• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaar

Auteur: ricardo, gepost 1 mei 2013 om 11:09 – 50 Reacties

Afbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaarAfbeelding Waarde van deze Toyota 2000GT verdriedubbeld in 3 jaar

De waarde van deze Toyota 2000GT verdubbelde in drie jaar
Dat klassiekers een puike investering zijn wordt hiermee opnieuw bevestigd. F#ck aandelenportfolio’s, steek je poet in pk’s!

Geen Japanse auto uit de jaren zestig die zó begerenswaardig is als de Toyota 2000GT, als ik zo vrij mag zijn. Tussen 1967 en 1970 zijn er slechts 351 zijn gemaakt, en de waarde van deze tweezitters is hard aan het stijgen. Heb je er een die in concoursstaat verkeerd, reken dan op serieuze verkoopbedragen, mocht je hem ooit bij een veilinghuis met dubbele naam (dat moet schijnbaar) van de hand doen. Ze brengen al gauw drie á vier ton op.

Althans, dat was drie jaar geleden nog wel het geval. Dit bewuste exemplaar werd toen voor $375.000 van de hand gedaan. In de tussentijd werd het een en ander aan restauratiewerk verricht, zoals het aanbrengen van de juiste geeltint (Bendix Yellow). En recentelijk ging hij bij RM Auctions de verkoop in, waar hij zaterdag voor $1.155.000 werd afgehamerd. Tel uit je winst.

De Japanse E-Type AKA “the best sports car you’ve never heard of” is uitgerust met een Yamaha 2.0-liter zescilinder, goed voor 150 pk bij 7.000 tpm. De topsnelheid ligt op 217 km/u. (Er staat er trouwens één bij Louwman.)

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

2000gt, geel, Toyota, veiling

Vorig bericht: « Volkswagen Taigun lekt uit in patentplaten
Volgend bericht: Video: benzinedievegge door de lucht geslingerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    1 mei 2013 om 11:12

    Maar ook hier geldt: je moet geld hebben wil je geld kunnen maken.
    OT wel een hele mooie kar, zeker van voren apart met die koplampen :)

    Login om te reageren
  2. dadutchdude zegt

    1 mei 2013 om 11:14

    Geweldig die nostalgie. Stiekem prefereer ik deze boven de E-type!

    Login om te reageren
  3. Vincegail zegt

    1 mei 2013 om 11:22

    “The best sportscar you’ve never heard of”??? Speak for yourself please…..

    Iedereen hier heeft toch de Top Gear James Bond special gezien? En weet dat Toyota speciaal voor ‘You only live twice’ twee convertibles heeft gemaakt omdat Sean Connery niet in de coupe versie paste?

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      1 mei 2013 om 11:28

      @Vincegail: Maar dat komt er natuurlijk van als je voornaamste bron van informatie de Jalopnik facebook pagina is.

      Ik wacht nog op het artikel ‘Rihanna koopt voor Chris Brown een SLR Stirling Moss voor 1.000.000 dollar’

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        1 mei 2013 om 11:31

        @Vincegail: dat is gisteren al gepost ;)

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          1 mei 2013 om 11:33

          @rotarypowah: Toen zat ik in de kroeg! Ik zie het net :)

          Login om te reageren
  4. mmot05 zegt

    1 mei 2013 om 11:23

    Houten interieur in een sportwagen, tegenwoordig worden ze niet meer zo gemaakt, jammer.

    Login om te reageren
  5. martingtv zegt

    1 mei 2013 om 11:46

    een mooie auto, maar $1.155.000 vindt ik nog al wat. Is me nu ook duidelijke waar Toyota de inspiratie voor de chromen achterlichten weg heeft gehaald.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    1 mei 2013 om 11:50

    En dan zijn er nog mensen die beweren dat er geen Japanse klassiekers zijn……sukkels.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 mei 2013 om 12:14

      @norge: Nou, daar zit in zoverre wat in, dat dit zonder meer een imitatie van de E-type is. Dat maakt de E-type tot de klassieker, en niet deze afgeleide.
      Want back-in-the-days was dit een net-niet wagen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        1 mei 2013 om 12:52

        @mout: fout. .. Deze Gt stond hoger aangeschreven dan de 911 van Porsche bij vrijwel iedereen die er mee reed. .. Hoezo net niet?

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          1 mei 2013 om 13:04

          @w0o0dy: Overduidelijk onwetendheid. Geeft verder niet, zo gaat het veel met japanse klassiekers. Het is oud en japans, dan zal het wel een kopie zijn van of zal de kwaliteit het wel net niet zijn… Dergelijke vooroordelen blijven lang hangen.

