• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de Renault TreZor

Auteur: Author, gepost 29 september 2016 om 09:51 – 28 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZorAfbeelding Officieel: dit is de Renault TreZor

De Renault TreZor Concept is officieel
Sacre bleu, bouwen dat ding!

Gisteren lekte deze vooruitstrevende concept nog harder dan een mand voorop een ouwe Peugeot-fiets, vandaag is het ding officieel. De TreZor geeft aan welke richting het familiegezicht van Renault ongeveer op gaat. Volgens Renault symboliseert de conceptcar gevoelens die bij volwassenheid en verbinding horen. Om dat filosofische randje te onderstrepen, kreeg deze futuristische proefballon rood glazuur en carbon koetsdelen met verschillende soorten oppervlakteafwerking.

Het interieur van de TreZor is minstens even belangrijk als het exterieur. De Fransen hebben driftig gestrooid met hout en leer en uiteraard is gedacht aan de nodige connectiviteit. Overigens zal de instap niet voor iedereen zijn weggelegd. De conceptcar is slechts 1.080 millimeter hoog, al wordt je bij het betreden van de cockpit geholpen door meebewegende hoofdsteunen. Bovendien komt de “deur” als één geheel omhoog.

Uiteraard is de TreZor een elektrische auto. De elektromotor komt uit de Formule E-racer van Renault e.dams, dus dat zit wel snor. Het vermogen bedraagt 350 pk bij een koppel van 380 Nm. Mind you: de koppelkromme is volledig vlak dus vanaf stilstand zal het beestje er flink aan sleuren. Bovendien worden de accu’s opgeladen middels het opvangen van remenergie.

De TreZor is wel een flinke auto. Hij is 2,18 meter breed en 4,7 meter lang. Dankzij het gebruik van koolstofvezel weegt de Fransoos “slechts” 1.600 kilo. Geen vedergewicht dus, maar voor een EV is het netjes. Ook komt er een autonome rijmodus. Het gaat echter om een concept, dus hier gaan we niet te diep op in.

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, parijs-2016, Renault

Vorig bericht: « De nieuwe Renault Zoe: 400 kilometer elektrisch tuffen
Volgend bericht: Gallery: de Lamborghini Centenario Roadster van alle kanten »

Lees Interacties

Reacties

  1. amg88 zegt

    29 september 2016 om 09:56

    Ik ben niet zo’n Renault fan maar deze is wel heel erg lekker!!!

    Login om te reageren
  2. rocky zegt

    29 september 2016 om 09:56

    Op zich een mooi concept en met die “deur” doet het mij denken aan een andere concept auto uit de jaren 70.
    Helaas vind ik de voorkant niet mooi; het lijkt mij net een kikker met een hele brede bek.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      29 september 2016 om 10:11

      @rocky: wat is er mis met kikkers met een brede bek?

      Login om te reageren
      • rocky zegt

        29 september 2016 om 10:18

        @davelepeef: vind ze gewoon geen mooie dieren!

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          29 september 2016 om 10:43

          @rocky: nou ja zeg!

          Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    29 september 2016 om 10:01

    Gaaf, een gerestyled Saab Aero-X.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 september 2016 om 10:40

      @viezefreddyw: Niks mis mee, toch? Als je mij vraagt van welk concept ik het jammer vind dat er geen productieversie (gekomen) is, zou de Aero-X toch wel bovenaan het lijstje staan. Ik vind het wel gaaf dat Laurens van den Acker zijn nieuwste concept wat Aero-X trekjes heeft meegegeven.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 september 2016 om 10:43

        @edge: Zeker niet, vond de Aero-X ook altijd een erg gaaf ding. Vandaag de dag nog steeds erg indrukwekkend en erg mooi om naar te kijken. Ik denk alleen dat als SAAB dat ding wel in productie had genomen, ze wat eerder kopje onder zouden gaan. Eeuwig zonde trouwens.

        Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    29 september 2016 om 10:05

    Heel erg vet! Instappen kan iets praktischer maar ook wel weer leuk bedacht, de naam lijkt op een pokemon

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      29 september 2016 om 10:42

      @lambo4all: Pak er eens een Frans woordenboek bij. Trésor.

