• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De reden dat Chris Evans bang is voor een Top Gear-flop

Auteur: Author, gepost 13 januari 2016 om 14:56 – 34 Reacties

Chris Evans


Het kersverse gezicht van de successhow heeft zo z’n bedenkingen bij de vraag of Top Gear nieuwe stijl een succes gaat worden.

De reden is ook meteen een gigantische open deur, want Evans vreest dat hij niet bekend genoeg is om wereldwijd de huiskamers binnen te kunnen dringen. In het Verenigd Koninkrijk is de radioginger een bekend gezicht en een nog bekendere stem, maar daarbuiten valt dat smerig tegen.

Het is dan ook de bedoeling dat er nóg grotere sterren een rondetijd neer gaan zetten in de schappelijk geprijsde auto met een interviewtje naderhand. Met andere woorden: Evans wil Amerikaanse celebrities van de bovenste plank op de beroemde bank hebben, om kijkers wereldwijd te laten afstemmen op het programma.

Evans heeft al beloofd geen kritische vragen te zullen stellen, mocht dat de zogeheten groten der aarde over de streep trekken. Wij denken dat Chris zich beter kan focussen op een inhoudelijk leuk en interessant programma en dat de rest dan wel vanzelf komt. Nog niet eens zo lang geleden had de wereld ook nog nooit van James May gehoord, om maar een naam te noemen, en moet je nu eens zien.

Via The Sun

Ook interessant!

  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Top Gear eert Sabine Schmitz met o.a. Clarkson, Hammond & May
  • Kia Soul EV Boardmasters
    Kia Soul EV Boardmasters is Top Gear waardig
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

bbc, chris-evans, televisie, topgear, tv-series

Vorig bericht: « Autoblog-Advies: investeren in een pre-war klassieker
Volgend bericht: Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    13 januari 2016 om 14:59

    Het hele probleem van Top Gear is het SIARPC segment. Het moet over drie malloten gaan die met auto’s en avontuur lopen te kloten. Niemand wil dat geouwehoer horen dat Tom Cruise weer een nieuwe film heeft gemaakt en een rondje mag rijden in een Astra met een rolkooi.

    Dus misschien moet Evans meer van zichzelf laten zien dan hopen dat een celeb op z’n bankje wil komen zitten.

    Login om te reageren
    • aambei zegt

      13 januari 2016 om 15:13

      @Jochempie: De reden dat m’n moeder wel eens mee keek naar TopGear was juist dit onderdeel. Persoonlijk spoelde ik het inderdaad vaak door

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 januari 2016 om 15:49

      @Jochempie: Er zaten af en toe ook wel eens interessante gasten tussen; maar dat waren eerder persoonlijkheden die interessant ongeacht over welk onderwerp ze praten.
      Bij iemand als Tom Cruise wordt je vooral boos dat hij zich uit situaties probeert te acteren waar hij geen idee heeft waarover het gaat en dat je vervolgens Jeremy ziet denken: ik zou m nu zo graag af willen zeiken en dat doet ie dan niet.

      Zo zag ik bijv niet zo lang geleden Seinfeld met Obama voorbij komen. Ging ook nergens over, maar het is wel leuk om te zien dat Obama juist dat heeft: leuk en snel antwoord geven op vragen; een beetje info geven, maar niks ernstigs.

      En juist dat wil Chris Evans niet. Niet de leuke geniale gasten voor het stukje, maar saaie bekende acteurs die iets mogen pluggen.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        13 januari 2016 om 16:30

        @gregorius: klopt, soms was het leuk (Will Young, Michael McIntyre). Maar meestal niet, Britse celebs kennen we grotendeels niet en Amerikaanse gasten hadden altijd iets ontzettend neps. Wat mij betreft hadden ze dit onderdeel wel mogen schrappen.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          13 januari 2016 om 17:33

          @knipperlichtje: Jimmy Carr en Rowan Atkinson waren ook toppers!
          En wat Amerikaanser: Jay Leno.
          Soms zaten er best goeie gasten in het programma.
          Die wat over alles konden praten en vaak ook grappig waren.

          Login om te reageren
      • ralfast zegt

        13 januari 2016 om 17:11

        @gregorius: moet persoonlijk zeggen dat me het onderdeel wel kin bekoren. Vooral het gedeelte dat de 100% coole celeb toch niet zo graag laag op het bord willen staan en naar voren leunen… Ook zijn er gasten die enorm in mijn waardering stegen. Zoals Amy McDonald. Irritante zangstem, maar zo sexy als petrolhead!

