• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De PG Elektrus is een elektrische Lotus voor bijna 3 ton

Auteur: ricardo, gepost 25 januari 2012 om 08:00 – 33 Reacties

Dat grille.

Tesla Roadster-concurrentje in de maak? Oké, hij is dan een goede 180.000 euro duurder dan de elektrische sportwagen van Elon Musk, maar daar krijg je wel heel veel carbonfiber en een bangmakende grille voor terug. Brrrr.

Deze Lotus Elise-achtige is verzonnen door designer Michael Fröhlich en wordt in het Duitse Düsseldorf gebouwd door het bedrijf PG. Net als de Roadster van Tesla is er voor deze EV bij Dany Bahar’s autotoko geshopt voor een chassis, en zo kwamen ze aan een kale Elise. Daar werd vervolgens een koolstofvezel body omheen gehangen, met een leeggewicht van 907 kg als resultaat.

De elektromotor die de achterwielen aandrijft zorgt voor een vermogen van 270 pk en 350 Nm. Genoeg om dit vedergewichtje der elektrische auto’s onder de drie seconden naar 100 km/u te katapulteren. Een topsnelheid van 250 km/u aantikken moet ook geen probleem zijn, maar daarna grijpt de begrenzer in. En bovendien hou je op zulke snelheden weinig over van de actieradius, die doorgaans op 345 km per acculading ligt.

Het uiterlijk wordt natuurlijk gekenmerkt door het naakte carbonfiber. Verder valt die enorme Maserati-grille niet te ontkennen, evenals de nog grotere diffuser in de achterbumper waarboven een aardige kerstlampslinger is gemonteerd. Vernuftig is wel dat er achter de stoelen een zonnepaneel bevestigd is, die de accu danwel elektrische functies van prik kan voorzien. En voor wie zich niet zonder het schaamrood op de kaken te krijgen in een elektrocar durft te begeven heeft PG de perfecte oplossing bedacht. Via het menu kan namelijk een motorgeluid gesimuleerd worden: een roffelende V8 of het hoogtoerige gejank van een F1-auto.

De prijs, tot slot, is toch wel even schrikken. PG vraagt voor de Elektrus de lieve som van 285.600 euro en ze hebben de wens uitgesproken om in totaal 667 exemplaren te bouwen. Wellicht hebben ze er voordeel van dat de Tesla Roadster steeds minder vaak als nieuw te verkrijgen is, aangezien de productie zo goed als stil ligt. (via Groen7)

Ook interessant!

  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Elektrische Lotus SUV
    Nee!!! Elektrische Lotus SUV aangekondigd (en bijna klaar)

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, elise, Lotus

Vorig bericht: « Hoi Porsche, mogen wij van u een Boxster Turbo?
Volgend bericht: Video: Fiat is trots op de Italiaanse Panda »

Lees Interacties

Reacties

  1. iloveastonmartin zegt

    25 januari 2012 om 08:08

    3 TON ?!?!?! Beetje overdreven is het niet? Kan je beter een lotus exige kopen

    Login om te reageren
  2. michiell zegt

    25 januari 2012 om 08:08

    Het lijkt net een videorecorder langst achter

    Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      25 januari 2012 om 14:08

      @michiell: Vind een multipla mooier

      Login om te reageren
  3. porsche911turbo2 zegt

    25 januari 2012 om 08:19

    De grille en koplampen laten me denken aan een maserati gts.

    Login om te reageren
    • sanderbmwfan zegt

      25 januari 2012 om 08:23

      @porsche911turbo2: Dan zet hem maar eens langs een plaatje van de Ferrari California, dan weet je waarop hij lijkt.

      Login om te reageren
      • sanderbmwfan zegt

        25 januari 2012 om 08:24

        @sanderbmwfan: Althans de voorkant

        Login om te reageren
  4. sanderbmwfan zegt

    25 januari 2012 om 08:20

    Tss drie ton daar koop je een veel leukere Porsche voor.

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      25 januari 2012 om 09:19

      @sanderbmwfan: sterker nog, je kan er twee van kopen.

      OT lijkt een elise die zo veel mogelijk verpest is, al denk ik dat je best opzij gaat als je die voorkant in je spiegel ziet!

      Login om te reageren
      • erce zegt

        25 januari 2012 om 12:29

        @audi18: nee hoor, gewoon even gassen en z’n accu’s zijn leeg.

        Login om te reageren
  5. loopjes zegt

    25 januari 2012 om 08:24

    Mensen leer gewoon je eigen auto te ontwerpen! Die kruizen van de achterlichten zijn not done!

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      25 januari 2012 om 10:06

      @loopjes: Wat dacht je van de rest? Hahaha, 3 ton vragen voor dit mormel xD. Ik beschouw dit bedrijf al als failliet.

      Login om te reageren
  6. jensdm zegt

    25 januari 2012 om 08:36

    Het lacht naar mij, maar kijkt toch boos.

