• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?

Auteur: Author, gepost 13 januari 2016 om 16:32 – 81 Reacties

Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?Afbeelding Wie plukt deze Lancia Delta van Marktplaats?

Wie plukt deze Delta Integrale van Marktplaats?
Je weet dat je het wilt.

Occasions als deze kom je niet elke dag tegen. Het betreft volgens de verkoper één van de laatste Integrales die van de band rolde, te weten de Evo II. De auto komt uit 1996 en is verleden jaar geïmporteerd uit Japan, maar geen zorgen; het stuur mét centreerstreepje zit gewoon aan de linkerkant.

Het geblazen viercilinder blok à 215 pk drijft uiteraard alle wielen aan. De Delta kogelt verder in 5,7 tellen naar 100 km/u en de teller wijst een alleszins acceptabele 65.818 km aan. Wellicht doet eenzelfde auto in Martini-kleuren het beter onder de gemiddelde rallyliefhebber, maar of je daar ook op (bijna) dagelijkse basis mee rond wilt karren, is vers twee.

Verder doet het zo te zien smetteloze interieur wat denken aan een bordeel in jaren ’80 stylo, maar daar staat dan wel weer een fraaie tellerpartij tegenover. Haal die ouwe sok tevoorschijn, trek er 54.950 euro uit en klik hier. Het is het waard.

Ook interessant!

  • Delta Evo-e is elektrische Integrale. Eindelijk.
  • Stellantis maakt meer oude Italianen weer helemaal fris
  • Lancia Delta Safarista is extreem gaaf (en extreem duur)
  • terug in de rallysport
    Lancia Delta keert terug in rallysport!!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

delta, hf-integrale, integrale, Lancia, marktplaats, occasion, rood

Vorig bericht: « De reden dat Chris Evans bang is voor een Top Gear-flop
Volgend bericht: Badge gedoe: “AMG Sport wordt Mercedes-AMG” »

Lees Interacties

Reacties

  1. fhoogendijk zegt

    13 januari 2016 om 16:33

    Ik!

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      14 januari 2016 om 09:01

      @fhoogendijk: leugenaar, hij staat nog steeds te koop.

      Login om te reageren
      • fhoogendijk zegt

        14 januari 2016 om 22:08

        @mcaa: Hahah

        Login om te reageren
  2. nicolasr zegt

    13 januari 2016 om 16:34

    Wederom. Waarom ben ik zo knap en niet rijk. Had het zó graag andersom gezien!

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      13 januari 2016 om 22:11

      @nicolasr:
      Bof jij even. Ik ben niet knap én niet rijk…

      Login om te reageren
  3. stefanos zegt

    13 januari 2016 om 16:35

    ook prima als investering

    Login om te reageren
  4. Dizono zegt

    13 januari 2016 om 16:36

    Jammer van de wielen en de iets te grondige verlaging, en hoort zo’n hele late Delta Integrale geen koplampjes van gelijk formaat te hebben? Veel geld voor een auto die er niet heel origineel uitziet.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      13 januari 2016 om 16:40

      @Dizono: Dat klopt, die drie zaken vielen mij ook gelijk op. Maar volgens mij kwamen die gelijke koplampen niet door de keuring in Japan (vanwege het links rijden daar). Je kunt ze weer ombouwen naar origineel EVO koplampen natuurlijk, hoewel vraagprijzen van 600-800 euro per unit niet vreemd zijn.

      Overigens had de EVO II Final Edition dan weer bewust deze koplampen, als hommage aan de eerste 4WD’s, maar dat is niet deze uitvoering.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        13 januari 2016 om 16:41

        @BeQuietAndDrive: Kijk, iemand met kennis. Je profielfoto verraad het al. Die verlaging wil je natuurlijk niet, want DIT moet wel mogelijk blijven: http://autocognito.com/wp-content/uploads/2012/06/1986-lancia-delta-hf-integrale.jpg