        Login om te reageren
    • dracae zegt

      13 januari 2016 om 20:00

      @Jochempie: Dat Tom Cruise daar zat laat ook zien dat ze eigenlijk de grootste sterren al hadden.. Ik hoop niet dat ze die sterren wegpikken bij Graham Norton, want daar zijn de interviews, zelfs met Cruise wel leuk..
      Sommige lui kwamen bij Jeremy in TG wel uit de verf, de meeste niet, bij Norton is dat andersom.

      Ik geef overigens het programma gewoon een kans, we zien wel wat het wordt. Als het leuk is kijk ik, zo niet..

      Login om te reageren
  2. arii zegt

    13 januari 2016 om 15:02

    Evans zelf is de reden dat ik twijfel of ik TG uberhaupt ga kijken. Ik weet niet waarom maar ik stoor me zo ontzettend erg aan zijn persoon.
    En die celebs mogen ze van mij lekker achterlaten (alleen met F1 coureurs is het leuk), vind ik altijd de saaiste deel vd show.

    Login om te reageren
  3. rvds15 zegt

    13 januari 2016 om 15:06

    Kunnen ze dat geld wat ze aan die beroemdheden besteden niet gewoon gebruiken voor specials? Lijkt mij leuker dan een paar zangers/rappers/presentatoren over een circuit zien rijden.

    Login om te reageren
  4. theracingelf zegt

    13 januari 2016 om 15:07

    Ik vond het SIARPC juist altijd het minst interessante deel en spoelde dat stuk altijd door.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2016 om 15:11

    Ik wacht met mijn mening tot dat ik het programma heb gezien.

    Login om te reageren
  6. Design_Driven zegt

    13 januari 2016 om 15:12

    “vans heeft al beloofd geen kritische vragen te zullen stellen, mocht dat de zogeheten groten der aarde over de streep trekken”

    En juist hier door gaat het een grote flop worden. De oude top gear was juist zo een succes omdat ze soms wat ongepast konden doen. Niet dat ze dat nu moeten kopiëren maar de BBC heeft er een handje van om programma’s politiek correct de nek om te draaien en dat gaat zeker met Chris ook gebeuren omdat hij te BBC is.

    Login om te reageren
  7. alfamail zegt

    13 januari 2016 om 15:13

    Kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zit zelf ook niet om deze radio meneer te springen. En dat terwijl ik een grote TG fan ben/was.

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    13 januari 2016 om 15:13

    Ik vond de intervieuws van SIARPC altijd erg leuk, met name met politici, musici en Britse comedians (eigenlijk hetzelfde als eerstgenoemde). En dan met name omdat Jeremy Clarkson juist zo lomp is.

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    13 januari 2016 om 15:23

    Eigenlijk staat de man voor een onmogelijke taak; het programma, of het al dan niet slechter is geworden en met de tijd meer gespeeld is, is wel een programma dat is gegroeid en vooral de presentatoren zijn meegegroeid en dat deze volgens sommigen uitgegroeid zijn tot karikaturen, dat is van een heel andere orde.

    Maar dat neemt niet weg dat er een dijk van een programma stond, het is een beetje als de Mini of de Fiat 500, die zouden ze vandaag de dag nooit meer zo goed kunnen maken, das war nür einmal,, das kommt nie wieder !” (ik oefen al vast voor Angela M)
    Ik ben bang dat deze mijnheer er straks bij staat als een nieuwe Mini, te groot, de dik, te vadsig en te gemaakt, ook al rijdt het 100% beter dan het oude, ’t is en blijft een slap aftreksel van het origineel !

    Je suis het oude Topgear !

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      13 januari 2016 om 16:33

      @desjonnies: Een mooi betoog.

      Als ze gaan proberen het ‘oude’ TG door te zetten, dan kan je er de donder op zeggen dat het flopt. Ze kunnen denk ik beter mikken op een Fifth Gear achtig concept. Dan kan je met deze Sabine, Harris en Evans een leuk programma neerzetten voor autoliefhebbers. Het publiek is dan lang zo groot niet, maar het voegt meer toe dan een programma dat iets probeert te zijn wat het nooit zal worden.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 januari 2016 om 17:32

      @desjonnies: het oude Top Gear als in The Three Degrees, of het oude topic van Quentin Willson, Noel Edmonds, etc.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 januari 2016 om 17:32

        @e1000bmw523i: het old top gear…

        (Autocorrect)

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      13 januari 2016 om 19:25

      @desjonnies: Precies, daarom ben ik ook van mening dat ze de show helemaal in het nieuw moeten steken, zoals dat bij de overgang van het hele oude Top Gear naar Top Gear 2.0 ook gedaan hebben.

