto van doen. De AMG One ziet eruit als een circuitauto en heeft – zoals bekend – ook daadwerkelijk een motor die afgeleid is van de Formule 1. Al is het de vraag of dat een voordeel is. Wij horen toch liever de V12 van de Valkyrie dan de 1,6 V6 van de AMG One.

De AMG One doet in ieder geval wel waar ‘ie voor gemaakt is, zo heeft Mercedes nu wederom bewezen. We zijn heel benieuwd hoeveel eigenaren er ook daadwerkelijk een rondje mee over de Nordschleife durven te maken.

De complete ronde kun je hieronder bekijken:

Ook interessant!

  • Mercedes onthult een volledig elektrische AMG One
  • Video: Politie in Mercedes-AMG ramt roekeloze Caddy
    Video: Politie in Mercedes-AMG ramt roekeloze Caddy
  • Christijan Albers neemt AMG One in ontvangst
  • Alsnog een Mercedes-AMG One bezitten is een duur grapje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-one, Mercedes, Video

Vorig bericht: « De Outlander PHEV is terug in Nederland (en dit kost ‘ie)
Volgend bericht: Politie vindt gestolen Ferrari terug dankzij AirPods »

Lees Interacties

Reacties

  1. 21inchmonstercock zegt

    2 oktober 2024 om 18:44

    Hoewel hij een solide ronde heeft neergezet, zijn er hier en daar toch wat kansen gemist. Met name in de technische sectoren leek er ruimte voor verbetering in het aanremmen en de exits uit de langzamere bochten, waar hij iets meer tractie had kunnen vinden. Ook leek er op bepaalde rechte stukken wat tijd verloren te gaan, waarschijnlijk door een iets te late acceleratie. Dit alles bij elkaar resulteerde in een ronde die net niet optimaal was, maar de potentie om de tijden nog verder aan te scherpen is duidelijk aanwezig.

    Login om te reageren
    • Dimitriej zegt

      2 oktober 2024 om 18:59

      Oké, 21inchmonstercock.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      3 oktober 2024 om 00:08

      @21inchmonstercock: Juist ja. Je was nog op zoek naar deze krantenkop: professional rijdt volslagen absurde rondetijd op de Nordschleife, anonieme toetsenbordridder levert kritiek.

      Login om te reageren
      • Michel-GR zegt

        3 oktober 2024 om 06:26

        Hij heeft echter wel gelijk

        Login om te reageren
  2. ericc zegt

    2 oktober 2024 om 20:45

    Meer dan 30 seconden sneller dan een Rimac!!!!!! Dank 🙏🏻 u Mercedes, maakt mijn dag goed 👍

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 oktober 2024 om 21:07

      Omdat de rimac een ev is?
      De Merc is hybride

      Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    2 oktober 2024 om 21:14

    Dit gaat toch op een bepaald moment heeeel erg lang een vast record blijven. Het gaat hier niet meer om seconden maar om 10.000duizenste van secondes gaan in de toekomst.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    2 oktober 2024 om 23:34

    Knap hoor. Dat is echt serieus snel. Ik ben wel benieuwd of Aston Martin en Koenigsegg het aandurven om met de Valkyrie en Jesko Attack ook een poging te wagen. Vooral ook omdat die twee auto’s een totaal andere filosofie hebben dan de Mercedes-AMG One zou ik het tof vinden om te zien hoe die auto’s het doen. En als de batterijen het zo lang volhouden zou de productieversie van de McMurtry Speirling ook wel een poging mogen wagen. Die kan gewoon met 200km/u door de carroussel dankzij die dyson in de vloer.

    Login om te reageren
  5. mark_mulder zegt

    3 oktober 2024 om 13:14

    Van de week stond ik naast een 2012 C63 van huize AMG. Toen men in een sportieve C-klasse coupe nog doodleuk een 6.2L V8 lepelde.
    Tegenwoordig krijg je in een CLA45s nog een 2 liter, en dan zo’n AMG-One met een 1.6L V6.
    Rete knap natuurlijk, rijdt fijner, sneller, verbruikt minder. En als ik er dagelijks mee naar mijn werk zou rijden, ideaal.
    Maar zou ik supercar bedragen neertellen voor iets echt exotisch, dan neem ik zeker de V12 over de 1.6l V6. Hoe veel sneller de laatste ook mag zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North