        Login om te reageren
    • nord zegt

      13 januari 2016 om 16:45

      @Dizono: de Japanse export versie had de koplampen van de vorige modellen integrale, alsmede het blauwe embleempje op de spatbord. Deze is genuine een Japanse versie en in mijn boekje begerenswaardig want die gekke Japanners gaan nogal minutieus om met onderhoud.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        13 januari 2016 om 17:01

        @nord:
        Ja
        Kan wel zo wezen.
        Maar ik houd het toch liever bij mijn Subaru Impreza WRX Sti Type R Version V limited edition uit 1998.
        Waarom, wel dat kan ik het beste uitleggen aan de hand van een anekdote van een goede vriend met een heel groot FIAT hart.
        Die heeft een paar Integrale’s gehad als FIat dealer.
        En zweert nu bij de twee-deurs Impreza’s ( type R geheten)
        deez dus :
        http://www.type-ra.com/wp-content/uploads/2013/05/impreza-type-r-limited.jpg

        Zijn zimpele uitleg :

        ‘In de Lancia zit je niet recht voor het stuur wat ontieglijk irritant is en je hebt 63 metertjes, die je allemaal, stuk voor stuk in de gaten moet houden. ”

        In de Impreza zit er maar eentje : voor je temperatuur.

        En de Impreza gaat gewoon niet kapot, de Integrale wel!

        En weet je, hij heeft gelijk, hoe bruut de Lancia ook moge wezen, echte mooie wagen is het ook niet, als standaard 1600 4-deurs in de echte wereld in het grijs is het een Italiaanse Golf 2, meer niet, net zoals een Impreza de vormgeving van een pak melk heeft.

        Maar één ding kan ik beamen, en sinds de mijne na jaren ploeteren, naar links ombouwen, onenigheid met de RDW op kenteken staat en vandaag bij the Autosport Company op de dyno is geweest : Ze zijn goed die Impreza’s ze zijn zelfs knots-knetter goed.
        Laa’k het zo formuleren : een Delta Integrale koop je met je hart, bij een Impreza liggen het hoofd en het hart in één lijn !

        Ow, apetrots kan ik melden dat mijne 298 pk heeft en een koppel van 380 Nm.
        De sympatieke medewerkers waren onder de indruk, mijne is standaard hè tot aan de uitlaat toe !

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          13 januari 2016 om 17:24

          @desjonnies: Hij is wel donders dik hoor!

          Login om te reageren
        • suheyl zegt

          13 januari 2016 om 17:45

          @desjonnies: nee, een standaard Impreza is mooi….

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          13 januari 2016 om 17:57

          @desjonnies: ik vind de Integrale een veel mooiere auto!

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          13 januari 2016 om 18:19

          @desjonnies: er zijn drie dingen belangrijk bij een liefhebbers auto. Het uiterlijk, het gevoel tijdens het rijden en of het heel blijft.

          De impreza is net zo lelijk, of mooi, of geen van beiden. Althans in mijn beleving. De impreza wint sowieso de betrouwbaarheids test. Dan blijft het gevoel over, en ik kan me voorstellen dat die gekke Italiaanse dat wint. Ik heb geen van beide gereden, en ze zullen vast beide ontzettend gaaf zijn. Maar je moet het de Italianen toekennen, ze kunnen vaak iets onbenulligs net ff die charme geven waardoor je het boven de eigenlijk betere concurrentie plaatst.

          Zonder te oordelen, want ik heb dus geen van beide gereden, kan ik me voorstellen dat mensen de delta boven de impreza plaatsen.

          Ik wens je trouwens veel plezier met je Subaru. Helemaal origineel, super! Een zeldzaamheid bij die auto’s tegenwoordig!

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            13 januari 2016 om 18:37

            @lekbak: mooi omschreven!

            Login om te reageren
        • bofkont zegt

          13 januari 2016 om 19:01

          @desjonnies: hahaha en dat wrx sjonnie gebakje is wel mooi wil je zeggen ???

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            13 januari 2016 om 20:15

            @bofkont: als jij een WRX STI Type R Version V GC niet op waarde kan schatten, heb je het autohart op de verkeerde plaats.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              14 januari 2016 om 05:31

              @gtwillem: oh dat kan ik zeker wel Willem, maar dessjonnies vind deze integrale maar lelijk , tja wat is een impreza dan ??
              Daarbij is deze lancia nog een veel groter auto icoon.

              Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            14 januari 2016 om 11:04

            @bofkont:
            Lieverd, wat begrijp je niet aan mijn quote :

            ” net zoals een Impreza de vormgeving van een pak melk heeft.”

            Of je moet gebiologeerd zijn door de vormgeving van een pak melk…..

            http://www.moosofficefood.nl/Images/Products/53.png

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              14 januari 2016 om 12:08

              @desjonnies: Oeps moet toegeven pak melk had ik niet gelezen, bij deze mijn oprechte excuses.

              Login om te reageren
        • bofkont zegt

          13 januari 2016 om 19:03

          @desjonnies: impreza wil absoluut ook stuk,het internet staat er inmiddels ook vol mee, uiteraard is hij technisch beter dan deze Lancia, maar kwa charme en iconisch niveau is de Lancia 100x beter mooier en veel meer begerenswaardig, ook als investering.

          Login om te reageren
        • nord zegt

          13 januari 2016 om 21:25

          @desjonnies: Ha die Desjonnies,

          De Subaru staat wat mij betreft op even grote hoogte als de integrale. Maar wel op een andere berg! Een berg die ik nog niet zo goed begrepen heb, want nooit mee kennis gemaakt. De Subaru doet alles goed wat mij betreft, goed ontwerp, eigenaardige techniek (boxer) en natuurlijk een winnaar! Enige wat ik mis aan de auto is wat ze in het Italiaans noemen sesso.

          Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 januari 2016 om 07:10

          @desjonnies:

          Behalve bloed zweet en tranen, hoe ben je er ooit in geslaagd van vadertje staat te overtuigen dat het stuur veranderen acceptabel was?

          Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          14 januari 2016 om 08:36

          @desjonnies: De Integrale is zoveel meer. Het hele verhaal erachter is gewoon geweldig. Een jaren ’70 familie hatchback waar even een rallywinnende auto van gemaakt moest worden. Er zit ook niets teveel op, alles is functioneel. De dikkere motorkap op de 16V? Zou me niets verbazen dat ze in Italie eerst die 16V hebben ontwikkeld, in een Integrale hebben gehangen en ze er toen pas achter kwamen dat de platte motorkap niet meer dicht kon ;)

          Een modernere auto is altijd de betere. Heb met diverse Lancers gereden, met die electronische diff’s en zo, en dat is echt niet normaal meer hoe zoiets de bocht door gaat. Maar het raakte m’n gevoel verder weinig. Daarnaast is de Delta uit mijn jeugd een van die poster-cars, die auto’s die toen alles wonnen wat je kon winnen. Met helden als Auriol, Kankunnen en Biasion.

          Het is emotie, ik heb hem ook niet om de snelste mee te zijn bij een sprintje, maar om veel meer dan dat.En dat gevoel heb ik uiteraard dan weer niet zo bij een Impreza (hoewel de McRae tijd ook een mooie tijd was om WRC te volgens trouwens).

          Login om te reageren
  5. freddythedegoe zegt

    13 januari 2016 om 16:37

    Hebbe!!!

    Login om te reageren
  6. nord zegt

    13 januari 2016 om 16:39

    Wie durft het aan? Alleen de echte diehard, die begrijpt dat hij een homologatiekanon koopt die zijn weerga niet kende in zijn tijd.
    Al die andere jankerds die lopen te zeiken over duur in onderhoud, veel plezier met je bruine bammetje in de lunch.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      13 januari 2016 om 16:42

      @nord: Ach ja, mensen praten elkaar graag na. Zo duur zijn ze helemaal niet in onderhoud, mits op dat onderhoud in het verleden niet bespaard is (roest hersteld enz). Technisch zijn het trouwens prima auto’s, hoewel je wel pech kunt hebben met elektronica bijvoorbeeld. Maar goede exemplaren zijn ook vindbaar, als je er maar wat moeite voor doet.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        13 januari 2016 om 16:48

