• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volkswagen Polo GTI in Genève

Auteur: ricardo, gepost 7 maart 2010 om 15:59 – 32 Reacties

Volkswagen Polo GTI

Vanaf juni krijgt het Nederlandse wegdek er weer een heet hatchbackje bij: de nieuwe Polo GTI. Omdat onze fotoslaaf nog ruimte had op zijn rolletje schoot hij ook hiervan een handjevol foto’s.

Dit nieuwe Polootje belooft een lekker sturende auto te worden met ruim voldoende vermogen aan boord om de 1.184 kilo aan Volkswagen fatsoenlijk vooruit te kunnen jagen. De 1.4 TSI levert namelijk 180 pk en 250 Nm en volgens de technici in Wolfsburg is het verbruik slechts 6,0 liter per 100 km.

Wie plaats neemt op de geruite bestuurdersstoel (focking retro) en heel lang door accelereert zal een top halen van bijna 230. De 7-traps DSG bak heeft ook in deze GTI een plaats weten te bemachtigen en de gebruikelijke nul-tot-honderd-sprint gaat mede hierdoor in slechts 6.9 tellen. Om de 180 aanwezige Duitse paarden enigszins te temmen is er een elektronisch lockdifferentieel (XDS) gemonteerd. Livefoto’s vanaf de beursvloer hieronder!

Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2010, gti, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Vanuit Saoudi Arabië: de Gazal-1 Concept
Volgend bericht: Kijk! Een MINI Countryman in het echt »

Lees Interacties

Reacties

  1. EJS zegt

    7 maart 2010 om 16:24

    Leuk bakje, zou ik persoonlijk verkiezen boven een Golf GTI. Dit is veel meer in lijn met de originele GTI van volkswagen! Hoop overigens wel dat dit niet al te onderstuurd is, oftewel dat dat lockdif z’n werk echt goed doet!

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    7 maart 2010 om 16:27

    Die sprinttijd klopt echt niet vrienden van AB; de afwijking is gigantisch op de VAG-produkten. De tijd zal ca. 7,5 sec naar de 100 km/h zijn!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      7 maart 2010 om 16:31

      @Megakix:

      Volgens mij valt dat hoogstens mee. Bovendien is dit een uitermate realistische tijd voor een 7 traps dsg met (vermoedelijk) relatief korte eindoverbrenging(want relatief lage topsnelheid t.o.v. vermogen en aantal versnellingen), en 180 pk en 1200 kg;)

      Login om te reageren
  3. Kyanite zegt

    7 maart 2010 om 16:38

    Wat een gewicht voor een kleine auto. Als ze nu nog eens fatsoenlijke velgen er onder schroeven dan wordt het nog wat (R32 velgen bijv.).

    Login om te reageren
  4. BaySideBlueBoy zegt

    7 maart 2010 om 16:43

    Moet je kijken hoe dun die B-stijl is! Net een coupé. Ik vind die GTI velgen echt heel lelijk zeker om aan die 6L/100km te komen, liever dunne 5-spaaks velgen (bijvoorbeeld OZ Racing – Energy).

    Allerliefst RWD, helaas is 1-serie hier uniek in. :(

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      7 maart 2010 om 16:44

      @BaySideBlueBoy:

      Je moet de 1-serie sws als je ‘m dan met een Volkswagen wilt vergelijken toch al niet met een Polo vergelijken, maar met een Golf, in dit segment is er naar mijn weten momenteel niks meer dat achterwiel aangedreven is;)

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        7 maart 2010 om 16:59

        @EJS:
        Nee, heb je wel gelijk in. Een Smart heeft wel rwd, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met dit bommetje.

        Echt heerlijk dit. Ik verkies dit zeker wel boven een Golf GTI. Gooien en smijten!

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          7 maart 2010 om 17:07

          @Ferdinand1:

          Een smart is weer een segment kleiner.. die zou je denk ik eerder tegen de Lupo moeten zetten, qua formaat iig, maar denk dat ook die vergelijking uiteindelijk niet opgaat;) Bovendien is die niet met meer dan 100 pk leverbaar!

          Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            7 maart 2010 om 23:55

            @EJS:
            I know. Dat is ook wat ik zei..
            Maar een Lupo? Fox bedoel je dan, anders zit je wel heel ver terug in de tijd! ;)

            Login om te reageren
  5. Freewarefreak zegt

    7 maart 2010 om 16:43

    Komt hij niet met een handbak?

    Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    7 maart 2010 om 17:09

    Heerlijk heet hatchbackje! En uitermate stoer voor een Polo.

    Login om te reageren
  7. kjl zegt

    7 maart 2010 om 17:28

    Dit ziet er wel strak uit zeg.
    Eerder deze Polo GTI dan de Golf GTI.

