• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beurs

Auteur: jaapiyo, gepost 30 september 2016 om 15:44 – 39 Reacties

Afbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beursAfbeelding De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beurs

TT-RS
Een remschijf van het formaat pizza en zo’n klauw met een RS-logo. Prachtig.

Het is een blauwe bedoening op de Audi stand. Naast de Q5 en de RS3 sedan heeft Audi ook om de TT-RS voor te stellen aan de grauwe menigte gekozen voor de favoriete favoriete kleur ter wereld. Ja dat leest krom, maar naar verluidt klopt het wel, daar de blauw echt de meest standaard favoriete kleur ter wereld is.

Het recept van de TT-RS kennen we inmiddels. Onder de kap huist een historisch verantwoorde dikke vijfpitter uit de Amerikaanse Jetta die 400 pk levert aan alle vier de wielen. Om te zorgen dat de TT-RS niet ondersturend de bocht uit dweilt, wordt er door een hypermodern elektronisch systeem sperwerking gesimuleert met behulp van de remmen.

De techniek staat garant voor ‘good vibrations‘ voor diegene die achter het stuur plaatsneemt. Mochten de plaatjes je aanstaan kan je inmiddels voor 87.900 Euro een bestelling plaatsen bij je plaatselijke Audi-dealer.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Koop deze überzeldzame Speedster op Marktplaats!
  • Boek een proefrit en maak kans op een gratis Ford Puma Gen-E
  • De ENIGE ECHTE AMG: Mercedes-AMG GT43 4-door #test
  • Dieselrijders gaan kapot: hoogste dieselprijs in tijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Autoshows, parijs, parijs-2016, TT, tt-rs

Vorig bericht: « Seat Ateca X-Perience heeft de autoshow-jungle overleefd
Volgend bericht: Na donder komt de Opel Ampera-e in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arno's zegt

    30 september 2016 om 15:48

    Autoblog is best AUDI minded, en dat voor een merk wat z’n klanten laat barsten

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      30 september 2016 om 15:51

      @asmulders: U las het sarcasme van in de [url=http://www.autoblog.nl/nieuws/dealers-laten-nederlandse-rs3-eigenaren-stikken-91309]’Good vibrations'[/url] niet?

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      30 september 2016 om 15:59

      @asmulders: Commercieel verstandig.

      Prik een Audi-vlaggetje in een hondendrol en half autoblog eet ‘m met smaak op.

      Hoe lang gaan die schijven mee?

      Login om te reageren
      • Arno's zegt

        30 september 2016 om 17:12

        @karaya: Sommigen vrij kort…http://www.autojunk.nl/2015/10/audi-tt-rs-crasht-op-de-nurburgring-nordschleife

        Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      30 september 2016 om 17:31

      @asmulders: serieus? Als het publiek van autoblog iets niet is dan is het audi fan. Enige post over audi word standaard gevolgd door zo’n 100 negatieve reacties en een handjevol positieve. BMW minded, dat wel ja.

      Login om te reageren
      • Arno's zegt

        30 september 2016 om 23:15

        @jackass266: Eigenlijk ben ik wel AUDI fan, prachtige wagens ondanks dat ze wel veel op elkaar lijken. Het enige wat mij stoort is de houding van PON. En da’s niet alleen AUDI, ook wat ik rij.

        Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      30 september 2016 om 17:42

      @asmulders: Wouter (eindbaas autoblog) rijd niet voor niets een knal gele S4 ?

      Login om te reageren
      • bmwalpina zegt

        30 september 2016 om 19:36

        @thomasthomas: dat klopt, want youngtimert en weinig bijtelling.

        Login om te reageren
  2. werf76 zegt

    30 september 2016 om 15:48

    Heetste remtang. Vind je het gek zo vaak als de software het voor je doet om een differentieel na te bootsen wat er voor het grote hoeveelheid geld nog niet eens inzit.

    Login om te reageren
  3. matk20 zegt

    30 september 2016 om 15:49

    hopelijk trekken deze niet krom

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    30 september 2016 om 15:52

    Ik blijf erbij: ik vind de prestaties van deze auto werkelijk verbluffend, maar de prijs is echt veel te hoog. Met wat opties tik je de 100k aan. Voor mij dan liever een M2 voor 80k. Hou ik 20.000 (!) euro in mijn zak, heb ik meer rijplezier, maar ben ik wel iets langzamer naar de 100. Dat laatst neem ik wel voor lief.

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      30 september 2016 om 16:21

      @berlinetta: Blijkbaar is het voor een boel mensen niet te duur…

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        30 september 2016 om 23:05

        @mzonneveld: als je in die regionen van prijzen shopt, lul je niet zo slap over 20k. Je gaat ook niet de kaalste nemen. Voor mij de TTRS in Arablauw + 18 inch, MMI full map en digitaal dashboard en graag de keramische pizza’s.

        Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      30 september 2016 om 16:27

      @berlinetta:
      Want die M2 bestel je wel standaard en dus zonder opties?
      Als ik me niet vergis kost de M2 in Nederland rond de 80 mille toch?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        30 september 2016 om 16:49

        @dimglor: De M2 kost net iets minder dan 80k, maar die zit standaard boordevol opties. Sterker nog, als ik hem samenstel in de configurator, is er maar één optie waar ik over twijfel en dat is de handbak. Dat is dan wel meteen een “optie” van 6k. Maar met DCT kan ik hem zo voor 80k meenemen. Hoeft geen optie meer op.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          30 september 2016 om 18:24

          @berlinetta: Net iets minder: 79 989 euro… Is inderdaad net iets minder :p
          Valt me voor de rest echt op dat hij inderdaad aardig in de opties zit!
          In België moet je voor veel van die opties toch bijbetalen…
          Vandaar men originele opmerking ;-)

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            30 september 2016 om 20:10

            @Dimglor: Gelijk heb je. Het is normaal gebruikelijk dat je een BMW kaal krijgt en hem zelf moet aankleden. De M2 is een uitzondering op de regel. Die kun je zo meenemen. Daarom vind ik dat tov de TT-RS best een goede deal.

            Login om te reageren
    • maksym357 zegt

      30 september 2016 om 16:34

      @berlinetta: dat is maar al te vaak het geval bij Audi’s

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      30 september 2016 om 16:36

      @berlinetta: kun je wat langer genieten ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        30 september 2016 om 16:50

        @peug206: Precies!

        Login om te reageren
  5. kliko zegt

    30 september 2016 om 15:53

    Una Pizza Vibrato si prega

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    30 september 2016 om 15:54

    Tja, prachtig allemaal hoor. 0-100km/h in een paar seconden en zo. Maar 90k, echt sick veel geld voor een Golf platform. Paar duizend er bij en je zit in een C63 AMG oid.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      30 september 2016 om 16:02

      @E34M5Touring: doe mij maar een M2.

      Login om te reageren
  7. goodolddays zegt

    30 september 2016 om 15:59

    Schijnen fantastisch te werken die remschijven…

    Login om te reageren
  8. martinus zegt

    30 september 2016 om 16:05

    Het blijft een naar merk.

    In plaats van een echte sperdiff een gevaarlijk en onbetrouwbaar remsysteem leveren.

    Login om te reageren
  9. super zegt

    30 september 2016 om 16:10

    de klauwen zitten aan de verkeerde kant voor een “sport” wagen.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    30 september 2016 om 16:13

    No worries! Dit zijn de carbon-keramische remschijven waarbij de problemen (voor zover ik uit de klachtenregen die achter de “good vibrations” link zal zitten) niet voorkomen.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 september 2016 om 17:31

      @edge: Scherp. Echter is de volgende vraag dan wel of klanten ze ook kunnen bestellen.

      Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    30 september 2016 om 16:16

    Een heerlijke motor, maar in een totaal ongeschikt chassis, dat geldt ook voor de RS3.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 september 2016 om 17:11

      @trustmeiamanengineer: Ik zie inderdaad nog liever een Donkervoort GTO.

      Login om te reageren
  12. wjeurs zegt

    30 september 2016 om 16:27

    Heerlijke wielen in de closeup, op het geheel wat te druk of uit de lijnen van de auto…

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    30 september 2016 om 17:11

    Inmiddels gewoon een serieuze sportwagen!

    Login om te reageren
  14. rob636 zegt

    30 september 2016 om 18:16

    Wat een heerlijk autootje!

    Login om te reageren
  15. mrmiyagi1982 zegt

    30 september 2016 om 21:50

    Zal ik weer wat negatiefs zeggen over vag…….. nah ik wacht op het volgende audi topic om af te zeiken. ?

    Login om te reageren
  16. musclecar zegt

    1 oktober 2016 om 00:36

    Ze moeten bij audi (en de hele vag-bende) eens keer een remklauw zetten op hun criminele praktijken. En aso praktijken om hun klanten in de steek te laten en hun wel de rekening te presenteren van hun eigen domme ontwerpfouten. In Amerika worden ze TERECHT keihard aangepakt, maar hier in Europa gaat de vag-bende nog gewoon door met hun dubieuze praktijken.

    Login om te reageren
  17. willemveenstra zegt

    1 oktober 2016 om 00:59

    Een Bmw heeft een mechanisch sper. Bij audi henkie haldex systemen met electronische remsperren (Torque Vectoring is de luxe naam) Saaie troep en helpt je remmerij naar de kl.ten!

    Login om te reageren
  18. deboes zegt

    1 oktober 2016 om 17:55

    Ze zullen binnenkort wel zeggen dat deze schijven olie gekoeld zijn, hebben ze meteen een verklaring voor hun olie saga.

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    2 oktober 2016 om 04:03

    Nooit verwacht dat blauw de populairste kleur was..

    Login om te reageren
  20. TimD zegt

    2 oktober 2016 om 22:23

    90k is een hoop geld, maar hij is het meer dan waard…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North