        @BeQuietAndDrive: de onderhoudsinterval is iets waar je rekening mee moet houden. In zijn tijd hoge vermogen gepaard aan kompleet volgebouwde motorcompartiment in het kleine autootje gaat gepaard met hogere kosten. Heb er een 5 jaar daily gehad.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        13 januari 2016 om 17:22

        @BeQuietAndDrive:

        Het spijt me maar hoewel ik goeie herinneringen heb aan het ernaast zitten in een Integrale tijdens het verkennen van Rally’s, zul je toch moeten toegeven dat onderdeeltjes waar de naam ‘Abarth’ op staat en nu weer geproduceerd worden peperduur zijn, onredelijk duur zelfs !
        Een versnellingsbak van en Groep A kanon kostte destijds al € 60000 en zo weet ik er nog wel een paar te noemen.
        Zoals de mensen bij Lancia Italia die ons bijzonder onvriendelijk ontvingen en niet erg medewerkend waren voor amateur rijders maar eigenlijk een zootje arrogante engnekken waren, maar goed, jaren daarvoor in de tijd van de Stratos met de legendarische Cesare Fiorio, dat waren DE tijden met hem en toen was men veel vriendelijker en opener, eigenlijk naar de hele wereld toe.

        En uiteraard is dit een kanon, maar eerlijk is eerlijk een fragile kanon !

        Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          14 januari 2016 om 08:41

          @desjonnies: natuurlijk, de verhalen over de Italianen zelf zijn berucht. Maar ik rally er niet mee, ik heb hem voor recreatief/straatgebruik. En als je een goed exemplaar te pakken hebt, is het allemaal best te overzien. Er zijn diverse specialisten in Europa die eigen onderdelen maken. Ik zeg niet dat het goedkoop is, maar zo vaak heb je een dergelijk onderdeel ook weer niet nodig natuurlijk.Als je in de basis een liefdevol onderhouden exemplaar aanschaft, dan valt het best wel mee. Hoewel je het niet per gereden kilometer moet uitrekenen natuurlijk. Als daily driver moet ik er niet aan denken, ik rij er 1 op 7,5 mee…

          Login om te reageren
  7. joezerneem zegt

    13 januari 2016 om 16:41

    Perfectie op wielen (al moet ie wel origineel zijn!)

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    13 januari 2016 om 16:42

    55K. Goeiemorgen. Koop ik liever een paar andere klassiekers voor. Mercedes 500E en een Audi RS2 en een mooie Alfa Romeo Giulia (of doorsparen, voor een Giulia Sprint GT…)

    Login om te reageren
    • SNDR zegt

      13 januari 2016 om 19:53

      @camber24: een 500e in goede staat gaat ook al hard richting de 50 tegenwoordig, een RS2 richting de 40k, dan is de Lancia qua prijs niet eens zo heel gek toch?

      Login om te reageren
  9. fconderkantlat zegt

    13 januari 2016 om 16:42

    volgens mij geen verkeerde prijs

    Login om te reageren
  10. jaccovdzaag zegt

    13 januari 2016 om 16:42

    Die Delta is echt geen 55K waard, dan had ie er wel netter bij mogen staan. Iets minder viezigheidjes her en der bijvoorbeeld. Maargoed.
    Blij met de 8 kleps Integrale die hier staat!

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      13 januari 2016 om 16:46

      @jaccovdzaag: ah, welkom: een 16V hier :) maar mensen doen gekke dingen momenteel. Ik heb al een Martini 6 gezien van > 100.000 euro. Kocht je vier jaar geleden voor 50-60. Tja, je kunt het proberen he, het zijn gekke tijden. Op zich snap ik niet dat EVO’s qua prijs zo enorm ver boven de 8V en 16V moeten zitten trouwens, want ze zijn even snel feitelijk. Gelukkig zijn de 8V/16V de laatste jaren wel lekker meegestegen in waarde.

      Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    13 januari 2016 om 16:46

    Een hoop geld voor die €20k wagen!

