De nieuwe Renault Zoe: 400 kilometer elektrisch tuffen

Auteur: , 20 Reacties

De nieuwe Zoe brengt je verder dankzij een nieuwe batterij.

Zoe

Duurzame mobiliteit is een belangrijk onderwerp op de autoshow van Parijs en ook Renault springt hier natuurlijk op in. De goedverkopende Zoe is in het nieuw gestoken en heeft nu een theoretische actieradius van 400 kilometer. Een verdubbeling in vergelijking met zijn voorganger. In de praktijk komt dit neer op een bereik van ongeveer 300 kilometer

De elektrische hatchback krijgt een gloednieuwe Z.E 40-batterij met een capaciteit van 41 kWh. Een halfuur laden betekent 80 kilometer rijden. Net als de huidige Zoe Q90 kan men gebruik maken van snellaadstations langs de snelwegen. De R90-serie heeft deze mogelijkheid niet.

De instapper krijgt een prijs van 29.390 euro. Je krijgt hiervoor de R90 Entry uitvoering met 92 pk en een 22 kWh batterij. De actieradius bedraagt slechts 240 kilometer. Met een prijs van 37.390 euro is de Zoe Z90 Bose Quickcharge het topmodel. Ook is het mogelijk om de batterij te huren. De R90 Entry kost dan 21.490 euro. De Z90 Bose Quickcharge 29.490 euro. De vernieuwde Zoe is per 1 oktober te bestellen.



20 reacties

Toch fors in prijs gestegen…
Wat is er verder nieuw, behalve de batterij? En ik zou wel wat meer pics willen zien…
@punicaoase: Niets nieuws verder. Dit is het. Het is geen facelift.
Moet je nog steeds de batterij huren? Graag meenemen bij je prijzen.
@porsche928: Staat er nu bij!
Dan ben ik benieuwd naar de vanafprijs van de Tesla Model 3 in NL
@jrsmoke: dat is een auto van formaat 3 Serie, dus niet echt een vergelijk.
@jrsmoke: beetje redelijk aangekleed al snel 50k denk ik.
Is toch best veel geld voor zo’n ding..
Ook hier weer mooi doen met een theoretisch bereik en dan in de details het praktische bereik vermelden. Goed dat je deze auto nu kunt kopen zonder de huur van de batterij. Vond dat altijd een bizarre constructie.
@pomoek:
300km is nog steeds erg netjes. En voor een stadskarretje meer dan voldoende.
Ter info,
Je kan de Zoe niet kopen met batterij , deze wordt altijd geleased
Beste oplossing , je heb voor een vast bedrag per maand altijd een accu met de beste conditie , na 4 jaar heb je anders nog maar 70% , dus nog maar 210km ipv 300km
Kostprijs van de accu is 8000€ , dit wil je echt niet zelf betalen
@gorre: inderdaad. Het minst toekomstbestendige onderdeel van de wagen koop je niet maar lease je. Die kun je dus aan het eind van het contract laten vervangen of tegen een lager tarief verder leasen. Best een goede constructie.
@gorre: Dat is echt kolder. Ik heb een BMW i3, 2,5 jaar oud, bijna 60.000 km en nog niets van mijn capaciteit verloren.
Erg fraai karretje. Vind ‘em leuk om te zien en het bereik van 300km is perfect.
Lijkt me wel wat voor moeders, voor naast de Tesla ;-)
@rob:Elke batterij verliest na 4 jaar capaciteit , is heel normaal ! Daarom vind ik het leasingsysteem goed , hoef je je geen zorgen te maken
Anderzijds zijn er bijna geen andere onderdelen aanwezig die verslijten , startmotor , dynamo , distributie enz…
Aan de motor is geen onderhoud , enkel banden , remmen en schokdempers zijn er nog
Godmiljaar, 38 ruggen voor een beetje fatsoenlijke range?
Als dit 35+ Mille moet kosten voor goede range dan is de stap naar die Ampera-E niet zo groot lijkt me…
Kost 25000 , batterij is altijd op huurbasis , weet niet waar ze de prijs van 39000€ halen ??
@gorre: Ze laten met de nieuwe Zoe de keuze: of kopen of huren.
https://media.renault.nl/mediabericht/prijzen-renault-zoe-nieuwe-z-e-40-batterij/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).