      Login om te reageren
  10. Dizono zegt

    13 januari 2016 om 15:29

    Ik geloof dat Evans wel grotere problemen heeft. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat hij niet kan sturen en praten tegelijkertijd…

    Login om te reageren
    • rnej zegt

      13 januari 2016 om 15:40

      @Dizono: en dat heeft een garage vol met uberzeldzame en dure ferrari’s?

      damn.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 januari 2016 om 15:42

      @Dizono: @Wouter en @CasperH maar aanbevelen bij de BBC???

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 januari 2016 om 16:55

      @Dizono: Hij schijnt bij de filmcrew ook niet echt in de smaak te vallen… Nogal wat re-takes nodig.

      Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      14 januari 2016 om 00:25

      @dizono: Gelukkig is daar Chris Harris

      Login om te reageren
  11. reistje zegt

    13 januari 2016 om 15:29

    Een van de grootste dingen waarvoor ik vrees is dat Chris Evans een overdreven irritant ventje gaat uithangen omdat hij de “vervanger van Clarkson” moet zijn. Ik hoop gewoon dat ze hun eigen draai geven aan Top Gear in plaats van “de opvolgers van” zijn.

    Maar goed over SIARPC. Voor mij is het erg afhankelijk van de gasten. Met bijvoorbeeld Kimi Raikkonen en Rowin Atkinson was het erg leuk, maar filmsterren die hun films kwamen pluggen waren vaak erg saai. Ik vind het vaker saai dan leuk.

    Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    13 januari 2016 om 16:05

    Volgens mij kan het best een succes worden. Het vorige trio had bijna alles wel een keer gehad en Jeremy is ook niet meer de jongste. Ik ga zeker kijken.

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    13 januari 2016 om 18:49

    Is dit zijn tactiek? Iedere dag weer gaan klagen zodat hij maar in de kranten blijft komen? Zo ga je wel bekend worden ja. Ik zou het wel wat vinden als hij eens zijn mond houdt en een mooie show maakt.

    Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    13 januari 2016 om 19:07

    Nieuwe topgear gaat sowieso floppen, geen twijfel mogelijk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 januari 2016 om 22:12

      @bofkont: ik vermoed dat het opwarmen van het oude top gear bij een achteraf streaming dienst nog veel harder gaat floppen.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        14 januari 2016 om 11:01

        @mashell: Nee dat denk ik zeker van niet, streaming tv on demand is de toekomst, over een paar jaar is er niets anders meer. En daarbij het heilige trio is bij elkaar, wat kan er mis gaan??

        Login om te reageren
  15. Edge zegt

    13 januari 2016 om 19:24

    Joh, die Evans moet eens wat meer zijn mond houden en zich focussen op het maken van een toffe show. En hij moet ook niet al teveel aandacht schenken aan de media-aandacht die er voor Top Gear 3.0 is.

    Wat dat floppen betreft: Evans en zijn collega’s moeten zich vooral niet focussen op wat hun voorgangers gedaan hebben. Enkele dingen van Top Gear 2.0 overnemen kan, maar ze moeten met de nieuwe show niet blijven vasthouden aan het fundament dat Clarkson, Hammond en May gelegd hebben. Dan krijg je weer die eindeloze vergelijkingen, en geloof me, dat zal niet in hun voordeel uitpakken. Nogmaals: ze moeten vooral hun eigen weg gaan en er een leuke show van maken. Dat Evans niet wereldwijd bekend is is totaal geen probleem, en dat Schmitz en Harris voor de gemiddelde kijker ook een nobody is maakt ook geen zak uit. Het gros van de mensen buiten de UK heeft Clarkson, Hammond en May ook pas leren kennen door Top Gear. En dan hebben Evans en co. ook nog het voordeel dat er vanuit de hele wereld mediaandacht is voor hun show, terwijl Top Gear met Clarkson, Hammond en May toch echt even nodig had om op gang te komen.

    Login om te reageren
  16. Dan zegt

    13 januari 2016 om 19:25

    Ach, dat probleem had Top Gear in 2002 met het nieuwe format ook….

    Login om te reageren
  17. ArnoldH zegt

    13 januari 2016 om 20:21

    Ik denk dat de verwachtingen van de kijkers zo enorm hoog zijn, dat het alleen maar kan tegen vallen…

    Daarnaast zie ik sabine schmitz

    Login om te reageren
  18. Dev zegt

    13 januari 2016 om 21:56

    Chris Harris sleept ze er wel doorheen. Desnoods alleen. Die man kan ik uren lang over auto’s horen praten, en hij kan nog prettig sturen ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North