    Login om te reageren
  12. arii zegt

    13 januari 2016 om 16:47

    Ik vind dit de best looking hatch ever.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    13 januari 2016 om 16:48

    In briefjes van 100 of 500?

    Login om te reageren
    • joezerneem zegt

      13 januari 2016 om 17:35

      @mrrallycross: U komt uit Noord Afrika?

      Login om te reageren
  14. bartjeeh zegt

    13 januari 2016 om 16:50

    Heb ik deze lancia niet een keer ergens op youtuber gezien?
    Bij uw garage of iets dergelijks?

    Login om te reageren
    • hallobanaan zegt

      13 januari 2016 om 17:01

      @bartjeeh: https://www.youtube.com/watch?v=2vL3I6AaJDE

      Login om te reageren
    • Teerdz zegt

      13 januari 2016 om 17:04

      @bartjeeh: volgens mij heeft Autovisie er inderdaad een reportage over gemaakt.

      Login om te reageren
  15. ghost zegt

    13 januari 2016 om 17:01

    Deze ziet er niet uit imo. Volgens mij kan je voor 55k wel een mooiere vinden.

    Login om te reageren
  16. samasama zegt

    13 januari 2016 om 17:01

    Prachtige auto, maar graag in azure blauw en met speedline velgjes..

    Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    13 januari 2016 om 17:06

    Als gewone Delta 1600, keek je er niet een snaar om, sorry, leuke wagen prijs lijkt me niet onredelijk, maar helemaal geen bijzonder model, een Italiaanse Golf, meer niet.
    Qua charme en stijl heeft Lancia wel betere op zijn naam staan, ik hoef alleen maar het woordje ‘Aurelia’ te noemen toch ?
    http://curiosando708090.altervista.org/wp-content/uploads/2010/12/wallpapers_lancia_delta_1979_1.jpg

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      13 januari 2016 om 19:24

      @desjonnies: Meer een Golf plus…

      Met heel veel plus…

      Electrische ramen, centrale vergrendeling, alcantara bekleding, airconditioning en nog een hele waslijst aan zaken die het leven aangenamer maken.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        13 januari 2016 om 23:25

        @moveyourmind: in delen neerklapbare achterbank, centrale portiervergrendeling met kinderslot op de achterdeuren, alcantara dakhemel, in mijn geval, schuifdakje,
        De delta was inderdaad heel luxe, en gewoon een schitterende dashboard, helemaal vergeleken met een golf 2 of kadetttt

        Login om te reageren
    • nord zegt

      13 januari 2016 om 22:04

      @desjonnies: Je weet vast wel dat het originele ontwerp (giugaro) in zijn tijd gelauwerd was, auto van het jaar geweest enzo..

      Van de integrale werdt gezegd dat het ontwerp zo goed was voor de rallysport onder andere door zijn hoekigheid. Slechte luchtweerstand misschien maar de motorblok kreeg de nodige koeling.
      De chassis was niet bijzonder stijf. Maar dat wilden die gekke Italianen juist! soms is te stijf niet bevordelijk, de abarth integrale is befaamd om zijn kadans van bocht naar bocht. Hij was ook door zijn simpele jaren ’70 bouw op standaard productie (want strenge homologatie waar concurrenten niet direct antwoord op hadden) methodiek gewoon licht. Daarnaast zijn die gekke Italianen enorme ijdeltuiten. Dat zag je ontzettend goed aan de auto. Check eens voor de grap hoe mooi de Abarth group A Lancia delta integrale 16v er uit zag bij zijn openingsrace wereldkampioenschap ’89 in San Remo. Het was de eerste keer dat 16kleps versie uitkwam, maar hoe gesoigneerd! De martini striping, verchroomde wielranden, getint glas, matzwarte raamlijsten, lichtblauwe overalls. Die ijdelheid maakten de Italianen ook de winnaars. Ze gingen er echt helemaal voor, de dood of de gladiolen. Omdat het ongelofelijke ijdeltuiten waren/zijn.

      Login om te reageren
  18. mikkeloentje zegt

    13 januari 2016 om 17:08

    Mooie halfords tankdop hoor.

