• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De recordbrekende Huracán Performante is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 6 maart 2017 om 20:08 – 34 Reacties

Afbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hierAfbeelding De recordbrekende Huracán Performante is hier

De recordbrekende Huracán Performante is hier
Het wachten is voorbij. Eindelijk mogen we kennis maken met de Huracán Performante.

Lamborghini blijft vasthouden aan het ‘Ringrecord. We worden in het persbericht er nog even aan herinnerd hoe idioot snel de Performante op die vijfde van oktober in 2016 over de Nordschleife knalde. Record of geen record: hoe zit het met de specificaties?

Die zijn meer dan in orde. De Huracán Performante moet het doen met 640 pk en 600 Nm uit de bekende 5.2 V10. Lamborghini wist dankzij carbon technologie 40 kilogram van het gewicht te snoepen waardoor de supercar in 2,9 tellen de honderd weet aan te tikken. Van 0 naar 200 gaat in 8,9 tellen en de topsnelheid bedraagt 325 km/u. Trap je met 100 km/u vol op de rem dan heeft de auto 31 meter nodig om tot stilstand te komen.

Het hele ding is als een vliegtuig dankzij actieve aerodynamica. Techniek die we al kennen van Porsche en Ferrari. De techniek is onder andere verwerkt in de spoiler en voorbumper. Aerodinamica Lamborghini Attiva noemen de Italianen het. Kortweg: ALA. De Huracán Performante is het eerste model van Lamborghini dat het ALA-systeem krijgt aangemeten.

De Italiaanse autofabrikant keek ook naar andere zaken. De auto werd in zijn geheel stijver afgesteld om er een beter circuitmonster van te maken. Lamborghini levert de Performante op 20″ jetsers met Pirelli P Zero Corsa’s.

De eerste leveringen gaan deze zomer al van start. De Huracán Performante gaat in Europa 195.040 euro kosten exclusief alle belastingen.

UPDATE: En we hebben live pica’s vanaf de beursvloer. De Performante in het vlees check je HIER.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, huracan, Lamborghini, lp640-4, performante

Vorig bericht: « Dik! 5-serie Touring met M Performance goodies
Volgend bericht: VAG Sedric: gelukkig is het maar een concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Diesel zegt

    6 maart 2017 om 20:13

    Mooi, en dan heel droog zo’n reclame voor een of andere kia ofzo onder dit artikel :)

    Login om te reageren
  2. marvin1608 zegt

    6 maart 2017 om 20:13

    Ben ik de enige waarbij de autoblog site op dit moment erg traag is?

    Login om te reageren
    • appelvis zegt

      6 maart 2017 om 20:18

      @marvin1608: nee

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      6 maart 2017 om 20:18

      @marvin1608: Nee, we zijn ermee bezig!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    6 maart 2017 om 20:16

    Qua design kan het ding me niet bekoren. Dat kan de normale Huracan ook niet trouwens. Het enige wat ik kan waarderen is het fenomenale V10-blok met prachtig geluid. Klinkt stukken beter dan de 488 GTB. Maar mooier? Nee, zeker niet…

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      6 maart 2017 om 21:36

      @viezefreddyw: r8 dan maar?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 maart 2017 om 21:57

        @kareljansen: Nee, ook niet echt.. Vind ik niet echt een mooie auto.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          6 maart 2017 om 22:50

          @viezefreddyw: ik heb de R8 altijd een beetje als een voetballer in een maatpak gezien. Het probeert er netjes uit te zien maar dat lukt niet echt, maar daardoor is de sportiviteit ook een beetje verdwenen.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            7 maart 2017 om 07:32

            @gulli: Ben ik met je eens. En dat komt grotendeels omdat het een Audi is. No offence, maar Audi blijft altijd wel binnen de perken. Echt heel erg spannend wordt het nooit.

            Login om te reageren
  4. roberto zegt

    6 maart 2017 om 20:24

    Ergens vind ik hem gaaf, maar aan de andere kant vind ik de normale Hurican in een keer beter uit de verf komen! Vooral de twee uitlaten vind ik (nog) niet passen bij heel de auto..

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    6 maart 2017 om 20:28

    Het zal ongetwijfeld heel erg hard gaan, maar als ik eerlijk ben heb ik toch liever een gewone Huracan. Dat opzichtige spoilerwerk doet mij ook niet zoveel. Wat dat betreft vind ik de hypercars van Ferrari, Mclaren en Porsche ook zo geweldig met hun actieve aerodynamica. Spoilertje als het nodig is, maar als het niet nodig is kijk je niet tegen zo’n ontsierende taartschep aan.

