• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoi Porsche, mogen wij van u een Boxster Turbo?

Auteur: ricardo, gepost 24 januari 2012 om 22:53 – 32 Reacties

Boxster Turbo

Nu de nieuwe generatie Boxster uit zijn ei is gekropen mag het speculeren losbarsten: krijgen we hetere modelletjes en doet de turbo wellicht zijn intrede? Een photoshopper kon zich niet inhouden en bedacht alvast een Boxster Turbo. Best aardig.

De plaatjes zijn afkomstig van Milanno Artworks en tonen een Boxster met een agressiever uiterlijk. Me gusta². We zien een voorbumper met grotere koelopeningen en een carbonfiber onderlipje. subtiel, net als de toegevoegde zijskirts. De luchtopeningen achter de portieren zijn uitvergroot, wat duidt om een heftigere motorisering.

Maar een Boxster Turbo die gebaseerd is op het blokje van de S-uitvoering (3.5-liter zescilinder boxermotor)? Dan wordt de Boxster wel een ontzettende 911-concurrent. En van kannibalisme binnen de eigen gelederen moet Porsche niks hebben, hoe graag we ook een sterkere Boxster danwel Cayman zouden willen zien. Gewoon, een ‘kleine’ 911 met middenmotor en minimaal 400 pk. Maar wie dat graag op zijn oprit wil parkeren zal zich moeten richten tot toko’s als Manthey Motors.

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, photoshop, Porsche, turbo

Vorig bericht: « Dit is de Le Mans-racer van Toyota: TS030 HYBRID
Volgend bericht: De PG Elektrus is een elektrische Lotus voor bijna 3 ton »

Lees Interacties

Reacties

  1. victor1111 zegt

    24 januari 2012 om 22:55

    strak

    Login om te reageren
  2. pendek zegt

    24 januari 2012 om 22:57

    Excuus voor deze reactie, maar hij met dit design, en dan vooral de koplampen, begint hij toch erg op de MR2 te lijken

    Login om te reageren
    • pendek zegt

      24 januari 2012 om 23:02

      @pendek: Wow, wat een vreselijke zin. Poging twee: Excuus voor deze reactie, maar hij begint met dit design, en dan vooral de koplampen, erg veel op de MR2 lijken.

      Login om te reageren
    • james125 zegt

      24 januari 2012 om 23:02

      @pendek: ja! Ik zat er aan te denken: hij lijkt ergens op, maar waarop?

      De MR2 dus!
      Dank voor je bijdrage!

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    24 januari 2012 om 22:59

    Toch maar een 993.

    Login om te reageren
    • 993c zegt

      24 januari 2012 om 23:30

      @norge: goede keuze!

      Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      24 januari 2012 om 23:46

      @norge: hear hear! Enigste Porsche waar ik warm voor loop. Kwam van het weekend een zwarte turbo tegen. Badboys baby!

      Login om te reageren
      • Dikke man zegt

        25 januari 2012 om 00:46

        @Kvgorp:
        enigste?? really?? nee, ik ben geen taalnazi, jij bent gewoon dom.

        Login om te reageren
        • Benz65 zegt

          25 januari 2012 om 02:14

          @p0rshj: Volgens mij zagen ze je al aankomen: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/262

          Login om te reageren
      • BananaMan zegt

        25 januari 2012 om 11:53

        @Kvgorp:
        In BadBoys rijden ze toch echt met een zwarte 964 turbo 3.6….

        Login om te reageren
    • degraafm zegt

      25 januari 2012 om 01:20

      @norge: Goede keuze, een 901 is ook niet verkeerd.

      Login om te reageren
  4. swaffelaer zegt

    24 januari 2012 om 23:02

    In het geheel niet onaardig. Zou het een beetje te doen zijn om een Cayman S van de huidige generatie op te fokken met een turbo en er een 911 killer van maken? Lijkt me wel een statement namelijk.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 januari 2012 om 23:11

      @swaffelaer: Makkelijk.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        24 januari 2012 om 23:22

        @bozewolf: Maar verstandig is een tweede…

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          24 januari 2012 om 23:25

          @TimoBac: Hangt er van af hoe je dat bedoelt…

          Login om te reageren
        • swaffelaer zegt

          24 januari 2012 om 23:30

          @TimoBac: ach, in principe is iedere personenauto met meer dan 60 pk onverstandig. Laat mij dan maar lekker heel onverstandig zijn en een Cayman met 450 pk rijden. Is leuk speelgoed, denk ik!

          Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    24 januari 2012 om 23:06

    Blijf het doodzonde vinden dat de Boxter en de Cayman niet het vermogen krijgen dat ze verdienen.
    De Cayman R is in mijn ogen stukken mooier en beter dan de 911(de vorige dan) en heeft een echte middenmotor.
    Als ik mij later iets koop is het een Cayman met een opgevoerde motor! Met alle respect voor de geweldige 911.

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    24 januari 2012 om 23:08

    Geen Föhn meer nodig!!

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    24 januari 2012 om 23:10

    Boxster en vooral Cayman worden al jaren bewust geknepen door Porsche want niks mag de status van het icoon aanraken.