    Login om te reageren
  19. jaguarjunk zegt

    13 januari 2016 om 17:12

    Exact dezelfde auto zoals m’n vader hem had voordat hij hem 3 dagen na ontvangst de puinpoeier in reed. Wat zou dat een tof verjaardagscadeau zijn zeg..

    Login om te reageren
  20. e1000bmw zegt

    13 januari 2016 om 17:14

    Waarom staat bij de EVO de (verstelbare) spoiler op standje windvanger in plaats van standje downforce creëeren?
    Weet Autoblog autosportgoeroe @desjonnies of @gtwillem daar een antwoord op?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      13 januari 2016 om 17:30

      @e1000bmw523i:

      Normaal gesproken in wedstrijden simpelweg als rem-hulpje, harder dan 180 ga je zelden in een wedstrijd, maar een brake-assistant is altijd welkom.
      Mijn Impreza klapt -serieus- bij 185 al in zijn begrenzer en dan kan de motor echt nog 2500 extra toeren maken, dat is gewoon het DNA van een rallywagen.
      Alleen de reis naar die 185 is gewoon beangstigend !

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        13 januari 2016 om 18:24

        @desjonnies: wat is het nut van die begrenzer als de motor toch nog meer toeren heeft? Japanse wetgeving?

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 januari 2016 om 17:35

      @e1000bmw523i: @desjonnies weet het ongetwijfeld beter dan ik, maar hier komt ie:

      In de jaren 80 en 90 moesten de auto’s die meededen aan het WRC (of DTM) ook daadwerkelijk bestaan. Tegenwoordig lijkt het homologeren een verloren gedachte door zeer trage specials te maken (BMW E90 320si) of er maar vier te bouwen (BMW E46 M3 GTR). Een ander dieptepunt is de 206 GT, waarvoor alleen de grote bumpers voldoende waren om te homologeren (om zo aan de minimumlengte van 4 meter te komen).

      Vroeger was dat anders, als een merk een bepaald type spoiler wilde toepassen, moest je daar ook straatvarianten van maken. Daardoor heb je de 911 GT2. Of de verschillende 190 E Evolutions en E30 M3 Evo’s.

      De spoiler is verstelbaar, maar staat meestal op standje windvanger omdat de Integrale op hoge snelheden wat licht in de kont werd (aerodynamische eigenschap van een hatch). En topsnelheid is op een rallyauto toch van ondergeschikt belang.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        13 januari 2016 om 23:13

        @gtwillem: de verticale stand van de spoiler op de integrale is niet er vanwege de lichtheid in de neus. Lichtheid in de neus treed pas op bij hoge snelheden, 180 km/h en meer, dat geldt sowieso voor een groot deel van de wagenpark. Zo snel reden de rallyautos niet.
        De rallyauto’s hadden juist downforce nodig op lage snelheden, en dat werdt verkregen door die rigoureuze stand van de achterspoiler. Check voor de grap eens een Lancia 037 in groep B trim. Dat is geen hatchback.

        Login om te reageren
        • nord zegt

          13 januari 2016 om 23:18

          @gtwillem licht in de neus, licht in de kont, whats in a name.
          Even een correctie. Ik heb zelf nooit iets gehoord over licht in de kont dus mocht je me daar iets bij kunnen verlichten, be my guest.
          Licht in de neus heb ik wel ervaring mee en dat was echt alleen bij 180 of zelfs over 200 km/h

          Login om te reageren
          • nord zegt

            13 januari 2016 om 23:50

            De verticale stand van de spoiler was er dus voor een stabielere aanremmen van een bocht.. Even nog nageplozen.

            Login om te reageren
  21. reistje zegt

    13 januari 2016 om 17:15

    In 2015 ben ik naar Spa Italia geweest, ik was verbaasd hoeveel Delta’s er waren. Uiteraard niet allemaal Evo’s maar toch.
    De Lancia Delta is dan ook de auto die mij het meest is bijgebleven, het is echt een rijdend icoon. Een auto die je een speciaal gevoel geeft, veel meer dan de Ferrari’s die aanwezig waren.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      14 januari 2016 om 08:49

      @reistje: Ach ja, met de EVO hebben ze maar 1 titel gewonnen, en dat was al niet eens meer een officiële fabrieks entry. Stiekem wil je om die reden dus eigenlijk de 8V/16V ;)

      Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2016 om 17:18

    Wauw, wat maakt dit hebberig. Hebben!