      Login om te reageren
      • teijgher zegt

        29 september 2016 om 11:09

        @oxymoron: idd, maar ze hadden hem beter “huître” (oester) kunnen noemen.

        Login om te reageren
  5. banaan7 zegt

    29 september 2016 om 10:08

    Een van de mooiere 2015 en jonger auto’s!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    29 september 2016 om 10:12

    Een hypercar van Mercedes en eentje van Renault met beiden F1 techniek. Ik ben voor.

    Login om te reageren
  7. wreedt zegt

    29 september 2016 om 10:16

    Godver wat bruut chique!

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    29 september 2016 om 10:32

    OWV de exuberante prijs dat je voor zoiets moet vragen, en de badge die het draagt (jammer genoeg is badge-prestige erg bepalend voor veel mensen) zal dit nooit op de markt komen…

    En als ze hem betaalbaar maken is alle fancy shit er vanaf en koopt hooguit twee man een paardenkop hem nog…

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      29 september 2016 om 10:45

      @tjorque: Als hij op de markt komt is hij 30 tot 40 cm smaller, korter en hoger. Omdat Van den Acker er zelf ook in moet passen en het ding geparkeerd moet kunnen worden. En dan?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        2 oktober 2016 om 13:22

        @oxymoron: ik zeg alleen maar dat dit geen auto is voor het budget van jan modaal, en jan niet-modaal koopt geen Renault.
        Als je er een jan modaal auto van maakt, zijn alle fancy interieur features ofwel cheap, ofwel weg. En dus ook de tresor…

        Ik ben niet anti Renault, ik rij er verdomme zelf mee… Maar ik begrijp zo’n fancy studiemodellen hun meerwaarde voor het merk meestal niet…

        Login om te reageren
  9. kliko zegt

    29 september 2016 om 10:47

    Het enige wat we hiervan gaan terug zien is het ontwerp van de velg, alleen dan 4 inches kleiner. Verder misschien een afgeleidde in de koplampen van de auto (is het nu al een beetje) en dat was het dan.

    Erg zonde, want het concept smoelt wel lekker.

    Login om te reageren
    • falcon zegt

      29 september 2016 om 11:55

      @kliko: Mwoah voor die velgen kun je nu shoppen bij Skoda:

      http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2013/08/skoda-octavia-rs-18.jpg

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        29 september 2016 om 14:34

        @falcon: Ze hebben er wat van weg… Maar om nou te zeggen dat het ontwerp gejat is… Daar vind ik ze toch te verschillend voor. Wel lekker velgje van de Skoda RS! Die gaan we hopelijk nog veel zien.

        Login om te reageren
  10. Rob zegt

    29 september 2016 om 10:49

    Leuk dat Renault een sportwagen concpet de wereld inslingerd, maareh hoe staat het met de revival van Alpine…?

    Login om te reageren
    • joep zegt

      29 september 2016 om 11:22

      @Rob: great minds…etc

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      29 september 2016 om 21:28

      @rob: erg goed, komt begin volgend jaar (2017). Met circa 300pk, in Frankrijk tussen € 40.000 en € 50.000, in Nederland prijs nnb.

      Login om te reageren
  11. joep zegt

    29 september 2016 om 11:00

    Mooi ding hoor, daar niet van… maar ik zou liever zien dat Renault eindelijk eens komt met een productieversie van die fantastische alpine concept.

    Login om te reageren
  12. autopetje zegt

    29 september 2016 om 20:01

    Fijn zo’n alles-in-één-deur. Je zou maar een dikke ex hebben die even op je motorkap gaat liggen. Dan kom je mooi je auto niet meer uit.

    Login om te reageren
  13. fijnkonijn zegt

    29 september 2016 om 20:17

    Ik krijg terplekke drempelvrees…

    Login om te reageren
  14. henkp1 zegt

    29 september 2016 om 21:30

    Toch wel een erg mooie auto ook al is het een concept. Als we die lijnen terug gaan zien in de productiemodellen, en da’s de bedoeling dus, dan worden dat hoogstwaarschijnlijk mooie auto’s. Ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  15. tommot zegt

    29 september 2016 om 22:54

    Volkswagen Nova instap methode

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North