    Geeft je toch wat te denken over die motor-achterin configuratie als Porsche zelf met hun MR-auto’s al trucs moet uithalen om ze maar niet al te snel te laten zijn.

    Als Porsche de Cayman gewoon volledig zou doorontwikkelen dan is het veruit een superieur platform tov de 911.

    Maarja, dan gaan er van die nitwits zeiken over heritage en geschiedenis. De nuchtere mensen weten echter beter ;)

    Login om te reageren
  8. yannick-s zegt

    24 januari 2012 om 23:10

    Ik vind de Porsche erg geslaagd. Vraag me trouwens af waarom iedereen de koplampen op een mr2 vind lijken. Oké ze zijn een beetje vierkant net als de mr2, maar daar houd het ook op. Als je ze naast elkaar houd zijn deze 2 auto’s qua design ( en natuurlijk de rest) een wereld van verschil.

    Login om te reageren
  9. 964rs zegt

    24 januari 2012 om 23:12

    Vind hem niet zo, beetje alsof ie teveel (grote) dingen in zn design wilde stoppen

    @derest geef mij maar een 911 blijft het mooiste stukje techniek en design

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 januari 2012 om 23:15

      @964rs: Design is subjectief, qua techniek is het idd hoogwaardig als je hebt over hoe Porsche erin geslaagd is om van een heel slecht basisprincipe toch een hele goeie auto te maken.

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        24 januari 2012 om 23:30

        @bozewolf: daarom hou ik er zo van en van het design weet ik ook wel dat et subjectief is, is alleen leuk dat je daar toch altijd een reactie op krijgt.

        Met een porsche rijden wordt ook wel eens het imperfecte rijden. Daar ligt dan weer de uitdaging voor mensen om daar toch zou hard mogelijk mee te gaan.

        En wat ook knap is is dat porsche uit een 6cilinder boxermotor met een 3.6/3.8 net zoveel of zelfs meer vermogen krijgt dan andere merken die een v8 nodig hebben van 5 liter oid.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          24 januari 2012 om 23:37

          @964rs: Het is ook pas echte liefde als je de tekortkomingen accepteert :D Ouwe 911’s vind ik komisch genoeg cool juist *vanwege* het beroerde principe. Auto voor mannen met haar op de borst. Laatste 15 jaar is Porsche en de 911 wel steeds meer de penis extender kant opgegaan.

          En zoals ik al zei vind ik het heel jammer dat betere platformen zoals de Cayman bewust teruggehouden worden om maar niet in het vaarwater van cashcow#1 te komen. Gewoon jammer. En daar geef ik de 911 de schuld van :mrgreen:

          Login om te reageren
          • StijnB zegt

            25 januari 2012 om 08:30

            @bozewolf:
            Die eeuwige discussie *zcuht*. De 911 heeft geen fout basisprincipe, de motor achterin heeft ook voordelen (betere tractie, meer druk op de achterwielen bij remmen) het gaat er gewoon om de nadelen weg te werken. De Cayman is echt niet zo goed aan de limiet, dan wordt een middenmotor echt onrustig en is deze moeilijk te controleren. Heb met zowel een Cayman S (PDK) als 997 op Spa mogen meerijden (met professional) en de 911 was er veel meer op zijn gemak, de Cayman wou continue uitbreken. Met de juiste dosering gas bij een 911 gaat die achterkant nergens heen, heb je gewoon tractie en acceleratie.

            Login om te reageren
            • BananaMan zegt

              26 januari 2012 om 10:54

              @StijnB:
              Juist vanwege de motor achterin is de 997 zwaar onderstuurd afgesteld (meer idiotproof). En vandaar dat ie niet zo nerveus aanvoelt.

              Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            25 januari 2012 om 17:41

            @bozewolf: ik snap je punt hoor, maar… Ben je nou puur zo tegen de 911 vanwege de motorconfiguratie?? Al eens mee gereden dan? Of kijk je alleen maar toe, en zeg je dan “zie je wel, dat de 911 verkeerd ontworpen is” als je er eentje uit ziet breken…

            Login om te reageren
  10. Barnato zegt

    24 januari 2012 om 23:41

    9ff :-) Doet dat al jaren hihi

    Login om te reageren
  11. sanderbmwfan zegt

    25 januari 2012 om 07:43

    Netjes.

    Login om te reageren
  12. kliko zegt

    25 januari 2012 om 10:37

    Leuk geshopt. Misschien heeft Porsche er nog wat aan… :lol:

    Login om te reageren
  13. gearhead zegt

    25 januari 2012 om 10:42

    Komt er toch niet. Kannibaliseert de 911. Maar ik denk dat Porsche de 911 zo langzamerhand uitge-engineerd heeft en het Boxter platform naar boven positioneert.

    Login om te reageren
  14. Ferdinand1 zegt

    25 januari 2012 om 17:37

    Het uiterlijke verschil met de standaard Boxster is niet eens de moeite waard. Standaard is ‘ie op zijn mooist.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North