    Login om te reageren
  6. moldauferrari zegt

    6 maart 2017 om 20:36

    Nee, niet mijn ding zo’n Lamborghini. Doe mij maar een auto zonder zo’n enorme taartschep. De normale Huracan vind ik er dan ook stukken beter uit zien.

    Login om te reageren
  7. Stefje zegt

    6 maart 2017 om 20:39

    Porno op wielen dit! Wat een beest!

    Login om te reageren
  8. kingdante zegt

    6 maart 2017 om 20:42

    Prachtige wagen zo. En ik ben gek op slagroomtaart, dus mooi laten zitten dat ding.

    Login om te reageren
  9. wheresmycossie zegt

    6 maart 2017 om 20:46

    Leuk ook die photoshop actiefoto’s van tegenwoordig.. man man wat een armoe als je zo je auto onder de aandacht wil brengen

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      6 maart 2017 om 21:32

      @wheresmycossie: ik dacht eerst dat het een nieuw forza spel was….

      Login om te reageren
    • Pallas zegt

      6 maart 2017 om 21:39

      @wheresmycossie: Das ook mijn frustratie, technologie heeft de fotografie kapotgemaakt. Photoshop is voor talentlozen!

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        7 maart 2017 om 07:33

        @pallas: het zijn gewoon matig gerenderde 3d-modellen, daar kan wat nabewerking in photoshop niets aan veranderen. En photoshop is niet voor de talentlozen, maar voor hen die hun nieuwe auto niet op tijd af hadden.

        Login om te reageren
  10. bassx zegt

    6 maart 2017 om 20:48

    Zo hoort de standaard huracan te zijn. Heb het altijd raar gevonden dat de huracan een langzamere R8 was omdat looks belangrijker was dan aero.

    Login om te reageren
  11. fastforward zegt

    6 maart 2017 om 20:50

    Wat een vreselijke photoshops. Lijkt wel een promo voor Gran Turismo 4. Waarom is Lambo nu gebrand op het record op de Ring? Of is dit een opmaat naar een raceauto?

    Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    6 maart 2017 om 20:56

    Die vleugel en uitlaten staan erg goed! Geslaagd geheel.

    Login om te reageren
  13. nopetrolnofun zegt

    6 maart 2017 om 20:59

    Sinds wanneer heet de dichte versie performante? Normaal was de open versie de performante en de dichte de superleggera.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2017 om 21:36

    Gaaaf! Liever dit dan de Aventador.

    Login om te reageren
  15. drdre1 zegt

    6 maart 2017 om 21:52

    Retevet. Smaakvol bespoilerd, doet me denken aan de Countach; op een Lambo hóórt gewoon een taartschep!

    Login om te reageren
  16. Michiel1 zegt

    6 maart 2017 om 22:16

    ALA racekar!!!!

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    6 maart 2017 om 22:16

    640pk, zo’n “slechte” 0-200 tijd en dan ff de 850/1000pk hypercars met hybride (dus veel meer koppel) en niet veel meer gewicht het snot voor de ogen rijden. Active Aero? hebben die wagens allemaal.. dus waar zou deze Huracan een wezenlijk voordeel vandaan moeten halen? Het kan gewoon niet.

    Login om te reageren
  18. baklava zegt

    6 maart 2017 om 22:23

    Ik vind de normale huracan saai, deze is wel echt top. Vleugel had wel iets groter gemogen.

    Login om te reageren
  19. XRI6 zegt

    6 maart 2017 om 22:27

    Machtig mooi!! Die dikke uitlaten onder die vleugel is ook zeer geslaagd! Doemaardiemaar!

    Login om te reageren
  20. bloemhof010 zegt

    6 maart 2017 om 22:33

    Lelijke uitlaten man

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    6 maart 2017 om 22:34

    Vooral die groene is erg geslaagd!

    Login om te reageren
  22. lodewijkyolo zegt

    6 maart 2017 om 22:40

    Moet ik dit zien als de nieuwe superleggera? Of zeg ik dan iets geks?

    Login om te reageren
  23. fconderkantlat zegt

    6 maart 2017 om 23:16

    de uitlaten zijn wel een beetje inspiratieloos

    Login om te reageren
  24. twentyeight zegt

    7 maart 2017 om 00:24

    Die ‘rauwe’ carbon onderdelen vind ik dan weer helemaal niks! Lijkt wel marmer op de foto’s…

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 10:10

    Ziet er best lekker uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North