          Login om te reageren
        • mout zegt

          1 mei 2013 om 13:29

          @w0o0dy: Ik bedoel: net niet de E-type waarnaar hij gevormd is. Zoals vaker (t/m nu aan toe) doen de Japanners technisch in niets onder voor Europeanen – maar de mensen zeggen dat het ‘m net niet is. Net als nu tussen de Nissan en de 911. Men kiest – zeker in de showroom – massaal voor de badge.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            1 mei 2013 om 13:53

            @mout:
            Da’s zo’n beetje iedere soooooooopooortwagen die na 1961 is ontworpen.
            Een “ode” aan de E-type.
            Zoals iedere sedan een “ode” aan Citroën’s DS is…………………….

            Deze twee waren de benchmarks.
            Kun je verder nix aan doen.
            Simpel.

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            1 mei 2013 om 13:54

            @mout: je zult altijd kuddedieren en kenners moeten onderscheiden… maar dat zegt NIETS over de auto. Ik geef geen zak om wat “men” vindt……

            Overigens is de auto afgeleid van het ontwerp voor Nissan’s 2000gt van Albrecht Goertz (onder andere van de Bmw 503 en 507) en is uiteindelijk getekend door Satoru Nozaki en ik vind dit mooier dan de E-type.

            Login om te reageren
          • ropbp zegt

            1 mei 2013 om 19:14

            @mout: Japanners doen technisch niets onder voor Europeanen? Je bedoelt dat ze meestal voorop lopen kwam techniek en betrouwbaarheid. Toyota was bijvoorbeeld de eerste fabriek waar op basis van het Demming-wiel auto’s werden gebouwd (Kaizen).
            De echte Japanse ontwerpen (vanaf begin jaren 70) hebben mij nooit aangesproken en daarom zal ik er nooit één kopen, maar als je rationeel een auto koopt, kom je automatisch bij een Japanner uit.

            Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      1 mei 2013 om 15:18

      @norge: uh Kia was toch z.-Koreaans…?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 mei 2013 om 15:42

        @Emile_Benz: Ech waar?

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          1 mei 2013 om 20:44

          @norge: ik dacht ff dat je refereerde naar je “old timer to be” Kia i30.

          Login om te reageren
  7. Thomasio zegt

    1 mei 2013 om 11:54

    Ik was blij verrast toen ik hem tegen kwam in het Louwman museum :-)

    Login om te reageren
  8. notsobig zegt

    1 mei 2013 om 11:54

    Iemand een idee waarvoor dat “luikje” achter de voorwielen is?

    OT: Hele dikke auto!

    Login om te reageren
    • bentley1969 zegt

      1 mei 2013 om 12:02

      @notsobig: om je boterhammentrommeltje in te doen!

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        1 mei 2013 om 12:22

        @bentley1969: Ah… Ja, je wilt natuurlijk geen broodkruimels in je 2000GT, handig!

        Maar het is dus een opbergruimte? Lijkt me wel het meest logische, lijkt me niet dat daarachter iets technisch zit waar je bij moet kunnen ofzo…

        Login om te reageren
        • bentley1969 zegt

          1 mei 2013 om 12:34

          @notsobig: startkabels?

          Login om te reageren
    • escort77 zegt

      1 mei 2013 om 12:42

      @notsobig:

      ik heb even gekeken voor je: aan de ene kant zit te accu, aan de andere kant zit de zekeringkast.

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        1 mei 2013 om 13:12

        @escort77: Dus toch, bedankt!

        Login om te reageren
  9. burninrubber zegt

    1 mei 2013 om 12:30

    Daniel Craig gaf aan dat dit zijn favoriete Bond auto was. Moet toch iets goed aan zijn geweest dan. Sinds die man ook de legendarische DB5 heeft gereden

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      1 mei 2013 om 13:06

      @burninrubber: Die DB5 is(was) best wel een lomperik om te rijden, naar het schijnt. Zwaar, slechte remmen, onvoorspelbare wegligging…

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        1 mei 2013 om 13:49

        @lemans96:
        Al reed het als een eend, met die looks maakt het niemand toch meer uit?

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          1 mei 2013 om 13:57

          @mgmgb: LOL, nou, dan zou ik wel een één of andere ouwe yank kopen, als wegligging me niet interesseerde. Gelukkig zijn er behoorlijk veel verschillende types DB5 en reden(rijden) ze niet allemaal zo slecht(naar het schijnt). ;-)

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        1 mei 2013 om 13:54

        @lemans96:
        vrachtwagen
        Net als de Big Healey
        1 van de grote teleurstellingen in mijn leven,

        Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        1 mei 2013 om 15:22

        @lemans96: omdat die oude DB5 er eentje was met een bar slechte motor was (in de crash-scène reed het kreng op 3 cilinders… :x ).

        Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    1 mei 2013 om 12:36

    Inderdaad, klassiekers en kunst zijn op het moment in de mode voor het veiligstellen van de miljoentjes. Beter dan geld op de bank, aandelen of goud. Helaas is deze trend al meer dan 5 jaar gaande, dus een spekkoper zul je niet meer zijn.

    Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    1 mei 2013 om 12:54

    Da’s een hoop geld voor een auto waar de gemiddelde nederlander niet in past.
    Maar het is wel een prachtige wagen

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    1 mei 2013 om 12:58

    Is gewoon hartstikke logisch: Een van de mooiste Toyota’s evah en er zijn er heel weinig van gemaakt. Ik ben blij dat ik hem in het Louwman kon aanschouwen.

    Login om te reageren
  13. lemans96 zegt

    1 mei 2013 om 13:12

    Prachtige auto. Zo lichtvoetig en fraai gelijnd. Ook het geluid van die zes-in-lijn is mooi:
    http://www.youtube.com/watch?v=yLYC6hIYXI4

    Login om te reageren
    • dadutchdude zegt

      1 mei 2013 om 13:53

      @lemans96: Die link is pure earporn. Thanks, nu moet ik n schone boxer aantrekken.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        1 mei 2013 om 13:58

        @dadutchdude: xD Sorry ! lol

        Login om te reageren
  14. mgmgb zegt

    1 mei 2013 om 13:50

    Mooi ding hoor! Maar doe mij dan toch maar voor een fractie van het geld een Mk. 1 E-Type. Mooier, sneller, origineler en Brits. Die exclusiviteit kan me dan verder gestolen worden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      1 mei 2013 om 13:59

      @mgmgb:
      De Mk 1 en 1,1/2 series van de E zijn de meest begeerlijke, een streling voor het oog.
      Koplampkappen, slanke achterlichten, twee uitlaatjes die onder de wagen vandaan komen.
      Voor het rijjjen doe mij te allen tijden de BIG CAT maar, de 5.3 V12 E type
      Met automaat.
      Jazeker, met automaat.
      En zonder spaakwielen, maar gewoon met wieldoppen.
      Is nog de ‘goedkoopste’ ook.
      Oh ja, gewoon de coupe versie.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 mei 2013 om 15:50

        @desjonnies: Een keer een dagje met de 12 pitter gereden, vond het een beetje harkerig schakelen maar dat wende toch snel.

        Login om te reageren
      • stirling zegt

        2 mei 2013 om 17:45

        @desjonnies: Alleen de serie 1 heeft koplampkappen.
        de 3.8 en de 4.2 series 1 worden het meest (begeert), de prijzen liegen er niet om!

        Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      1 mei 2013 om 14:04

      @mgmgb: Mooier? Kijk nog eens goed, deze lijnen kloppen veel beter. Bij de E-type heb je die lelijke voorruit die bijna recht omhoog loopt.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        1 mei 2013 om 14:09

        @Ruben00:
        Heeft een doodsimpele reden.
        Heet productie kosten managen.
        De Toyota 2000 GT was een vingeroefening van Toyota om een snelle Gt te bouwen.
        En geen roadster
        Bij de E-type was dat wel het geval.
        Verder is de E-type ontworpen door een heuse vliegmachine ontwerper.
        Die, zoals het vliegmachine ontwerpers betaamt, kompleet gestoord was van de wetenschap die aerodynamica heet.
        Daarom ziet de E-type er zo uit.

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          1 mei 2013 om 21:07

          @desjonnies:
          Aerodynamisch of niet… Blijft een feit dat die rechtopstaande voorruit er niet uitziet. Ik vind de verhoudingen in een E-type volledig uit proportie. Motorkap veel te lang, daklijn veel te bol en de achterschermen ook veel te lang en ook te bol.

          Dan hebben de Japanners het inderdaad 100x beter gedaan met deze 2000GT.

          Login om te reageren
  15. Osca zegt

    1 mei 2013 om 17:00

    Stiekem net iets lekkerder dan de Skyline 2000 :p

    Login om te reageren
  16. boxster zegt

    1 mei 2013 om 18:29

    Mijn droomauto Nr1. Drie jaar geleden niet te betalen, nu al helemaal niet meer te betalen. Wat een k*tnieuws, weer een droom aan diggelen…

    Login om te reageren
  17. ronin1130 zegt

    1 mei 2013 om 20:52

    Ik denk dat ik dit artikeltje eens meeneem naar de bank, kunnen ze qua rendement nog iets van leren!
    Prachtige auto overigens!!!

    Login om te reageren
  18. flippert zegt

    1 mei 2013 om 23:03

    Niks rendement, gewoon weer zo’ nepklassieker die alleen maar wordt gekocht om wegenbelasting te ontduiken..

    Login om te reageren
  19. stirling zegt

    2 mei 2013 om 17:53

    Het is raar, maar waar, deze auto is ineens super in prijs gestegen.
    Misschien heeft het iets te maken met Carrol Shelby, het kocht destijds de eerste in the USA, omdat de rij kwaliteiten zo goed waren, aldus Carrol…
    Van de 351 stuks, zijn er ook maar amper 70 stuks in Amerika verkocht.
    Nog niet zo heel lang geleden deden ze rond de 40.000 gulden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North