    Login om te reageren
  8. integralechubasco zegt

    7 maart 2010 om 17:39

    ben altijd al fan geweest van de ruitjesstof maar dan wel in de porsche…

    Login om te reageren
  9. Roy zegt

    7 maart 2010 om 17:40

    Vind het gewicht nog aan de hoge kant zitten voor een Polo 1.4. Oke het is een GTI, maar 1200 kg?

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      7 maart 2010 om 17:46

      @Roy: Dat is inderdaad 200 kilo meer dan een ‘gewone’ Polo. Vreemd. Waarschijnlijk anders berekend.

      Login om te reageren
  10. Des zegt

    7 maart 2010 om 17:48

    de polo is ook fors gegroeid hé, kwa grootte meer te vergelijken met een golf 3 dan met de vorige polo…

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    7 maart 2010 om 19:41

    Weeral rood ;)
    Rood is inderdaad populair aan het worden ;)
    Ziet er echt goed uit

    Login om te reageren
  12. Seroo zegt

    7 maart 2010 om 20:27

    Ik vind deze misschien nog wel leuker dan de Golf GTI. :shame:

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    7 maart 2010 om 21:28

    velgen beginnen afgezaagd te worden, verder is het een heel leuke auto wel :)

    Login om te reageren
  14. El Rey zegt

    7 maart 2010 om 23:03

    Een leuk, snel karretje. En dat word dan volledig verpest door van die daf-aandrijving voor bejaarden die te lui zijn om met de linkerpoot een pedaal in te drukken.

    Een erg slechte trend vind ik dit dan ook, een echte auto heeft een handbak en daarmee basta.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 maart 2010 om 15:18

      @El Rey:

      Ik weet niet hoor, maar in een Daf zit een CVT en hierin een dsg-bak, dat is écht héél wat anders en geeft ook een héél andere beleving

      @Ferdinand1

      Oeps, je hebt gelijk, ze moeten die namen ook niet met elke generatie veranderen:O

      @L-Fred:

      Nee hoor, dit is een Polo.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        8 maart 2010 om 18:31

        @EJS: Namen veranderen?? De Polo heet al sinds jaar en dag Polo, net als de Golf! Hoezo veranderen…

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          8 maart 2010 om 19:03

          @Tommy2:

          als je nou gewoon voorgaande reacties ook gelezen had had je geweten dat het over de Lupo/Fox ging^^

          Login om te reageren
  15. VLS54 zegt

    8 maart 2010 om 03:56

    Simpelweg: hebben. Inpakken niet nodig, scheur zo wel weg.

    Login om te reageren
  16. laulau zegt

    8 maart 2010 om 07:00

    mooi gooi en smijt bakkie

    Login om te reageren
  17. Ruof A Idua zegt

    8 maart 2010 om 09:37

    Dat gewicht klopt niet. Zal gewoon rond de 1.000 kg liggen, net als de gewone Polo.

    Waar ik heel benieuwd naar ben zijn de prijzen. De Ibiza Cupra, waar deze Polo GTI volgens mij technisch min of meer mee overeenkomt, kost al 25K. Beetje VW zal zomaar 2-3K meer kosten dan een gelijkwaardige Seat. Dan ga je wel heel snel richting de Golf GTI………..

    Login om te reageren
  18. JoepeN zegt

    8 maart 2010 om 09:39

    Op zich een leuk autootje, maar ik snap niet waarom al die VAG-GTI-gebakjes allemaal ALLEEN DSG bak krijgen. Een echte hot hatch heeft een handbak. Dus doe mij maar een Punto Abarth. :)

    Login om te reageren
  19. L-fred zegt

    8 maart 2010 om 11:00

    Hoezo vergelijken met een Golf? Dit IS een Golf..

    Login om te reageren
  20. Treff zegt

    8 maart 2010 om 11:44

    jammer van de DSG, maar dat neemt niet weg dat ik deze op mijn verjaardags-verlanglijstje heb staan voor komend jaar :-)

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    14 maart 2010 om 20:29

    Een GTI met automaat? Dat is echt hopeloos…

    Login om te reageren
  22. Mart zegt

    24 maart 2010 om 16:13

    Hebben ze het nu nog niet begrepen bij VW?

    Huuunhuuunhuuun i.p.v. Wroar, schakel, wroar, schakel, wrooaarrrr….

    Die ideale auto voor sjonnies die niet kunnen/willen schakelen

    Login om te reageren
  23. 2.8 V6 4Motion zegt

    17 april 2010 om 13:44

    Persoonlijk zelf vind ik dit model mooier dan een golf 6.
    Schroefset erop en zwarte kleur je hebt echt een hele mooie auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North