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      25 januari 2012 om 20:56

      @jensdm: Bruce the shark uit Finding Nemo!

      Login om te reageren
  7. straatpiraat zegt

    25 januari 2012 om 08:38

    Dit is echt een typisch voorbeeld van een useless product.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 januari 2012 om 18:03

      @straatpiraat: Een echte supercar dus…

      Login om te reageren
  8. BobbyD zegt

    25 januari 2012 om 08:50

    Op de kleine foto’s dacht ik dat iemand met paint de LED’s op de achterkant had gemaakt!
    De grote foto maakt het niet veel beter

    Login om te reageren
  9. ytrewq zegt

    25 januari 2012 om 09:01

    als ik het talent had plaatjes te plaatsen had ik nu de nemo haai geplaatst als vergelijking

    Login om te reageren
  10. sir_smokalot zegt

    25 januari 2012 om 09:01

    667 exemplaren? Dan laat het zich raden wie de spreekwoordelijke buurman van deze PG is.

    *paar platen achterstevoren draait*

    Login om te reageren
  11. ytrewq zegt

    25 januari 2012 om 09:09

    Door zoeken op google weet ik dat hij op bruce (haai) uit nemo lijkt.

    Login om te reageren
  12. boxster zegt

    25 januari 2012 om 10:04

    @ricardo Michael Fröhlich een designer? Meer een autogek die van exclusieve auto’s, mooie vrouwen en fotografie houdt. Of beschrijf ik nu mezelf? ;-) Hier een andere “creatie” van Michael Fröhlich, de auto waarin hij zelf dagelijks rijdt:
    Op zijn verouderde website zijn een aantal bizarre projecten te zien, zoals het “Auto-Skulpturen-Park” in zijn achtertuin met 50 vervallen droomauto’s uit het jaar 1950:
    http://www.michaelfroehlich.com/

    Op http://home.mobile.de/MICHAEL-FROEHLICH#ses staan een aantal bijzondere auto’s die hij bij zijn autohandel te koop heeft staan. Zo komt hij regelmatig in het nieuws omdat hij weer een auto van een voormalige dictator te koop heeft staan: http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/24/russische-miljardair-koopt-mercedes-van-hitler

    Login om te reageren
  13. fernie zegt

    25 januari 2012 om 10:05

    Waarom die mega koeling gaten voorin???!!!

    Login om te reageren
  14. boxster zegt

    25 januari 2012 om 10:08

    Nog een poging voor een plaatje:

    En anders zijn hier de foto’s te bekijken:
    http://www.autojunk.nl/2011/02/gespot-bizar

    Login om te reageren
  15. knalfa zegt

    25 januari 2012 om 10:08

    Ik dacht toch meteen aan de Fisker toen ik die grille zag.

    Maar dit is maar een lelijk hok.

    Login om te reageren
  16. midasracer zegt

    25 januari 2012 om 11:19

    Ik dacht even dat ik naar een goedkope versie van de Pagani Hyuaiery zat te kijken. Wat is dit ding lelijk!

    Login om te reageren
  17. The360box zegt

    25 januari 2012 om 11:58

    Heb het al eerder gezegd, Koop een dikke V8, rond de €150.000 moet kunnen en koop dan voor de rest(€136.000) benzine. Geloof mij, dat maak je nóóóóóit op!

    Login om te reageren
  18. pdaalder zegt

    25 januari 2012 om 12:58

    Echt een super lelijk mormel. Jammer dat ze de elise zoooo verkrachten. Spijtig voor de s*kkel die die 3ton gaat neerleggen.

    Login om te reageren
  19. kowalsk zegt

    25 januari 2012 om 14:58

    Hebben ze dat ontwerp toch nog kunnen verkrachten, knap!

    Login om te reageren
  20. fluvioglacialeafzetting zegt

    25 januari 2012 om 15:33

    En hij is nog oer- en oerlelijk ook!

    Login om te reageren
  21. ytrewq zegt

    25 januari 2012 om 16:49

    http://www.abc.net.au/news/image/80936-3×2-940×627.jpg

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    25 januari 2012 om 17:01

    Waarom zo’n gril als je op stroom rijdt?

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    25 januari 2012 om 18:06

    Het design op zich vind ik best wel te pruimen, maar de afwerking lijkt niet je dat. Niet mooi glad, een paar lijnen die niet mooi aansluiten op verschillende panelen, hoekjes niet mooi hoekig…

    Waarschijnlijk ook niet eenvoudig met dat materiaal, maar allez…

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    25 januari 2012 om 20:23

    Enorm veel geld voor een wagen die eruitziet alsof ze hem nog aan het ontwikkelen zijn… Deze wagen ziet er echt “poorly built” uit…
    Er zit bijna nergens een mooi vlak oppervlak en het is net of er bultjes inzitten.. Ziet er wat uit als een mislukte wrap…

    Login om te reageren
  25. mellie zegt

    1 februari 2012 om 22:29

    het ziet er goed uit maar niet voor 3TON

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North