    Login om te reageren
  23. dutchcorvette zegt

    13 januari 2016 om 17:27

    Toch wel erg duur

    Login om te reageren
  24. hight96 zegt

    13 januari 2016 om 17:42

    Is er een prijsvraag? Dan doe ik 1000 keer mee!

    Login om te reageren
  25. rufctr01 zegt

    13 januari 2016 om 17:58

    Voor dat geld mag de kleppendeksel wel mooi rood gemaakt worden!

    Login om te reageren
  26. realracing zegt

    13 januari 2016 om 18:22

    Haha leuk!, deze had ik ook nog gespot. Toch best wat waard zo’n ding

    Login om te reageren
  27. jordy14 zegt

    13 januari 2016 om 18:38

    Zo’n bak zou ik 1000x liever hebben dan een gloednieuwe Audi fzo. Wat is deze bak smullen zeg!

    Login om te reageren
  28. clarkson zegt

    13 januari 2016 om 18:54

    Oef wat een bak geld! Maar hij is wel heel erg dik hoor!

    Login om te reageren
  29. blaze3027 zegt

    13 januari 2016 om 18:57

    Met gratis wind vanger

    Login om te reageren
  30. gtke zegt

    13 januari 2016 om 19:12

    Met een 8v ben ik al content hoor. Hopelijk stijgt mijn 75 turbo in waarde kan kan ik me een integrale kopen met dat geld ??

    Login om te reageren
    • nord zegt

      13 januari 2016 om 23:51

      @gtke: die 75 turbo moet je niet wegdoen, is echt de leukere auto!

      Login om te reageren
  31. valetparker zegt

    13 januari 2016 om 19:25

    IK. WIL. HEM. NU.

    Ja sorry, maar ik kan het niet poëtischer brengen

    Login om te reageren
  32. MaartenD zegt

    13 januari 2016 om 20:39

    prachtige auto! dan heb je wel ballen als je hier 55k voor neertelt!

    Login om te reageren
  33. MaartenD zegt

    13 januari 2016 om 21:14

    Net het joetoep filmpje gezien van de Delta met eigenaar, filmpje gepubliceerd op 24 mei 2015, en meneer zegt op 4.18 …..ik ga hem nog jaren houden….hahah, uhhh, watskebeurt?
    https://www.youtube.com/watch?v=2vL3I6AaJDE

    Login om te reageren
  34. MaartenD zegt

    13 januari 2016 om 21:19

    ook leuk….

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=217164305&scopeId=C&zipcode=&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=14700&makeModelVariant1.modelId=4&pageNumber=1

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=215585940&scopeId=C&zipcode=&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=14700&makeModelVariant1.modelId=4&pageNumber=1

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      14 januari 2016 om 14:41

      @maarten020: Zo’n S4 stradale is gewoon cool. Staat hoger in mijn top 10-als-ik-ooit-de-loterij-win-lijstje dan welke Ferrari dan ook.

      Login om te reageren
    • valetparker zegt

      14 januari 2016 om 16:47

      @maarten020: die edizione finale is zo mooi. Die kleuren zijn echt geweldig. Was hij niet rood in Europa en Blauw in Japan? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

      Login om te reageren
  35. alassad zegt

    13 januari 2016 om 21:41

    55k en de importeur was te beroerd om er fatsoenlijke platen op te zetten

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    14 januari 2016 om 07:11

    Ik begrijp de aantrekkingskracht van dit ding niet, het is me al eens uitgelegd, maar ik zie het niet …

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      14 januari 2016 om 09:31

      @Hupke: Schrik ik niet van, in een E28 M5 zie je ook niks…

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        15 januari 2016 om 07:48

        @bmwtouring:

        En waarom zou ik in een E28 m5 zitten, zo’n onding.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North