• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De overtreffende trap: TECHART GTstreet RS – 700 pk

Auteur: robbie, gepost 18 mei 2008 om 10:12 – 11 Reacties

TECHART GTstreet RS


We kennen natuurlijk al de ‘normale’ GTstreet van Techart en zijn open broertje met ook 630 pk onder de kap, maar het kan natuurlijk altijd heftiger. Want op basis van de Porsche 911 GT2 komt Techart nu met de GTstreet RS en die heeft maar liefst 700 pk!

En tijdens de Tuner Grand Prix in Hockenheim heeft coureur Jörg Hardt een tijd gereden van 1.06,811 en daarmee heeft hij de Tuner Grand Prix 2008 gewonnen. Voor de GTstreet Convertible was er ook nog succes, want die pakte de overwinning in de convertible klasse.

TECHART wins sport auto Tuner Grand Prix 2008

The sport auto Tuner Grand Prix in Hockenheim is the world’s biggest performance competition in the car tuning industry. With driver Jörg Hardt at the wheel, TECHART won the 2008 competition with its 700 PS / 515 kW TECHART GTstreet RS, produced in small series based on the Porsche GT2.

With a lap time of 1.06,811 minutes for the short course of the Hockenheim circuit, the TECHART driver Jörg Hardt won the GT class . TECHART’s overall victory at the sport auto Tuner Grand Prix 2008 again demonstrated the company’s unique positioning on the car enhancement market.

The specialists from Leonberg-Höfingen were able to draw on more than 20 years of experience when preparing the vehicle and modifying the Porsche vehicles from Zuffenhausen. In order to participate in the sport auto Tuner Grand Prix 2008, the black/white TECHART GTstreet RS was required to obtain certification to prove the vehicle’s road-worthiness. It was also required to meet the specific requirements set by editors of the sport auto magazine.

In addition to its powerful TECHART biturbo engine, with an output of 700 hp / 515 kW at 7,000 rpm and a maximum torque of 860 Nm at 4,500 revs, the height-adjustable sports suspension and tires were crucial to securing success in this competition.

The TECHART sports suspension was developed in combination with the TECHART engineers and with vehicle experts from Bilstein so as to be specially adapted to the short course at the Hockenheim circuit. Jörg Hardt, who is one of the most successful drivers in the Porsche Carrera Cup, was very enthusiastic about the vehicle: “The car was prepared to perfection”.

In addition to its overall victory, TECHART Automobildesign also clocked up an additional success in the Cabrio category: Jörg Hardt drove the 580 PS / 441 kW TECHART GTstreet Cabriolet to success in the Cabriolet class with a lap time of 1:10,382 minutes.

Given the tropical temperatures of the Whitsun weekend at the Hockenheim motodrome, it was crucial to use the perfect kind of tire. TECHART’s technology partner, Michelin, contributed its high performance tires Michelin Sport Cup Plus to it.
The light single-component TECHART formula III light metal wheel rims, sized 8.5Jx20 at the front and 12Jx20 at the back, were fitted with Michelin tires in the size 245/30 ZR 20 for the front axle and 315/25 ZR 20 for the back.

TECHART GTstreet Convertible, record

Ook interessant!

  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Porsche 992 TechArt
    Porsche 992 TechArt rijtest: alternatief op de GT3
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

997, gt2, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Video: Mazda Furai in actie
Volgend bericht: Autoblog teaser: rijtest 19 mei [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    18 mei 2008 om 10:14

    Serieus werk…en hoeveel moet dat grapje kosten als ik er één wil? :)

    Login om te reageren
  2. wouterjeuring zegt

    18 mei 2008 om 11:00

    zozo, dat is wel leuk, ik houd alleen niet van het gepimpede uiterlijk, en waarom krijgt porsche dit zelf niet voor elkaar, dan kunnen zij ook nog een een Porsche
    Carrera GT II maken, met 700 pk V10 ofzo of een 911 supercar met deze dieze 6cil. boxer met 700 pk, ik houd namelijk niet zo van getunede auto’s, vooral niet als het uiterlijk is aangepast.

    houd het lekker fabriek-af en doe alleen wat aan de prestaties!

    Login om te reageren
  3. egon8 zegt

    18 mei 2008 om 11:11

    Van de kits is die van Techart toch altijd 1 van de betere vind ik. Alleen zijn de velgen deze keer minder geslaagd. Maar dat is misschien omdat ik al te lang in Amerika zit. Sloffen

    Login om te reageren
  4. egon8 zegt

    18 mei 2008 om 11:12

    Sloffen kleiner dan 22″ zijn not done dus

    Login om te reageren
  5. Olleh zegt

    18 mei 2008 om 11:27

    Denk je nou echt dat Porsche niet een 700pk+ supercar kan maken?

    Ik denk dat Porsche alleen aan z’n reputatie denkt.. zeker nu met al die co2 eisen e.d. Ik denk dat ze Audi uitlachen, met hun RS6+ van 613pk (1pk meer dan de Carrera GT).
    Laat die (afrika-)tuning bedrijfjes maar lekker hun werk doen, met 6 turbo’s en er een nog grotere motor inlepelen. Porsche maakt een auto die er top uitziet met relatief veel vermogen en een uitstekende wegligging, en hey! er zijn genoeg mensen die ze kopen..

    Oh en niet te vergeten, ze hebben weldegelijk een supercar! Aangezien Bugatti nu grotendeels in hun bezit is :).

    Login om te reageren
  6. Beekie zegt

    18 mei 2008 om 11:33

    een GT2 cabrio ???? volgens mij klopt dat niet helemaal..

    maar goed johh,, hij is wel moooi

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    18 mei 2008 om 11:44

    @Beekie, alleen de zwarte auto is een GTstreet RS en die is op basis van een GT2. De cabrio een ‘normale’ GTstreet (met ‘slechts’ 630 pk) en die worden gebouwd op basis van een 911 Turbo.

    Login om te reageren
  8. Timmy zegt

    18 mei 2008 om 15:09

    @olleh: Volgens mij moet jij wat langer terug surfen. Die collum over tuners en finetuners. Daar zal je in lezen dat porsche altij moet wikken en wegen voor ze iets gaan doen. Er moeten namelijk een zo breed mogelijk publiek bereikt worden met hun producten. Daarom dat ze wel nauw samenwerken met bedrijven als RUF, Techart, 9ff, … Want die kunnen wel serieus spelen met de mogelijkheden.
    Vind trouwens wel mooi uitziende porsche. Niet te veel tierlantijntjes en toestanden

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    18 mei 2008 om 15:47

    1.06,811 is goedddd

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    18 mei 2008 om 16:20

    @Csl: kennelijk deed Donkervoort niet mee? De D8 RS06 reed in 2006 een ongelofelijk sneller 1.04.8

    Goede prestatie van Techart. Niet alleen wilde performance claims en spoilers maar gewoon laten zien dat het ding ook echt werkt.

    Login om te reageren
  11. Scuderia zegt

    19 mei 2008 om 15:19

    Heerlijk!
    Hoop ooit dat er nog een 911 komt met 650 Pk ofzo, helemaal standaard van Porsche zelf.
    Of een CGTII Of een GT1!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North